e-pillereiden jälkeen raskaaksi

KatiePrice

Silmät suurina ihmettelijä
Haluisin tietää että miten kauan ihmisillä on menny ennen kuin on tullu raskaaksi e-pillereiden jälkeen?! ja mitä pillereitä on syönyt? ja onko huomannu jotain muutoksii sen jälkee?

Itse Söin noin 4 vuotta Melanie e-pillereitä. ja lopetin noin 6kk sitten, ja ei vieläkään raskaana! [:@]
 
Heippa ![:)]
Mun mielestä on todella yksillöllistä kuinka nopeasti tulee raskaaksi e-pillereiden käytön jälkeen. Mä olen kuullut paljon juttuja että pillereiden käytön jälkeen voi mennä vuosiakin ennenkuin tärppää. Itse käytin e-pillereitä n. 7-8v (ensin Yasmin yhdistelmäpillerit ja sitten viimeisen vuoden Zecarette minipillerit), kunnes lopetin ne lokakuussa. Olin varautunut odottelemaan ainakin sen puoli vuotta ennekuin mitään tapahtuu mutta yllättäen plussasinkin jo marraskuulla! Vain yhdet menkat ehti tulla ennen sitä! Joten näillä kokemuksilla uskallan sanoa että se on varmasti todella yksilöllistä. Toivotaan että teilläkin tärppää pian [:)] 
 
Mä söin kanssa Melianea. Pillerit lopetin toukokuun lopussa -09 ja plussan sain testiin kesäkuun lopussa -09... Kovasti vaan yrittäkää :) Puoli vuotta on kuitenkin vielä aika lyhyt aika. Eksän kanssa yritettiin melko pitkään aikanaan ja koskaan ei tärpännyt mutta nyt tosiaan eka kierrosta...
 
Söin vajaat kuusi vuotta pillereitä. Aloitin vissiin Melianella. Ja sit erilaisten sivuvaikutusten takia jouduin vaihtamaan Yasmineen ja lopulta päädyin Merciloniin, jota sit söin viimeiset 1,5 vuotta. Nyt viime heinäkuun alussa lopetin pillerit ja mulla ehti tulla kahdet kuukautiset (se pillereiden jälkeinen tyhjennysvuoto ja yhdet luonnolliset). Sit oli pitkään (tai silloin se tuntui pitkältä ajalta) ettei kuulunut yhtään mitään: ei kuukautisia eikä plussaa raskaustestiin... Mut sitten lokakuun 10.pvä tein positiivisen raskaustestin! Olin siinä vaiheessa 6:lla viikolla. Vaikka tossa raskaaksi tulemisessa ei nyt kauheen kauaa mennyt, niin kyllä se odotus tuntui pitkältä ajalta... Aloin pelätä et siinä menee vielä vuosia ennen ku tärppää ja olin ihan rikki jokaisen negatiivisen testin jälkeen. Tosiaan ehdin niitä testejäkin tekee jonkin verran, ku tein niitä viikon välein siitä ku kuukautisten olis suurinpiirtein pitänyt alkaa.
Aina kun kuulen joidenkin parien yrittäneen jo vuosia, niin tulee tosi paha mieli niiden puolesta ku muistan vaan ne omat tunteet niiden negatiivisien tulosten jälkeen.

Mulla oli vain niin suuri halu tulla raskaaksi, ettei sitä osannut ajatella ihan loogisesti, mut toivotaan et sitten kun aletaan vaaville pikkusiskoa tai -veljeä tekemään, niin minäkään en olis enää niin hätäinen ja malttaisin vain odottaa ja ymmärtää et keho ottaa oman aikansa raskaaksi tulemiseen :)

Oikein paljon jaksamisia teille kaikille, jotka yrittävät tulla raskaaksi!!
 
Söin Yasminia viitisen vuotta, ja pillerien lopettamisesta meni tyhjennysvuoto ja 8 tai 9 kuukautiset, kunnes plussasin. Toki meillä raskautumista hidasti se, että olin pitkiä jaksoja toisella paikkakunnalla töissä ja meillä ei muutenkaan peittoja heilutella viikottain, joten sopivaan ajankohtaan osuminen oli välillä kiven takana. Kannattaa muistaa, että raskautta toivovista pareista muistaakseni puolet eivät ole plussanneet kuuden kuukauden sisällä. Joten turha hoppuilla, vaikka vauvakuumeessa tuleekin helposti hötkyiltyä.
 
Pelottavan nopeasti! Kun ajattelee, että joskus saatoi yks unohtua! Enkä niitä käyttäessäni olisi todellakaan ollut valmis äitiyteen!
Jätettyäni ne ei tarvinnut tavallisia menkkoja kokea, heti tärppäs! Tosin eka meni kesken alkumetreillä, mutta ihan se oikea raskaus oli.
Yasminit oli jotain 6-7 vuotta.

Ystävällä taas pillereiden syönti ollut mitä sattuu. Yrittäenkään eivät ole saaneet kuin keskenmenoja...
 
Hei!
Mä söin 9 vuotta Harmonet pillereitä ja raskaaksi tulin kolme kuukautta lopettamisen jälkeen.
Olin jo henkisesti valmistautunut, että varmaan ainakin 6 kuukauta menis ennen ku hormoonitasapano palautuu, mutta toisin kävi.. [:D]
 
Itse söin Merciloneja, jotka ovat melko vahvoja. Lopetin ne maaliskuun puolessa välissä, koska olin unohtanu jo niin monta ettei niistä olis ollu hyötyä niin ajattelin et alotan huhtikuussa uudestaan. Menkat oli sitten vaan myöhässä ja myöhässä eikä tullu joten en voinu alottaa niitä. Tulin raskaaks ihan heti. Ihmettelen edelleen vaan sitä että mulla alko menkat joskus maaliskuun lopussa, mikä tarkottaa sitä että ovulaatio olis huhtikuun puolivälissä. Ekan ultran jälkeen laskettu aika siirty ja niin myös "napsahtamisaika" joka siirtyi huhtikuun loppuun. Ihmettelen vaan, mitä mun kroppa teki 2 viikkoa huhtikuun puolestavälistä loppuun?! [:D]
 
Mä söin Yasmin-pillereitä n. 5 vuotta. Pillereiden lopettamisen jälkeen tuli yhdet menkat, ja seuraavia ei tullutkaan, eli eipä meidän kauaa tarvinnut yrittää.

Tsemppiä kuitenkin kaikille, joilla menee vähän pidempään raskautumisen kanssa. Kovin yksilöllistähän tämä tuntuu olevan.
 
Jonku 10 vuotta ehdin syödä (viimesenä Yasminea), ja yhdet luomumenkat ehti tulla ennen raskaaks tulemista! Eli ei ehditty edes yrittään, ja olin kans varautunu siihen et vähintään puoli vuotta menee ennen ku onnistuu.
 
Moikka, Yksilöllistä tuntuu olevan, ja tälle palstalle on tähän mennessä kirjoitelleet ne onnekkaammasta päästä olevat... [:)] Mä tuun edustamaan niitä vähän pidempään yrittäneitä tässä sitten, vissiin... Meillä menossa yk9 pillereiden (Meliane) jälkeen, eikä ole haamun haamua saanut raskaustestiin aikaseksi. Söin pillereitä jonkun 10 vuotta. Odottavan aika on pitkä - ja odottamista odottavan se vasta pitkä onkin [8D]
 
2005 vuonna alotin yasminit ja vaihoin ne parin kuukauden jälkeen merciloniin.. söin niitä jonnekkin 2008 vuoteen asti ja sitten söin 6kk putkeen minipillereitä että endometrioosi helpottuis ja sitten jatkoin merciloneilla ja lopetin pillerit 2009 maaliskuun lopussa.. 2kk meni että tärppäsi.. :)
 
Mä söin vuosia Meliane-merkkisiä pillereitä. Lopetin helmi/maaliskuussa -09 ja raskaaksi tulin heinäkuun alussa. Tosin emme yrittäneet vauvaa, vaan mentiin ajatuksella, et jos tulee niin tulee. Toisaalta vitsilläni heitin miehelleni heinäkuun alussa, et nyt ois ovulaatio, niin tehäänkö vauva ja omaksi yllätykseksi heti tärppäs, vaikka en ees uskonut siihen. Aikasemmin ei varmaan harrastettu seksii ovulaation tienoilla ollenkaan.

2009 alkuvuodesta kysyin lääkäriltäni et miten nopee voi tulla raskaaksi monivuotisen pillereiden syönnin jälkeen. Hän otti asiasta selvää ja kertoi, et se on niin yksillöllistä. ..eli miten naisen elimistö hyödyntää hormooneja pillereistä ja miten oma hormoonitasapaino palautuu lopettamisen jälkeen. Joillakin on heti seuraavasta kierrosta mahdollisuus tulla raskaaksi ja joillakin voi kestää muutama vuosi. Siinä oli syykin et mekin mieheni kanssa aateltiin et saa tulla jos on aika vauvalle, eli emme alkaneet yrittään. Tarkoitus oli alkaa vasta syksyllä yrittämään, mutta luonto teki tehtävänsä jo aikasemmin [:)]
 
Mä ite käytin reilu 2vuotta yasmin pillereitä ja sit vaihettiin yasminelle pillereihin, mut mä tulin raskaaks 2kk päästä siitä kun olin lopettanu syömisen ja sitten tuli keskenmeno. Mut nyt oon onnellisesti raskaana rv 7+1 :) <3 
 
melkein 4 vuotta pillereitä söin vuoden Melanie merkkisiä, 2 vuotta yasmin pillereitä ja kolme kuukautta jotain mitä en enää muista. huhtikuuhun asti mentiin keskeytyksellä ja huhtikuussa tjot meininki käyntiin. jouluaattona plussa testin tein. meni siinä jonkun aikaa meillä.
 
Itse söin Meliane-pillereitä 7 vuotta ja lopetin ne viime elokuussa ja syyskuussa olin jo raskaana. Olin varautunut, että pitää yrittää pidempäänkin ja joskushan sitä suositellaan, että yhdet kuukautiset sais tulla välissä ennen ku alkaa raskautta yrittää, mut meillä ei menny ihan näin vaan tärppäs sitte heti ekalla kerralla.. minkäs sille sitten enää voi, eikä kyllä harmita yhtään [:D]
Nyt sitten odotellaan vauvaa syntyväksi 7 viikon sisällä [:)]

Tsemppiä ja kärsivällisyyttä tärppiä odottaville [;)]
 
Melianea söin about 13 vuotta..pillerit jätin viime huhtikuussa ja lokakuussa tärppäsi..noin 7 kk meni siis aikaa..En kylläkään testaillut/bongannut oviksia..
 
Takaisin
Top