Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Junttura!!! Aivan mahtavaa!!!! :) <3 tarrasukkia nyt pikkuiselle! :) harmi kun kuva ei näkynyt, oisin enemmän kuin mielelläni tihrustellu sitä :)

Mä en näe koko Juntturan viestiä, mutta ryhmän hengestä päättelen että on onnittelujen paikka!!
Onnea matkaan :)!!

Juntturaa! Jee :grin mäkään en nää kuvaa, mutta eiköhän siinä viivoja ollut? Tarrasukkia!

Larissan endokivuille buu, mutta ivf info toivoa täynnä jee! :happy:

Katjusha : onnea! Sinulla on ihana huolehtiva mies!

Pikkuminski : halaus! Liian kauan olette tekin saaneet odottaa!

Pätkis : eikö saa olla omat eväät vaikka söisikin lasten kanssa?

Larissa : ei kyllä kipujen tartteis tulla takas!

Junttura : onnea tuloksista. Kuvaa en minäkään näe mutta uskon näkemättäkin!

Juntturalle onnittelut :)

Lucky87: Ei saa olla omat eväät lounaaksi, vain välipalaksi/kahvitauolla neki pitää syödä piilossa kahvihuonees. Muutoin tarkoitus on syödä sitä mitä keittiöltä tulee. Pitää olla esimerkkinä lapsille jne.

Enni: olen itse 28 ja mies 31v. Olen käynyt syksyllä gynellä joka ultrasi munasarjat,ja syönyt teroluteja pitkittyneet kierron takia. viimeksi söin tammikuussa josta viime kierto tasautuikin 28pv.n ja nyt sit menossa tämä kierto joka käy jännäksi, pitkittyykö taas vai olisiko tärppi. Ovis minulla on aina tullut myöhään kp. 20,ja sen olen digillä saanut bongattua. Tutkimuksiin päästään vasta kun vuosi takana yritystä eli kesän jälkeen kuulemma ja nyt vaan pitäisi olla stressaamatta,nämä ohjeet sain lapsettomuusterkalta sekä aloitin mama vitamiinin syönnit.
Mitens teillä,oletko käynyt tutkimuksissa?
Junttura onnea plussasta :)
Liisu: Paljon onnea pojasta!!!:)
Larissa Todella kurjaa jos kivut palasivat:sad001, toivottavasti helpottaisivat pian.

Eilen iski tajuton väsymys,mutta muuten olen oireeton,saas nähdä kuin käy. kp. 30 ja dpo 9

Ivf-infossa käyty :) Tuttua tietoa suurimmaksi osaksi. Iloinen yllätys oli se, että mies voi hoitaa oman osuutensa kotona punktiopäivän aamuna, kun asutaan niin lähellä sairaalaa :) Mielenkiintoinen tieto oli myöskin se, että jos munasoluja tulee tarpeeksi (esim 8-10) niin puolet hedelmöitetään normaalisti (eli munasolu ja siittiöt samaan maljaan ja luonto hoitaa tehtävänsä), mutta lopuille tehdään icsi (siittiö ruiskutetaan munasolun sisälle). Nyt sitten niitä seuraavia menkkoja odottelemaan jotta saadaan tarkempaa hoitoaikataulua tietoon :)

Helinä, toivotaan että siellä olisi jotain tapahtumassa ;)

DarkMimosa, mitä sinne kuuluu?

Larissa kp 7 taukokiertoa

Soma suuret onnittelut vauvan johdosta! :Heartpink

Katjusha mahtavaa, että ultrassa oli kaikki hyvin! :smiley-bounce012

Liisu onnea pojasta! :Heartblue

Junttura onnea plussasta. Mullekaan ei kuva näy, mutta yhdyn muihin onnittelijoihin. :happy:

Larissa hyvältä kuulostaa teijän ivf-suunnitelmat. :joyful:

Kaikille mielettömän paljon plussatuulia puhaltelen! :smiley-bounce016 Toivottavasti kevät saa hormoonit hyrräämään ja saadaa lisää plussia tähän ketjuun.:cool05

ON: Viikko sitten torstaina käytiin rakenneultrassa ja kaikki oli siellä vallan mainiosti ja painoarvio oli silloin 350g. Omat tuntemukset piti paikkaansa ja me saadaan elokuussa sitten toinen poika. :happy: Raskaus sujunu muutenkin tosi hyvin, eikä mitään vaivoja tai ongelmia ole ollut. Tää kevät on kyllä ihan mahtavaa aikaa, kun aurinko paistaa, niin fiilikset on entistä korkeammalla. :joyful:

enu 21+5

Wow, Larissa! Olittekste KYSillä? Aika edistyksellistä tehdä mikroinjektio ihan jo ekalla kierroksella :) sieltä tulee monta hyvää vauvan alkua!
Enulle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!!

Todella hyviä uutisia Larissa! Mietin samaa kuin Katjusha, että en ole ennen kuullut, että molemmat hedelmöitykset tehdään yhtä aikaa. Loisto juttu teille! Eipä tarvi tehdä kuin yksi lääkehoito kierto ja sit vain sulatellaan alkioita :wink

Katjusha, juu KYS:llä ollaan hoidoissa. Aika yllättynyt olin itsekin tosta icsi:n mahdollisuudesta! Haluavat kuulemma sillä heti ekalla kierroksella testata että parantaako onnistumista eli onko esim munasoluissa liian kova kuori siittiöille tai simpoissa jokin vika joka estää normaalin hedelmöittymisen. Pitää toivoa että munasoluja saadaan siis tarpeeksi, että päästään tuotakin konstia koittamaan :) onkohan tavallisen ivf:n ja icsi:n onnistumisprosenteissa jotain eroa?

Pipanat, tietty toivon että ei jouduta alkioita sulattelemaan ollenkaan ellei sitten pikku kakkosta haluta ;) mitäs sinne kuuluu?

On tämä kyllä aika jännää :) ja miten mieskin on nyt mukana tässä vaikka alunperin oli kaikkia hoitoja vastaan. Niin se vaan mieli on matkalla muuttunut kummallakin <3

Muokattu viimeksi:
Larissa, onpa tosiaan hienoa ja edistyksellistä! :)
Ja onhan hyvä jos jää kakkosta varten alkioita pakkaseen.
En ainakaan muista lukeneeni, että ivf:n ja icsi:n välillä olisi eroja kiinnittymisen kannalta. Hedelmöittymisprosentti voi olla isompi mikroinjektiolla.

Larissa, sitä juuri tarkoitin että sitten kun sisaruksia haluatte niin et tarvitse uutta lääkehoitoa kun pakkasessa odottaa seuraavat :happy: On varmaan ihanan rento ja malttamaton mieli odottaa THE kiertoa!

Kiitos kysymästä, täällä on "mielen jäähdyttely " kierto meneillään. En edes tiedä mikä kp on menossa. Sen verran tiedän, että ovis on vielä edessäpäin. Uudet vitamiinit kaapissa itselle ja miehelle, jospa ne auttaisivat ja ensi kierto (yk9) toisi toivotun tuloksen. Jos mitään ei tapahdu niin ehkä kesäkuussa yritän päästä käymään aukkarissa! Se vaan kun on niin pirun kallista...

Pipanat, toivotaan että sun ei tarttis aukkariin lähteä vaan plussa tulisi jo ennen sitä :) itsekin meinasin alkaa taas miehelle syöttämään sinkkiä vaikka tavaran pitäisi olla ok. Ei vara venettä kaada ;) ja juu on kyllä nyt suht rento fiilis kun ei tässä kierrossa tartte ovista kytätä yms :D siksi varmaan nyt flunssakin iski perhana :D

Beisla, kiitos infosta :) noin minäkin sen arvelin olevan että hedelmöittyminen on todennäköisempää icsi:n kanssa mutta eihän se kiinnittymiseen vaikuta.

Hyvältä kuulosta Larissan ivf suunnitelma. :)

Tietääkö kukaan millä kiinnittymistä vois edistää? Jotkut vissiin juo punaviiniä mutta mulla on alkoholijuomat pois pelistä kun saan niistä tosi pahoja allergia reaktioita. Onko mitään muuta? Jossain mainitaan aspiriini pienellä annoksella mutta se taitaa olla sallittua käyttää vain lääkärin sallimana?

Pätkis, eipä siihen taida olla juurikaan tieteellisesti todistettuja konsteja. Aspiriinia ei kannata mennä omin päin ottamaan joka päivä, itse koitin tuota kikkaa super pienellä annoksella (olisikohan ollut 5-10mg) ja se aiheutti ylimääräisiä vuotoja. Punkku on juurikin yksi. Jalat ja masu kannattaa pitää lämpimänä, koittaa rentoutua, liikkua sopivasti, pitää hauskaa ystävien kanssa, akupunktiota ja joogaa voi kokeilla yms.

Takaisin