Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Kiitos tsempistä ja tiedoista Nonnah Beisla ja Larissa. Tuntuu jo paremmalta. Ja sanoi se lääkäri, että voihan se olla että sielä oikealtakin ehtii vielä joku follikkeli matkaan. Lääkeannostus säilyi samana, eli se katsottiin sopivaksi. Reseptit mulla on nyt kyllä käytetty, eli perjantaina pitää saada uusi resepti Gonalille. Annostus voi siis vielä muuttua. Nyt mietin, että miten tässä uskaltaa liikkua... kun näki sen tumman follikkeliröykkön vasemmalla. Että uskaltaako sitä enää kahvakuulaan ja muille tunneille, vai pitäisikö pitäytyä vain salitreenissä ja crosstrainerissa. Pomppimista kun pitäisi kuulemma välttää.

Beisla, mitä ne sanoi sieltä kotitesteistä sofin ovistestien tilanteesta? Pohdin tässä jo seuraavaa kiertoa, että tarttis taas tilata, mutta Saiko niitä vielä sieltä?

Muoks. Mikä sen punkun tarkoitus oli oviksen jälkeen ja milloin sitä piti ottaa? Pitää just olla punkkua vai kelpaako esim joku pieni likööri?

Dolcetti, nimenomaan mieluummin vähän hyviä ku paljon huonoja :) mulla pco niin oli jo eilen ultrassa se tilanne että molemmilla puolilla on ~15 pientä follia, nähtäväksi jää moniko sit lähtee kasvaan.. Liikkumisesta, mikä hyvälle tuntuu nii antaa mennä, hyppimistä ja muuta mikä aiheuttaa kipua välttää. :)

Murkku, punkkua otetaan pikku tilkka kiinnittymisen tienoilla, esim. dpo 5-7. Alkoholi ja flavonoidit lisää verenkiertoa kohdussa ja auttaa siten kiinnittymisessä. Mulla ei ole ainakaan tähän mennessä mikään muu (esim. valkoviini) toiminut joten koitin tässä kierrossa punkkua vaikka en siitä tykkää :) en tiedä oisko sama teho jos otat esim sitä likööriä ja mustikoita samalla :D

Muska, mulla on todettu pcos eli monirakkulaiset munasarjat, jolloin paljon pieniä folleja mutta ne ei kypsy. Mulla on ehkä 1-2 ovulaatiota vuodessa jos sitäkään ja toi tikutettu ovis oli clomifen-lääkityksellä aikaansaatu. Siis oikeestaan eka o-plussa ikinä, minkä oon kiinni saanu! :) Ja oot oikeessa, todella pitkä aika metsästää... Tuli aika monta o-ja r-testiä vuoden aikana tuhlattua. Vielä ku toivo aina nousi kun uusi kierto ei alkanutkaan. Mutta myöhemmin ilmeni ettei siis ollu kyse tärpeistä vaan ovuloimattomuudesta.

Mieletön määrä follikkeleja Ninukki! Toivottavasti niistä kypsyvät vain ne laadukkaimmat ja että niitä saadaan hyvä määrä. Milloin sinulla onkaan seuraava ultra? Ja nyt sulla menossa KP 3?

Pistin juuri äsken ekan Orgalutranin ja kyllä olen tottunut Ovitrellen ja Gonalin kanssa liian hyvään. Orgalutranin neula on selvästi paksumpi ja siitä kertoo edelleen kihelmöinti pistoskohdassa sekä punainen kutiseva läntti pistoskohdan ympärillä. Nesteen koostumuskin näytti todella paksulta, joten ehkä sen neulan pitää olla paksumpi.

Muokattu viimeksi:
Onnea taas tänne kaikille plussille ja pahoittelut negoista.

Oon yrittäny nyt pitää täältä pieniä pausseja, vaikka hyvä vaihe tässä ollutkin päällänsä.
olen teidän kuulumisia pikkasen aikasemmin kyllä lukenut ja olette kyllä mielessä ollut koko poppoo.

Kp 27/30-34 menossa, joten ensi viikon menkkoja odotellessa.
Pääsen viikonloppuna viettämään opiskelukavereiden kanssa turkuun tyttöjen iltaa ja sitä on odotettukin.

Maggie: No olipa hyvä jotta sait lääkkeistä apua ja niillä oviksen ja heti plussan.

Tää ala vois olla kyllä erittäin mielenkiintoista ja olis ihanaa iloita parin kanssa jotka yrittäneet raskautta ja sitten lääketiede voisi auttaa siinä. Harmi kun ei tullut aikoinaan opiskeltua alaa, vaikka hoitajaksi jollekin lapsettomuus klinikalle. Tosin vois olla raskastakin jos ei joitakin pareja voisikaan auttaa...

Muska kp 12/27/30. O-testi näytti plussaa... Täytyy vielä testailla muutama päivä vaaleneeko...

Dolcetti, hyvä tietää että pomppiminen on kielletty. Tosin ehkä vielä tänään uskallan kiipeilemään ilman köysiä vaikka siinä tuleekin patjoille hyppimistä, kun ei sitä kukaan toistaiseksi ole minulta kieltänyt... (Meinaan sitä, että ehkä pomppiminen on vaarallisempaa kun follit ovat isompia.) Pitääkin kysyä lääkäriltä köysikiipeilystä huomenna.

muurahainen, silloin sanoivat että Sofin valmistaja on talousvaikeuksissa ja myyvät toistaiseksi OneStepiä varsinaisten Sofien tilalla. En tiedä onko tilanne edelleen sama, siitä on nyt useampi kuukausi. Ja tosiaan flavonoidien takia puhutaan nimenomaan punkusta; voi sitä kai kokeilla hyvin tummaa suklaatakin.

Muska, eihän sitä oikeastaan tarvitse testata enää ensimmäisen o-plussan jälkeen, koska ovulaatio määräytyy lh:n nousun mukaan eikä seuraavilla testeillä ole merkitystä ovulaation ajankohdan kannalta. Joillakin huippu on todella nopea ja toisilla voi pysyä plussalla yli vuorokauden. Tosin voihan sitä ensimmäisellä kerralla katsoa kuinka pitkään plussa pysyy, niin seuraavassa kierrossa tietää kuinka usein kannattaa testata. Useimmille riittää kerran päivässä testaus, mutta toisilla on niin nopea huippu että se menee ohi jos ei testaa kahdesti päivässä.

On. Huomisen ultraa odotellessa, sivuoireita en edelleenkään ole huomannut. Ellei sitten lasketa nippailuja munasarjojen tienoilla, mutta ehkä sitä ei lasketa sivuoireeksi kun follikkelien kasvu on toivottu tapahtuma. :) Kp5, IVF-kierto.

Beisla, jännää kuulla huomenna että mitä ultrassa näkyy :)

Muska, komppaan Beislaa että O-plussan jälkeen on turha enää testailla ainakaan montaa päivää.

Larissa kp 23, dpo 8-9 ja testit huutelee jo kaapissa :D

Muoks. Tissit alkaa näemmä nyt vasta kipeytyä. Varmaan luget tekee.

Muokattu viimeksi:
Beislan ultrakuulumisia odotellessa! :)

Larissan testiä odotellessa! Ehkä luget, ehkä raskaus 8) Se oli niistä oireista ensimmäisiä mullakin ;)

On. Näemmä nyt menee niin, että päivisin ja iltaisin rinnat paljon kipeämmät ja aamulla ei välttämättä ole mitään oiretta :) saman lailla kun minskillä siis :D Muuten ei kyllä tunnu missään mitään kun tisseissä :)
Uusi viikko polkastu käyntiin ja tänään jo pidemmällä kun viime kerralla ;)

Rv 5+1 ;)

Tein äsken o-testin ja tumma viiva oli taas. Ehkä tummempi kuin eilen illalla. Voiko siis o tulla tänään tai huomenna tai ylihuomenna? Kaikki mahollista. Eilen talleteltiin ja tänään luultavasti myös. Huomenna meille tulossa vieraita illan viettoon mut ehkä ennen sitäkin pitää mies vietellä... Onneks hän on hyvin suostuvainen :-)

Ja tänään gyne, hyvä nähdä mikä tilanne... En oo ennen ku joskus testannu oota et kuinka kauan o:sta menee ku menkat alkaa tai en oo laittanu mittausaikoja ylähä, nyt voisin laittaa...
Kp 13/27-30...

Muska, saatko kuvaa testeistä? Oliko eilen jo plussa eli tasavahvat tai testiviiva vahvempi? Ovis lasketaan aina ekasta O-plussasta eli jos eilen oli O+ niin ovis olisi tänään tai viimeistään huomenna. Kerro sitten kuinka kävi gynellä :)

Muska, Käsittääkseni ovulaatio tapahtuu 12-36 h kuluttua ovisplussasta ja munasolu elää 12h ja siittiöiden useita päiviä. Yleensä :)

Minni, ihanalta kuulostaa!

Mä oon pari kertaa nähnyt unta et mulla on vauva mut viime yönä näin unta et tein ihan supervahvan plussa testin kp61 :D oli ihan mielettömän todwntuntuinen ja pohdiskelin siinä unessa et pitääpä muistaa tarkistaa mun YEL vakuutus et on tarpeeks korkealla et saa tarpeeks ison äitiyspäivärahan :D ja herättyä vedin huutoitkut :D.

Ilpuri, miksi näitä todentuntuisia plussaamis unia on nyt liikenteessä? Toivottavasti sulla ei tuu noin pitkä kierto! :D ja olitpas käytännöllinen unessakin kun YEL:iä mietit :D mikä kp siellä on nyt?

Larissa, nyt on kp 26/n.31. Mua kans tuo YEL huvitti kun oon pitäny sen kohtalaisena mut en haluu maksaa ihan tosi paljoa kun ei sit tiiä kun itse on eläkeiässä et missä ne rahat on et mieluummin maksaa sellasta sopivaa ja ostaa vaikka tässä lähivuosina sijoutusasunnon. Mut jos tuun raskaaksi niin heti ekana pitää vähän nostaa sitä et saa sit vähän parempaa äitiyspäivärahaa :) mut siis mä olin niin levollinen siinä unessa, ajattelit et" kuvitella, nyt se tapahtuu. Ihanaa et plussa oli niin vahva nii on kunnolla kiinni. (Koska Minnilläkin oli niin vahva!!! :D ) Pitääpä kirjottaa foorumille ja muistaa nostaa se YEL " :D

Takaisin