BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Kumpare Mäkin jonkun todella vaalean hailuran kyllä nään! 🤔

Omaa selitystä... Dpo6 ja nyt luulen että lugesteronit vaikuttaa ainakin vähän noihin lämpöihin. 🥴 Muuten ei mitään, meinasin kyllä varmaan joku päivä viikonloppuna testata. Ehkä lauantaina tai sunnuntaina?

Liitteet

• Screenshot_20260218_104713_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_16211970016471.jpg
    Screenshot_20260218_104713_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_16211970016471.jpg
    90.3 KB · Katsottu: 18
@Kumpare ja @Maana Mannila Kiitos! Nyt vasta Kumparen ohjeesta tajusin katsoa ton FFn ja Fitbitin synkkauksen. Yritin kyl laittaa sen niin, et olis tän kierron alusta päällä, mut ei se hakenut niitä vanhoja lämpöjä. Katsotaan onko huomenna ilmestynyt lämpö, et sainko oikein synkattua vai en. Kun Fitbitissä se vaan näyttää et meneekö lämmöt omalla alueellaan ja et onko + vai miinus (eiliseen vai joku keskilämpö?), niin ei oikein pysty manuaalisestikaan syöttämään. Noh ehkä mä en enää väsyneenä vaan tajua, katsotaan huomenna uudelleen.

Maana Mannila, oih mitä kurinalaisuutta nukkumisajoissa, nostan hattua 👏🏻 Itsellä on pyrkimys säännönmukaisuuteen, mut kipujen jne takia se välillä heittää ihan häränpyllyä ja rehellisesti sanottuna heräämisajat tosiaan vaihtelee liian paljon. Ikävää, et säkin oot herkkäuninen ja pyörit hereillä öisin. Mulla on myös sellainen sairaus, joka vaikuttaa kehon lämpötiloihin ja lämmönsäätelyyn ni siksi vähän monimutkainen juttu, mut olin yllättynyt, miten "normaalilta" mun tän kierron käppyrä näyttää!

Ja tänään oli käppyrä lähtenyt taas nousuun 🤞🏻 Edellisyönä oli Fitbit poissa päältä ainakin aamulla, luultavasti tyhjentynyt illan tai yön aikana mun huomaamatta.
Screenshot_20260218_221838.jpg

Edit. Mäkin erotan Kumpareen kuvassa hailuran!

Mulla lämmöt droppasi dramaattisesti alaspäin eikä herkässä testissä näy enää mitään, vaikka kuinka testiä kääntelee. En usko, että tästä enää posiksi muuttuu, olis tänä aamuna pitänyt jonkinlainen hailu näkyä jos raskaana olisin.

Oli ehkä joku kiinnittymisyritys, sillä eilen oli kyllä hailura ja kierron oireet kyllä täsmäsi.

IMG_7319.jpeg
IMG_7320.jpeg

Noh, teen huomenna vielä varmistustestin ja illalla onkin sitten firman afterit, jossa olisi kiva päästä käymään ja ottaa muutamat. Kerrankin näin, että illanistujaiset sattuu päivälle, jossa uskaltaa varmasti hyvällä omallatunnolla ottaa alkoa, kun mulla on nyt molemmissa aikaisemmassa kierrossa tällaiset osuneet dpo7/8, jolloin en ole uskaltanut juoda kuin 1-2 ja sitten on ärsyttänyt kun testi ollutkin nega parin päivän päästä. 🤣 Pääsen niin harvoin nykyään ulos viihteelle, että silloin on kiva ottaa huoletta jonkin verran.

Alkaa olla usko ihan loppu. Mulla normaalisti kierto 26 päivää. Nyt jotain aivan muuta. Eikä lämmötkään oo noussu normaalisti.

Oon poistanu yhden lämmön koska muuten tää sanoo että oisin ovuloinu kp13 ja se ei todellakaan pidä paikkaansa.

IMG_3317.png

Täällä lämmöt taas korkeammalla. 😅 Pakko kyllä johtua lugesteroneista... Jotenkin kyllä eilen kun innostuin kun oli nippailuja vasemmalla puolella enemmän kuin keskellä ja pyyhkiessä kerran pieniä tippoja verta. Niin innostuin ajattelemaan tyhmänä olisiko kiinnittyminen. 🙈 Mutta tänään tullur toisiin ajatuksiin. Veri oli varmaan jos pyyhin liian kovaa tai muuta tyhmää. Ja nippailut varmaan vain kun vatsa ollut vähän sekaisin eilen niin suolen toiminnasta johtuvia.

Liitteet

• Screenshot_20260219_101206_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_47908950371306.jpg
    Screenshot_20260219_101206_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_47908950371306.jpg
    91.2 KB · Katsottu: 13
Toivotaan @Kali että on kiinnittymistä sun tuntemukset.

Mulla pitöis ovistikun mukaan olla tnään dpo3, mutta ff ei vielä vahvistanutkaan.

Oviskivut oli toisena päivänä plussasta eli dpo1, olisko sittenkin huomenna vasta dpo3? Hitto, uskaltaako lugen jo illalla aloittaa? Kai se ovis on ohi jo.
IMG_9923.jpeg

Tuun vielä omanapailemaan tänne röyhkeesti, että en toisaalta ole nyt hirvittävän yllättynyt tai pettynyt, kun ei plussaa tullutkaan.

Mullahan on ouran lukemat ihan kamalat, se on hälytellyt voimakkaita rasituksen merkkejä ja melkein kaikki arvot huutaa punaista. Oon miettinyt, että ehkä ne on raskausoireita, mutta kyllä ne kuulkaa taitaa olla vaan stressioireita.

Meillähän esikoisen epilepsia alkoi oireilla viime kuun lopussa vuoden tauon jälkeen ja oltiin hänen kanssa sairaalassa yön yli aivotutkimuksissa. Nyt kun tuli tieto, että aivosähkökäyrät on normaalit ja nuo epämääräiset oireet ei todennäköisesti ole epileptisiä, mulla tuli ihan hirveä väsymys ja nytkin vaan makaan kotona viltin alla vaikka periaatteessa pitäisi tehdä töitä.

Nyt odottelen uutta kiertoa ja oon tyytyväinen siitä, että lämmöt oli paljon vakaammat ja selkeämmät tässä kierrossa. 😊 Lapsen tilanne on hyvä, kaikki järjestyy taas uomiinsa. Ensi kierrossa voin olla rennommin mielin taas. Oikeastaan ihan kivakin mittailla lämpöjä nyt niin, että mittaa sillä oikealla mittarilla.

Sekava selitys eikä varmaan kaikki saa kiinni mun ajatuksista, mutta tuntuu nyt ihan oikealta saada arki taas rullaamaan normaalisti ja stressitasot alas ennen kuin tulee mitään uusia kuvioita.

Mulla ainakin kovan stressin jälkeen iskee hirvee väsy jota ei ole mahdollista ”viettää” silloin kun on tilannetta päällä. Voisko @Kumpare olla jotain tämmöstä?

Tänään jo muuten kaupassa pyörittelin testejä mutta sain jätettyä kauppaan. Ensi keskiviikkona yövuorosta herättyä on vasta lupa testata, oman laskun mukaan on dpo9 silloin mutta saas nähdä minne ff oikein mahtaa laittaa.
Mutta päätin että kyllä ovis on mennyt kun oli kivutkin ja kaksi kohonnutta lämpöä jo. Illalla siis eka luge, aamulla otin jo baby aspirinin ekan.

Nyt sais päivät kuluu joutusaan ja testi sais nyt pikkuhiljaa alkaa näyttää pysyvää plussaa. Hyvä fiilis jälleen kierrosta, tipunko taas kerran korkeelta ja kovaa 🥺

Harmi tietenkin, ettei @Kumpare ollutkaan nyt plussa, mutta ymmärrän ihan tosi hyvin kirjoittamasikin! Pitkässä stressijaksossa keho ja mieli on niin loppu, että varmasti myös yhdenlainen helpotus nyt päästä lepäämään ja aloittaa taas ns. puhtaalta pöydältä ❤️ Toivotaan, että keho rauhoittuu ja ensi kierrossa paremmat olosuhteet kaikkineen 🌈

En muista nähneeni, mutta @little L oliko siis niin ettet ole paikantanut oviksen ajankohtaa vai miksi se ei olisi voinut olla kp13? Joskus nuo kierrot tekee tollaisia outoja heittoja, just silloin kun sitä ei odota....

@Kali oireet kuulostaa lupaavalta! Mulla terot ainakin tekee vähän sellaisia nipistelyn tunteita alavatsalle, en voi yhtään nyt niiden aikaa luteaalissa arvioida mikä voisi johtua mistäkin 😅

@Mamiksx5 on sulla ainakin hyvin lämmöt nousseet, että tuon perusteella kyllä itse näkisin ovulaation tapahtuneen 🤞🏼 Tsemppiä kurinalaisuuteen testien kanssa 🤭 Onneksi ensi viikkokin on jo kuitenkin aika pian 😁

Mulla tuli tänään joku pieni notkahdus lämpöihin. Mittasin vähän vajaa puolituntia normaalia aiemmin, kun heräsin miehen herätyskelloon, mut se tuskin vaikuttaa mitenkään. Oon muutenkin havainnut, et mulla lämmöt näyttää hyvin pitkälle samaa vaikka mittaisin tavanomaiseen aikaan tai tunninkin myöhemmin (tän oon siis ihan mielenkiinnosta testannut 😄).
Nyt on paljon kaikkea puuhaa tässä meneillään, niin päivätkin menee aika joutuisasti. Vähän alkanut oleen enemmän nykyään sellainen olo, että sitä kierron loppua pelkää ennemmin kuin odottaa. Kun niin monesti taas jo päätynyt vuotoon.
Mutta joka kierto on aina uusi mahdollisuus, tätä mantraa hoen itselleni aktiivisesti 🌈🤞🏼
En tiedä mikä ihme se verensekainen vuoto oli tuossa kp16, mutta se jäi siihen eikä sittemmin enää ole näkynyt 🤷🏽‍♀️

1000043346.jpg

@Kumpare Harmi ettei ollut plussa, ja toivottavasti saat stressitasoja alemmas! ❤️

@Mamiksx5 Mulla vähän samat fiilikset ton kanssa että sais nyt tulla se pysyvä plussa pian.... 😟 Mutta jotenkin tässä vaiheessa kiertoa viime kiertoina sen edellisen keskenmenon jälkeen toivoa ei ole samallalailla kuin ennen oli tässä vaiheessa...

@Nellinen Samaa mieltä tosta myös että mä pelkään enemmän kierron loppua kuin odottaa... 😪

En muista nähneeni, mutta @little L oliko siis niin ettet ole paikantanut oviksen ajankohtaa vai miksi se ei olisi voinut olla kp13? Joskus nuo kierrot tekee tollaisia outoja heittoja, just silloin kun sitä ei odota....
Normaalisti mulla on ovis kp 12-13 ja tiedän aina millon se on koska mulle tulee selkeät oviskivut. Nyt ne samat kivut tuli vasta kp 19 jolloin oli myös sellasta limaa että ei varmana ollu ovis vielä sitä ennen. Nää lämmöt on kans tosi omituiset eikä oo noussu sillai mitä mulla normaalisti tapahtuu. Viimeks marraskuussa oli tällanen pitkä kierto mutta sillon lämmöt kyllä nous tosi tehokkaasti ylös ja selkeesti. En nyt saa tästä mitään selkoa että mitä tapahtuu. Kolme vuotta on tähän BBT maailmaan tutustunut ja mä muutenkin oon hyvin tietoinen mitä mun kehossa millonkin tapahtuu, niin nyt oon aivan kujalla. Mulla kun on ihan vikat kierrot vielä käsillä että nyt on pakko luovuttaa tän vauvatoiveen suhteen, niin ärsyttää että sitten tulee tällasia jotain ihan omituisia. Tän piti olla pulla(t uuniin)kuu mut ei sitten ookaan.

No nythän tää laittoi hassusti, tänään siis lämpöjen jälkeen pompattiin päivä eteenpäin.
IMG_A1742CC1-9CC0-4F2C-8C0D-F53318A47C9A.jpeg

En tiedä nyt mitä ja missä se ovis nyt kuluis olla, kun en jotenkin usko ff nyt. Jos tekis kompromissi ja piirtäisi sen tuohon kp12? Miten tekisitte itse? Vai annanko olla ja leikin et on dpo5 jo sit? Ehkä mä nyt sit annan olla vielä. Eilen laitoin ekan lugen oletettuna dpo3, ei ainakaan lämpöihin nyt vaikuttanut.
Jos on ideoita mun käyrästö niin kertokaa vaan 🤣

Liitteet

• IMG_9929.jpeg
    IMG_9929.jpeg
    289.9 KB · Katsottu: 14
206394.png

Jos ei huomenna vahvista ovista, niin merkkaan ite, ko on kummiski ihan selkeästi tiedossa ja käyrässä nähtävissäkin 😄 Eilen ja tänään nukuin tunnin pidempään, mut se ei näköjään hirveästi vaikuta lämpöihin.

Eilen (dpo 4) tuntui vasemmalla puolella jotain tosi outoa nippailua, mutta eihän se tilastollisesti voi olla mitään muuta kuin jotain hormonaalista (kiinnittyminen tapahtuu 4 dpo vain 0,8 prosentissa vai olikohan 0,08 prosentissa raskauksista jonkun lähteen mukaan).

@Mamiksx5 mulla kans viime vai toissa kierrossa laittoi oviksen ovisplussapäivälle, siirtäisin sun tapauksessa kp 12 tai 13.

Täällä lämmöt todella todella hitusen alempana kuin eilen, mutta silti korkealla ovat. Dpo8 siis tänään ja ei ollut herkkiä testejä kotona, muuten olisin varmaan testannut jo joka olisi ehkä vähän tyhmää ollut multa. 🤣 Pitäisi varmaan kun kaupassa pitää tänään käydä niin ostaa jokunen herkkä testi... Apteekista, koska tuossa lähikaupassa on vaan niitä herkkiä rfsu testejä ja pregcheckin testejä jotka ei ole herkkiä. Apteekista saisi muitakin... Mutta en tiedä haluanko ostaa niitä apteekin omia herkkiä testejä kun niillä niin paljon vääriä positiivista muistuttavia viivoja saanut niin usein. 🙄 Siellä taitaa nyt olla niitä clear choice herkkiä joita voisin ostaa ehkä mieluummin?

Liitteet

• 4447777.png
    4447777.png
    62.7 KB · Katsottu: 8
Täällä ei ff osaa päättää mihin se lykkäis ovista, vaihtelee. Eilen olin jo dpo5 ja tänään lämmön lisäyksen jälkeen dpo4.
81AC98E8-BBDE-4D30-9367-965B9834C3EA.jpeg

Nähtäväksi jää vieläkö muuttuu tässä. Mutta nyt se taitais olla sit oikeammassa kohdassa tän päivän mukaan. Eli testipäivä muuttuu jos mennään tän mukaan, torstaina siis eka dpo9.

Mites @Kali joko testi tänään?vai malttaako huomiselle?

Liitteet

• D9C1659A-492F-457C-B419-BBBF15E4C5AB.jpeg
    D9C1659A-492F-457C-B419-BBBF15E4C5AB.jpeg
    853.6 KB · Katsottu: 3
FF ei osannut alkukierron vähäisen mittauksen vuoksi laittaa ovista joten laitoin itse oireiden perusteella. Mulla alkoi sunnuntai-iltana muuttumaan valkovuoto kirkkaasta valkoiseksi, eli oletan että ovis on tapahtunut sunnuntai-aamuna.

Heräsin tänä aamuna siihen että on järkkykuuma, vaikkei makkarissa ole kuin 22 lämmintä 😵‍💫

206394.png

@Mamiksx5 En testannut, aamulla kun vessaan menin herättyäni otin kyllä jo testin esiin ja varmaan muutama minuutti meni miettiessä teenkö. 🤣 No sitten en tehnyt vielä vaikka olisin kyllä halunnut toisaalta.

Täällä lämmöt taas todella todella vähän alhaisemmat, mutta toki yö meni huonosti kun naapurit metelöi ja riiteli sekä soiti musiikkia johonkin kolmeen asti yöllä. 🥴 Ja heräsin jo tuntia ennen herätystä mutta nukahdin sitten vajaaksi tunniksi vielä uudestaan jolloin sitten mittasin jo lämmöt.

Liitteet

• Screenshot_20260221_105056_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_143900474867865.jpg
    Screenshot_20260221_105056_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_143900474867865.jpg
    88.8 KB · Katsottu: 10
@Mamiksx5 Mä tulkitsisin käyrän perusteella, että ovulaatio olisi ollut tuolloin kp13 😊 Ehkä se ff kans vakiinnuttaa arvionsa tässä vielä, kun lämpöjä tulee lisää 😁🌈

@Syssymyssy selkeä lämpöjen nousu kyllä!

@Kali hyvää mielen lujuutta sulla 💪🏻 Lämmöt on kyllä hyvin ylhäällä. Pari päivää odotusta antaisi varmasti jo aika varmaa tulosta 😊

Mulla lämmöt ottaa pieniä pykäliä ylöspäin 📈 Aivan erilainen käyrä, kuin mitä oli viime kierrossa 😅
Oon myös pistänyt merkille, että leposyke on nyt ollut muutaman päivän 68, edellisessä kierrossa samoilla päivillä 63. Mutta oon niin monta kertaa saanut mielen valeraskaaksi, joten mitä vaan voi olla ennen kuin tikussa on ne kaksi viivaa 🙄
Ensi kuulle on nyt myös ensikäynti yksityiselle 👍🏻 Mieli rauhoittui heti huomattavasti, kun on jokin "eräpäivä" jolloin saadaan tähän ehkä enemmän tolkkua ja mahdollisesti sitten apua jos sitä tarvitaan.

1000043724.jpg

Milloin te muut meinasitte testata?? 😄 Mulla vähän vaikea ollut olla tekemättä testiä tässä, nyt illalla varsinkin halu tehdä testi ollut kova. Mutta koska max puolentoista tunnin välein melkein käyn vessassa niin turha tehdä. 🤣 Varmaan ihan alitajuisestikin juon tuota vettä että pitää vessassa usein käydä ettei testiä ole edes järkevä tehdä tässä enään tänään. Vähän ahdistaa kyllä sen testin teko koska uskon jotenkin todella paljon että nega tulossa... 😞 Katsotaan teenkö huomenna vai ahdistaako silloin enemmän vielä niin etten sitten teekkään silloinkaan...

Takaisin