Mulla oli kapseli noin 10kk ajan. Aivan kamala härveli. Kuukautiset olivat erittäin epäsäännölliset, tiputteluja tuli, vuoto oli mitä sattuu ja yhtään ei kyennyt ennustamaan miten vuodot menevät. Vaikutti myös mielestäni negatiivisesti mielialaani, olin kiukkuisempi ja ailahtelevampi. Jonkin verran myös kuukautiskipuiluja ja tosiaan usemman kerran kuukaudessa tuli menkkamaista särkyä. Myös kapselin laittokohta oli aika arka koko ajan. Laittaminen ei sattunut yhtään, mutta poisotto oli todella ärsyttävä ja kivuliaskin toimenpide, kesti pitkään ja kapseli oli kerännyt kudosta ympärilleen ja ns. kapseloitunut. Lääkäri sanoi, että se on harvinaista, kun kapseli on ollut alle vuoden, mutta melkein meni tunti poisto-operaatiossa! Mulle aikoinaan yhdistelmäpillerit sopi ihan ok, mutta kapseli ei kyllä lainkaan.
Nyt on kuparikierukka, vuoto tulee melkein kellontarkasti, ei yhtään tiputteluja ja kuukautiskivut siedettäviä. Ainoa huonompi puoli tässä on, että on kohdunsisäinen ehkäisin ja sen joskus tuntee, joko itse tai kumppani.