Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Meritähti, lapset on alle 3v. On se kyllä käsittämätöntä miten ihmiskeho toimii kun ensin ei lasta tule vuosiin millään konsteillaan ja sit yhtäkkiä yks kaks alkaa toinen raskaus ja nyt taas ei onnistu vaikka kaikki tehdään niinkuin pitää. Meille naistenklinikan lääkäri sanoi, että on todella yleistä tulla nopeasti uudelleen raskaaksi kun yksi raskaus on takana. Varsinkin jos ei ole mitään fysiologista ongelmaa. Sen takia toivonkin niin äärimmäisen kovasti teille jokaiselle esikoista yrittävälle että saisitte plussan ja vauvan niin kukaties seuraava raskaus alkaakin sitten helpommin! Toki jokainen on sen vauvansa ansainnut, oli se sitten ensimmäinen tai kymmenes!

Jennie; Pahoittelut menkoista :sad001

Larissa; Hienoa, että kauan odotettu posti tuli, kyllä alkaa miutakin jännittää :angel8

Helinäkeiju; Toivotaan, että plussa tulisi :rolleyes:

On; Herkku-, sokeri- ja vehnälakot loppuu! 1.4. 75 kg, 30.4. 75,1 kg :shifty: Uus vyöhyketerapia parin viikon päästä, kunhan puhdistuskuuri on juotu (20 pvää) :wacky: Aloitin sen kesken tän muun lakkoilun, kun terapeutti suositteli aloittamaan heti ekan vyöhykkeen jälkeen. Netistä taas menin lukemaan, että se yhdistettynä ruokailuun ja liikuntaan, joku on laihtunut yli 10 kg siinä 20 pvässä. Mie en kesällä voi mennä ulos kesävaatteissa, jos en saa näitä kiloja hemmettiin! :bag: Ei tosin ykskään kesävaate kyllä mahdu päällekään :mad: Ovis tekee tuloaan jo, yleensä ollut kp 17-19. Onneks aloitin testaamisen silti ajoissa, enkä luottanut vanhoihin aikoihin. Meillä on aina ollut vaput ym. ihan normaaleita viikonloppuja/vapaita, joulu vaan poikkeuksena. Ei me koskaan olla sen kummempia tehty eikä juhlittu tms. :confused: Pihatöissä meni suurin osa tänäänkin ja lenkillä tuli taas käytyä.

WM, en oo yhtään ajatellut testaamista vielä. Meinasitko itse milloin?

Enni, voi kökkö, että paino ei lähtenyt tippumaan. :(

Pipanat, meilläkin esikoinen tärppäs vissiin yk 2 tai 3, sen kummemmin edes yrittämättä. Ajateltiin tietty et toinen tulee myös heti mutta ei :/ 1,5v toista toivottu ja ollaan alettu ajattelee, et entäpä jos ensimmäinen raskaus oli jo ihme näillä simpoilla? :D
Voiks simppoje laatu ja määrä paris vuodes muuttuu niin radikaalisti vai olisko toi meiän esikoinen hyvää sattumaa vaan..

Enni, harmi ettei paino lähteny tippumaan :( toi on niin turhauttavaa, mut ei pidä luovuttaa <3 tsemppiä jatkoon!

Wm, äitienpäivähän olis ihan mahtava plussapäivä! ;) toivotaan parasta!

täällä dpo8. Voin liittyä äitienpäivätestaajiin, mutta luulen kyllä että testille ei ole tarvetta..

Enni.. Ootko laskenut minkä verran kaloreita syöt päivässä? Mullakin on painonpudotus projekti menossa.. nyt vaan oli totaalinen repsahdusviikko kun ollut järkyttävästi kouluhommia ja tenttejä ja lasten sairastelua.. ite jätin kans vehnän minimii ja herkkuja syön kerran viikossa.. tällä viikolla ei oo toteutunu mikään =D Mua autto puhelimeen ladattava kalorilaskuri. Kirjasin siiheb orjallisesti kaikki ylös niin alkoi pian hahmottaa mitä tulee syötyä. Liikuntaa en ole ehtinyt harrastaa satunnaista kotijumppaa lukuunottamatta. 2,5kg lähti 3 viikossa.. aika vähän mutta mun tavoite oli tiputtaa painoa 5kg joten siihen nähden ihan hyvin :)

Nyt meillä on perheessä mahatautia joten ei oo jaksanu kovin tsempata tässä asiassa.. maanantaina aloita taas puhtaalta pöydältä.

Mulle vois kyllä antaa joku ruokaohjelma, että paino nousis. :(

Täällä ovisoireita, en kylläkään tässä kierrossa tikuta, mutta oireita on ja vasta kp10, täti pakkas kamppeet ja lähti kp8, tosin mulla oli vuodoton päivä kp6, en tiiä, miten mulla taas tollainen välipäivä oli pitkästä aikaan.

Mulla osuis kanssa testausajankohta äitienpäivälle, mutta kun en löytäny ovista tälle kierrolle vaan mentiin kalenterikierron mukaan ni vähä luulen että sieltä tulee vaan täti äitienpäivänä vierailulle.. :sad001

Suuret plussapuhallukset äitienpäivän testaajille!! <3 Olispa aivan ihanaa, kun viivat alkais punertua.

Juliannan ja miehen tilanne erityisesti mietityttää. Tosi raskasta varmasti parisuhteelle, mutta niin kuin muutkin täällä sanoneet, ei kannata hätiköidä vaan antaa aikaa kummallekin osapuolelle sulatella js käydä läpi vaihtoehtoja. On varmasti aikamoinen kolaus miehen itsetunnolle. Toivottavasti löydätte yhdessä sopivan ratkaisun. <3

Jes Larissa, hienoa että posti kolahti ja hommat etenee. Olette lähempänä plussaa kuin arvaatkaan! Voi vide kuinka jännää. :)

Ja muillekin ivf-läisille suuri plussapuhallus!!

Meritähti, on kyllä vaikea arvioida mitä simpoille on käynyt ekan onnistuneen tärpin jälkeen. Ootteko kysyny lääkäreiltä mielipidettä?

Hyvää vappua myös minunkin puolestani. :) Täällä nautittu niin hervoton määrä vastapaistettuja munkkeja, että menin jo laskuissa sekaisin... Pitäis ottaa tän ketjun vinkeistä vähän mallia. Ei oo onneks vielä painosta tullut sanomista neuvolakäynneillä, mutta tähän sokerirohmun rooliin tottuu pelottavan helposti. Onneks nyt on jonkin verran saanu liikuttua mut aika keposta se touhu on: sauvakävelyä, uintia ja kevyttä kuntosaliharjoittelua. No kunhan ees niitä ettei kokonaan lipsu.

Keväiset plussatuulen puhallukset koko väelle! Toivottavasti tulisi kasapäin tärppejä nyt uuden kuukauden vierähtäessä käyntiin.

Maggie rv 23+2 <3

Junibea, mä latasin kanssa sovelluksen ja se on ainakin auttanut itseä hahmottamaan mistä mun kalorit päivänaikana tulee. Se on myös kätevä kun sinne voi lisätä liikunnan, sekä se synkkaa mun askelmittarin kanssa niin voi seurata kulutusta. Mulla on sellainen sovellus kuin myfitnesspal. Sieltä löytyy tosi hyvin kaikki ruuat. Karua oli sinne laitella esim. Tämän viikon hesburger ruuat ja karkit :D

Enni, toi sovellus on ainakin ilmainen jos haluat kokeilla. Siihen astetaan sun tavoitteet, aktiivisuustaso, paino ja pituus. Sen pohjalta se sitten laskee sulle päivän kalorimäärän.

Jennie; Aijaa sellaisiakin on olemassa! Löytyy kyllä aktiivisuusmittari, jossa on kulutetut kalorit, askeleet, kokonais aktiivisuus. En ole laskenut kaloreita, oon ajatellut että se menee jo vähän liian tarkaksi. Oon vaan syönyt terveellisesti ja normaalia ruokaa.

Enni kp 15/30

Larissa: onpa ihanaa että saitte mukavaa postia,siitä se lähtee :)
Pipanat: jospa siellä tärppäisi vielä yllärinä teillä luomuna,vaikkette hoitoja saakkaan,pidän todella kovasti peukkuja :)
Enni: mikä vaikutti oviksen aikaistumiseen? Jospa siellä lähtisi pian paino tippumaan,muistaa vain ettei liian tiukalla kuurilla ole,ettei elimistö mene säästöliekille.Tsemppiä!!:)
Isot plussatuulet äitienpäivä testaajille!!!:)

Tänäänkin vielä täällä tuli vahvat ovisplussat,mutta r-testit negaa(väritöntä viivanpaikkaa lukuunottamatta jos oikein tihrustaa ja kääntelee)... eli taitaa olla se myöhäinen ovis.. no tässä kuussa varaan yksityselle sitten ajan oman mielenrauhan vuoksi, että ultraavat jos ei tärppiä näy. Ollaan kyllä vielä tänäänkin sitten talleteltu varuilta,vaikkakin voi olla liian pitkälle venynyt kierto:sad001

Helinä kp.30

Pikaiset terkut tännekin puolelle! Ollaan palattu suomeen reissusta. Nyt odottelen menkkoja että päästään lähemmäs ivf:ää. Erikoisesti pe-la yönä kp 22 oli ihme kipuja kohdun seudulla, aamulla lusikallinen kirkasta verta ja nyt lievää tuhrua siitä asti. Kohdun nippailutkin jatkuu. Ikinä ei kierto ole näin lyhyeksi jäänyt, jos vuoto tosissaan pian alkaa. Tärppiin en enää luomuna jaksa uskoa. Synarela-sumutteet aloitan uuden kierron kierronpäivänä 21, eli toukokuun loppupuolella about. Nollaultra sitten menkkojen alettua sumujen kanssa, sitten alkaa piikit. Punktio (ja siirto) ennen juhannusta :)

Yritän palailla hiljalleen keskusteluun mukaan!

Hileinen kp 24 dpo ehkä 9 yk 20-jotain

Muurahainen: Haluatko minulta noita o-testi liuskoja ja rv liuskoja? :) one stepin ja niitä hyviä kun huonot o-testit vaihdettiin niihin hyviin :)
Toivoisin niin sinulle jo plussaa ja toki muillekkin!

Itsellä ei varmaan käyttöä niille enään, kun rv 14+3 ( toki aina voi jtn sattua mut jos huolit antaisin ne sinulle )

Takaisin