e-pillereiden jälkeen raskaaksi

Söin pillereitä kuusi vuotta. Ensimmäiset vuodet meni Melianella ja sitten vaihdoin Yasmineen. Viime marraskuun puolessa välissä jätin pillerit pois. Sen jälkeen menkat meni aivan sekaisin ja kahteen kuukauteen ei tapahtunut mitään. Tammikuussa aloitin Terolut kuurin, jota söin sitten kolme kuukautta ja niillä sain sitten kuukautiset tulemaan kolme kuukautta aivan normaalisti. Nyt sitten odotellaan ensimmäisiä luomuja ja katotaan nyt, että lähtiskö tärppäilemään. Eli en osaa sanoa kauanko menee tärppiin. 
 
Hei, söin Melianeja ensin noin 6 vuotta, parin vuoden tauon jälkeen taas vuoden, viimeisten pillerikuukautisten jälkeen päätettiin alkaa yrittämään vauvaa, tärppäsi heti ekan kierron aikana, pari-kolme viikkoa näistä viimeisistä pillerikuukautisista.
 
moi

eli tosiaan oon syöny Mercilon merkkisiä pillereitä vuodesta 2001 asti silleen et on ollu kaks vuoden mittasta taukoa... (kun oon ollu sinkku). lopetin pillerit maaliskuun 18 ja plussasin 8.4. eli nopeesti tuli. :)
 
Heissan!
Ite söin pillereita 7-8 vuotta välissä oli puolen vuoden tauko ja Meliane- merkkisiä. Lopetin tän vuoden tammikuussa ja plussasin nyt maanantaina [:)] Ite odotin myös että menee paljon pitempään ennen kuin onnistuisi.
 
Mä tulin heti ekasta ovulaatiosta raskaaksi. Eli helmikuussa jätin pillerit pois kun laatta loppui, sen jälkeen siis normit kuukautiset helmikuun lopussa. Maaliskuussa sitten tosiaan ekasta ovulaatiosta raskaaksi. En olisi uskonut että ihan näin nopeasti olisi ollut edes mahdollista, mutta näin kävi [:)]
 
Heip!!

Mä aloin syömään pillereitä 20v kun oli ongelmia kuukautisten kanssa. saattoi mennä puolikin vuotta, että tuli menkat ja aloin vähän pelkään, että mitenköhän toi hedelmöittyminen tulevaisuudessa toimii. Söin jasmin pillereitä 7 vuotta ja lopetin ne maaliskuussa ja meillä tärppäs heti ensimmäisellä kerralla, et olin raskaana jo maaliskuun lopulla!! Pienoinen ihme kyllä, en olis millään uskonut, että tapahtuu näin nopsaa!!
 
Mulle määrättiin ekat pillerit (meliane) 14 v alipainosta johtuneiden kiertohäiriöiden takia. 2v söin niitä ja sitten 2v ilman, jolloin menkat jäi taas lähes pois. 18v-27v söin ensin harmonetia ja sitten yasminea. Jätin pois syksyllä 2008 ja sitten menikin lähes 1,5v ennen kuin tapahtui. Menkat tuli kyllä pillereiden jälkeen 5 viikon päästä, mutta kiertoväli oli aluksi pitkä ja epäsäännöllinen, jolloin tuli ahdistus kaikista miinustesteistä. Lopulta lopetin testailun ja sitten meni puolisen vuotta niin että kuvittelin ettei meille suoda lapsia. Mutta toisin siis kävi. Tsemppiä jaksamiseen kaikille teille joilla epätoivo valtaa mieltä!
 
Mä oon syönyt pillereitä 17 vuotta, tai no siinä välissä käytin joskus pari vuotta ehkäsyrengasta. Nyt viimeiset pari kolme vuotta söin Yasmine-merkkisiä. Jostain syystä (epäilen että ero vaikutti asiaan) viimeisein vuoden aikana mulla meni kierto ihan sekaisin. Vaikka liuska oli kesken, saatto alkaa menkat.. ja kun piti pitää 7 päivän tauko, ei tullutkaan mitään. Sitten päätin, että nyt pidän tauon niin, että saan kierron taas normaaliksi. Vikan pillerin otin 18.2. ja raskaudesta sainkin sitten lääkäriltä kuulla jo 19.3..
Kätilö naistenklinikalla sanoi, että oletpa hedelmällinen.. itse en ole pitänyt itseäni hedelmällisenä, koska melkein joka liuskasta mulla on yleensä jäänyt ottamatta 1-2 pilleriä ja olen pitänyt kuukauden kahden taukoja ennenkin (lähinnä, kun en ole muistanut aloittaa liuskaa silloin kun olisi pitänyt) , enkä ole tullut ikinä ennen raskaaksi. Tällaista unohtelua tää mun ehkäisy on ollut kaikki nämä vuodet. Nyt vain jostain syystä raskaaksi tulin. Aluksi oli aika järkytys, mutta nyt ollaan iloisia ja odotetaan tulevaa. :) Ja nyt kun miettii, niin kyllähän tuo ikäkin alkaa olemaan jo niin korkea, että jos perheen haluaa, niin kaipa se nyt näihin aikoihin viimeistään tulee perustaa/aloittaa.
 
Heippa! Itse söin Mercilon merkkisiä pillereitä seitsemän vuotta ja lopetettua pillereiden syömisen kesti reilusti yli vuosi ennen kuin "Papu" ilmoitteli tulostaan. Taitaapi aika ihmiskohtaista olla se miten pillerit ja muukin vaikuttaa raskaaksi tulemiseen. Toiset tuntuvat tulevan raskaaksi jo hammasharjan lainaamisesta ja toisilla se vie aikaa. 
 
Itselläni ollut Yasmine-kaksoisvaikutteiset e-pillerit käytössä vuodesta 2007 lähtien. Nykyisen mieheni kanssa päätettiin yhdessä että jätän pillerit pois, koska halusimme lasta. Gynekologini oli sanonut että näin korkeahormonisten pillereiden jälkeen voi mennä jopa puoli vuotta ennenkuin edes kuukautiset tulevat normaalisti. Olin siis varautunut pitkään odotukseen. Lopetin pillerit maaliskuun puolessa välissä 2009 ja huhtikuun lopussa sain tietää olevani raskaana :D
Tämän tokan kanssa kävi vielä hullummin: samat Yasmin-merkkiset pillerit otin käyttöön 3 kuukautta esikoisen syntymän jälkeen enkä pitänyt muuta taukoa kun sen 7 päivän tyhjennysvuodolle tarkoitetun paussin 21 päivän välein. Tässä kuussa aloin ihmetellä kun normaalisti kellontarkat menkkani olivat jo 3 päivää myöhässä, tein varmuuden vuoksi testin ja kappas! 2 viivaa tuli eli raskaana ollaan pillereistä huolimatta... Mahdollisuus tähän on järjettömän pieni eli tein vielä varmuuden vuoksi 2 testiä lisää eli 3 yhteensä virheen pois sulkemiseksi ja 2 viivaahan niissä oli kaikissa..  Eli näillä mennään: lapsi ei ollut suunniteltu mutta enemmän kuin tervetullut! :)
 
yasmine- pillerit oli mulla vuodesta 2006 asti, jätin pois alku syksystä ja yhdet menkat tuli ja pum olin raskaana ja kohta en oo enää :D 



satu ja pikkanen 33+1

 
Söin 11 vuotta pillereitä, viimeisin merkki taisi olla Meliane. Ja kesti 8 vuotta, ennenkuin tulin raskaaksi. Ei tosin olla silloin yritettykään, eikä oikeestaan ikinä, kun ei olla osattu päättää halutaanko lasta ruveta yrittämään vai ei. No, luonto päätti lopulta meidän puolesta ja aika yllärinä tämä raskaus sitten tuli. :-) Mutta joo, noinkin kauan se voi viedä!!

Tosin mulla myös taustalla sytostaattihoidot sun muuta, mikä myös on saattanut noinkin paljon myöhästyttää asioita.
 
Takaisin
Top