BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Syssymyssy nyt sormet ristissä et olis kiinnittyminen siellä 🤞🤞🤞 Mitä sun oma intuitio sanoo?
Olo on liian toiveikas, tonne raskaaksi-ketjuun kerroinkin muista mahdollisista "oireista", jotka voi toisaalta olla myös PMS. Mun keho on silti huijannut mut uskomaan joka kierrossa, et olisin raskaana, niin en tiedä uskallanko luottaa tälläkään kertaa ennen plussaa testissä.

Täällä lämmöt jotenkin oudot omasta mielestä. Eikä siis positiivisella tavalla... No ainakin on vielä korkealla lämmöt mutta toisaalta ei kyllä viittaa että mitään olisi tapahtunutkaan. 🤷‍♀️ Testiä en kyllä tehnyt kun vessassa kävin mittaamassa lämmöt, mutta melkein tein kyllä. Oli lähellä.. Jotenkin nyt sellainen tunne kun progesteroni verikoe tänään että siinä selviää joko että tasot hyvät joka mulle olisi huono juttu kun luullut vähän että keskenmenot voisi siitä johtua tai toivonut ainakin että se selittäisi ne tai sitten että ovulaatiota ei tässä kierrossa ollut selviää verikokeista.. 😞

Liitteet

• Screenshot_20260126_093314_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_820987705024160.jpg
    Screenshot_20260126_093314_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_820987705024160.jpg
    83.4 KB · Katsottu: 34
Olo on liian toiveikas, tonne raskaaksi-ketjuun kerroinkin muista mahdollisista "oireista", jotka voi toisaalta olla myös PMS. Mun keho on silti huijannut mut uskomaan joka kierrossa, et olisin raskaana, niin en tiedä uskallanko luottaa tälläkään kertaa ennen plussaa testissä.
Toivotaan parasta!! 🤞 Lupaavilta oireilut kun luin kyllä kuulostaa! Itselläkin ennen edellistä plussaa paljon ennen sitä oli jo hirveä raivo päällä. 🤣 Nyt toki 2 muuta kiertoa jostain muusta syystä ollut. Toki tämä kierto vielä auki..

Täällä lämmöt jotenkin oudot omasta mielestä. Eikä siis positiivisella tavalla... No ainakin on vielä korkealla lämmöt mutta toisaalta ei kyllä viittaa että mitään olisi tapahtunutkaan. 🤷‍♀️ Testiä en kyllä tehnyt kun vessassa kävin mittaamassa lämmöt, mutta melkein tein kyllä. Oli lähellä.. Jotenkin nyt sellainen tunne kun progesteroni verikoe tänään että siinä selviää joko että tasot hyvät joka mulle olisi huono juttu kun luullut vähän että keskenmenot voisi siitä johtua tai toivonut ainakin että se selittäisi ne tai sitten että ovulaatiota ei tässä kierrossa ollut selviää verikokeista.. 😞
sulla onkin aina melko korkeat luteaalilämmöt. Hyvältä vaikuttaa kyl mun silmään.

Piti vielä sua muistuttaa kun luin muista ketjuista sun viestejä, että mähän sain progesteronin luteaali tueksi ihan vain sanomalla että on kaksi keskenmenoa . En muistanut mainita tiputteluakaan. Ja ihan yleislääkäri oli ja etänä. Ei tarvita tutkimuksia sen enempää ja haittaakaan siitä keltarauhastuesta ei ole.

Harmittaa kun noi verikokeet on tosi kalliita. Toivottavasti saat pikaisesti tuloksen.

Millon sulla on näkynyt muuten aikaisin haamu? Itsellä dpo10 niin en ennen sitä yleensä odotakaan näkyvän mitään.

sulla onkin aina melko korkeat luteaalilämmöt. Hyvältä vaikuttaa kyl mun silmään.

Piti vielä sua muistuttaa kun luin muista ketjuista sun viestejä, että mähän sain progesteronin luteaali tueksi ihan vain sanomalla että on kaksi keskenmenoa . En muistanut mainita tiputteluakaan. Ja ihan yleislääkäri oli ja etänä. Ei tarvita tutkimuksia sen enempää ja haittaakaan siitä keltarauhastuesta ei ole.

Harmittaa kun noi verikokeet on tosi kalliita. Toivottavasti saat pikaisesti tuloksen.

Millon sulla on näkynyt muuten aikaisin haamu? Itsellä dpo10 niin en ennen sitä yleensä odotakaan näkyvän mitään.
Aah okei no pitänee sitten joka tapauksessa olla yhteyksissä yksityiselle mahdollisimman pian, mutta odotan nyt ainakin ekaksi että ne tulokset tulee. Ilmeisesti menee 1-2 päivää... 🤔

Mutta aikaisin positiivinen testi kun raskaana olen todistetusti ollut on kerran dpo9, mutta se oli varmaan kun siinä odotin kaksosia. Eli sitä en voi pitää normaalina, kun tuskinpa kovin usein tulen kaksosista raskaaksi tai ainakaan näin nopeasti kun edellinen kaksosraskaus meni kesken joulukuun alussa. 🫣 Muissa kaikissa on vähintään ollut muistaakseni ainakin lähemmäs dpo12. Ehkä joku hailura josta ei ottanut selvää dpo11 jossain kemiallisessa. Tosin ne oli kemiallisia, kun toisessa keskenmenossa eli ekassa raskaudessa kun en tajunnut edes testata ajoissa tein positiivisen vasta 3 tai 4 päivää kun kuukautiset jo myöhässä. 😂

//Piti sivukommenttina mainita että mullakin syntymäpäivät helmikuussa tosin 17 päivä vasta! 🙈 33 itse täytän silloin....

Muokattu viimeksi:
Aah okei no pitänee sitten joka tapauksessa olla yhteyksissä yksityiselle mahdollisimman pian, mutta odotan nyt ainakin ekaksi että ne tulokset tulee. Ilmeisesti menee 1-2 päivää... 🤔

Mutta aikaisin positiivinen testi kun raskaana olen todistetusti ollut on kerran dpo9, mutta se oli varmaan kun siinä odotin kaksosia. Eli sitä en voi pitää normaalina, kun tuskinpa kovin usein tulen kaksosista raskaaksi tai ainakaan näin nopeasti kun edellinen kaksosraskaus meni kesken joulukuun alussa. 🫣 Muissa kaikissa on vähintään ollut muistaakseni ainakin lähemmäs dpo12. Ehkä joku hailura josta ei ottanut selvää dpo11 jossain kemiallisessa. Tosin ne oli kemiallisia, kun toisessa keskenmenossa eli ekassa raskaudessa kun en tajunnut edes testata ajoissa tein positiivisen vasta 3 tai 4 päivää kun kuukautiset jo myöhässä. 😂

//Piti sivukommenttina mainita että mullakin syntymäpäivät helmikuussa tosin 17 päivä vasta! 🙈 33 itse täytän silloin....
Joo kurkkasin taaksepäin, puhdin kautta otatin ja mulla tuli seuraavana päivänä tulos.

@Mamiksx5 Pidetään peukkuja, että saat parhaan synttärilahjan. 😍

@Syssymyssy Kuulostaa jännittävältä, toivotaan parasta! 🙏☺️

@Kali Toivottavasti tuloksista selviää jotain. 🙏

Täällä lämmöt vielä ylhäällä näin dpo9 ja ollut tosi tasaista tähän asti. Saapa nähdä, alkaako huomenna laskusuunta.. Tänään oli aamupäivällä vähän etovaa oloa ja rinnat vähän kihelmöi jännästi, mutta en nyt halua liikaa innostua.. Keskiviikkona testaan ennen Ovumian käyntiä. 🫣🙏

Liitteet

• Screenshot_2026-01-26-19-53-29-70_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    Screenshot_2026-01-26-19-53-29-70_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    220.7 KB · Katsottu: 21
@Syssymyssy onpa jännää 🤞🤞🤞 saisipa itselle tuon maltin myös 🤣

Ovis varmistui ja kun laitoin progesteronin niin veti noi punaiset viivat katkoviivoiksi. Illalla siis eka nappi lugesteronia naamariin.

Edit unohdin käppyrän 😅
Tässä on
IMG_9511.jpeg

Muokattu viimeksi:
@Mamiksx5 se on enemmänkin puhdasta pessimismiä koska noi lämmöt on jo niin matalalla, ensimmäinen ajatus oli "jahas, mokasit tämänkin kierron" mut toisaalta ei mulla yleensä putoa lämmöt vielä tässä kohtaa, joten todellakin toivon, että huomenna lämmöt nousee.

No pitää nyt lisätä tuohon edelliseen et olihan siellä Chart Galleryssa paljon sellaisiakin raskauskäyriä, jossa lämmöt on pudonnut 3 päivää, mennyt reilusti jopa viivan alle, ja sitten lähtenyt nousuun, et ei tässä vielä heitetä kirvestä kaivoon 🤷‍♀️

Onko muilla Chart Galleryn kanssa samaa ongelmaa, että näyttää kaikki fahrenheiteina, vaikka laittaisi hakuun nimenomaan celsius?

@Mamiksx5 mä yksi päivä lueskelin tätä ketjua (vuosia) taaksepäin ja siellä oli keskustelua että jos lisää progesteronin dataan tässä kohtaa kiertoa, niin Ff ei osaa ilmeisesti kunnolla tulkita sen jälkeistä aikaa, kun olettaa lämpöjen yms. olevan "keinotekoisia" progetuesta johtuen 🤔 Oisko sen takia sulla muuttunut noi katkoviivat? Joku oli ainakin sit naputellut kierron lopussa vasta ne lääkkeet sinne muistiin, kun käyrä oli jo valmis 😊

@Kali toivottavasti labratulos tulee nopeasti ja siinä olisi teille toivomaanne infoa 🫶🏻

@Syssymyssy mielenkiintoinen dippi lämmöissä. Olisi kyllä lupaava, jos huomenna lämmöt ottaisi harppauksen ylöspäin! 🌈
Mulla ei ole VIP versiota, joten en pääse FF kokeileen toimisiko celsius suodatin 😩 olisi kyllä kiva vertailla celsius arvoja celsiuksiin. Vielä en ainakaan raaski ottaa maksullista versiota.

Miltä @Puolikuu lämmöt näyttää tänään? 😊 Mennäänkin hyvin samoissa päivissä 🤗

Täällä tänään dpo9 ja alla käyrää. Eilen ja tänään taas selvästi korkeampaa aamulämpöä. Tänään 7. päivä teroluteja. Ei mitään oireita suuntaan tai toiseen, en ole huomannut haittavaikutuksiakaan joita ennalta jännitin 😊

1000040179.jpg

Mulla ei ole VIP versiota, joten en pääse FF kokeileen toimisiko celsius suodatin 😩
Ei mullakaan oo vippiä, mut sieltä hakusanoista sai valittua celsiuksen. Ennen se toimi siten, että näytti celsiuksena ne käyrien lämmöt, mutta päivityksen jälkeen ei ole toiminut. Sama kuin jos valitsee jonkun hakusanan ja laittaa "without" niin ei toimi.

Ei mullakaan oo vippiä, mut sieltä hakusanoista sai valittua celsiuksen. Ennen se toimi siten, että näytti celsiuksena ne käyrien lämmöt, mutta päivityksen jälkeen ei ole toiminut. Sama kuin jos valitsee jonkun hakusanan ja laittaa "without" niin ei toimi.

Aaa! Mä katoin joku päivä, niin löysin sen celsius haun vain sieltä Advanced Criteria alta ja se oli lukittuna, kun ei ole VIP versiota 😄

Heräsin aiemmin kuin tässä kierrossa ja mittasin siis lämmötkin yli tuntia aiemmin. Huijasin törkeästi vähän ja laitoin kumminkin saman mittausajan ff:n kuin aiemmin tässä kierrossa. 🙈 On vähän korkeammalla kuin tässä kierrossa ollut tähän asti, mutta en sinänsä tiedä onko tässä toivoa. No siis tyhmänä tein ekan testin tähän kiertoon kun tyhmänä ajattelin että jotain varmaan näkyy jos on näkyäkseen kun edellisen kerran lokakuussa tässä vaiheessa näkyi jo haalea mutta selkeä plussa. 😞 Hetken ennen kuin testin tein jokin mun sisällä sano että älä tee, mutta tein kumminkin. Olisi varmaan sitä sisäistä ääntä pitänyt kuunnella... 🤣

Liitteet

• Screenshot_20260127_085755_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_16969184778317.jpg
    Screenshot_20260127_085755_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_16969184778317.jpg
    85 KB · Katsottu: 23
View attachment 152415
Näköjään tultiin kutittelemaan alarajaa, joten en tee vielä testiä. ChatGPT taas oli sitä mieltä, että tää kaava näyttää tavallista paremmalta, kunhan lämpö nousee huomenna? Odotellaan siis huomisen.
Mä vähän odotin että ootko tehnyt testin tänään kun tänne tulin tänään. Harmi kun lämmöt laskussa, toivotaan että nousee huomenna! 🤞

Mä muuten kysyin tekoälyltä myös mun käyrästä (eri tekoälyltä tosin) ja antoi ympäri pyöreitä vastauksia. 🤣 Toki sitten kun kysyin suoraan kumpaan vaihtoehtoon mun käyrä kallistuu, ei raskaana vai raskaana se sanoi hyvin varovaisesti kirjoitetusti että vähän enemmän raskaana vaihtoehdon puolelle.. Toki sanoi että kaikki on vielä auki mun käyrän kohdalla, mutta mitään negatiivista siinä ei ainakana näkynyt.

Mä vähän odotin että ootko tehnyt testin tänään kun tänne tulin tänään. Harmi kun lämmöt laskussa, toivotaan että nousee huomenna! 🤞

Mä muuten kysyin tekoälyltä myös mun käyrästä (eri tekoälyltä tosin) ja antoi ympäri pyöreitä vastauksia. 🤣 Toki sitten kun kysyin suoraan kumpaan vaihtoehtoon mun käyrä kallistuu, ei raskaana vai raskaana se sanoi hyvin varovaisesti kirjoitetusti että vähän enemmän raskaana vaihtoehdon puolelle.. Toki sanoi että kaikki on vielä auki mun käyrän kohdalla, mutta mitään negatiivista siinä ei ainakana näkynyt.
Mä kysyin tuosta mun käyrästä useamman kerran, ja vastaukset vaihteli "todennäköisemmin raskaana" ja "ei varmasti raskaana" välillä niin rajusti, että päätin olla kysymättä enää yhtään mitään.

Viisas päätös @Syssymyssy! Google ja tekoäly on kavereita, mut kyllä niiden kans päätyy kans sellaseen kaninkoloon, että menee vain enemmän sekaisin.

Täällä kp 14, ja lämpöjen nousua odotellu jo torstaista asti. CB:n kahta hormonia mittaavaan testiin pysyvä hymy kp 8 eli viikko sit keskiviikkona. Ovulaatio yleensä kp 13–15.

Liitteet

• IMG_9818.jpeg
    IMG_9818.jpeg
    79.9 KB · Katsottu: 29
@Nellinen Ylhäällä on edelleen lämmöt, ei ole mittaushistoriassa ollut näin tasaisesti korkealla näin pitkään. Sovellus on piirtänyt hassun korkealle tasolle tuon vertailu viivan, pitäisi olla mun mielestä ainakin pari pykälää alempana, kun vertaa lämpöihin ennen ovulaatiota. Sielläkin hyvä uusi nousu! 🌈☺️

Liitteet

• Screenshot_2026-01-27-10-31-01-98_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    Screenshot_2026-01-27-10-31-01-98_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    600.6 KB · Katsottu: 25
@Mamiksx5 mä yksi päivä lueskelin tätä ketjua (vuosia) taaksepäin ja siellä oli keskustelua että jos lisää progesteronin dataan tässä kohtaa kiertoa, niin Ff ei osaa ilmeisesti kunnolla tulkita sen jälkeistä aikaa, kun olettaa lämpöjen yms. olevan "keinotekoisia" progetuesta johtuen 🤔 Oisko sen takia sulla muuttunut noi katkoviivat? Joku oli ainakin sit naputellut kierron lopussa vasta ne lääkkeet sinne muistiin, kun käyrä oli jo valmis 😊

@Kali toivottavasti labratulos tulee nopeasti ja siinä olisi teille toivomaanne infoa 🫶🏻

@Syssymyssy mielenkiintoinen dippi lämmöissä. Olisi kyllä lupaava, jos huomenna lämmöt ottaisi harppauksen ylöspäin! 🌈
Mulla ei ole VIP versiota, joten en pääse FF kokeileen toimisiko celsius suodatin 😩 olisi kyllä kiva vertailla celsius arvoja celsiuksiin. Vielä en ainakaan raaski ottaa maksullista versiota.

Miltä @Puolikuu lämmöt näyttää tänään? 😊 Mennäänkin hyvin samoissa päivissä 🤗

Täällä tänään dpo9 ja alla käyrää. Eilen ja tänään taas selvästi korkeampaa aamulämpöä. Tänään 7. päivä teroluteja. Ei mitään oireita suuntaan tai toiseen, en ole huomannut haittavaikutuksiakaan joita ennalta jännitin 😊

View attachment 152421
Joo varmasti johtuu siitä, koska siitä tulee erikseen maininta siellä pregnancy monitor kohdassa.
Mulla myöskään luget ei oikein oo tehnyt mitään oireita sen ekan kahden yön jälkeen jolloin oli tosi lämmin koko ajan.

Takaisin