Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Pikaisesti... Tyttötiikeri 1v5kk on mun esikko. Ihan hurjaa vauhtia nyt kehittyy tuo puhe. Nyt alkanu tulla jo 4-5 sanan lauseita ihan muutaman päivän sisään. Ihana vaihe <3

Napaa. Alkoi nyt jo (?!!!) ovisolot niin tein äsken testin ja tuohan on jo melkein plussa! Ei taideta ehtiä inssiin tässä kierrossa jos plussa tulee jo sunnuntaina :( Nyt vasta kp 8.

Liitteet

• ImageUploadedByVau Foorumi1447532714.196693.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1447532714.196693.jpg
    90.4 KB · Katsottu: 176
Muokattu viimeksi:
Haikara: kuulostaa tosi inhottavalle toi sun olo tila. Paranemisia! Kyllä sen kasvukipuna voi tuntea. Aino niin oon itse kuvitellut.

Gatusa: ihana tyttönen! Ja vai että piimästä tulee vatsa kipeeks. Voi kun ei tiedä että piimä on vatsan lääke.

Larissa: hus vuoto pois! Mut varmaan jo puoli voittoa että tuhru pysy poissa!!!

Katjusha: jännittää!!!

Mrsc: nyt si lisää vaan touhuamaan!

Minni2: ovis onnea ja sit myös tärppi onnea!!!

Kaakao: melko aikasin ovulaatio. Jospa ei vielä kuitenkaan.

Gatusa: niillä taitaa olla joku ihan oma uskonto jonka joku pöpipää on joskus keksinyt ja sit julistaa sitä muille. Ei noihin juttuihin lähe mukaan ku syrjäytyneet, pöpipäät, jotka ei osaa etsiä omaa elämäänsä mistään ns. Normaalien ihmisten parista. Sit haluavat olla sankareita ja elää parempaa elämää kunnes huomaa ettei se olekaan oma juttu eikä mitään parempaa elämää ole tulossa. mutta poiskaan et pääse ilman että tapetaan.

Hileinen: sullaki on niin jännä tilanne!

On. Kp 24 pyörähti tuossa käyntiin... ei mitään oireita enää... tuntemukset loppuivat siinä kp 22 ja perjantai kp 23 oli jo ihan kuiva päivä. Tosi aristus ei oo ollu enää tänään. Tosin valkkari on hieman ehkä lisääntymässä...mutta pitää tässä nyt katsella. Juu ja progesteroni koe se oli ja lääkäri vissiin uskoo mun plussaavan niin paljon ku oli tehnyt prog kokeen sijasta lähetteen hcg kokeeseen. Onneksi asian sai selvitettyä ettei tullut turha käynti.

Muokattu viimeksi:
Edelleenkään en ehdi kauhean usein tänne kirjoittelemaan, mutta luen kyllä kaikki viestit läpi. Nyt pitkästä aikaa ehdin kommentoimaankin :)

Haikaranyytillä oli ollut hirmu tauti päällä joka oli vienyt sairaalaan asti, toivottavasti alat olemaan jo paremmassa kunnossa. Ja menkat oli nyt loppu.

Larissa, meidän ihana positiivisuuspläjäys! Sua ei nyt edes ehkä tulevat menkat masenna, se on hyvä se. Elämässä pitää olla muutakin kuin tää "vauvaprojekti" muuten hajoo pää. Oliko niin että tuon alapään pH:n korjaamisen jälkeen tää en eka kierto missä ei ollut usean päivän tuhrua ennen menkkoja? Jos näin on niin se on kyllä jo hyvä merkki! Ja et jää mihinkään tauolle, sun kirjotuksia on kiva lukea ja oot ihanan aktiivinen.

Gatusa, ihana Miriam tylleröinen teillä niin aktiivinen ja elämäniloinen. Kiva aina lueskella sen tekemisiä! Ja ite tehty leipä on kyllä niin parasta. :)

Katjushalle täytyy toivottaa hirmusti kärsivällisyyttä piinapäiviin. Uskon että kaikki meistä toivois just teille sitä plussaa! Oma kahden vuoden yrityshistoria tuntuu ihan lyhyeltä teidän taipaleen rinnalla. En nyt ihan tarkkaan muista sun ikää, olitko mun kans samoissa 37v?

Kaakao kerrotko vielä teidän historiasta? Olen tietsikalla kirjoittelemassa nyt niin näen kyllä että teillä ekakaan tenava ei ihan helposti tullut ja nyt letrot 6/15 lähtien. Miks päädyttiin inssiin? (Mulla seuraava lääkärikäynti 8.12. ja jännityksellä odotan mitä meille ehdotetaan seuraavaksi kun 6 kiertoa oon letroja napsinu...)

Mrsc jostain syystä en saanut tuota sun ovistestikuvaa suurennettua, mutta pikkukuvasta näytti viivat aika tasavahvoilta. Ei muuta ku peittoja heiluttelemaan! :)

Maggie toivon että clomit on teille just oikee lääke ja pari sopivan kokoista follia löytyy ultrassa. Clomeista kun lukee niin löytyy selkeästi kahta kastia, toiset on saanu ihan muutamassa kierrossa niiden avulla plussan ja sit on meitä joilla se on saanu aikaan vaan ongelmia. Mullakin oli nimittäin clomit kokeilla 2014 kesällä/syksyllä. Sain kaikenlaisia sivuoireita ja kierrot meni ihan sekasin.

Tyttötiikeri ja minni2 tsemppiä ovisbongailuun! ja paljon talletteluja nyt molemmille.

Lucky sun lääkäri on kyllä sekoillu jos väärään verikokeeseen on sulle laittanu lähetteen. Missä vaiheessa se selvis? Otettiinko tuota progesteronikoetta sit ollenkaan?

on: kierron puolivälissä ollaan menossa kp16 tänään. Toissapäivänä tuli ihan valtavat määrät eggwhite limoja ja tänäaamuna koostumus oli jo muuttunut, joten ovis lienee ollut eilen. Sen perusteella tästä pitäis tulla 30 päivänen kierto. Oon lähössä työmatkalle 30.11 jolloin olis kp31 ja mietiskelin että pitäiskö sillon aamulla pissiä tikkuun? Tai sitte ootan vaan rauhallisena menkkoja, jos ne ei oo tullu siihen mennessä ku palaan 4.12 niin pitäis olla jo varmasti raskaana... mun kierrot on nimittäin ollu niin kellontarkat näiden letrojen avulla. :)

Junttura, kiitti :) mä oon jo muutaman vuoden vanhempi, pääsin naimisiin vasta 32-vuotiaana. Muistan kun häiden jatkoilla äitille loihdin, että tulee sitte hoitamaan meidän vauvaa. No, isovanhemmat on pian toinen jalka haudassa tätä menoa ...
Mutta eipä vaivuta synkkyyteen, sillä lämmöt jatkaa kipuamista:
36,7-36,8-36,9-37,1
Katjusha 9 dpo

lucky ei ukko pelkää et vatsa tulis kipeeks vaan et kuolis myrkytykseen....hohhoijaa noita sen logiikoita. no tänää alotan juuren teon, teen yhen vehnäjuuren ja yhen ruisjuuren inshaAllah ku ruisjuures menee kauemmin ni paree tehä yks vehnäjuuriki ni ehkä huomen pääsee leivän tekoon. :)

junttura jep mariam on ihana pälpättää ja välil tulee sit iha mein puhettaki. pitää taas tehä puuroa tänää :)

Junttura, kiva kuulla susta pitkästä aikaa :) onnea sinne tähän kiertoon!

Katjusha, vaikuttaa hyvältä että lämmöt vaan nousee :)

Täällä kp 2 ja jään vähän taustalle hetkeksi. Pitää varmaan tehdä paypal-tili ja tilata seuraavat First Responset eBaysta. 2 kpl paketti oli siellä noin 6-7 puntaa :O Raskauskeijulla siis 16-17€ :D

Muokattu viimeksi:
Täällä herätty jäätäviin kramppeihin. Myös jonkinlaista vuotoa havaittavissa... Melko varmasti kp 1 tästä vielä tulee. Pääsen siis letroihin ja inssikiertoon! :)

Minni, ei tämä nyt mikään varsinainen ylläri ollut eli kaikki hyvin. :)

Rupesin tässä miettimään, että entä jos joissain kierroissa olenkin raskautunut mutta hcg nousee hitaasti ja ei näy pc:ssä vielä dpo 13-14? Olen joka kerta lopettanut silloin testaamisen ja jättänyt luget pois! Ehkä ihan hyvä vaihtaa testi herkempään! :O

Hileinen, ei sielläkin :( mutta hyvä että saat aloittaa letrot ja pääset inssiin <3

Ehkä minä nyt ilmoittaudun tännekin alustavasti. Kuudes pienokainen on ollut toiveissa kesästä 2014 asti. Maaliskuussa 2015 sain spontaanin alkuraskauden keskenmenon.. ja nyt meitä kohtasi suuri suru kun menetimme kuudennen tyttäremme rv19+4 vaikean rakennepoikkeavuuden vuoksi. Tapahtuneesta on vasta reilu 3 viikkoa, joten toipuminen on kesken. Vielä ei ole yritystä, mutta koska tiedämme että haluamme ainakin yhden vielä, niin heti kun siihen pystytään on lupa uudelle raskaudelle. Yhdet menkat pitäisi odottaa ja sitten on lupa alkaa yrittää.. Eihän se uusi vauva korvaa menetystä.. mutta lapsen kaipuu on niin kova että emme halua odottaa.

Junibea, tervetuloa mukaan :)
Täällä meillä on aktiivinen joukko pitempään yrittäneitä ja ryhmän tuki on vankka.
Itse tulin mukaan kesäkuussa, olin silloin raskauden alussa, mutta se meni kesken. Meillä tulee lapsitoiveissa pian 10 vuotta täyteen, mutta ensimmäistäkään ei vielä olla saatu maailmaan. Minulle tehtiin jälleen viikko sitten alkionsiirto, ja tuloksia toivotaan.

Voi Hileinen, niinköhän se vuoto sitten kuitenkin alkaa :/
Larissa, jännä, että monissa lähteissä mainostetaan, että monet kotitestit näyttää luotettavan tuloksen vasta kun menkat viikon myöhässä. Kuitenkin lääkärit neuvoo lopettamaan lugesteronin, jos ei plussaa näy 14 dpo :wtf: No, hitto! Leikittelen tässä nyt vain ajatuksella, mutta annetaanko siinä tarpeeksi mahiksia?!

Oliko nyt niin, että ensi viikolle ei ole muita testaajia?

Katjusha 9 dpo

Katjusha juuri tuota hain äsken takaa, hyvin puit ajatukseni sanoiksi. :) sen hcg-laskurin mukaan ns. normi herkkyyden testissä näkyisi kotia aikaisintaan dpo 16, jos hcg lähtee nollasta nousuun. Ja tämäkin silloin jos kiinnittyminen tapahtuu jo dpo 6! Mutta juu spekulaatiota tämä vaan on, mutta testaan teoriaani tässä kierrossa ;)

Junibea, tervetuloa tännekin ja pahoittelut :(

Kaakao joko uutta ovistestiä oot tehny? Toi on kyllä noissa insseissä varmasti tosi stressaavaa jos sattuu ovis viikonlopulle.

Larissa mullahan lugeissa olikin oikeasti ohjeistus että läkettä tulee käyttää 14 päivää. Eli silloinhan dpo ois 17. Mä kyllä uskon että mulla ois näkyny jo dpo 14 plussa, koska km raskaudessa näly jo dpo 11 jorakin... ja toisaalta jos olisin ollut raskaana ja lopettanut luget liian aikaisin, uskon että senkin olisi huomannut. Mutta taidampa oikeasti noudattaa jatkossa lääkärin ohjetta ja jatkaa se kuuri loppuun asti vaikka venyisiki kierto turhaan. :)

Junttura kyllä sä voisit testata jo ennen reissua ;)

Junibea, pahoittelut :( voimia!

Kaakao, toivottavasti ovis osuu sopivasti, että kerkeette inssiin :)

Hileinen, toivottavasti täti ei tuu.. Jos tuleekin niin toivottavasti letrot+inssi tuo plussan :)

Larissa, tyhmä täti :( vaikka itsekin testaan ihan liian ajoissa, ainoassa onnistuneessa raskaudessa oon saanu positiivisen testin vasta dpo16. Testasin silloin myös dpo14 täysin negan. Mutta verikokeestahan näkyis raskaus varmasti dpo14.. Oiskohan lääkärin jututuksen paikka?

Katjusha, minä meen samoilla dpoilla kun sie, ja testailen kyllä vielä ensi viikollakii :p

On. Edelleen malttamaton. Viime kierrossa täti tuli dpo9-12 (en tikuttanu ovista), eli ootellaan.. Kp26/29(?) dpo9

Sabetti ja Mannikka, mulla heräsi epäilys että mulla nousee hcg hitaasti (tai siis että se lähtee nollasta nousuun ja siksi tuplaantumisessa kestää) kun viime kierron alussa otettiin verestä hcg ja se oli alle yksi. Hcg saattaa joillakin olla jopa 5 ja se on normaalia vaikka ei raskaana olisikaan ja tälläisellä ihmisellä raskaus saattaa näkyä testissä jo dpo 10! Mutta juu spekulaatiota tämä vaan on...

Junibea, Muistan kun plussasit toisessa ketjussa. Osanotot ja suuret pahoittelut pienen menetyksestä. Voimia teille! :Heartred Ja tervetuloa tänne meidän joukkoon!

Larissa, Oot kyllä ihana tyyppi ja saat aina eloa tähän ryhmään :happy: Onnea uuteen kiertoon! Ja testasinpa oman ph arvon ja se on yli 6 :eek: normaali ( n 4-4,5 ) Eli voisko se olla yks syy että ei oo tärpänny? o_O Luulen että mulla on se Bv, on sopivia oireita mutta lieviä, ei esim haise kalan raadolle mutta haisee hieman kuitenkin, eikä oo kökköstä/harmahtavaa valkkariakaan mutta on se runsaampaa. Välillä kutittaa ja on maha nippailuita. No huomenna sattuu oleen lääkäri, joten san avun vaivaan ja ens kierrossa on sit paremmat mahkut raskautua kun tähän kiertoon taitaa olla jo myöhäistä. Mutta iso KIITOS sulle että kerroit tosta Bv:stä! :)

Josko se plussa tulis kun painoa on -7kg ja - 5 % ja sit kun saa vielä alapään kuntoon niin avot :happy:

Enpäs nyt muista muuta :sorry: Plussia ei oo juurikaan tullu :sad001

Nyt kaikille hirmuinen plussapuhuri!!!! +++++++++++++ :talk017

Mami91 kp 14/26-28 yk ööö 18?

P.S Tehtiin miehelle simppatesti kotona, tulos oli hyvä mutta eipä se testi kerro esim simppojen muodosta mitään, joka on oleellinen tieto. Onko kukaan muu tehny tollasta kotitestiä?

Muokattu viimeksi:
Lucky hyvä että saat oikean verikokeen! Se hcg sitten vähän myöhemmin ajankohtainen :)

Junttura, meillä siis nyt seitsemäs letrokierto menossa, kaikissa olen cb:n digin mukaan ovuloinut. Päädyttiin siihen että kun näin ei ala tulosta tulla niin kokeillaan vielä inssit (käsitin että kolme kertaa) ennen kuin siirrytään ivf:ään. Miehen simpat tutkittu esikoista "tehdessä" ja silloin kaikki kunnossa, joten gyne kyllä arveli ettei inssi ihan hirveästi lisäetua meille tuo tähän perinteiseen peittojenheilutteluun verrattuna, mutta kannattaa kuitenkin kokeilla. Esikoinen tärppäsi meillä toisesta ovuloineesta clomikierrosta (en ovuloinut clomeillakaan joka kierrossa), joten vähän tuli puskista tämä että toisen kohdalla joudutaan jo ihan oikeisiin hoitoihin. Olin itse vakuuttunut, että lääkkeillä tärppää niin kuin viimeksikin. Ja voisihan se toki vielä tärpätäkin jos vaan jatkaisi letroilla ja luonnonmenetelmillä, mutta eipä tässä nuorruta niin toisaalta kiva että asiat etenee ripeästi. Toivottavasti teillä on nyt tärppi käynyt, niin ei tarvi miettiä seuraavaa siirtoa :)

Katjushan lämmöt kuulostaa kyllä tooooosi hyvältä... Apua kun jännittää :nailbiting:

Perhanan tädit löytäny Larissan ja Hileisenkin? Tsemppiä uuteen kiertoon molemmille!

Junibea, tervetuloa! Melkoinen historia teilläkin. Jaksamista suruun ja onnea uuteen yritykseen sitten kun sen aika on.

Mami mielenkiintoinen tuo kotisimppatesti! Mistä hankitte ja millaisen?

Täällä aamulla ovistesti plussalla, cb:n hymynaama varmisti vielä viivojen tuloksen. Todella harvoin on ovis ollut näin aikaisin, letroilla ei kertaakaan. Mutta toisaalta eihän tämän ole kuin yhden päivän tavallista aiemmin. Pitää heti aamulla soittaa sinne polille että pystyvätkö muuttamaan sen huomisen ajan inssiajaksi vai perutaanko kokonaan tästä kierrosta. Ei kai siihen folliultraan nyt ole mitään järkeä enää mennä jos ovis ehtii kuitenkin ohi. Peittoja heiluteltiin kyllä illalla ja täytyy jatkaa tänään... josko tämä kiertokin nyt sitten menee tällä vanhan kansan menetelmällä :p On kyllä Sabetti yllättävän stressaavaa tämä oviksen ajoitus, kun tuota viikonloppua on viikosta kuitenkin aika iso osa :shifty: Onneksi meillä on melkein yhtä hyvät mahdollisuudet ihan normi menetelmälläkin, niin ei ihan NIIN paljon harmita jos menee inssi ohi.

kaakao kp 9/24, dpo -1

Junttura: kiitos :) Pientä lämpöilyä enää ja köhä on kova mut nuha alkaa olla voiton puolella ;) kuulehan musta et oon kipee ollu/oon mut huomattavasti parempi ;) ylihuomennna folliultraan :p

Junibea: Minulla ei ole yhtään lasta eikä raskautta takana, joten en voi tietää miltä sinusta oikeasti tuntuu! Mutta otan osaa menetykseenne! <3 voimia!

Larissa: pahoittelut tädistä <3

Takaisin