BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo siis tuon kohdan oon huomannut, mutta ottaako tuo sovellus sen ns. mittauksen aikaikkunan kierron ekojen lämpöjen mittausajankohdista vai voiko sinne syöttää sen aikaikkunan milloin tulee pääasiallisesti lämmöt mittaamaan? Tai millä perusteella tuo heittää nuo kolmiot, että mittaus on aiemmin/myöhemmin verraten normaaliin?
Osaankohan selittää mitä tarkoitan 😄
Löytyy Settings -> Default Data Settings 😊

IMG_3012.jpeg

Edit/ siis ainakin saa asetettua tuolla perus mittausajan, mutten ole ihan varma vaikuttaako kolmioihin kuitenkaan.

Tuohon kirjoitinkin että kyseessä on viikkoannos, tällä hetkellä menee siis 50 mikroa päivässä, ennen meni 25 ja 50 vuoropäivinä 😂
@Mamiksx5 tässä sulle samalla vastaus ko sählään taas tän vastaamisen kanssa 😄
Kato ku ei vaan osu sokean silmään.

Tuosta thyroxin annoksesta sen verran että mulle on useampikin lääkäri ja jopa endot sanoneet että mieluummin joka toinen päivä kuin että alettais säätää neljäsosiin tabletteja kun mulla on vain tuo yksi vahvuus eikä sitä pienempää ollenkaan.

Kysymys tosta thyroxin annostuksesta. Onko syy miksi joka toinen päivä eri annos kuin joka toinen? Mulle joskus lääkäri sanoi kun kysyin itse voiko niin tehdä kun olisi ollut helpompaa, ettei tarvitsisi puolittaa tabletteja moneen osaan, mutta mainitsi jotain että vaikutus on jotenkin huonompi tai jotain. 🤔 Toki tästä aikaa varmaan 10 vuotta....
Siksi että se on sit tasaisempi se thyroxin. Jos ottaa neljä päivää korkeempaa ja sit vähemmän niin kolme päivää niin sitä ei lääkärin mukaan ole kropassa tasaisesti. Oon siis itse ottanut noin ja sit kun säädettiin se että sitä on tasaisesti systeemissä mutta viikkoannos ei muuttunut niin arvot parani.

Kahta vahvuutta löytyy 100 ja 25, välillä joutuu puolittaa.

Siksi että se on sit tasaisempi se thyroxin. Jos ottaa neljä päivää korkeempaa ja sit vähemmän niin kolme päivää niin sitä ei lääkärin mukaan ole kropassa tasaisesti. Oon siis itse ottanut noin ja sit kun säädettiin se että sitä on tasaisesti systeemissä mutta viikkoannos ei muuttunut niin arvot parani.

Kahta vahvuutta löytyy 100 ja 25, välillä joutuu puolittaa.
Niin tossa käsityksessä mä olen ollut, että parempi että annos sama joka päivä. 🤔 Vaikka joutuisikin puolittamaan tabletteja yms, koska silloin se on tasaisemmin kehossa, noin mulle siis lääkäri sanonut. Niin ihmettelin vaan siksi tota eri annoksia joka toinen päivä ja joka toinen päivä sitten taas eri.

Onpa hämmentävää et tästä on ns. kahta eri tietoa 🤔 mut kilpparin vajaatoimintahan on vissiin alidiagnosoitu ja sen hoito täysin retuperällä, et ehkä meil on sit yhtenäistä tietoa asiasta joskus 20v kuluttua 😂

@Syssymyssy Kiva, jännätään samassa tahdissa. ☺️

@Mamiksx5 Kiitos kiitos. ☺️ Viikko on vierähtänyt nopeasti, niin kuin uumoilinkin, mutta viikonloppuna varmaan kyttäilen joka oloa. 😅 Viimeksi tällä dpo:illa alkoi tuntumaan lieviä kramppituntemuksia alavatsalla, joten niitäkin varmaan iltaisin sohvalla kuulostelen. 🙈 Meillä on ens viikon keskiviikkona ensikäynti Ovumiaan ja teen silloin aamulla testin, että tietää lähtökohdan. 👌 Toivottavasti siellä ei flunssa pääse niskan päälle ja muutkin oireet helpottaa. Kuulostaa siltä, että se ovishuippu olisi lähellä. 🙏

Täällä on ollut niin hirveästi keskustelua, että mun keskittymiskyvyllä tässä kohtaa en pysty kaikille kommentoimaan. Yleisesti, hyvä että kontrolloitte ja hoidatte kilppariarvoja, se voi olla isossakin roolissa, jos ei ole sopivalla tasolla. 👍 Mulla oli viimeksi raskausaikana pieni annos käytössä ja pitää kyllä mittauttaa heti, jos raskaus alkaa. On nyt mitattuna ollut juuri alle 2,5, varmaan otetaan ensi viikolla taas arvot siellä klinikalla.

Oli aamulla mennyt väärälle päivälle merkintä, korjattu käyrä.

Liitteet

• IMG_20260122_183331.jpg
    IMG_20260122_183331.jpg
    218.4 KB · Katsottu: 4
Voi jestas tätä viestien määrää aamun jälkeen. 😅

Mulla oli tänään tilkassa folliultra. Odotin, ettei vastetta ole tarpeeksi, mut olikin liikaa (2+1) 😅 eli monikkoriskin takia yhdyntäkielto viikonlopuksi. Jos ovisplussa tulee niin tarkistetaan ennen inssiä tilanne ja tsrvittaessa ei tehdä inssiä. Ens kiertoon vaihtuu sit lääkkeet ja siirrytään pistettäviin. Gonal f nyt suunnitteilla.

Mun pitäisi kyllä ensi raskaudessa käydä heti mittauttamassa kilpirauhasarvot, koska olen kuullut että voi tosiaan olla iso merkitys, kun viime keskenmenon jälkeen niin paljon lukenut että pitäisi. 🤔 Mutta ei kukaan lääkäri tai hoitaja mulle mitään sanonut, piti tämäkin itse selvittää. Jos olisi edes pienen pieni mahdollisuus siten ettei seuraava menisi kesken, koska epäilen että se normaali annoksen nosto joka jotain 25-30% ei riitä mulle. Kun mulla nostettiin ei raskauden aikaan sitä 50mg ylös koska ei enään riittänyt 100mg annos nyt 150mg. En tiedä mistä se johtui että onko mun kilpirauhasen toiminta hiipumassa tai jotain. Kun 24 joulukuussa oli 2,5 vähän yli ja 25 kesäkuussa oli yht äkkiä noussut 5,75. Toki siinä oli kuukauden aika jolloin otin lääkettä vähän epäsäännöllisesti, mutta ehkä oli joku pari päivää viikossa jolloin en ottanut joten ei se sillä täysin selittynyt. Mutta mulla on ennenkin ihan muuten vaan pitänyt tietyn väliajan välein nostaa annostusta. Aluksihan se taisi olla se pieni 25mg tabletti vaan 1 niitä. Mutta tämä toki oli kun olin jotain 12-13 vuotias.... 🙈 Että siitä aikaa noin 20 vuotta.

Mulla pienen pieni epäily että voi olla myöhäisempi dpo.... Mutta todennäköisesti dpo4 on oikea ainakin niin ff tulkitsee mun käyrän, itse epäilen vaan ennemin dpo6. Koska kp12 tapahtui isoin pudotus lämmöissä 0,25 astetta ja kp14 jolloin ovulaatio ff:n mukaan vain pieni 0,07 pudotus. Mun logiikan mukaan se vaan olisi todennäköisempi, mutta toki en mikään expspertti näissä ole. 😂

Takaisin