Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Maka, no huh huh onpas kierto venähtänyt! Ootko gynelle soitellut? Jos terot ei käynnistä menkkoja niin joku vahvempi (primot) voisi auttaa. Mutta perseestä tommoinen!!!

Maka; Tosi peestä kyllä tommonen:mad: Soita lääkäriin, jos käynnistäisivät jollain lääkkeellä?

Muska; Onhan se hyvä juttu, siitä ei vaan oo vertaistueks ku ollaan siinä niin erilaisia:p Ei tajuu, miks mie höyryyn ja mietin ku ei se auta mitään:grin

Vieläkö Larissa tylsäilee siellä linjoilla?:wacky:

Hmph. Täällä tänään kp 28 ja ei vielä menkkoja, menkkaoloja on kyllä, ja r- testit negoja ( noi halppisliuskat siis), ja pc:t on loppu, tai no yks pc puikko on, mut se odottaa sitä hetkee että saa selvät viiva jotka näyttää sit joskus miehelle :grin

Tulinpa nyt purkaan tänne, niin kyllä ne ,menkat alkaa kun on valittanu ettei oo alkanu mut testit negaa :grin

Mami kp 28/27 tosin joskus kierrot ollu kyllä 28 tai 29 mut tosi harvoin on yli 28 ollu. Yk 21

Enni, välillä kävin salilla ja nyt taas tylsäilen :D

Mami, oisko uuden kunnon testin paikka huomenna? ;) onko oviksen ajankohdasta tietoa?

Mami; Toivotaan, että tulee plussa huomenna eikä menkat ala!:wink

Iik, huomenna se gyne, jännittää ihan vietävästi:nailbiting: Onko vinkkejä, mitä ehdottomasti kannattaa kysyä?:oops:

Soma, pikaista paranemista! Toivottavasti antibiootit helpottavat oloasi nopeasti ❤️ Miten siellä on muutoin sujunut?

MaKa, hui kuinka pitkäksi kiertosi on venynyt! Eikö lääkärillä ole enää mitään sanottavaa asiaan, kun Terot on syöty? Onko sulla ennen ollut tällaista?

Mami, täällä kädet kyynärpäitä myöten ristissä ja varpaat pystyssä, että täti pysyisi poissa! :smiley-angelic001

Ennille hirmuisesti tsemppiä huomiselle! ❤️

Onko kenelläkään Dikusta mitään tietoa?

Kävin tänään jälleen lääkärissä. On kaikkee muutakin kremppaa flunssan lisäksi. Nyt sitten onkin sairausloma loppukuun. Alkaa pää hajoon, kun ollut kohta 2kk kotona :shifty: No, pääsee sit aprillipäivänä muksut vedättään tätiä kunnolla höplästä, kun oon jo kaikesta taas pihalla :grin

Me päästiin tänään siirtoon!! Lääkäri sanoi, että siirrettävä alkio on erittäin hyvä 7-8 soluinen yksilö. Siirto ei tuntunut oikein miltään, vain pienen häivähdyksen tunsin, kun se vietiin perille. Siellä se nyt köllii, meidän vauvanalku. Mua mietityttää pysyykö se sisällä, mitä jos punnaan sen vahingossa pihalle...?
Yhdeksän muuta hedelmöittynyttä munasolua oli jatkanut jakautumistaan, mutta niissä oli jotain häikkää... Lääkäri ei ollut ihan varma kannattaako niitä pakastaa, joten olivat päättäneet kasvatella niitä vielä huomiseen. Soittelevat huomenna niiden tilanteesta.

Meille ei tehdä lainkaan veritestiä. Pissatesti kotona aikaisintaan 30.3:tta, mutta suosittelivat odottamaan 1.4:ttä asti. Miten näissä ivf:ssä lasketaan päiviä? Mikä dpo on tänään, kun hedelmöittyminen on tapahtunut maanantaina.

Ja kysymys vielä emätintablettien käyttäjille. Mulla on seuraavat kaksi viikkoa tukilääkityksenä lutinus nimisiä tabletteja 3x1kpl. Ekan tabletin laitoin aamulla ja toisen heti siirron jälkeen. Nyt oli tullut valkoista jauhetahnaa pikkuhousunsuojaan, onko normaalia että osa tulee ulos?

Junttura, punktiopäivä on ikään kuin ovulaatio eli dpo 0 (rv 2+0). Tuo lääkeaineen valuminen on ihan normaalia, se itse lääke imeytyy nopsaan limakalvojen kautta, ulos valuu ne apuaineet millä se tabletti on tehty, eli se tavara minkä ei kuulukaan imeytyä :)

Niin ja Junttura, et sä sitä alkioo sieltä pysty mitenkään ulos pungertaan, älä huoli :) kohtu ei oo sellainen tyhjä kammio missä se pallero lilluu, vaan... Miten osaisin selittää :D semmoinen, kun laitat käden tiukasti nyrkkiin, ja alkio ois siellä sisällä :) joten nyt vaan hurjasti onnea matkaan että kiinnittyy ja pysyy!!

Ilpuri ja Muurahainen ja tietty kaikki muutkin, toivon niin että tekin pääsette pian ihastelemaan tuplaviivoja r-testissä!

Hileinen hyvää taukoa, toivottavasti rentoutuminen onnistuu. :)

Minni hitsi oot jo pitkällä, onnea siitä! :)

MaKa, no onpa tympeetä kun kierto noin venyy. Ehkä lääkäri suostuisi määräämään sulle jotain vahvempaa kun terot ei kerran toimineet?

Mami pahoittelut negastesteistä, toivottavasti kierto ei veny turhaan.

Myy, voi pahus kun joudut sairastelemaan, käy varmasti aika pitkäksi. Toivottavasti olet taas pian työkunnossa.

Junttura huoli pois! Mulle lääkäri vakuutti että alkiota ei mitenkään saa omilla toimilla ulos sieltä. Kiinnittymistä saa jännittää, mutta pois se ei ole tulossa muuten vaan.
muoks. Ninukki kerkesi vastata siihenkin. Muistakin jutuista mitä ninukki sanoi olen saanut samaa tietoa.

On. Huh, kerroinpa tänään sitten pomolle raskaudesta. Muuten en olisi kertonut näin varhain, mutta meillä on töissä tulossa vähän erikoistilanne joten oli reiluinta kertoa. Jännitin ihan kauheasti kun en ole pitkään tuossa paikassa ollut, mutta pomo oli tosi ihana ja ymmärtäväinen. Nyt on yksi iso huoli pois harteilta.

Hienoja upeita uutisia täällä monta!

Olipa jännää lukea Juntturan selostusta IVF:stä, minua ainakin kiinnosti kovasti. Toivotaan että pysyy matkassa sen 9kk!

Katjushalla upea hcg tulos ja ihan voin kuvitella tilanteen kun klinikalla kohtaat niitä ihmisiä jotka ovat teitä auttaneet. Kyllä hekin varmasti ovat kovin liikuttuneita. Onko sulla jotain tukilääkitystä? Onko mitään oireita vielä?

Liisu: kuulostaa siltä että sun raskaus on edennyt ilman kremppoja, kun salilla käyt..hieno homma! Jännät hetket sulla käsillä, toivotaan että kaikki menee oikein mallikkaasti loppuun saakka!

Mitäs Mariskalle kuuluu?

Beislalla kanssa ihania ultrakuulumisia. Oireettomuus voi olla myös ihan hyvä asia:))

Mymmelistillä kanssa hienoja viivoja siellä.

Larissa tsemppiä sulle kovasti:)) Olet ollut tosi kärsivällinen tässä projektissa ja vieläkin joudut odottelemaan ennen kuin pääsette tositoimiin. Mutta ainakin täällä on kannustavia esimerkkejä onnistuneista IVF-hoidoista:))

Jotenkin tuntuu hassulta käydä täällä, mutta mun on ihan pakko seurailla teitä. Silti ei oo yhtään vauvakuume.

Mitäs Mimmulle kuuluu? Oletteko jo menossa inseminaatioon? Jotenkin symppaan sua tosi paljon, toivon kovasti että onnsitutte.

Olen kuulkaas naiset laihtunut 5kg viime syksystä ja olen nyt tavoitepainossani- hyvä minä! Mitään ihmedieettiä mulla ei ole, mutta olen kuntoillut 5-6 krt vko ( jooga, jumppa, lenkki, sali) ja vähentänyt herkuttelua. Itsekuri ei ole kovin kova, eli herkuttelen silloin kun mieli tekee, koska elämästä täytyy kumminkin nauttia.

Junttura, onnittelut onnistuneesta siirrosta vielä täälläkin! Nyt vaan tsemppiä piinaviikoille :)

Beisla, hienoa että pomosi otti asian hyvin! Varmasti nyt helpompaa olla töissä :)

Rosann, hieno painon pudotus! wau! Ja kyllä elämästä saa ja pitää nauttia :) Kiitos tsempeistä <3 Pitkä on ollut taival, toivotaan että tulee onnellinen loppu jossain vaiheessa.

NAPAA: Olen viime päivien aikana lähettänyt 31 työhakemusta :grin Tänään kun laitoin yhden avoimen hakemuksen niin saman tien tuli s-postia että milloin pääsen käymään! Huomenna siis haastattelu, wish me luck! :wink

Larissa kp 17, dpo 5 (tänään taas pikku tilkka Yellow tailia :wink)

Muokattu viimeksi:
Larissa ja Enni, soitinkin lääkärille, mut meinas ettei haluais enempää lääkkeillä sotkea.. sanoi että jos pari vkoa maltettas odotella ja sit jos vuotoa ei vielä näy niin sitte katotaan mitä tehtäs.
Myy82, ennen kierto ollut aika tasan 30.
Mut eipä tässä mitään kuulkaas. Hetki sitten kävin vessassa ja punaista paperissa! JEEEEEE!!!! Miten sitä voikaan olla näin onnellinen kun täti kurvas kylään! Nyt oottaa clomit kaapissavielä pari pv miten muuten laskisitte sen millon clomit alotan jos vuoto alkoi tänään n.19 jälkeen ja clomit pitäs alottaa kp3? Oisko se niin että huomenna kp1 vai?

Junttura; Vautsi! Nyt vaan jännitetään ja toivotaan parasta:)

Myy; Kiitos tsempeistä!

Beisla; Hienoa, että pomosi otti asian noin. Rauhoittaa mieltä sekin, onhan työpaikka aika iso osa elämää.

Maka; Kyllä mie aattelisin, että kp1 on huomenna kun on jo niin myöhä. Hyvä, että soitit kuitenkin, niin on rauhallisin mielin asian suhteen:happy:

Larissa; Onnea haastatteluun, toivotaan, että saat sen paikan:rolleyes: Ei siuta ainakaan yrittämisen puutteesta voi syyttää:wink

Maka, toivotaan että ne olisi tosiaan menkat! Huomisen laskisin olevan kp 1. Eli clomit voisit aloittaa lauantaina.

Enni
, tsemppiä huomiselle! Mikä kierron vaihe sulla on? Toivottavasti on asiantunteva gyne! Ja juuu mie olen päättänyt että työttömäksi en jää :D

Myy harmi, että sairasloma venyy. Mutta senhän voi kääntää voitoksi,kun alkaa olemaan hyvät kelit niin saa nauttia niistä täysin rinnoin :)
Kiitos kysymästä,vointi alkaa olemaan jo aika tukala näillä viikoilla (38+1) . Painoa on tullut reilusti,joka lisää tukalaa oloa. Lähtöpaino oli 68kg ja nyt 90kg :nailbiting:
Nestepöhöä on melko paljon,sitä koittanut saada pois suolan vähentämisellä ja nesteen juonilla sekä liikkumalla minkä jaksanut. Kovasti odotellaan millon on se hetki,kun lähtö tulee laitokselle.. Vaikka onkin kökkö olo ollut,niin en vaihtaisi pois. Niin kovasti tätä toivottiin ja toiveisiin vastattiin :)

Siksi toivonkin vilpittömästi,että jokainen tässä ryhmässä jossakin vaiheessa saa sen pysyvän plussan syliin saakka vaikeuksista huolimatta. Sitä osaa olla kiitollinen niistä krempoistakin huolimatta,kun on asia minkä eteen tekisi mitä vain <3

Soma tsemppiä viimeisiin koitoksiin <3 Toivotaan että suurin osa kiloista ja pöhöstä jää laitokselle ;)

Myylle halaukset <3 Harmi että et vieläkään pääse töihin, mutta koita silti nauttia alkaneesta keväästä!

Maka81 : Ompas sulla kierto venynyt ja terot kaari auta? Jännä ettei primoja antanut... samaa lääkettä ovat kyllä. Ja plussaakaan ei näy. :( toivottavasti täti kurvaa sinne sellasella vauhdilla ja tuo mukanaan plussa kierron. Vähän kyllä vaikuttaa että sulla oviksessa jotain häikkää on.

Mami: sun tilanne kuulostaa kyllä aika Jännälle ku sait nekin mun mielestä viivat pc testeihin.

Myy: tsemppiä toipumiseen ja sairaslomaan.

Junttura: itsellä ainaki kaikki mitä tonne emättimeen oon joutunut työntämään ni kyllä ne pois on sieltä tulleet. Lutinus kuulostaa samalle ku lugesteron eli keltarauhas hormooni valmiste. Sotkua tulee mutta sek kestää jos saa siitä palkinnoksi vauvan. Tsemppiä kiinnittymiseen!

Beisla: mukava että pomo otti asian hyvin.

Rosann: hienoa tuo painon pudotus asia. Nyt tämän raskauden jälkeen minulla myös tavoite päästä ihanne painoon. Parempaan kuntoon ja vielä olla omassa kropassa tyytyväinen.

Larissa: olipa nopeaa toimintaa! Onnea haastatteluun!

Takaisin