Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Mannikka, sellaista aika tarkasti vasemman muniksen kohdalla tuntuvaa jomotusta. Pahimmillaan tuntui siltä että munis räjähtää :( söin siis 3 kpl burana 600mg päivässä jotta pystyin nukkumaan ja käymään töissä. Oviksen tullessa se kipu hiipuu pois, joten itse ajattelen sen liittyvän follin kasvuun jotenkin.

Nenna, niinpä. Vissiin epämääräiset vatsakivut ei niitä kiinnosta? Mutta ehkä saan jonkun kätilön ajan tai lääkärille puhelinajan tammikuun alkuun hoitojen jatkoa koskien. Sillähän ne pahat menkkakivutkin hoituisi jos saisi letrot ja alkaisi raskaus ;)

Larissa, miulla pahimmillaan ne kivut oli semmosta viiltävää, kuin ois puukolla isketty.. Mutta ilman särkylääkkeitä kuitenkin selvisin.
Ei kyllä tosiaan kuulosta ihan normaalilta. Näinköhän vois olla vaan herkkä alavatsa + nopeesti kasvava folli..?

Kuulostaa kyllä kammottavilta teidän menkkakivut, itse kun aina ollut lähes kivuton, ekana päivänä vaan jomottelua, johon ei aina edes särkylääkettä tarvi.. Huh!

Täällä varmaan täti saapuu paikalle ajallaan su-ma, ainakin olo sitä enteilee: tänään on kyllä kaikki ottanut päähän, tissit kipeyty eilen, pieniä menkkajomoja havaittavissa, ja oon turvonnut ku vappupallo, Yyh! Mutta sitten pääseekin jo parin viikon päästä soitteleen klinikalle että haluan ivf:n seuraavaan kiertoon, äkkiä aika menee :)

Ninukki kp28/n.31, yk12

Muokattu viimeksi:
Ninukki, kylläpä jaksat olla positiivinen :) sulla on loistava asenne!!'

Mannikka, epäilen että tuonne vasempaan munasarjaan on elokuun ultran jälkeen kehittynyt joku kysta tai endoa kun tolleen oireilee. Ja kun kipu on selkeästi menkoista ovikseen ja sitten loppuu niin jotenkin se littyy follin kasvuun? Toivotaan että ei tässä kierrossa taas ala... Viime kiertoihin verrattuna ois jo alkanut. Mutta ei noi sun kivut (onneksi) samalta kuulosta :) nää mun kivut piti mut hereillä öisin jos en ottanut Buranaa ja panadol ei auttanut.

Larissa, voihan se olla munasarjakystakin.. Itsellä joskus ultrassa huomattu, itse en tuntenu mitään, paitsi sit kun puhkes. Nyt kevääl oli kans, samanlaiset kasvukivut oli ku muissaki kierrois mut puhkeeminen sattu..
Voisko olla joku juttu mikä kipuilee kun vasemmalla kasvaa folli ja nyt kasvais oikeelle kun ei satu..? :s en kyllä osaa sanoo et mikä, voiskohan endo aiheuttaa jos sitä on munasarjan lähellä??

Mannikka noita kahta oon juuri epäillyt. Ja veikkaan että nyt ovuloin sitten oikealta kun ei oo ainakaan vielä kivut alkaneet. Kai endo munasarjassa voi myös aiheuttaa kipua follin kasvaessa, jos ylimääräinen kudos häiritsee/venyy..?

Maggie ei mulla oo kiire :) mul on se perusmalli (semmone pinkkivalkonen) ei mitään näyttöä, mutta kyllä se meillä ainenkin toimi hyvin. Joskus rv 10 kuulin ekaa kertaa sydänäänet ja loppuun asti kuuntelin jos oli vähänkin hiljaisempia päiviä liikkeissä.

Larissa täällä vauva arki sujuu tosi ihanasti. Mä nautin täysin joka hetkestä. Poika syö hyvin ja kasvaa kovaa vauhtia. Vaatteita on jo jäänyt pieneksi :( yötkin menee tällähetkellä ainenkin hyvin muutamalla syötöllä. Tuntuu tyhmältä kertoa tänne kuinka ihanaa tää on kun te kaikki toivotte myös omaa ja se antaa odotuttaa. :(

Larissa, mut jos on kysta niin joka kierrossa kasvaa puhkeemiseen asti.. Mut eikös nuo kivut alkanu aika yllättäin, et endokaan ei vissiin kovin nopeesti leviä..? Ihme juttu että eivät tarkemmin tutki heti.

Mannikka, on mulla menkkakivut koko ajan pahentuneet mutta menkoista ovikseen -kipu alkoi syksyllä aika yhtäkkiä. Olen ymmärtänyt että endo voi levitä myös aika ärhäkästi joskus. Ärsyttävää kyllä että niillä ei ole kiirettä tutkia tällaisia kipuja. Mutta minkäs teet, päivystykseen vaan jos kivut pahenee. Soittelen nyt huomenna vielä sinne lapsettomuushoitajalle että saisiko hoitoja eteen päin jo ennen sitä maaliskuun aikaa.

Larissalla aika hurjan kuuloisia kipuja :o toivottavasti selviää mistä kyse! Aika nihkeetä jos noin kauan joudut sitä aikaa odottelee! :(

Pepe, mun mielest on ainaki ihanaa ku käyt tääl kertoo kuulumisia ja vauvajuttuja välillä :) se antaa toivoa itellekin!

Gatusallakin ihan järkky tilanne :o en ymmärrä miten voi olla mahollista toi teidän kuvio :( varmaan tuntuu kamalalta niin äidistä kun pojastakin :(

On; päiväsen ovistestin tulosta hyödynnetty ;) mul on enää yks ovistesti, pitää huomen pissii viel tikkuun mut tänäänkö nyt olis niinku dpo -1? Muistanko oikein :)

Törkee omanapailu :(

Mutta mua jänskättää huominen luomu folliultra ihan sikana :( tähän mennessä oon aina romuna Polin jälkeen ! Nii ja postista tuli dvd - Hiljaa toivotut! Kihelmöi kahtoo se mut haluaisin niin katsoa miehen kanssa sitä mutta pahoin pelkään ettei sitä kiinnosta :o miten ihmeessä saisin sen tajuamaan kuinka tärkeää se olisi minulle :) tosin en ole kertonut viellä että se tuli tai haluaisin katsoa yhdessä :D mutta väitän että tunnen mieheni...

Ekaa kertaa tekis mieli perua koko ultra :o en jaksa näin joulun alla enää tippua :(

Kp10
Yk 31

Meritähti, jos oot tänään saanu O-plussan niin nyt ois dpo -1 :) ja ei mulla tällä hetkellä noita kipuja ole ja toivottavasti ei alakaan!

Pepe, mua piristää kun pidempään yrittäneet käy kertomassa kuulumisia :) antaa toivoa, että kyllä mekin loput vielä joskus!!! <3

Haikara, tsemppiä huomiseen ja pidä pintasi siellä!!! Hyvin se menee :) ja siitä dvd:stä niin et tiedä haluaako miehesi sitä katsoa jos et edes kysy :)

Muuten, te keille on letroja määrätty, miten iso resepti teillä on ollut? Kun katoin että sitä on 100 kpl pakkauksissa mikä on aika hullu määrä, jos sitä menee vaan muutama tabu kuussa :O

Larissa, pakko tässä on yrittää ajatella asioita positiivisen kautta ;) mulle kirjotettiin letrozol ratiopharm 100kpl paketti, maksettavaksi jäi jotain kympin pintaan, että ei se ainakaan hinnan takia harmittanut :) käsittääkseni jollain muulla valmistajalla on pienempiäkin pakkauksia, mutta ovat kalliimpia!

Kiitos Larissa <3 yritän pitää! Olisipa kysta myös pienentynyt ! Tulen sitten kertomaan :)
No se on totta pitää huomenna kysyä kun nukkuu jo :)

Ja Larissa femaria 30 tabl. Määrättiin seuraavalla polikerralla viimeeksi antoi letro reseptin 100kpl :) tosiaan halvempi! Siis toivon että letrot nyt jatkuis :p

Muokattu viimeksi:
Larissa, 100 kpl mullekin määrättiin mut hain vain 5 kpl:n paketin. Femarina siis resepti :) Joku 5e maksoi, ei miusta paha. Ei mee ainakaan hukkaan sit!

Toi on tietysti ihan määrätystä annoksesta kii mikä tulee halvemmaksi, mulla meni 10tbl/kierto, niin pienempi ja kalliimpi pakkaus ei ois ollu järkevä. Esim olisin femaria saanu kympillä sen 10tbl, kun taas letrozol ratiopharm samalla hinnalla 100tbl :)

Larissa, miulle polin lääkäri sanoi ett kirjottaa 100kpl reseptin letroi koska ne maksaa n. 20€ kun taas pienempi pakkauskoko (jota rintasyöpäpotilaat käyttävät) maksaa n. 120€. Ei sillä muuten väliä kumman paketin ottaa ;)

Juu sama logiikka. En vaan halunnut 100 kpl letroa kaappiin pyöriin :D Mielelläni maksoin pikkupaketista suhteessa enemmän, ainakin kaikki meni käyttöön.

Takaisin