Cerazette kokemuksia!

neljäs liuska on nyt ko pillereitä menossa.. kierrot on ollu hyvin mielenkiintoisia - 34 päivää, 12 päivää, 24 päivää, 14 päivää. ja melkein joka kerta viikko vuotoa. muuten ei oo pahoja oireita, mut tää vuoto on raivostuttavaa. terkan kanssa oli puhetta että kokeilisin vielä 3kk muuttuuko kierto ja vuotaminen miten koska tarkotus olis ottaa kapseli. jää nähtäväksi siis :) ei nää tosiaan hyvin monelle taija sopia... :sad001
 
Mulle on sopinut nämä vallan hyvin. Yli vuoden ajan oon cerazettea syönyt. Ei vuotoja eikä tiputteluja :) Toki mahdollista aina, että tulevaisuudessa tulee epämieluisia oireita, sitten pitää keksiä jotain muuta.
 
Mä kokeilin niitä nelisen kuukautta. Ei ollu vuotoja eikä tiputtelua mutta ne lihotti. 10 kiloa pamahti painoa lisää ni loppu niiden nappien syöminen siihen.
 
Mulla toinen levy menossa cerazetteä ja harkitsen nyt lopettavani. Jatkuvaa menkkakipuilua, alavatsa turvotusta, tiputtelua/vuotoa ja verisiä isoja klimppejä tulee. Pinnaa kiristää nää jatkuvat vuodot, muuten en huomaa mielialassa muutoksia. Painokin vissiin noussut. Ainakin turvonnut olo on.
Ennen oli hormoonikierrukka (3), kunnes tuli kohtutulehdus ja se piti poistaa ja pitää taukoa.
Nyt pitäis löytää joku yhtä hyvä, kuin kierrukka, josta mulle ei tullut mitään oireita ja menkatkin pysyivät poissa.
 
4 laattaa syönyt, eikä tippaakaan verta ole näkynyt. Kestosti olen kyllä pahalla tuulella, liekkö sitten näistä vai univelasta. Eli voisi sanoa että mulle sopivat? Pidempään ehhkäisyyn en kuitenkaan näitä tahtoisi.
 
Minulla oli käytössä nämä kolmisen vuotta. Ensimmäisen vuoden valuin lähes päivittäin, kunnes yhtäkkiä vuodot loppuivat. Käytin vielä toiset kolme vuotta rinnakkaisvalmistetta ja menkat niukkoja 2-3 kertaa vuodessa.. Olihan se vaikea, kun kuukausittaiset raskaustestejä tehdä eikä ikinä tiennyt milloin vuotaa. Kivut kyllä kerran kuussa oli..
 
Reilut 2vk taas näitä söin ja nyt vannon, etten enää IKINÄ koske noihin pillereihin. Ne vie halut (ne palasi parissa päivässä lopettamisen jälkeen!!) ja musta tuli kauhea hormonihirviö. Pari-kolme viikkoa meni ennen kuin pää alkoi taas kunnolla seljetä niistä. Huh!!
 
Mieheltä kyselin, niin kyllähän hän oli sitä mieltä, että normalisoiduin takaisin itsekseni pillereiden lopetuksen jälkeen.
 
Ketjua nostettu, joten vastaan positiivisen kokemukseni.

Söin useamman vuoden cerazettea pitkälle edenneen endometrioosin hillintään. Alussa yli puoli vuotta oli melkoista mielialan heittelyä cerazetten aloittamisen jälkeen ja kivutkaan eivät menneet pois. Usko meinasi jo mennä, mutta gynekologi kannusti jatkamaan lääkettä, että kyllä se helpottaa ajan kanssa. Ja niin tekikin! Vuosi käytön aloittamisesta ei ollut mitään vuotoja, joten ei endometrioosin kipujakaan, ja kaikin puolin mieliala oli tasoittunut. Seuraavat vuodet pillereiden avulla olivatkin yhtä elämäni parhaimmista jaksoista!

Toista lasta kun päätimme yrittää, oli jätettävä pillerit pois ja elämä oli taas endometrioosin kipujen kanssa kärsimistä. Onneksi raskaus lopulta alkoi ja sehän auttaa endometrioosiin. Ja todellakin aion aloittaa pillerit uudestaan välittömästi synnytyksen jälkeen, enkä niistä sitten luovu ennen vaihdevuosia.

Lämmin suositus endometrioosipotilaille cerazettesta, se auttaa ajan kanssa, mutta ei ole oikotie onneen. Puoli vuotta, vuosi aloituksesta ja elämä on paljon parempi! Muille en osaa sanoa juuta tai jaata tietenkään, jos ei ole sairauden ehkäisy tarpeena, sairauksien kanssa kun joutuu punnitsemaan eri asioiden hyviä ja huonoja puolia ja painoarvot vaakakupissa ovat erilaiset kuin terveellä. Tarkoitan, että alun haittavaikutuksia ehkä on valmis sietämään paremmin paremman toivossa.
 
Cerazette oli mulla ok niin kauan kunnes lopetin pillerit lapsen toivossa. Kuukautiskierron tasaantuminen kesti vuoden, eikä silloinkaan ollut vielä normaali. Nyt synnytyksen jälkeen menty kondomilla ja kierto ollut hyvä ja huomattavasti säännöllisempi.
En enää halua cerazetteja takaisin!
 
Ketjua nostettu, joten vastaan positiivisen kokemukseni.

Söin useamman vuoden cerazettea pitkälle edenneen endometrioosin hillintään. Alussa yli puoli vuotta oli melkoista mielialan heittelyä cerazetten aloittamisen jälkeen ja kivutkaan eivät menneet pois. Usko meinasi jo mennä, mutta gynekologi kannusti jatkamaan lääkettä, että kyllä se helpottaa ajan kanssa. Ja niin tekikin! Vuosi käytön aloittamisesta ei ollut mitään vuotoja, joten ei endometrioosin kipujakaan, ja kaikin puolin mieliala oli tasoittunut. Seuraavat vuodet pillereiden avulla olivatkin yhtä elämäni parhaimmista jaksoista!

Toista lasta kun päätimme yrittää, oli jätettävä pillerit pois ja elämä oli taas endometrioosin kipujen kanssa kärsimistä. Onneksi raskaus lopulta alkoi ja sehän auttaa endometrioosiin. Ja todellakin aion aloittaa pillerit uudestaan välittömästi synnytyksen jälkeen, enkä niistä sitten luovu ennen vaihdevuosia.

Lämmin suositus endometrioosipotilaille cerazettesta, se auttaa ajan kanssa, mutta ei ole oikotie onneen. Puoli vuotta, vuosi aloituksesta ja elämä on paljon parempi! Muille en osaa sanoa juuta tai jaata tietenkään, jos ei ole sairauden ehkäisy tarpeena, sairauksien kanssa kun joutuu punnitsemaan eri asioiden hyviä ja huonoja puolia ja painoarvot vaakakupissa ovat erilaiset kuin terveellä. Tarkoitan, että alun haittavaikutuksia ehkä on valmis sietämään paremmin paremman toivossa.

Söin lähes 1,5v cerazettea, lepotilaan meni ja saikin olla vuodottomana koko sen ajan. Jouduin esioireisen migreenin takia vaihtamaan yhdistelmistä näihin ja koska menkat jäi pois, niin endokaan ei riehunut (sillon en tosin tunnistanut oireita endoksi, sain diagnoosin myöhemmin). Esikoisen jälkeen palasin cerazetteihin, vuosin kokoajan ja endo alkoi riehumaan. Eli täysin päinvastainen vaikutus, kun ennen synnytystä. :meh: vasta hormonikierukalla endo saatiin aisoihin.
 
Takaisin
Top