Clear Blue digitaalinen testi viikkonäytöllä

Vieras
Kertokaa kokemuksia Clear Blue digitaali testistä viikkonäytöllä. Tein testin viime lauantai aamuna (piti olla rv 4+4), näytti raskaana 2-3. Tänä aamuna tein uuden samanlaisen testin ja edelleen näytti raskaana 2-3 (nyt pitäis olla rv 5+4). Älyttömästi huolettaa onko kaikki ok, miksi testi jo näyttänyt raskaana ja 3+???
 
Mulle kävi samoin, ja aloinkin vuotaa viikolla 7. Luulen et meni jo paljon aiemmin kesken, vuodon aloituksessa vaan kesti.. Mut voihan olla et sulla ei oo näin ikävästi, vaan se raskaushormoni nousee tosi hitaasti..  Tsemppiä!
 
Itse tein myös digitaalisen testin aikoinaan ja näytti myös vkot 2-3, vaikka kuukautisten mukaan olis pitänyt olla pidemmällä.

Ultrassa varmistui että tämän digitaalisen testin mukaan meni viikot enemmän oikeaan suuntaan.

Joten itse olin todella tyytyväinen kyseiseen testiin :)
 
Olin tosi tyytyväinen testiin. Oli totuudenmukaisempi kuin mitä itse olin laskenut viikkojen olevan:)
 
Ite tein testin joulukuussa,ja silloin näyttöön tuli 1-2 viikkoa raskaana, eli silloin kun hedelmöitys on tapahtunut :) Olin aika tyytyväinen testiin,että noinkin aikasin näkyy.
 
Ensimmäisen testin tein kun oli 3+4 ja testi näytti 1-2, eli ihan oikein. Viikon päästä tein uuden ja näytti samaan vieläkin. Mutta sitten seuraavana pvänä tein, niin näytti 2-3, eli ei huolta jos ei  ihan heti näytä uusia viikkoja.
 
Tiedätkö, milloin sulla oli ovulaatio? Se testihän ilmoittaa raskauden hedelmöityksestä, ja jos sulla on myöhäinen ovulaatio niin 5+4 kuukautisista laskettuna voi hyvin olla 2-3 testissä. Mulla oli ovis kp 22 silloin kun tulin raskaaksi, joten kuukautisista laskettuna raskauden kesto oli sellaisen viikon pielessä, ja testikin tietty näytti pienempiä viikkoja kuin kuukautisista laskettuna. Ultra oli sitten kuitenkin testin kanssa samaa mieltä.
 
Ei mitään tietoa ovulaatiosta, kierto heitellyt aika paljon. Tietenkin on varmaan mahdollista, että viikkoja olisikin vähemmän. Hermoja raastaa tämä tilanne. Milloinhan uskaltaisi tehdä uuden testin?
 
Se testi ei tosiaan ole ihan päivän tai kahdenkaan tarkka, joten koska mittasit viime- ja edellislauantaina, ei välttämättä kannata alkaa ihan huomenna mittamaan uudestaan. Se saattaa näyttää (ainakin) vielä huomenna 2-3vk ilman, että mitään olisi pielessä, jolloin siitä hermostuu vain lisää. Vaikka hermostunut varmasti olet, vaikket mittaisikaan! Jos mittaat jo huomenna, muista ettei 2-3vk näytöllä tarkoita välttämättä mitään ihmeellistä.

Virtsan hormonimäärään vaikuttaa tietty suuresti se, kuinka pitkä väli vessassakäyntien välillä on. Mulla ainakin alkuraskauden "aamuvirtsa" ei välttämättä ollut sen kummempi kuin mikään muukaan, hypin yön aikana monta kertaa vessassa. Jouduin pidättelemään, jotta sain tehtyä sen viikkonäytöllisen testin. Vaiva tietty palasi loppuraskaudessa... :)
 
Itse kun tein saman testin näytti 1-2 ja vajaan viikon päästä tein uuestaa näytti vielkin samaa, ja kun ultraa menin niin hedelmöitys oli tapahtunut paljo myöhemmin kuin kuukautisten mukaa oli laskettu.

Ei kannata huolestua :)
 
Pitää nyt yrittää malttaa odottaa ainakin muutama päivä ennen uutta testiä ja toivoa, että ovis olis ollut myöhemmin kuin oletin. Toivottavasti kaikki olis hyvin!
 
Eipä tuosta voi mielestäni vielä mitään päätellä. Ne taitaa antaa sen ajan tahallaan aika leväperäisesti 2-3vk, jolloin aikaisempi 1-2 on saattanut olla oikeasti juuri ja juuri 1, ja nyt 2-3 olisi sitten vahvasti 3. Testin sivuilla kerrotaan testin olevan 92% tarkka aamuvirtsasta, mutta että yksilöllistä vaihtelua on. Tulkitsin sen niin, että 8% tapauksista testi näyttää mitä sattuu... Sanoivat siellä myös, että jos hedelmöityksestä onkin jo yli seitsemän viikkoa, testi näyttää taas ihan omituisia. Ainahan ei kuukautiset jää heti pois.

Syitä voi siis olla monia. Jos asia kovasti hermostuttaa, voit kokeilla soittaa neuvolaan ja pyytää sieltä hormonitasomittausta. Tuskin olet ensimmäinen joka sitä pyytää, varsinkaan tuon Clearblue Digitaali-testin ilmestymisen jälkeen. ;)
 
Olin yhteydessä neuvolaan ja terkkari antoi ajan ultraan (kun kerroin koko homman). Tänään oli UÄ ja näkyi tyhjä raskauspussi. Kätilön mukaan olisi "raskausviikolla viisi". Tarkoittaako tämä 4+ jotain vai 5+ jotain? Kätilö sanoi myös, että on 50% mahdollisuus et pussiin kehittyy sikiö ja 50% mahdollisuus et kehitys on loppunut. Ensi viikolla perjantaina uusi UÄ, jolloin pitäis näkyä sikiö. Määräsi myös hcg verikokeeseen jossa kävin tänään. Arvo oli n.2600. Kysyin tuloksen hoitajalta, joka ei tiennyt raskausasioista tarkemmin, joten ei osannut onko arvo hyvä vai ei. Mitä mieltä olette tästä arvosta, onko ok jos viikot on edellä mainitusti? (Huomioiden myös se kun jo 18.2.2013 clear blue digitesti näytti 2-3).
 
viidennellä viikolla ollan 4+0 - 4+6 ja kuudennella viikolla 5+0 - 5+6 jne. eli olet siis 4+jotain..
 
Vihdoin täällä sivustolla taas...eli tuulimuna raskaus oli kyseessä ja sen vuoksi ei hcg noussut kunnolla ja testi ei näyttänyt 3+ viikkoja silloin kuin olisi pitänyt. Testi siis toimii ja näyttää varmaan aikalailla oikein.
 
:bootyshake Mulla clearblue näytti ei raskaana vaikka apteekin oma näytti jo selvän plussan. En luota kyseiseen digitestiin.
 
Takaisin
Top