Cerazette kokemuksia!

Millier

Sanavalmis juttuseppä
Noin 5kk oon nyt näitä syöny ja ekat normaalit menkat oli lokakuussa. Sen jälkeen ei mitään. No nyt pari viikkoa sitten alkoi menkkakivut ja vuotoakin tuli tippa. Viikon päästä taas tuli vaan tippa, mutta nää kivut vaan jatkuu ja jatkuu? Kellään ollut samanlaista? Näistä tulee muutenkin niin paljon muita oireita, että alan jo harkita lopettamista :sad001 Tai no, noiden muiden kans pärjäs vielä, mutta nää jatkuvat menkkakivut on kyllä pirun ärsyttäviä :mad:
 
Minipillereihin kuuluu tiputtelu. Niitä syödessähän ei oikeita kuukautisia edes kuulu tulla.
Mulle tuli sivuoireita myös, esim haluttomuus ja mielialavaihtelut...
 
Joo, näinhän se on.. Kerkesinkin jo iloita kun ei yhtien menkkojen jälkeen tullut mitään moneen kuukauteen. Tosin sitä tiputteluakaan ei siis tullut kuin kahtena päivänä yhen vessareissun yhteydessä.. Mullon siis lisäksi vielä pahoinvointia, päänsärkyä, hiukset lähtee ja rasvoittuu, mielialan vaihteluita, väsymystä, närästystä(?) ja nyt vielä nää mahakivut tähän päälle.. :sad001 Ekat kuukaudet meni niin loistavasti..
 
Itse vaihdoin pois minipillereistä juuri tuollaisten syiden takia. Yhdistelmäpillereihin siirtyminen on todellakin helpottanut sekä omaa että miehen elämää. Nuolla minipillereillä myös mieliala oli jatkuvasti maassa.
 
Mulla oli jatkuvaa tiputtelua ko. pillereiden kanssa. Aikani sitä touhua katselin ja sen jälkeen lopetin ne ja elämä on miljoona kertaa helpompaa :)
 
Mä söin ennen e-pillereitä miltei 10vuotta enkä niitä tahtois enää.. Kierukkaakin jostain syystä vierastan.. Ei taida jäädä paljon vaihtoehtoja :sad001
 
Mulla tuli myös yhdet menkat pian sen jälkeen kun aloitin nuo pillerit, vaikka muuten ei menkat olleet vielä synnytyksen jälkeen alkaneet. Sen jäkeen niitä ei tullut enää. Sit mulle ilmesty kans oireita kuten haluttomuus, mielialan vaihtelut ja huono iho. Lopetin ne pillerit sitten. Ollaan päädytty kondomiin ehkäisykeinona ja sit jos kk-kierrot tasautuis niin voisin osittain myös hyödyntää päivien laskemista.
 
Ei enää koskaan Cerazettea! puolisen vuotta söin niitä ja olin ihan kammottava koko ajan! pahalla päällä, itkeskelin ja seuraavassa hetkessä täysin päinvastoin! Koko ajan oli tiputtelua. Juu ei sopinut mulle. Imetyksen loputtua vaihdoin takaisin tuttuihin e-pilsuihin ja olot parani huomattavasti. Nyt en enää haluaisi hormoniehkäisyä eikä kuparikierukkakaan houkuttele.... No, onneksi on vielä aikaa miettiä :)
 
Cerazette oli itelle ihan hirvee mut microlutonilla oli suht säännölliset vuodot ja siedettävät mielialat (kunhan tasaantui).
 
Hei! Miten teillä Cerazetten lopetuksen jälkeisiä kokemuksia? Mietityttää kuinka nopeasti muilla on kuukautiskierto palautunut normaaliksi? Entä jos ei ole useemman kuukauden odottelunkaan jälkeen niin miten asiaa on lähdetty hoitamaan että kuukautiskierto palautuisi normaaliksi?
 
Aloitin Cerazetten 2/2014 ja lopetin 10/2014. Tuona aikana lihoin 10 kg ja sain paljon muitakin sivuoireita, mm. hiustenlähtöä ja mielialanvaihteluita ja masennusta. "Kuukautiset" tulivat noin 6 viikon välein ja saattoivat kestää 2 viikkoakin, normaalin 4 päivän sijaan.

Kun lopetin pillerit, alkoi viikko lopetuksesta tyhjennysvuoto. Ja siitä heti suoraan vajaan kuukauden päästä ensimmäiset normaalit menkat. Kierto oli 26 päiväinen joka 2 päivää lyhyempi kuin normaali kiertoni ennen pillereitä. Ja seuraavasta kierrosta raskauduin.
 
Moikka. Käytin cerazettea kahteen kertaan.. lopetin ne sinkku aikoina ja olin puolvuotta syömättä kunnes aloitin uudestaan. Menkat jäivät tulematta taas( olin kyllä ihan iloinen) tai sitten tuli ihan niukkaa vuotoa, mutta sitten alko masentaa ja mielialat vaihtelemaan ihan tajuttomasta + pientä vuotoa miten sattuu:O .. Juttelin lekurin kanssa ja kuulemma kun naisen hormoonitoiminta muuttuu iän myötä yms niin aivan normaalia. Päätettiin silloin miehen kanssa lopettaa pilsut ja antaa vauvan tulla jos tulee. Itse jo nyt miettinyt mitä ehkäisyä uskallan enään käyttämään ku nuo cerazetet pitäis olla aika lieviä ja niistäkin noin vahvat oireet ja kokeillu nuorempana vaikka ja mitä merkkejä...
 
Minä söin teini vuodet noita ja nyt raskauksienkin välissä hetken kierukan irrottua. Sillon nuorempana oli kivaa kun ei vuotanu mutta sit ei ollu aluksi kiva ylläri kun testiin pasahti kaks viivaa. Sitä kun oli tottunu siihen ettei menkkoja tuu niin ei aluksi osannu ajatellakkaan raskautta vaihto ehtona.
Nyt sit vuosi sitten puolivuotta suunnilleen niitä söin ja paino nousi kauhiasti seka kaikkia muita ihania oireita oli mitä muut tuolla kirjoittelikin. Pillereitten lopetuksesta suoraan säännöllinen kierto mutta plussa tuli vasta useemman kuukauden jälkeen.
 
Lopetin nuo pillerit viikko sitten kun söin laatan loppuun. Vielä ei ainakaan mitään radikaaleja muutoksia oo tapahtunut, mutta eiköhän siihen mene oma aikansa. Ja vaikken ois niitä e-pillereitä enää halunnut, päädyin kuitenkin niihin kun niistä ei näin pahoja vaikutuksia tule...
 
Hitsi kun mulla jäi noita vissiin kaks kokonaista liuskaa syömättä, kun niitä sai ainoastaan kolmen liuskan pakkauksessa ja en sit halunnutkaan syödä niitä. Mitähän niille vois tehdä.
 
No joo vaan kunnoissa on päiväystä vielä pari vuotta vissiin ja maksaneet yli 10 e per liuska, niin tuntuis tuhlaukselta viskata ne menemään. Sit täytyy kyllä heittää, jos parin vuoden päästä edelleen mun lääkekaappia koristaa :D
 
Apua! Syön cerasettejä (mite lie kirjotetaa) ja menkat alko iha yht äkkii! Ei oo enne ollu mitää tälläst eikä mitää tiputteluu. Onks tää normaalii vai meinaaks tää et vuodan nii kaua kunnes lopetan pillerit?
 
Takaisin
Top