Mä oon syönyt pillereitä 17 vuotta, tai no siinä välissä käytin joskus pari vuotta ehkäsyrengasta. Nyt viimeiset pari kolme vuotta söin Yasmine-merkkisiä. Jostain syystä (epäilen että ero vaikutti asiaan) viimeisein vuoden aikana mulla meni kierto ihan sekaisin. Vaikka liuska oli kesken, saatto alkaa menkat.. ja kun piti pitää 7 päivän tauko, ei tullutkaan mitään. Sitten päätin, että nyt pidän tauon niin, että saan kierron taas normaaliksi. Vikan pillerin otin 18.2. ja raskaudesta sainkin sitten lääkäriltä kuulla jo 19.3..
Kätilö naistenklinikalla sanoi, että oletpa hedelmällinen.. itse en ole pitänyt itseäni hedelmällisenä, koska melkein joka liuskasta mulla on yleensä jäänyt ottamatta 1-2 pilleriä ja olen pitänyt kuukauden kahden taukoja ennenkin (lähinnä, kun en ole muistanut aloittaa liuskaa silloin kun olisi pitänyt) , enkä ole tullut ikinä ennen raskaaksi. Tällaista unohtelua tää mun ehkäisy on ollut kaikki nämä vuodet. Nyt vain jostain syystä raskaaksi tulin. Aluksi oli aika järkytys, mutta nyt ollaan iloisia ja odotetaan tulevaa. :) Ja nyt kun miettii, niin kyllähän tuo ikäkin alkaa olemaan jo niin korkea, että jos perheen haluaa, niin kaipa se nyt näihin aikoihin viimeistään tulee perustaa/aloittaa.