Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Larissa; Okei, kiitos neuvoista. Mie koitan tilata jotain! En osaa ebaystä enkä mistään ulkomaan kielisiltä sivuilta varmaan tilata, mut katon vaikka sieltä kotitestistä:)

Heips, tuun nopeasti kommentoimaan tuohon alkoholiin raskauden alussa. Eli just luin artikkelin, että Helsingissä tehdyssä uudessa tutkimuksessa on todettu alkoholin olevan haitallista ihan alusta alkaen. Koitan etsiä sen artikkelin, mut uutta tärkeää informaatiota siinä oli.

Tuun myöhemmin kertomaan muitakin kuulumisia :)

Mimmu, pitäisköhän tehdä reissu keski-eurooppaan kun noin halvalla voi päästä? :grin
Missä vaiheessa sun kierto onkaan? Oletteko saaneet verikokeiden tuloksia vai vieläkö ne oli edes?

Julianna, onnea o-plussasta ja hyvä että korkeampi kilpparilääkitys on toiminut. :)

Larissa, myöhemmin sitten paremmalla viivalla!

pätkis, voi pahus venynyttä kiertoa ja viivanpaikkoja! Tarpeeksi kurjaa kun tulee toinen niistä kerralla.

Jennie, tsemppiä tulevaan testiin! :)

diabolicat, lauantai voisi olla ihan hyvä testipäivä. :)

Enni, mulla toimi sofin o-testit oikein hyvin. Monet tosiaan ovat sanoneet että r-testeihin on tullut viivanpaikkoja, mutta mulla on ollut myös sofin raskaustestejä, enkä ole saanut ensimmäistäkään viivanpaikkaa vaan vitivalkoisia negoja. Nyt sunnuntainen plussa oli juuri Sofin testillä.

Onitus, mäkin luin sen artikkelin ja siinä oli kai rottia pidetty jatkuvasti humalassa alkuraskaus. Eli suurilla määrillä voi olla merkitystä jo varhain, mutta yhdellä-kahdella lasilla tuskin on.

On. Pari päivää soudettiin ja huovattiin sen ar-ultran kanssa mutta nyt löytyi yhdestä paikasta toimistomaksun kanssa 140€ ja todettiin että riittävän alhainen hinta. En usko että pk-seudulla pääsee alle sadan euron. Se olisi nyt 14.3. joka on laskurin mukaan rv7+3. Kaipa silloin jotain ptäisi näkyä jos on näkyäkseen. Vajaa kolme viikkoa sinnekin vielä, huh!

Beisla, jej hyvä että saitte ultra-ajan :) eiköhän siellä syke pitäisi näkyä :) mikäs se teidän la oli?

Minä en jaksa uskoa että ennen kuin plussa näkyy testissä jollain 1-2 annoksella voisi mitään vahinkoa koitua alkiolle. Mutta itse juon niin vähän muutenkin ja olen yleensä loppu kierron joka tapauksessa juomatta, joten asialla ei ole mulle merkitystä. Jos saisin plussan niin siinä vaiheessa en enää miettisi että juodako vaiko eikö, sillä mulle vastaus on selvä.

Alkokeskusteluun, olen yritysajan elellyt aika samoin kuin ennenkin. Toki nyt hoidoissa heti inseminaation jälkeen "korkki kiinni". Mutta muuten olen juhlinut mitä olen, elänyt muutakin elämää. En usko mitenkään että olisi merkitystä ennen kuin plussaa on testissä. Plussan jälkeen linja on myös minulla ehdoton ei.

Ai niin, ehkä en ole muistanut laittaa tänne laskurin antamaa laskettua aikaa. Se on 28.10. Saa nähdä mitä neuvola sitten sanoo.
Parille kaverilla tosiaan ollaan vasta kerrottu, mutta olen jo pitänyt kiinni aiemmasta suunnitelmastani ja sanonut että laskettu aika on lokakuun lopulla, en sen tarkemmin.

Sama juttu, ihan normaalisti elelty. Mä muutenkin juon alkoholia paria annosta enempää tosi harvoin. Osittain sen takia että asutaan sen verran kaukana etten halua maksaa taksista ja osittain sen takia, että alkoholi vie multa todella helposti yöunet. Esim. yks saunalonkero voi vaikuttaa puolen viikon yöuniin. Eli monasti tekis mieli ottaa vaikka yks perjantailonkero tai saunalonkero, mut jätän ihan sen takia ottamatta ku en saa sit nukuttua. Ja tosiaan mä en halua krapulaa. :D Mulla on aina ollu niin, että vaikka olisin ollut vaikka baarissa tappiin asti ja juonutkin runsaahkosti, niin mä saan nukuttua vaan pari hassua tuntia yleensä ja sit valvon loppuaamun.

Tosin sama juttu on myös yövuoroissa, eli saan nukuttua pari tuntia sit mennään seuraava päivä puolilla valoilla ja rytmin kääntämiseen menee se puolen viikkoa vähintään. Eli pyrin välttämään yövuorotöitä. Entisaikaan hounasin kaikki mahdolliset rahayöt ja juhlapyhät.

Beisla, tänään on kp 8 ja illalla meen folliultraan. Ja koska mun follit kasvaa aina samalla kaavalla niin huomenna pregnyl ja to ovis :) Seuraava aika klinikalla viikon päästä perjantaina, käydään verikokeiden tulokset läpi ja sovitaan jatkosta. Mä yritän houkutella muita osapuolia inssiin :p

Mä olen kyllä yrityksen ajan elänyt ihan niinkuin ennenkin. Eihän siinä olisi mitään järkeä jättää kaikkea nyt jo 2,5 vuoden ajaksi pois vaan sen takia, että joskus saattaisin olla raskaana. Koskee niin alkoholia, ruokia kuin urheilua ja lomasuunnitelmiakin.

Nonii löytyi http://yle.fi/uutiset/vauvaa_toivov...vat_ihmisalun_kehitykselle_kriittisia/8683206

Joo kuten tuossa mainitaan niin muutamasta annoksesta tuskin on haittaa. Tosin nyt tutkivat sitäkin, että onko näin. Mutta tuo, että alkoholi voisi läpäistä alkion solukalvot oli mulle uutta.

Sitten muita kuulumisia, jäin tosiaan vähän taka-alalle sen lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen. Jälkivuoto kesti karmeat kaksi kuukautta, koska raskausmateriaalia oli jäänyt kohtuun. Se imettiin sit sellaisella ruiskulla pois, joka onneksi auttoi ja vältyin kaavinnalta. Mitään oireita mulla ei ollu, joka ois viitannut siihen, että materiaalia ois jäänyt paitsi pitkittynyt vuoto. Lupa annettiin yrittää heti kontrollin jälkeen ja tässä ollaan. Ei mitään hajua onko kierto sekaisin vai toiminko normaalisti, ovis tuntemuksia tai oireita ei ainakaan oo ollu. Kolme viikkoa tosiaan siitä kun jälkivuoto loppui ja ollaan aktiivisesti heiluteltu peittoja :D

Mimmu, toivotaan että follit on sopivan kokoisia ja saat suostuteltua osapuolet inssiin :)

Onitus, toivotaan että kierto normalisoituu pian ja saatte pysyvän plussan :)

Minäkin olen kyllä elänyt ihan normaalia elämää koko yritysajan. Hulluahan se olisi elää vuosikausia mitä jos- asenteella. Nyt tän endo-ruokavalion takia jää alko vain "kiinnittymis punkkuun " :D alkoholi nostaa estrogeenia ja kaikissa hyvistä kuivissakin siidereissä on lisättynä sokeria. Eli vissyllä mennään :) muutenkaan ei miehen kanssa juhlita niin en jää kyllä mistään paitsi :D

On kyllä tympeää ku ei tiedä mitä oikein ajatella. Ainahan se mieli jotenki yrittää kääntää ajatukset siihen että josko vielä muuttuis plussaksi. Mutta voisko enää muuttua plussaksi? Dpo 16 kp33, ovisplussa kp16.

Pätkis, mannikka ja monet muut on plussanneet dpo 16 ja sen jälkeen eli toivoa on jos ei ole menkkoja :)

Laitanpa tämän aamun negat tähän ihan huvin vuoksi :D ylemp on Vauvalan 10 mIU ja alempi kiinalainen 20 mIU

ImageUploadedByVau Foorumi1456314723.432516.jpg

Haluan tehdä tähän alkokeskusteluun tunnustuksen. Meillä on noin vuosi yritystä takana enkä ollut koskaan saanut edes ovis plussaa. Mulla oli synttärit ja tein aamulla varmuuden vuoksi r-testin joka yllätys yllätys, oli nega. No tuli siinä sitten otettua viiniä sinä ja parina seuraavanakin päivänä. Viikkoa myöhemmin sain plussan ja digi sanoi 2-3 viikkoa. Arvatkaa olinko paniikissa. Googlasin ja vollotin pari yötä. No sehän meni sitten parin viikon päästä kesken, mutta tästä opin että otan vain lasin tai kaksi ja vain menkkojen aikaan. Negoihinkaan ei voi luottaa.

Murkku, sinäkin näet! :) En olekaan hullu :grin Alempi on ihan blanco, mutta vauvalan testissä on jotain ja se näkyi jo testiajalla, mutta tulkitsin viivanpaikaksi. Nyt siinä näkyy vaaleanpunertavaa... Eiköhän se totuus selviä tässä viikon sisään :)

Mimmu, sanoin negaksi kun ajattelin että minä näen omiani :grin No, mutta ei voi innostua tuollaisesta vielä, jäitä hattuun vaan tälle naiselle!

Pakko vähän kommentoida tuota alkoasiaa. Tuossa artikkelissahan sanotaan et alkoholi saattaa aiheuttaa alkiolle/sikiölle jotain 3 viikkoa hedelmöityksestä. Sillon kait alkaa sisäelinten muodostuminen. Aika monet varmaan on plussannut jo kun menkat on viikon myöhässä.. Meillähän esikko oli vahinko ja en edes kuvitellut että ois mahdollista olla raskaana ennen kuin menkat jäi pois. Juuri ennen menkkojen poisjäämistä oli juhannus ja silloin tuli otettua runsaasti. En varmaan ois ainakaan niin paljoa juonut (jos yhtään) jos ois raskauden mahdollisuus käynyt mielessä. En tiedä mikä tässä oli pointti mut tuskin ainakaan kokonaan jättäisin alkoa pois ennen kuin menkat on myöhässä/testi plussaa.. Yleensä nautin lähinnä 1-2 erikoisolutta kerrallaan.

Takaisin