Ehkäisy synnytyksen jälkeen

Mä aloitin tänään minipillerit, lääkäri suositteli kokeilemaan ensin niitä ja sitten voidaan laittaa kapseli jos vielä haluan.
 
Minä en ota mitään. Mulla tuo kojdun laskeuma ällöttää niin paljo ettei tee mieli tunkee mitään tonne alakertaan. Ei tässä muutenkaan mieli tee kun ei tämä parisuhde elämä ole mistäänkotoisin. Saan ees nauttia vauvasta ja omasta itsestäni edes hetken. Jos varaa nii laitan hormooni kierukkan kunhan saan paikkoja vähän parempaan kuntoon
 
Onko kellään kokemusta tuosta Essure- sterilisaatiosta? Maanantaina aika ja hiukka hermostuttaa..
 
Mä en halua mitään hormonaalisia enää. Toistaiseksi ollaan menty gummien kanssa, mutta onhan se nyt vähän semmosta ja tämmöstä. Eli ei taida vaihtiksia olla muita enää kuin kuparikierukka ja selibaatti. Puuh..
 
Meillä ei ole parisuhde elämää niin hyvillä mielin edelleen olen ilman ehkäisyä. Toivon että tilanne paranisi ja tulisi parisuhde elämällekin joku muutos.
 
Hei Mardu! Kertoisitko sterilisaatiostasi? Kiinnostaisi ehkäisymenetelmänä joskus tulevaisuudessa. Oliko kivulias? Entä onko jotain haittavaikutuksia (jos lasketaan lapsettomuus toivottuihin vaikutuksiin...)? Mulle ei noi hormonaaliset ehkäisyt sovi. Nyt mennään kumien kanssa ja sitten "varmoilla päivillä" kun toista lähdetään koittamaan :).
 
Ei ehkä liity suoranaisesti aiheeseen, mutta kuinka monella imettävällä on jo alkanut menkat? Vai eivätkö ne ala ollenkaan ennenkuin imetys loppuu kokonaan?

6,5kk vauva, imetän toki muutaman kerran päivässä (iltaisin lähinnä)... jotenkin oletin että ne olis jo alkaneet, tuntuu että kohta täytyy rynnätä kauppaan ostamaan raskaustesti varuiksio_O:oops::eek:
 
Ei ehkä liity suoranaisesti aiheeseen, mutta kuinka monella imettävällä on jo alkanut menkat? Vai eivätkö ne ala ollenkaan ennenkuin imetys loppuu kokonaan?

Vauva reilu 6kk eikä menkkoja näy. Ehkäisy hoidetaan kumeilla. Imetän enimmäkseen yöllä. Välillä on valkovuoto runsaampaa ja alavatsaa nippailee, mutta kuukautisia ei ole kuulunut. Jotain rytmistä hormonitoimintaa kuitenkin on kun vuoto tulee vain ajoittain, kuten nippailutkin.
 
Takaisin
Top