Doppler

pullanmurunen

Vauhtiin päässyt keskustelija
Syysmammat 2017
Ajattelin, että doppler-jutuille voisi olla omakin ketjunsa. Täällä mietinnässä dopplerin hankinta...
Onko moni hankkinut dopplerin? Mikä olisi paras, kannattaako sijoittaa vähän kalliimpaan vai riittääkö joku ihan perusmalli? Koska saitte sydänäänet kuulumaan ensimmäisen kerran? Parhaat vinkit sydänäänten löytämiseen?
 
Mulla on ollut nyt käytössä ihan perusmalli, vuodelta 2007, sillä hyvä kun kuulee edes omat sykkeet. Niin tilasin juuri uuden, laitan kuvan minkälaisen.
 

Liitteet

  • Screenshot_20170206-125025.png
    Screenshot_20170206-125025.png
    637.1 KB · Katsottu: 93
Mulla on ollut tommonen minkä haaveilija tilasi esikoisen odotuksesta alkaen ja oon ollut tyytyväinen :)
 
Minulla on ihka ensimmäisestä raskaudesta vuonna 2014 Raskauskeijulta ostettu Angelsound JPD-100B doppleri. Se raskaus meni kesken 9+ viikoilla ja keskeytyminen huomattiin vasta np-ultrassa. Silloin en kertaakaan saanut kotidoppleriin ääniä kuuluviin eikä ensimmäisessä neuvolassa niin varhaisilla viikoilla ääniä edes yritetty kuunnella. Onnistuneessa raskaudessa josta syntyi tämä helmikuinen 2015 sain ääniä kuuluviin 9+ viikoilla. Nyt olen kokeillut 9+2 ja sain hetkeksi todella selkeät äänet kuuluviin. Neuvolassa myös äänet kuului 9+0. Ääniä saa etsiä todella alhaalta ihan häpykummun yläpuolelta. Minulla parhaiten löytyi oikealta puolelta. Tarkkana sai olla että laite ei ruvennut kuuntelemaan niitä omia sykkeitä. Sykkeet pikkuisella oli näytön mukaan 160-170 ja ihana tuttu jumputus oli. :Heartpink
 
Unborn Heart Dopplerin ostin vklp ja sain äänet kuuluviin viikolla 9+5. 49e maksoi ja sen saa yhdistettya kannykkaan.
 
Mulla on näköjään mennyt vuonna 2011 ostettu doppleri rikki joten ostin nyt unborn heart dopplerin ja odottelen sitä saapuvaksi :)
 
Mulla käytössä UnbornHeart- kotidoppleri, joka on ostettu raskauskeiju.fi:stä. Tänään rv 9+2 ja en oo vieläkään saanut sikiön sykkeen ääntä (rummutusta) kuulumaan :sad001 Löydän kohdan alhaalta oikealta, josta löydän nopeasti vaihtuvan sykkeen väliltä 140-170. Oletan että kyseessä saattaa olla vauvan syke,mutta ääntä en saa kuulumaan. Siinä ihan vierestä löytyy myös viuhviuhviuh ääni ,joka taitaa olla istukan verenkierto/oma sykkeeni n.60-90. Tänään aattelin vielä kokeilla sykkeen etsintää, vaikka huomenna lääkärintarkastuksen yhteydessä ultraavatkin ja selviää onko kaikki kunnossa :)
 
Ei kuulunut tänäänkään sykettä, tulis pian jo uusi doppleri..kohtahan tässä huolestuu kunnolla :sad001 nyt rv 9+4 menossa.
 
Mä oon saanu parhaiten sykkeen kuulumaan ihan heti aamulla herättyäni. Illalla ei meinaa löytyä ollenkaan. Liittyiskö turvotukseen vai mihin mutta aamusin melkeen heti löytyy. Eilen illalla taas etsin vaikka kuinka kauan enkä löytänyt ja nyt aamusta löytyi heti :)
 
Ja sen kohta mistä löytyy, niin saattaa hetkessä vaihtua. Etsin eilen pitkään oikealta puolelta alamahaa (kun sieltä ne yleensäkin on löytynyt) enkä saanut kuuluviin kuin omia sykkeitä ja suolenkurinoita. Sitten kun vaihdoin vasemmalle puolelle, niin sain vaimeat sykkeet, jotka muutaman millin siirrolla voimistui paremmaksi. Ihan hyvin saattaa olla sykkeet kadoksissa muillakin. Olen varsin hoikka ja viikkoja neuvolan mukaan nyt 10+0, joten en vielä hermostuisi jos mitään ei muutamaan päivään kuulu.
 
Mulla viikot 10+4 ja sain vasta eilen sydänäänet kuuluviin pitkän etsinnän jälkeen. Ja olen kyllä hoikka.
 
En saanut nyt aamullakaan kuuluviin, toi laite on suoraan sieltä ja syvältä. Jos en meinaa kuulla omiakaan sykkeitä miten voisin kuulla pienen pienen sydämensykkeitäkään..tulis jo se uusi.
 
Mä sain tänään pitkän etsinnän jälkeen sykkeen kuulumaan (nyt 9+3). Edellisellä kerralla löytyi vasemmalta puolelta ja nyt ihan keskeltä :s pääasia että löytyi, pääsi iso helpotuksen huokaus kun sain jumputuksen kuuluviin ♡
 
Jostain luin ( en nyt enää muista mistä ) ,että aamulla herättyä voisi kuulua paremmin. Kohtu on ylempänä. Päivän mittaan kuulemma karkaa takaisin alaspäin. Aamupäivisin olen löytänyt oman pikkuiseni sydänäänet oikealta puolelta.
 
Minä sain juuri Unbornheart dopplerin, huvikseen testasin ja ihmettelen syvästi ku tuo löysi välillä korkeampia sykkeitä kuin omani :O esim 130-160 väliltäki löysi sykettä, ääntä ei toki kuulunu kuin se viuhviuh.
Onko mahdollista ees että rv7 voi jo pienen toukan sykkeen löytää tuo laite? :)
 
Itse en ole sillä koskaan noilla viikoilla löytänyt sykkeitä. 8+ on löytynyt. :)
 
Hei neuvolan dopplerillakaan ei (lääkärikään) saa pakosti edes raskausviikolla 10 ääniä kuuluville niin rauhoittukaa toki :wink Jos kohtu on vaikka taaksepäin kallistunut niin hieman vaikeuttaa hommaa..
 
Takaisin
Top