Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Minni, haha aika lähelle meni :D paitsi että oon lyhyt tappi ;)

Maggielle halaus :heartred: jos ei nyt ovista kuulu niin ens kierrossa sitten, kun saat clomiannoksen kohdilleen!

Luckylla jo ihanasti oireita siellä :)

Kyfi, oli saanut hyviä uutisia! Onnea!

Mariska, mitä sulle kuuluu? :)

Mannikka, harmi että joudut nyt oottelemaan epäselvän tilanteen kanssa kun vuotokaan ei ala :(

Napaa: Eipä talleteltu eilen (mun kipujen ja miehen väsymyksen takia), mutta ehkä tänään sitten. :) Yöllä heräsin taas kipuun ja valvoin pari tuntia kun lääke ei millään alkanut vaikuttamaan :( Saa nähdä milloin se lähete jatkotutkimuksiin tulee, kun on vielä toi Postin hommakin meneillään...

Muokattu viimeksi:
Minni, nimimerkkisi perusteella olet todella söpö :joyful: ehkä pehmeän punertavan ruskeat hiukset ...

aika lähelle osuit ruskeat silmät ja hiukset - ei ihan perussavolainen (176/64), tosin hiukset ovat vain puolipitkät ja tätä nykyä hyvin osuet. Mutta koitan olla huoliteltu jo ihan työnkin puolesta ;)

Mariska86: kiitos! Sullaki papu noi iso jo :D

Minni2 : tumma tukka on ja normaali pituinen. Hiukset ehkä lavan alle. (En muista kun ei koskaan oo auki ) :D
Minni oot hoikka rakenteinen, ja hirmu kaunis! :D tummat hiukset :D

APUA! Mua sanotaan usein ennemmin söpöksi kun kauniinsi, ja katjusha mulla on luonnostaan punaruskea tukka monet sanoo, että kullan värinen ja todella harvinainen ja pitkä tukka yli puolen selän reippaasti. Olen keskipitkä ja normaalipainoinen ei laiha enkä iso! Haha aika lähelle meni munkin arvailut ;)

Heippa hei kaikille! Pahoittelut heti alkuun, nyt tulee pitkä tarina.

Päätin pitkän miettimisen jälkeen liittyä joukkoonne. En ole kauheana foorumilla kirjoitellut muihin vauvakuume keskusteluihin, mutta tämä tuntui sopivalta paikalta minulle. Olen jonkun verran lukenut juttujanne ja uskoisin sopivani tänne erinomaisesti.

Eli hieman tarinaa, minä olen 29v ja mies 33v. Aloitimme mieheni kanssa ensimmäisen vauvan yrityksen 08/2014. Vuosi meni ilman yhtäkään plussaa tai mitään. Menkat hyppivät väliltä 28-32 päivää ja kahdessa kierrossa oli jopa 40-45 päivän kierto. Vuoden yrittämisen jälkeen päätin lähteä kunnalliselle lääkärille juttelemaan ja selvittämään mistä johtuu, ettei lasta ole alkanut kuulua. Ensin kävin verikokeissa, jossa kaikki oli ok. Sitten menin lääkärille, joka kyseli perustiedot ja teki gynekologisen tutkimuksen sekä otti PAPA kokeen. Tässä kierrossa tapahtuikin ihme ja raskauduin, tein elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin 6.10.2015.

Kaikki tuntui menevän hyvin ja raskaus etenevän normaalisti. Oireet olivat aika minimaaliset eikä se minua juuri haitannut. Pelko keskenmenoon tai siihen, että kaikki ei ole ok oli kuitenkin suuri. En käynyt varhaisultrassa vaan päätin odottaa nt-ultraan. Mitä pidemmälle pääsin viikoissa, sitä enemmän aloin jo suunnittelemaan pienokaisen tuloa ja haaveilemaan omasta kesävauvasta. Tiistaina 24.11 (rv 12+0) kävin sitten ensimmäisessä ultrassa ja eihän siellä ollutkaan kaikki kunnossa; sitten pudottiinkin korkealta ja kovaa. Sikiöltä löydettiin päästä paha poikkeama ja jo siinä vaiheessa meille vähän kerrottiin, että mahdollisuuksia ei ole. Kiireellisellä lähetteellä pääsin seuraavana päivänä eli eilen perinnöllisyyspoliklinikalle, jossa ultrattiin uudestaan ja uutiset olivat lohduttomat: sikiöltä puuttuu kalloluu kokonaan eikä mitään ole tehtävissä. Nyt olen sitten ensi viikon tiistaina menossa sairaalaan ottamaan ensimmäisen lääkkeen ja torstaina minut otetaan sairaalaan osastolle, jossa tehdään lääkkeellinen keskeytys.

Lääkäri epäili syyksi keskushermostoputken sulkeutumishäiriötä, joka saattaa johtua liian vähästä foolihaposta (ainakin googletettuna). Foolihappoa kyllä söin yritysaikana ja raskauden aikana, mutta se määrä, jolla tuo häiriö saadaan minimoitua on kymmenkertainen verrattuna apteekin valmisteeseen. Jatkossa minulle tullaan kirjoittamaan resepti 4mg:n vahvuiseen foolihappolisään tukemaan tulevia raskauksia. Tämän uusiutumisen mahdollisuus on onneksi muutaman prosentin luokkaa, joten kyseessä ei onneksi ole periytyvä vika.

Tietenkin nyt pelottaa ihan älyttömästi synnyttää sikiö ulos ja se, että raskaudunko enää uudestaan. Ja jos raskaudun, niin onko se taas yli vuoden tappelu. Kätilö kyllä koitti valaa uskoa meihin, että kun kerran olen luomusti raskautunut, niin se kyllä tapahtuu uudestaankin. Mies on ollut ihan älyttömän isona tukena tässä ja on ollut mukana kaikissa tutkimuksissa. Aikoi myös ensi viikolla tulla kanssani sairaalaan.

Välillä herään epäuskoisena tähän tilanteeseen ja välillä mietin, miksi raskaus ei voinut mennä kesken luonnollisesti, vaan nyt joudun kokemaan kaiken vaikeimman kautta ja synnyttämään itse sikiön. En sano, ettäkö luonnollinen keskenmeno olisi mitenkään helppoa kenellekään, mutta jotenkin tuntuu, että sen olisi osannut käsitellä helpommin.

Tervetuloa mukaan Onitus! Mutta pahoittelut kaikesta mitä olet joutunut ja joudut nyt kokemaan :( ihan hirveää! :'(

Tervetuloa Onitus! Todella rankka kohtalo teillä!! Voimia kaikkiin koettelemuksiin. Ja niin kuin ammattilaisetkin sanoi, varmasti tulet vielä uudelleen raskaaksi, mahdollisesti piankin. Tsemppiä hurjasti <3 <3 <3

Muokattu viimeksi:
Onitus itku tuli kun luin sun tekstin :( tsemppiä ja voimia teille paljon <3 ja toivon niin että teillä kävisi tärppi uudestaan nopeaan ja pääsisitte turvallisesti loppuun asti <3!!

Onitus, Pahoittelut, kamala kokemus :sad001 Voimia teille :Heartred varmasti raskaudut uudestaan ja kaikki menee hyvin! Minkähän takia foolihappolisää syödään jos meillä on kerta aivan liian pieni suositeltu annostus, kun eikös sitä juuri tuon ehkäisemiseksi syödä?

Pikainen omanapa tähän välii: Ei ainakaan tän o-testin perusteella oo ovis lähelläkään.
WP_20151126_004.jpg

Vai voikohan noi olla niitä viallisia testejä? Jostain halpatesteistä tilattu, wondfon One step.

Maggie kp 18

Onitus suuret pahoittelut kokemastanne! :( aivan järkyttävää, miksi tuollaista pitää sattua :/ paljon tsemppiä jatkoon ja uutta plussatuulta kunhan toivut:)

Mami91, mä oon ymmärtänyt että Suomessa foolihapon suositusmäärä on paljon pienempi kuin monissa muissa maissa! Muistaakseni ainakin Norjassa ja USAssa suositusmäärä on kolmin kertainen suomen suosituksiin :eek: (ainakin oli vielä tässä pari-kolme vuotta sitten). Siks mä oon syöny aina raskauksia halutessa Multivitan raskaus&imetys tab jossa on 500mg foolihappoa ja foliren tab jossa on 400mg. Apteekissa ja neuvolassa ei koskaan ole kukaan kummastellut määrää...

Onitus, kyyneleet tuli silmiin! Voimia tulevaan!!

Täällä keski-Euroopassa suositus on 800, mä itse otan 1200.

Tervetuloa Onitus ja suuret pahoittelut teidän perheelle!
Jos yhtään tuntuu siltä niin keskenmenon kokeneille on myös salainen ryhmä.

PiPaNat, juu tarkotin just suomen annostuksia. Tosi outoa että täällä on noin paljon pienempi suositus moniin muihin maihin verrattuna o_O

Minni, aika hyvin, hiusten pituus on tonne takapuoleen asti. :) Mä kuvittelin et sulla on lyhyet hiukset :)

Tervetuloa Onitus, otan osaa menetyksenne johdosta. Voimia tulevaan. <3 <3 ihan itku tuli... :(

On: ei vielä, mutta kohta... Siis ovisplussa on tuloillaan. :)

ImageUploadedByVau Foorumi1448540688.982322.jpg

Muurahainen kp 15/35-43, yk 22

Kiitos kaikille tuesta. Ajan kanssa eteenpäin ja positiivisella fiiliksellä katse tulevaisuuteen. Tänä vuonna ei oo enää mahdollista raskautua, kun lääkkeellisen tyhjennyksen jälkivuoto on ilmeisesti aika pitkä.

Mimmu, kiitos vinkistä. Voisin sinnekin liittyä höpisemään :)

Takaisin