Biokemialliset raskaudet

Onko sinulla ollut kemiallinen raskaus?

  • Kyllä

    Äänet: 83 69.2%
  • Ei

    Äänet: 24 20.0%
  • En tiedä/En ole varma

    Äänet: 13 10.8%

  • Kaikki äänestäjät
    120
Täällä just omaani odottelen ja kauhuissani että menis useita viikkoja... Eilen tuli tosiaan kirkasta verta pyyhkiessä sen n. 1tl verran ja äsken vessassa käydessä ihan vähän pieniä hyytymiä ja kirkasta verta.
Oon pahoillani :Heartred Kyllä uskon, että siitä se vuoto nyt alkaa, eikä tarvitse odotella enää. Vuoto ei välttämättä tule olemaan kovin runsasta kun raskaus keskeytyi noin varhaisessa vaiheessa, mulla oli tosi niukka vuoto tuossa kemiallisessa. Mutta tietty tääkin on täysin yksilöllistä. Toivottavasti sulla tuo nyt vuotaisi pois ja pääsisit yrittämään pian uudelleen!
 
Mulla oli haamuja dpo10-11, kunnes sitten viikkonäytöllisellä positiivinen dp12 ja jo vähän raskausoireitakin. Dpo 17 tein "huvikseni" toisen viikkonäytöllisen, ja se näyttikin yhtäkkiä "ei raskaana", samoin negaa pari apteekin perustestiä. Illalla herkkä digitaalinen testi näytti vielä plussaa, mutta aamulla perustesti negaa ja todella voimakkaan menkkakiputuntemukset. Vuotoa ei näy eikä kuulu ja menkkakivut jo helpottaneet. Kemialliseltahan tuo vaikuttaa, kun noin varhaisessa vaiheessa meni näin. Ottaa tosi koville, tämä tosin vasta 3kk yrittämisen jälkeen eka plussa ylipäätään. Tavallaan toivoisin, että menkat vaan nyt alkaisi, niin voisi alkaa toivoa seuraavaa plussaa. Jos tästä jotain oppii, niin sen, että en näin lyhyelläkään kierrolla (22pv) testaa kuin vasta viikko-pari kuukautisten poisjäämisen jälkeen, vaikka kuin olis oireita. Pettymys on niin valtava, kun eka saa hartaasti toivotun plussan ja sitten muutaman päivän päästä tuleekin ryminällä alas pilvilinnoista.

Totta kai sen tietää järjen tasolla, että varhainenn (kuukautisten ekana päivänä tai jopa sitä ennen) plussa suurella todennäköisyydellä muuttuu negatiiviseksi, mutta hitto kun mieli ei kuuntele järjen ääntä :D
 
Mulla oli viime vuonna joulukuussa tehty varhainen testi ja se oli ensimmäinen yritys ja olin kyllä todella innoissani siitä plussasta. Tein testejä seuraavat 2 viikkoa eikä ikinä vahvistunut kunnes vielä vuoto alkoi illalla 1.1. oli sinä aamuna ihan heikko viiva vielä näkyvillä. Lääkäri totesi sen olleen kemiallinen ja tällaisesta en ollut koskaan kuullutkaan, joten oli outo tunne enkö ollutkaan ollut raskaana ja kuvittelinko kaiken. Sen jälkeen päätin etten testaile turhaan aikaisessa vaiheessa, sillä pettymys oli kovempi kuin olisi uskonut, sillä eka yritys ja onnistuminen tuntui ihmeeltä ja odotus oli niin kova. Nyt 5+0 ja pelko on kova koska kaikennäköisiä kipuja vaikka viivat ovatkin pysyneet vahvoina toistaiseksi ja en voinut olla testaamatta varhain joten se viikko oli ihan kamalan stressaavaa odottelua. Odottelu jatkuu, koska hyvin pitkä kierto keskimäärin 37 pv niin vielä voi tapahtua kaikenlaista.
 
Dpo 18 tänään, digitestissä 1-2viikkoa... toivoa varmaan on kuitenkin vielä? Tikkutestit tehty dpo 15 ja dpo 17, se oli ainakin vahvistunut... hämmentyneet fiilikset. PAS tehty 5.12
 

Liitteet

  • IMG_20221216_062808_766.jpg
    IMG_20221216_062808_766.jpg
    189.9 KB · Katsottu: 158
Hcg 4+6 vain 55 että se varmaan siitä toivosta 😪
Pidetään vielä peukkuja, että nousee vain hitaasti!


Tuon mukaan on vielä vähän toivoa (Raskausviikolla 5: 18 – 7 340 mIU/ml)
 
Ensimmäinen haamuviiva tiistaina, vahvistui maanantaille asti. Keskiviikko aamuna putosin pilvi linnoista takaisin maan pinnalle..testi tulos hyvin hailura.
Varasin välittömästi ajan verikokeeseen ja tulos tuli..vain kahdeksan. Siis miten, miksi, mitä?
Mahaa nipistelee, jomottelee ja menkkamaisia kipuja..voisiko tässä kyseessä olla muukin kuin biokemiallinen? Nyt menossa kp35 joten voisihan tuo aloitella vuotoakin jo..
 
Täällä kenelläkään kokemusta kahdesta tai useammasta kemiallisesta peräkkäin?
Alkaa usko loppua että on vain sattumaa. Mitä pitäisi tai kannattaisi tutkia? Onko kenelläkään selvinnyt syytä?
Mulla molemmilla kerroilla testi vielä menkkojen alkamispäivänä ja jälkeen plussa, haalea, mutta selvä plussa joten sinällään myöskään liian aikaisin testin tekemisestä ei voi syyllistää. 😶 Labrat otettu ja kaiken pitäisi lääkäreiden mukaan näyttää hyvältä, mutta silti ei vaan onnistu pääsemään 5. viikkoa pidemmälle. 💔
 
Täällä kenelläkään kokemusta kahdesta tai useammasta kemiallisesta peräkkäin?
Alkaa usko loppua että on vain sattumaa. Mitä pitäisi tai kannattaisi tutkia? Onko kenelläkään selvinnyt syytä?
Mulla molemmilla kerroilla testi vielä menkkojen alkamispäivänä ja jälkeen plussa, haalea, mutta selvä plussa joten sinällään myöskään liian aikaisin testin tekemisestä ei voi syyllistää. 😶 Labrat otettu ja kaiken pitäisi lääkäreiden mukaan näyttää hyvältä, mutta silti ei vaan onnistu pääsemään 5. viikkoa pidemmälle. 💔
Olen kovin pahoillani, että joudut kokemaan tämän! Mulla myös kaksi kemiallista peräkkäin, heinäkuussa ja elokuussa. Omalla kohdalla syy suurella varmuudella munasolujen laadussa, sillä ikää on jo 40v, ja tilastojen valossa yleisin syy kemiallisiin ja varhaisiin keskenmenoihin on laatu. Iän lisäksi omalla kohdalla epäilen myös heinäkuun alussa, juuri sen kierron alkupäivinä, sairastamani kuumeellisen flunssan tehneen vielä lisävahinkoa munasoluille (munasolujen kehittyminen lepotilastaan kestää sen noin 3kk, joten voi vaikuttaa useamman kierron ajan). Mutta toki muitakin syitä voi olla kuin laatu, mitä ei välttämättä ihan perus lapsettomuustutkimuksissa tutkita , kuten tukostaipumus tai vaikkapa diagnosoimaton keliakia.

Valitettavasti mulla ei itselläni ole kokemusta Suomen terveydenhuollosta tässä asiassa (olen asunut kohta 20v ulkomailla), joten en osaa sanoa miten tai milloin Suomessa ruvetaan tutkimaan toistuvia keskenmenoja. Joku viisaampi toivottavasti osaa neuvoa enemmän.
 
Kiitos @Aloy vastauksesta! Tuo toki lohtua, että sinulla samanlainen tilanne takana, enkä ole ainoa. Täällä myös oli kova kuume ovulaation aikaan, joten voi olla tietysti vaikutusta tähän kemialliseen. Kunpa vaan nyt ei kovin kauaa vaikuttaisi. 😞 Ikä ei pitäisi vielä olla esteenä. Pcos varmaan toki omalta osaltaan vaikuttaa, vaikka olen normaalipainoinen. Silti nyt ajattelin tehdä ruokakaapin remontin jos sillä voisi olla mitään vaikutusta.
Ahdistavaa, kun jo keväällä yksityisellä sanottiin, että ei mene kauaa niin raskaudutaan kun kaikki näyttää niin hyvältä. Nyt julkisella sanottiin samaa muutama viikko sitten, mutta silti näin. Alkaa toivo loppua pysyvään plussaan. Täällä on kyllä niin hirveitä ja epäreiluja tarinoita 💔 ja siitä olen toki onnekas että nämä menneet kesken jo alle viikko plussatestistä eikä ole ehtinyt sen syvempää sidettä vielä syntyä.
 
Muokattu viimeksi:
Täällä kenelläkään kokemusta kahdesta tai useammasta kemiallisesta peräkkäin?
Alkaa usko loppua että on vain sattumaa. Mitä pitäisi tai kannattaisi tutkia? Onko kenelläkään selvinnyt syytä?
Mulla molemmilla kerroilla testi vielä menkkojen alkamispäivänä ja jälkeen plussa, haalea, mutta selvä plussa joten sinällään myöskään liian aikaisin testin tekemisestä ei voi syyllistää. 😶 Labrat otettu ja kaiken pitäisi lääkäreiden mukaan näyttää hyvältä, mutta silti ei vaan onnistu pääsemään 5. viikkoa pidemmälle. 💔
Pahoittelut kokemastasi. ❤️

Mulla on ollut esikoisen yritysaikana monta kemiallista, ja yksi jokusen viikon pidemmälle mennyt. Itsellä myös pcos-taustaa, mikä saattaa lisätä alttiutta? Meillä lapsettomuuden syy einole selvinnyt, kaikki näyttänyt olevan oikein ideaalisti.

Minulla lapsen syliin tuoneet raskaudet ( kaksi lasta) ovat olleet keltarauhastuettuja, ja estrogeeni myös käytössä, lääkkeellisiä alkionsiirtoja. Mulla on ollut rajuja vuotoja raskausaikoina, ja kektarauhastuet käytössä pitkään. Kovasti on mietityttänyt, auttoiko juuri se saamaan elävät lapset syliin.

Keskenmenoja tutkitaan yleensä kolmen jälkeen, me päästiin tutkimuksiin vaikka moni raskaus oli ns. kemiallisia. Mitään syytä ei löytynyt.

Tällä haluaisin luoda kovasti toivoa, että vaikka nyt tuntuu toivottomalta, niin asiat voivat vielä kääntyä parhain päin.❤️

Mutta tutkimuksia pyytäisin, ja hcg- mittauksia voi olla hyvä pyytää ( ehtiikö vielä), että jää dokumenttia raskaudesta. Ja kysyisin lääkäriltä myös mahdollisuutta esim. Keltarauhastukeen, tilanteen arvioimista?

Pahoittelut vielä, ja kaikkea hyvää jatkoon. ❤️
 
Muokattu viimeksi:
@Illusia kiitos että jaoit 🩷 Tuo kyllä toivoa ja lohtua, että useammankin kemiallisen jälkeen olet saanut kaksi lasta syliin asti. 🩷
Pyysin hcg-mittausta mutta sitä en saanut, toki lapsettomuuspolilla on nyt tiedossa että raskaus on tosiaan alkanut. Varmistivat vaan, että olen tehnyt digitaalisen testin. Se riitti. Keltarauhastuki ollut myös molemmissa mukana, ei ole siitä ollut apua. Lääkkeellisiä kiertoja myös molemmat, ovulaatio ei mulla tule itsellään. Tuohon estrogeenilääkitykseen en ole vielä tutustunut.
Eipä kai tässä auta kun painaa vaan kaasu pohjaan uudelleen, ja yrittää vaan. 🌈
 
Pahoittelut kokemastasi. ❤️

Mulla on ollut esikoisennyritusaikana
@Illusia kiitos että jaoit 🩷 Tuo kyllä toivoa ja lohtua, että useammankin kemiallisen jälkeen olet saanut kaksi lasta syliin asti. 🩷
Pyysin hcg-mittausta mutta sitä en saanut, toki lapsettomuuspolilla on nyt tiedossa että raskaus on tosiaan alkanut. Varmistivat vaan, että olen tehnyt digitaalisen testin. Se riitti. Keltarauhastuki ollut myös molemmissa mukana, ei ole siitä ollut apua. Lääkkeellisiä kiertoja myös molemmat, ovulaatio ei mulla tule itsellään. Tuohon estrogeenilääkitykseen en ole vielä tutustunut.
Eipä kai tässä auta kun painaa vaan kaasu pohjaan uudelleen, ja yrittää vaan. 🌈
Hyvä että ovat polilla kuulolla ja keskenmeno dokumentoitu.

Mun oli silloin yritysaikana mahdotonta suhtautua toiveikkaasti siihen, että raskauksia kuitenkin alkoi, koska koin kaikki keskeytyneet raskaudet tosi raskaasti vaiheesta huolimatta. Mutta polilla oli sellainen asenne, että hyvä kun raskauksia alkaa, ja niin se meidänkin kohdalla lopulta oli, että sitten lopulta tuli raskaus ja toinenkin, joka onnistui. ❤️
 
Takaisin
Top