Doppler

Heihoi huolehtijat. Kokeilin seuraavana iltana uudestaan, ja taas pitkähkön etsimisen päätteeksi löysin hienon sykkeen. Tässä pari vinkkiäni.
Käyttäkää GEELIÄ. Kyllä, varmaan kaikille muille itsestäänselvyys, mutta mulla loppui se edellisen kuuntelun yhteydessä, ja yritin jollain perus bodylotionilla. Ihan julmettu ero, kauhee sivurahina tuli sillä lotionilla. Seuraavana päivänä hain bodyshopilta aloe geliä, ja kylläpä kuului taas kirkkaammin. :) (Suosin noita aloe/after sun geelejä, koska ovat monikäyttöisiä)
Kokeilkaa eri asennoissa. Selällään jalat sängyllä, selällään sängyllä jalat lattialla, seisaallaan.
Kokeilkaa kuunnella kyllin alhaalta. Vieläkin,10+0, äänet kuului mulla ihan siitä bikinirajalta, eli ei ollut kohtu juuri noussut vielä.
Googlatkaa alkion/sikiön koko. Jos se esim kahdeksannella viikolla on 11,5mm, ni suhteuttakaa sydämen koko siihen, ja ajatelkaa mitä tuuria pitää olla, että kaiken muun mahassa olevan massan joukosta dopplerin aallot osuvat juuri siihen pienenpieneen pumppuun. (Mulle tää antoi suhteellisuudentajua :) )
Ja sit piiitkiä hermoja. Mulla oli edellisessä radkaudessa jotenkin istukka kuulema siinä edessä, niin eipä kuulunut varhaisilla viikoilla vaikka kaikki oli hyvin. :Heartred

Omalta osaltani päätin olla kuuntelematta nyt enää ennen lomareissua, jonne en pakkaa doppleria mukaan. Ultra on sitten heti kotiinpalattuamme. :)
 
Mä mietinkin tuota geeliasiaa että riittääkö tosiaan joku kosteusvoide ...Tinja79 sulla siis jotain bodyshopin kamaa joka toimii?onko tiedossa muita vaihtoehtoja?
 
Mä oon käyttäny vaan kosteusvoidetta ja saanu silläkin kuuluviin, mut nyt tekis kyllä mieli mennä ostamaan aloe geeliä, jos sillä kuuluis vielä selkeämmin..
 
No mun vahva mielipide on, että rahisi paljon enemmän sen voiteen kuin geelin kanssa. Edellinen tuubi oli jotain Aftersun geeliä mitä oli jäänyt jostain reissusta. En usko että geelin merkillä on niin väliä, se on vaan se koostumus. :) Ja ainakin toi TBS geeli on hyvää muutenkin.
 
Minulla on apteekista ostettua ihan oikeaa ultraääni geeliä. Oli tilaustuote eli eivät myy hylly tavarana. Tuli kuitenkin nopeasti, heti seuraavana päivänä sain sen. Ja hintakaan ei paha.. muistelen että oli n. 7€/ pullo. Ja on riittoisaa. Tuo nyt käytössä oleva pullo on ostettu viime raskauden alussa ja koko sen raskauden kesti ja edelleen on geeliä jäljellä n. 1/3 pulloa. Ja kyllä kuunneltiin sydän ääniä viikottain, välillä parikin kertaa viikossa.
 
Doppler kuulostaa mielenkiintoiselta laitteelta, mutta helpottaako se sitten raskauspaniikkia vai lisää sitä vaan jos ei meinaa saada pulssia kuuluviin tai jos pulssi tuntuu "liian tiheältä"?
 
Se riippuu varmaankin siitä kuinka herkästi ylipäänsä panikoi. Jos on luonteeltaan panikoija niin voi olla parempi olla hommaamatta. Itseä helpotti, kun en käyny varhaisultrassa ja nt ultraan on vielä pitkä aika. Kun kuulin ekan kerran sykkeen, niin tiesin, että siellä on elämää. Tänään päätin etten hetkeen kuuntele enään, kun on niin tuuripeliä löytää ne sykkeet vielä. Meinas vaan turha paniikki iskee, kun ei meinannu löytyä enään.
 
Mä ostin tuon unborn heart-dopplerin ja välillä näytöllä vilahtaa sykelukuja välillä 120-200 mutta en kyllä oo saanut pidempiaikaista ääntä kuuluviin... tarkoittaakohan se hetken vilahduskin että elossa ollaan? Nyt siis 11+3.
 
Mulla helpotti kun sain sykkeen kuulumaan ennen nt-ultraa kun en käynyt varhaisultrassa, enkä panikoinut kun en ekalla kerralla saanut kuulumaan. Mulla on angelsounds ja siinä ainakin vilahtelee ties mitä lukemia välillä mutta kun löysin selvän jumputuksen niin sitä ei laite näyttänyt, uskon kyllä enemmän siihen mitä kuulin pitkän aikaa :)
 
Itse en ole uskaltanut hommata tota dopleri. Vois aiheuttaa lisää stressi kun jos ei löydy sykettä ja pitäisi päivittäin kokeilla onko sykettä ja ym. Joten alun pähkäilyn jälkeen päätin että en hommaa vaikka mies haluaisi hommata.
 
Kyllähän tää ehkä vähän huolestuttaa, kun ei vieläkään mitään kuulu.
Ei liikettä, ei sydänääniä, mitään...
Oma pulssi vain ja kohinaa.
Viikon päästä ultra, niin ainakin siihen asti elellään jännän lähteellä, jos en nyt sitä ennen vielä bongaa ääniä. :bored:
Mutta toivottavasti on vaan niin takana ja piilossa...höö...

-rv12+0-
 
Moona mulla taaksepäin kallistunut kohtu. Todella pitää ettiä että löytyy. Kato youtubesta ohje videoita mistä kannattaa ettiä ja miten. :)
 
Te ketkä olette jo saaneet sykkeet kuulumaan niin millainen doppleri teillä on? Näkyykö sykkeen nopeus näytöllä? Meidän dopplerissa ei näy mutta muutamaan otteeseen laskin kellon kanssa ja lukemiksi sain jotain 180+. Aika korkeat? Oon kyllä ollut nyt flunssassa. Netin mukaan sekin voisi sikiön sykettä nostaa. Millaisia sykkeitä teidän pikkuisilla ollut?
 
Mulla semmonen jossa näkyy sykkeet. 157 on ollu semmonen perus. Ultrassa oli 172. :)
 
Kyllähän tää ehkä vähän huolestuttaa, kun ei vieläkään mitään kuulu.
Ei liikettä, ei sydänääniä, mitään...
Oma pulssi vain ja kohinaa.
Viikon päästä ultra, niin ainakin siihen asti elellään jännän lähteellä, jos en nyt sitä ennen vielä bongaa ääniä. :bored:
Mutta toivottavasti on vaan niin takana ja piilossa...höö...

-rv12+0-

Mulla oli viime raskaudessa taaksepäin kallistunut kohtu ja sain vasta rv 14 sydänäänet kuulumaan. :) raastavaahan tuo on varmasti, mutta eiköhän siellä kaikki ole hyvin :)
 
Tuohon geeliasiaan minultakin kommenttia. Ostettiin pikku puteli saman merkkistä geeliä kuin on tuo dopplerikin (AngelSounds). Sillä kuuluu tosi hyvin, eikä ylimääräisiä rätinöitä. Kokeilin foreverin aloe gellyä ja sillä rätisi ihan hirveästi, enkä saanut sykettä kuulumaan. Jotain eroa niissä siis on vaikka koostumus vaikuttaa aika samantyyliseltä.
 
Mä oon käyttäny normi liukkaria ja hyvin kuulu [emoji16]

Aijaa! :D Joo hyvä jos joku edullisempi vaihtoehto toimii. Tuo meidän pikku tuubi on pikkusormeakin pienempi ja normihinta oli liikkeessä jotain 5-6€?! Mutta oli nyt alessa jonkun euron.. "Vähän" ilmaa hinnoissa :hilarious:
 
Dopplerin kanssa kannattaa käyttää vesipohjaisia geelejä. Liukkari on hyvä perus uä-geelin lisäksi. Nää johtaa parhaiten ääniaaltoja, mitä ko laite käyttää.

Vk9+5 löyty ekan kerran syke, mutta vain "viuhahti". 11 +1 löytyi kunnolla syke. Nyt 12+5 sikiö on noussut ylös häpyluun takaa ja sykettä on taas vaikea löytää, kun omat suonet tulee väliin pahasti.
 
Takaisin
Top