Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Ei oo pakko liirumlaarumeita ladella; voi olla myös ihan hissukseen eikä tartte tahallaan aiheuttaa eripuraa. Ootko kuullu koskaan kuinka vaikenemisen taito on kultaa? ;)

Muoks. Mielestäni mielipiteitä saa ja pitää kertoa mutta sen voi tehdä myös niin ettei pahoita kenenkään mieltä. Ja jos siihen ei pysty, on parempi olla ihan hiljaa :)

Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan ei sua mua haittaa :D voi olla katkera jos haluaa! Mutta kiitos te muut niinkuin sanoitte olen käynyt pitkän lapsettomuuden ja nimeomaa kokenut sen kaiken tuskan!!! Kiitos te ihanat hyvin sanoitte <3 En itsekkään tiedä miten tämä on mahdollista eihän mussa pitäny mikään toimia :o mutta itse pelkään tottakai mutta samalla olen todella onnellinen tästä ylläri plussasta!

nennaa, olen ja olen siitä kärsinyt, kun olen vaiennut. ;)

Mutta eipä siinä. Ei vissiin tää ketju ole minulle tarkoitettu, kun ei saa ajatuksiaan mainita. Heippodei ja hellät tunteet! :P

Sano Viipsukka poistaako se uudessa suhteessa plussa jotenkin sitä et en ole ollut lapseton häh en kokenut mitään tuskaa?? Paljos sulla oli niitä yk:ta? En todellakaan ymmärrä yhtään! ehkä juuri uusi suhde ja ei minkäänlainen stressi toi tämän kaiken ja ennen kaikkea onnellisuus !
Ja kun et tiedä elämästäni mitään en huutelisi :p

Aika tylysti kyllä lyttäsitte kaikki Viipsukan :O

Tottakai olet Haikara onnesi ansainnut, mutta kyllä mäkin ihmettelen jos olet 32 yk:ta yrittänyt tulla raskaaksi huonossa suhteessa ja vielä väkivaltaiselle miehelle :eek:

Ite olin välivaltaisessa suhteessa monta vuotta ja meinasi henki lähteä, mutta KOSKAAN en olisi lasta sellaiselle hirviölle antanut! Ei lapset kuulu huonoon suhteeseen

Onnea haikaranyytti plussasta :)

Mullahan oli jotenkuten vastaava tilanne, kun 6 vuotta yritin edellisen miehen kanssa saada raskautta alkamaan, suhde ei nyt koko aikana ehkä ollut sellainen kuin olis pitänyt olla vaan oli kaikennäköistä riitaa, rahasotkuja, mustasukkaisuutta, henkistä väkivaltaa yms. Sitten eron jälkeen uuden miehen kanssa tärppäsi heti ekasta kerrasta kun e-pillerit jätin pois. Ei se sitä lapsettomuuden tuskaa niiltä 6 vuodelta mihkään poistanut, plussaa oli todella vaikea käsittää ja ensimmäiset 20 viikkoa mentiin täydessä paniikissa että ei tää voi jatkua,varmasti menee kesken yms. Mut nyt ollaan jo kohta rv 30 ja kaikki tähän mennessä hyvin :)

Ihanaa, että sullakin uusi valoisa tulevaisuus edessä joka tuo mukanaan kaikkea ihanaa <3

Saa mielipiteitään sanoa, mutta musta on kohtuutonta sanoa, että olisi toivonut vielä enemmän aikaa plussaan vaikka toinen on jo 32 yrityskertaa kärsinyt lapsettomuudesta? Haikarahan olisi ihan hyvin voinut olla kertomatta uudesta miehestä ja sittenkö viipsukka et olisi katkera plussasta? Noh en ehkä ymmärrä, mutta pääasia että toinen on saanut sen kaipaamansa plussan pitkän yrityksen jälkeen vielä miehen kanssa, joka tuntuu oikeammalta kun edellinen :)

Rauhaa tänne <3

Ja vielä tuohon huonossa suhteessa olemiseen, itse en ainakaan päässyt suhteesta pois vaikka kuinka halusin .Kun sitä tarpeeksi kauan toinen lyttää sun itsetuntoa eikä arvosta, sitä alkaa ajattelemaan , että tälläistä tän kuuluukin olla, enkä mä ansaitse parempaa ja siten siitä tilanteesta on vielä vaikeampi lähteä. Silloin sitä ehkä ajattelee, että se lapsi muuttaisi tilanteen. No, itsellä kun tuli ikää lisää ja näki ympärillä kuinka ihmisillä on hyviä parisuhteita ja kunnollisia miehiä, että voisinkohan mäkin joskus saada tuollaisen suhteen....Sitten lopulta ei enää jaksanut olla siinä ja sain itseni irrottettua tilanteesta. Ja hyvä näin.

muurahainen, ehkä voisit käydä yksityisellä aukkarissa, saahan siitä todistuksen kun pyytää? Mutta outoa kyllä kun jossakin ei testata simppoja ennenkuin tietää että on putket auki, ja toisaalla taas ei tehdä aukkaria ennen kuin simpat on tutkittu. Keksisivät nyt yhden tavan toimia! Toisaalta ymmärrän että siittiötutkimus on paljon helpompi ja kevyempi kuin aukkari, mutta luulisi että koska käytännöt vaihtelevat niin, ei olisi niin kuolemanvakavaa kumpi tehdään ensin.

ninukki, onko ilmaantunut oireita?

Haikaranyytti, näin ne asiat ihmeen kaupalla joskus järjestyy. :)

RiiaBa, sama täällä, ei mitään oloja. Pitää vaan toivoa että ylläriplussa olisi mahdollinen.

Viipsukka, totta kai saa sanoa mielipiteensä, mutta ei kannata sitten pahastua jos muutkin tekevät samoin. :rolleyes: Varmaan lapsen kannalta vakiintunut suhde olisi parempi, mutta en ihmettele että jos on niin pahoja ongelmia raskaaksi tulemisen kanssa niin ei tule mieleen että ehkäisy olisi tarpeellista. Ja ei kai se suhteen vaihto lapsettomuuden tuskaa poista.

PikkuMinski, siinä olet oikeassa ettei huonossa suhteessa kannata ehkä lasta yrittää, mutta siitä olen silti eri mieltä että uusi suhde tarkoittaisi heti yk1. Ja joskus lähteminen on vaan käsittämättömän vaikeaa.

Misu, kiitos kun jaoit tarinasi. Olen lukenut muutaman kertomuksen väkivaltaisessa suhteessa olleelta naiselta ja vaikka ulkopuolisesta voi olla vaikea ymmärtää miksi toinen ei lähde, uskon että mielen nujertaminen voi alkaa niin salakavalasti että lähteminen ei helposti tunnu vaihtoehdolta.

Pikkuminski: väkivaltaisuus alkoi vähän ennen kun sai tietää että lähden vaihtoon juuri sillon meillä alko mennä huonosti EI KOKO SUHTEEN! Ja sen jälkee ei olla enää lasta yritetty!

Kiitos misu91! <3

Ja ihan va kaikille tiedoks ne jotka haluaa voi olla katkeria olkaa niin paljon kun haluatte mutta te ette tiedä elämästäni yhtään mitään ja siihen päälle lapsettomuus... Ensimmäistä kertaa elämässäni alkaa palaset loksahtaa paikoilleen ! Mutta kiitos kaikista kommenteista tosi hyvältä tuntuu nyt! Toivotte varmaan katkeruudesta että tämä menee kesken! miettikää hetki itsenne noin pitkään lapsettomuuteen!

Beisla, se mulla kävi kanssa mielessä. Taidan ens viikolla ottaa yhteyttä yksityiseen puoleen ja kattoo mitä ne sieltä sanoo...
Siittiötutkimus ei tavallaan kyllä ole helpompi meidän tilanteessa. Siittiö tutkimuksen takia jouduttaisiin ajamaan 400km ja aukkari tehtäis ihan tossa 40km päässä... Kaikki on niin suhteellista. :(
Itse olisin toivonut, että tässä tilanteessa katsottaisiin historia ja asiakkaan oma tahto. Mut tolle lääkärille sillä ei näköjään ole mitään merkitystä kun saa leikkiä omalla kylällään jumalaa.
Itse olen käsittänyt, että lapsettomuustutkimuksissa on tarkoitus auttaa asiakasta, eikä kerta toisensa jälkeen lytätä hänet... No tasan ei mene nallekarkit.
Me ei todellakaan lähdetä ajamaan yhden ruikkasun takia 400km, että näillä keinoilla jos ei tule, ni sit ei tule. :(

Beisla, noh edelleen laitan kaiken lugejen piikkiin, mutta eilen ja tänään ollut ihan krapulainen olo: järkky väsy, päätä särkee, tajuton jano ihan koko ajan (ja sen myötä pissattaa), nälkä mut mitään ei tee mieli syödä... Miehen toiveesta testaan huomenna aamulla, jos uskallan, niinku sanoit tässä alkaa olla melkoinen testipaniikki, ei uskalla testata ettei tarvi nähdä sitä negaa... Nyt pari päivää ollut kyllä semmonen pistävä tunne keskellä alamahaa, eli oletan sen olevan nyt kohdussa eikä muniksissa niinku tähän asti on nipistelly... On tää kauheeta, ihan liian jännää :D mites siellä?

Mä en ainakaan ole mikään ketään tuomitsemaan ja olkoon yk mitä vain on jokainen onnensa ansainnut! Toivon teille Haikara kaikkea hyvää ja ihanaa odotusaikaa ❤ Olen vilpittömästi onnellinen jokaisen puolesta joka selviää vaikeasta suhteesta ❤

Haikaranyytti itte en myöskään ymmärrä kun heti uuden miehen kanssa tehdää lapsi mutta jos nyt oikein ymmärsin niin tämä on sun vanha, pitkäaikainen ystävä ja märkä uni? ;) silloinhan se periaatteessa ei ole ns. "uusi" suhde ja mies ;) mutta oon tooosi onnellinen sun puolesta ja todellaki ansaittet plussan kaikkien näiden vuosien jälkeen ♡ hihkuin niin onnesta kun kattoin sun kuvan :D
Niin ne vaan asiat loksahtelee paikoilleen kun sitä vähiten odottaa ♡
Ja pistän sulle viestiä ;)

Murkku, tuntuu kohtuuttomalta kyllä! :( ikävää jos teillä nyt jää tuosta kiinni, toivottavasti saisit yksityiseltä lähetteen aukkariin! Kyllähän kai kaikista toimenpiteistä saa lähetteen myös julkiselle puolelle :)
Mekin jouduttiin ajamaan 200km ja mies joutui sumplimaan töitään sen takia, koska meille annettiin niin lyhyt varotusaika (n. 1 viikko) siihen :S

Larissa sen hyvin sanoi, ihme puoskari sun lääkäri Murkku! Pistää kapuloita rattaisiin minkä kerkeää :(

Mulle tuli kyllä Haikara mieleen, että jospa se vika olikin sun exässä vai tutkittiinko sitä koskaan? Siis sun ovisongelmien lisäksi.

Mä muuten kävin tänään verikokeissa ja sen ottikin se meidän lapsettomuuslääkäri. Mulle jäi tosi hyvä mieli käynnistä, kun sain jutella sen kanssa uudelleen. Ne olisi ottaneet pallon jo tästä kierrosta mutta mun töiden takia käyn vielä ens viikolla mun gynen luona. 4.3 on uusi aika klinikalle. Käydään verikokeiden tulokset läpi ja sovitaan jatkosta. Jospa mekin siirrytään inssiin jossain vaiheessa. Ens viikolla pääsenkin vihdoin tcm-lääkärin luo :)

muurahainen okei, no tuo antaa kyllä ihan eri perspektiivin asiaan. Voisi lääkäri todellakin ajatella ennen kuin ajeluttaa valtavia matkoja! Jos tuo on se sama tyyppi jolla on ennenkin ollut "vähän" outoja kommentteja niin harmittaa kyllä kovasti teidän puolesta. :sad001

ninukki hitsiläinen, ei mulle kyllä luget ole tehnyt kaikkea tuota! :wink Mulla on nyt varsin optimistinen olo sun suhteen. :grin Samaa mieltä olen kyllä testipaniikista; mitä lähempänä sunnuntai on, sitä vähemmän tekee mieli testata. Klinikalta pyysivät että soittaisimme maanantaina mikä oli testitulos, mutta nyt tekisi mieli vain odotella että alkaako menkat. Kun kerran mun luget loppuu joka tapauksessa huomeniltaan. Ehkä sitä pitää testata kuitenkin...:nailbiting:
Mulla ei edelleenkään ole mitään muita oloja kuin rinnat on vähän arat (ei sen enempää kuin muutamassa letrokierrossa) ja välillä tulee koviakin menkkakramppeja. Mutta muistan juuri edellisessä kierrossa ihmetelleeni aikaisin alkaneita kovia kramppeja, joten nuo eivät kerro yhtään mitään.

Lugejen käyttäjät: kuinka kauan viimeisen lugen jälkeen on teillä yleensä alkanut menkat? Mikä oli lugeannos? Siis tapauksessa jossa lugeja on saanut loppukierron tueksi.

Haikaranyytti, kun sanoit aloin laskemaan omaa lapsettomuushistoriaa. Tässä vaiheessa elämääni olen yrittänyt 58 kiertoa elämästäni lasta. Kauhea miten pitkä aika... :(

Sovitaanko nyt, että jokainen pitää mölyt mahassaan, koska tästä lukemisesta ei tuu ku entistä paskempi fiilis. Kukaan tuskin täällä kenellekään keskenmenoa toivoo. Joten jätetään provosoivat puheet puolin ja toisin mielellään sanomatta.

Mimmu, hyvä kuulla että jäi nyt parempi fiilis lääkäristä. Eipä seuraavaan aikaan ole kovin kauan. Toivottavasti ei enää ehdottele luomumeininkiä, jos nyt ymmärsi paremmin mitä mieltä olet.

Takaisin