Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Viipsukka; Ai olitkin vastannut juuri kun kirjoitin edellistä. Just neuvolaa olen ajatellut, mutta netistä katsoin, niin käsitin ettei ole mitään tarjolla. Voishan sitä tietysti ihan soittaa ja kysyä. Jotenkin ei kiinnostais terkkariin soittaa, kun ei sieltä ikinä saa aikaa eikä apua mihinkään. Ja tunti pitää selittää ensin puhelimessa ja sitten kun saa ajan, siellä ei tehdä mitään joku vaan naureskelee miun "oireille". Ajattelin ettei tätäkään kukaan ota vakavasti, että joku muu taho olis auttavaisempi.

Enni, jokaisessa neuvolassa ja terveyskeskuksessa pitää olla joko neuvolapsykologi tai psykiatrinen sairaanhoitaja. Sä voit sanoo, että et tiedä mihin kannattaa ottaa yhteyttä ja päätit soittaa neuvolaan. Neuvolassahan on perhesuunnitteluneuvola, sieltäkin saattaa saada apua.

Pisama, hyvältä vaikuttaa! Toivottavasti moni lähtee jakautuu ja saisitte vaikka pakkaseenkin pari varuilta! :)

Enni, itse kävin lapsettomuusaikana oman kunnan psykiatrisellasairaanhoitajalla (monet käyvät hänellä myös nauvolan kautta). Käytännössä siis soitin terveyskeskuksen ajanvaraukseen ja kerroin haluavani jutteluapua ja sieltä varattiin aika tälle psykiatriselle sairaanhoitajalle.
Nyt raskausaikana taas sain neuvolapsykologien numerot varmuuden vuoksi. Se homma olisi toiminut niin että olisin soittanut neuvolaan ja kysynyt onko heillä neuvolapsykologia. He joko olisivat antaneet numeron neuvolapsykologille tai käskeneet kääntyä normiterkan puoleen.
Toivottavasti jaksat etsiä ja löydät jonkun väylän saada jutteluapua, koska se todella voi auttaa! :)

meritähti hyvää lomaa :)

larissa onnea menkoista, kerranki tuli sillo ku sitä toivoo :)

täällä nyt selvis mein päkän juttu. uuhi oli kuten epäilinki tiineenä ja pässi sit kävi vähä pitääs hauskaa uudestaa uuhen kans ja mein päkä sai alkunsa, synty 1-2kk etuajassa parka mut alhamdulillah on hyvinvoiva, ukko tänää kerto et hänen täti sano et syntyessää oli pulun kokonen sunnillee et kämmeneen mahtu ja ei painan melkei mitää karvapeitettä ei ollu ollenkaa. mä oon iha tuon mein päkän lumoissa ja tyttö kans tykkää, ukko valittaa kaikesta kokoajan. maltan tuskin oottaa et mein uhikaritsa tulee ku saatii molemmat lahjaks, pitää se hakee anoppilast kun se sinne saapuu.

Kirppu Onnea :)
Pahoittelut menkoista TiikeriLuukakselle ja Pätkikselle..:sad001
Larissallle puolestaan onnea menkoista,jes!!! päästään jännäämään:)
Gatusa: voi ihana pieni poikanen teillä,kuvaa odotellessa,varmasti ylisöpö pieni joka tarttee paljon hoivaa ja turvaa teiltä.
Enni: minä olen samanlainen,kaikki pitää tietää ja liikaakin etsin tietoa/hätäilen etukäteen..
Minnillä ihana pieni tyttö siellä masussa köllöttelee,hieno kuva!!!:)
Julianna tosi vaikea tilanne teillä,tsemppiä!!!

Nyt olisi toukokuullekin saanut tulla plussa-aalto,noh jospa se ensikuussa sitten tulee oikea vyöry,Larissa ainakin :wink

On. Mistähän johtuu että munasarjoissa tuntuu nippailua tässä kohti kiertoa (kp.7 vaikka minulla ei kyllä ovista tuu vielä aikoihin,menkatki loppu just),onko muilla?

Ajattelin kokeilla tähän kiertoon josko herkuton ja vähähiilarisempi auttaisi jotain..myös greippimehua juon aamusin.
Mitä vitamiinilisiä te kauan yrittäneet syötte ja miksi??? riitääkö tuo minun mamavita??
Taas on se aika kun yritän kaikkia poppaskonsteja etsiä tähän miten ovis aikaistuisi tai tärppi kävisi paremmin:grin kohta vuosi tulee vastaan mutta yritän olla kesän stressaamatta,kerkeä sitten elokuussa aloittaa stressaamaan...

TSEMPPIÄ kaikille, ja plussatuulia!!
-Helinä

Kaakao, tosi hieno ovisplussa! Oi jospa nyt tuliskin temput ennen IVF:ää. :grin

Pahoittelut menkoista, Enni, PiPaNat, Viipsukka, pätkis ja tiikeriLuukas. :sad001

Jennie, teillä on ainakin tallettelut hyvällä mallilla! Toivottavasti tuottaa tulosta. :)

Nonnah, onpa tosi ärsyttävää jos kierto alkaa yhtäkkiä venyä letroista huolimatta.

Julianna voimia, toivottavasti ulkopuolisen kanssa juttelu auttaa.

puhvis, pahoittelut tuomiosta mutta hyvä kuitenkin että saitte tietää jotain konkreettista, mille on vielä hyvinkin mahdollista saada apuja. Ja ainakin asiat nyt etenee. :) Hienoa että simppanäyte oli normaali!

Mami hyvältä kuulostaa, kumpa siellä nyt olisi pieni kyytiläinen!

Minni, onnea hyvistä ultrakuulumisista ja hienon kuvan saitte!

Mimmu, hyvä että inssi oli onnistunut, plussatuulia sinne. :)

Kirppu, onnea plussasta! :grin

Enni, hyvä että kilppariarvot oli kunnossa, vaikka ymmärrän että harmittaa kun ei mitään syytä löydy. Tuntuisi helpommalta jos olisi jotain selkeää mitä hoitaa eikä tarvitsisi elää vain epätietoisuudessa. Hyvä vaan että otat selvää jo hoidoista, jos niihin joutuu niin on sitten paremmin jo kartalla.

Meritähti, voi pahus kun simppanäyte lupaa huonoa. :sad001 Vaikka onhan siinä edes ICSI:n mahdollisuus jos ei muu tunnu auttavan. Hurjan pitkä odotteluaika teillä kyllä edessä! :eek:

Pisama, teillähän oli hyvä saalis hedelmöittyneitä! Kumpa nyt mahdollisimman moni jatkaisi kasvuaan. :)

gatusa voi ihanaa mikä poikanen teillä, toivottavasti kasvaa isoiksi ja vahvaksi!

Myy, kumpa sun mies nyt ymmärtäisi että kyllä vaivojenkin kanssa voi hoitaa lasta. Toivottavasti fyssari on oikeassa selän suhteen. :)

Larissa JES, nyt toivotan sun munasarjoille oikein hienoa kasvua että saatte paljon hyviä folleja!

Helinäkeiju, mulla ainakin letrojen kanssa tuntui munasarjoissa nippailuja jo kauan ennen ovulaatiota. Kyllä follin kasvukin voi jo aiheuttaa tuntemuksia; toivotaan että olisi kyse siitä. :)

On. Tänne ei vieläkään kuulu ihmeempää. Masu on hieman kasvanut, mutta edelleen menee omat farkut kiinni. Vajaat kolme viikkoa vielä rakenneultraan. Alkaa jo vähän jännittää!
Ikäasiaan, mulla oli myös niin että ainakaan ennen 25 tienoota en olisi ollut valmis lapsiin. Parinkympin loppupuolella kyllä, mutta ei sitten päästy yrittämään vielä silloin. Olihan mulla haave saada ensimmäinen ennen kuin täytän 30, mutta se aika meni jo ennen yrityksen alkua. Mutta eihän tässä nyt kaukana siitä olla, kuukauden päästä täytän, öö, 32. (Piti hetken laskea. Ai mikä raskausdementia?)
Beisla 17+1

Nopea kommaus;

Helinä, voihan siellä follit jo aloitella kasvuaan :) toisaalta mulla nuo alkukierron nippailut munasarjoissa oli ekoja endon oireita :/ mie olen kokeillut vaikka sun mitä vitamiineja, nyt on vaan mammavitskut käytössä

Beisla, kiva kuulla sinunkin kuulumisia :)

Gatusa, voi iik miten ihana päkäpää teillä on siellä! <3

Ennille piti sanoa, että kyllä neuvolan kautta pitää saada ja saakin keskusteluapua myös lapsettomuuden takia, eli se ei ole pelkästään perheellisten ja raskaanaolevien palvelu. Tsemppiä! :) <3

Muokattu viimeksi:
no niin ihanat...tässä mein katras eli päkä,"jukolan 7 veljestä" kukonpoikaet ja kananpoikasia venla ja aino ainaki siel taitaa näkyä, ovat brahmoja ja jos en erehdy niin jätti cochineja taitaa kans löytyä ja arabikanoi, lisäks nuo sorsalinnut sini, samu ja suvi.

Liitteet

• Image0342.jpg
    Image0342.jpg
    325 KB · Katsottu: 203
  • Image0344.jpg
    Image0344.jpg
    288.3 KB · Katsottu: 203
  • Image0347.jpg
    Image0347.jpg
    363.1 KB · Katsottu: 205
  • Image0349.jpg
    Image0349.jpg
    329.9 KB · Katsottu: 210
Hmph kyllä se täti vaan tännekin taas löysi tiensä. Kp 1 :sorry: Onneks ei kuitenkaan venyny kierto pitkäks, jos nyt jotain positiivista tästä hakee. No uus kierto käyntiin ja uus mahdollisuus :happy:

Viipsukalle, Pätkikselle ja Tiikeriluukkalle pahoittelut menkoista :(

Minnillä ihania ultrakuulumisia :Heartred

Ennille jaksamista masisoloihin. Toivottavasti löydät keskuteluapua jostain, se varmasti helpottaisi!

Pisamalla jännät päivät! Pidetään alkioille peukkuja :)

Meritähden reissu kuulostaa ihanalta! Harmi kun simppanäytteen tulos oli edelleen kehno, mutta onneksi jotain siellä kuitenkin ilmeisesti oli, eli icsi tosiaan olisi mahdollinen! Pidetään sille peukkuja ja syksyllä sitten tärppää :)

Rentouttavaa lomaa Junibea! Ehkä kroppa saa juuri sen tarvittavan rentoutuksen tärppiä varten... :)

Onnea menkoista Larissa :p Kylläpä jännittää teidän puolesta...

Olipa kiva kuulla myös Beislan kuulumisia! Teidän rakenneultraakin saa siis pian alkaa jännäillä :)

Gatusalla ihana eläintarha siellä :)

On. Dpo jotain ehkä 8-9, en jaksa laskea. Vain dpo 0 tallettelut siis saatiin tähän kiertoon, ja tokihan silläkin voi tärpätä, mutta usko ei oikein riitä. Maanantaina soitan apteekkiin ja tilaan ivf-lääkkeet valmiiksi. Sitten vain menkkoja odottelemaan, jotka toivottavasti ehtii alkaa ennen ens viikonloppua.
Täällä on ollut juhlava viikko, kun meidän pikkuneitillä on ollut sekä päiväkodin että muskarin kevätjuhlat. Hän siis on tähän asti ollut isin kanssa kotona, mutta isi saikin töitä (jee) ja neiti on nyt viisi viikkoa ollut päivähoidossa. Saatiin ihan läheltä aivan ihanasta päiväkodista paikka, ja tyttö on viihtyny hyvin. Aikamoista kiirettä tämä arki nykyään, kun molemmat vanhemmat töissä, mulla paljon lisäksi virka-ajan ulkopuolista työtä ja isimies opiskelee vielä iltaisin. Onneksi kesä tulee ja sen mukana Kreikan matka, jota odotan kuin kuuta nousevaa. Meidän neiti ei olekaan ennen ollut ulkomailla (paitsi masuasukkina muutaman reissun ehti tehdä). Ja jospa tuossa reissun aikana pääsisi sitten jopa tekemään sen plussatestin ekan ivf:n jälkeen, mene ja tiedä... :nailbiting:

kiitos mami ja kaakao, jep viel on uuhikaritsa tulossa jossai vaihees inshaAllah. tuos varmaa heinäkuun alussa lähtee kukkoveljeksist 6 myyntiin.

Kirpulle onnittelut plussasta :) Kovasta tarrasukkia ja liimaa!

Nenna kyseli meidän kuulumisia. Vaikken kovin aktiivinen olekaan, niin sen verta moneen ketjuun yritän aina välillä jotain kirjoitella, etten muista mitä olen tänne kirjoitellut ja milloin...:grin Mutta meillä siis toinen ivf menossa. Punktio oli viime tiistaina ja top luokan alkio siirrettiin torstaina kyytiin. Testipäivä 2.6. Upeaa oli, että saatiin 9 alkiota pakkaseenki ja kaikki kuulemma ihan hyvälaatuisia, joukossa toinenkin top-luokan alkio.

Meidän Myykin oli ainakin käynyt linjoilla. Ihana kuulla kuulumisiasi, vaikka kovasti olit taas sairastellutkin. Voimia ja haleja sinulle :Heartred

Beislakin on jo noin pitkällä, mihin tää aika oikein menee. Oot kolmen viikon päästä jo puolivälissä!

Mami, pahoittelut menkoista :( mutta juu kiertokamuja ollaan! Ennen juhannusta meillä on jännät paikat toivottavavasti ;)

Kaakao, sielläkin ivf lähenee :) meneekö tiellä lyhyen vai pitkän kaavan mukaan?

Gatusa, ihania elukoita :)

Mami, pahoittelut tädistä :(
Uuteen kiertoon enemmän plussapölyä!❤

Gatusa, ihania elukoita teillä, oli pakko miehellekin näyttää ja tää innostui :P

Kaakao, ihanaa reissua teille ja erityisesti ensikertalaiselle! Rankaltahan tein arki kuulostaa, varmaan vapaahetkistä on erityisen helppo nauttia. Pikaistakin pikaisempaa plussa toivon sinnekin! :)

Junttura, mahtava kuulla huippuyksilöistä, pian pääsetkin jo testailemaan! Oliko siulla luget tms tukena? Toivottavasti huurunenät saavat jäädä mahdollista pikkusisarusta varten ja saisitte nyt vihdoin plussan!❤ :)

Takaisin