Biokemialliset raskaudet

Onko sinulla ollut kemiallinen raskaus?

  • Kyllä

    Äänet: 82 68.9%
  • Ei

    Äänet: 24 20.2%
  • En tiedä/En ole varma

    Äänet: 13 10.9%

  • Kaikki äänestäjät
    119
Mulla haamuili testi yli viikon, vaikka kuukautiset tuli ajallaan ja neuvolassa ehdottivat, että kyseessä on kemiallinen raskaus.
 
Mä olen harrastanut liian aikaisin raskaustestien tekoa lähes joka kierrossa ja jokaista lasta yrittäessä, mutta koskaan ei ole mitään testeihin tullut turhaan, joten en usko että on ollut kemiallisia. 2 rv 6+ keskenmenoa on ollut loppuun saakka edenneiden raskauksien lisäksi.
 
Onko kellään kokemusta, voiko vielä viikko kemiallisen raskauden jälkeen näkyä selkeä plussa testissä? Minulta otettiin viikko sitten hcg arvo verikokeella ja arvo oli vain 40 (tuolloin jo 17 dpo, eli arvo oli alhainen). Lääkäri oli sitä mieltä, että kyseessä on ollut kiinnittymisyritys, kun oli myös tiputtelua, ja itsekin ajattelin tuon kuulostavan loogiselta. Samana päivänä alkoi myös kunnon vuoto, jota kestikin useamman päivän (lähes viikon). Nyt kuitenkin testissä toinen viiva näyttää tummemmalta, kuin viikko sitten. Testasin siinä uskossa, että olisi näyttänyt negaa. Olen menossa tarkistuttamaan hcg-arvon torstaina (13.8.), mutta jotenkin asia nyt vaivaa. Mielessä pyörii olisiko kyse kohdun ulkoisesta raskaudesta tai jostain vastaavasta.
 
Sain juuri biokemiallisen.

Plussa oli selkeä ja vahva, kuukautiset alkoivat useamman päivän myöhässä ja arvaamatta. Raskaus oli ihan todellinen mutta alkio ei vain ottanut tarpeeksi tiukasti kiinni. Tuntui tosi musertavalta, kun oli jo tosi monta päivää näyttäneet testit plussaa ihan viikkonäytöllistä myöten ja sitten se kaikki onni otettiin meiltä pois.
 
Onko kellään kokemusta, voiko vielä viikko kemiallisen raskauden jälkeen näkyä selkeä plussa testissä? Minulta otettiin viikko sitten hcg arvo verikokeella ja arvo oli vain 40 (tuolloin jo 17 dpo, eli arvo oli alhainen). Lääkäri oli sitä mieltä, että kyseessä on ollut kiinnittymisyritys, kun oli myös tiputtelua, ja itsekin ajattelin tuon kuulostavan loogiselta. Samana päivänä alkoi myös kunnon vuoto, jota kestikin useamman päivän (lähes viikon). Nyt kuitenkin testissä toinen viiva näyttää tummemmalta, kuin viikko sitten. Testasin siinä uskossa, että olisi näyttänyt negaa. Olen menossa tarkistuttamaan hcg-arvon torstaina (13.8.), mutta jotenkin asia nyt vaivaa. Mielessä pyörii olisiko kyse kohdun ulkoisesta raskaudesta tai jostain vastaavasta.

Miten tässä kävi?
 
Miten tässä kävi?

Hcg jatkoi jostain kumman syystä hidasta nousua (noin 400 korkeimmillaan) viikkoa vuodon jälkeen, kunnes alkoi laskea. Ei lopulta saatu selkeää diagnoosia oliko kyseessä kohdun ulkoinen vai varhainen keskenmeno. Kun hcg kääntyi laskuun lääkäri ei enää ollut erityisen huolissaan, vaikka tilanne olikin hieman epäselvä.
 
Juhannuksen oviksesta plussasin haamun, mutta viiva haaleni ja vuoto alkoi ensin tiputteluna dpo 17 ja kunnon tulvavuotona dpo 20. Yleensä tosi niukat kuukautiset (vuotoa päivä-pari), tämä vuoti melkein kaksi viikkoa. Nyt menossa toka plussa 5+2, sormet ristissä. :smiley-angelic001
 
mulla tällainen kokemus juuri. tein positiiviset testit dpo14 ja dpo16, mutta dpo18 alkoi vuoto ja kivut. nyt vuotaa kolmatta päivää, mutta kivut ovat suurimmaksi osaksi laantuneet. ohjeistuksena sain testata viikko vuodon loppumisen jälkeen, että viiva olisi hävinnyt kokonaan.
 
Mulla on ollut useampi kemiallinen. :sorry: Varsinkin näiden kahden lapsen välissä niitä tuntui tulevan jostakin syystä enemmän. Ei nyt joka kuukausi, mutta melkein. Sen vuoksi en heti positiivisesta raskaustestistä uskaltanut edes miehelle heti kertoa vaan odottelin, että alkaako se vuoto tälläkin kertaa. Ihan vaan, ettei hänkin pety turhaan. Parhaimmillaan olen saanut aamupissasta leffaviivat testiin ja samalla pöntöllä istumisella on alkanut kuukautiset.:shifty:
 
Mulla oli nyt varmaan kemiallinen raskaus. Plussasin dpo 13 ja testit lähti vahvistumaan kunnes rv 4+4 (dpo 18) alkoi yhtäkkiä menkkamainen vuoto, jota kesti vain sen yhden päivän ja se loppui kuin seinään parin tunnin jälkeen. Sen jälkeen on tullut vain niukkaa ruskeaa vuotoa. Raskaustestit ei ole vuodosta huolimatta haalistuneet juuri ollenkaan, mutta toissapäivänä rv 5+0 hcg oli verestä vain 195 eli aivan liian alhainen. Ensi viikon tiistaina on kontrolliverikoe, mutta toivon että kunnon vuoto alkaisi tässä lähipäivinä, niin pääsisi taas elämässä eteenpäin :sad001 Takana on kolme keskenmenoa ja aina on tarvinnut lääkkeellisen tyhjennyksen, mutta toivon että nyt tällä kertaa ei sitä tarvitsisi, kun oli niin alussa vasta.
 
Hei! Olisikohan kenelläkään tietoa siitä, että mihin mennessä kemiallisen raskauden vuoto alkaa jos on alkaakseen? Viikko oletetuista menkoista?
 
Mulla varmaan tässä kierrossa oli kemiallinen. Dpo 13 sain ekan plussan, ja dpo 15 oli jo testiviiva hieman haalentunut. Tänään dpo 16, ja jälleen haaleampi viiva kuin eilen. Odottelen, koska menkat alkaisi.

Elämäni eka plussa, hoitojen avulla aikaan saatu. Tuntui niin ihmeelliseltä, ja edes hetken sain ajatella olevani raskaana, vaikka vain muutaman päivän ajan. Ehkä vielä joskus saan pysyvänkin plussan, mutta nyt ei tainnut olla sen aika. Tän surun käsittely on kyllä tuhat kertaa rankempaa, kuin olisin etukäteen voinut arvata.
 
Onko kenelläkään tietoa kauanko kemiallinen voi haamuilla testissä tai mistä muusta voi johtua? Ensimmäinen haamulainen oli siis noin viikko sitten. Se hiipui jo viikonloppuna ja alkuviikon on testit olleet joko viivanpaikkaan verrattavaa tai sellaista että hyvä kun sitäkään näkee eli selkeääkin negaa osa. Testeinä tämä yliopiston apteekin oma ja toisinaan pregcheck. Menkat eivät ole alkaneet (nyt myöhässä 2-3pv) ja raskausolotkin vähentyneet. Olen kuitenkin testejä välillä tehnyt, lähinnä jostain syystä varmistelen että eihän niissä näy mitään kun siihen olen varautunut.

Tänään sitten tuli tällainen yliopiston apteekin testiin. Taas aiempaa selkeämpi haamu yhtäkkiä! Moneen päivään ei tosiaan näkynyt välissä mitään. Kemiallinen voi kai haamuilla jonkun aikaa? Mutta tiedättekö onko riskiä muuhun, mietin ettei ole kohdunulkoinen tms..

nyt siis dpo18
 

Liitteet

  • 558CA116-ABC5-430C-B6E8-8095115F2307.jpeg
    558CA116-ABC5-430C-B6E8-8095115F2307.jpeg
    897.4 KB · Katsottu: 352
Mulla varmaan tässä kierrossa oli kemiallinen. Dpo 13 sain ekan plussan, ja dpo 15 oli jo testiviiva hieman haalentunut. Tänään dpo 16, ja jälleen haaleampi viiva kuin eilen. Odottelen, koska menkat alkaisi.

Elämäni eka plussa, hoitojen avulla aikaan saatu. Tuntui niin ihmeelliseltä, ja edes hetken sain ajatella olevani raskaana, vaikka vain muutaman päivän ajan. Ehkä vielä joskus saan pysyvänkin plussan, mutta nyt ei tainnut olla sen aika. Tän surun käsittely on kyllä tuhat kertaa rankempaa, kuin olisin etukäteen voinut arvata.
Muistatko menikö sulla tässä kauan kun vuoto alkoi?
 
Katsoin Flo:sta, ja vuoto alkoi tuossa kemiallisessa dpo18. Samana päivänä alkoi, kun raskaustestissä näkyi enää ihan haamujen haamu.
Täällä just omaani odottelen ja kauhuissani että menis useita viikkoja... Eilen tuli tosiaan kirkasta verta pyyhkiessä sen n. 1tl verran ja äsken vessassa käydessä ihan vähän pieniä hyytymiä ja kirkasta verta.
 
Takaisin
Top