BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä nyt omanapailen vain tässä kohtaa.. Plussa tuli!! 😭😍 Toki hyvin aikaista, mut ihan selkeä viiva tuli herkkään testiin. Nyt vaan toivon, että pysyy.. 🙏
Eikä, toi on ihana uutinen 😍 Paljon onnea, olen tosi iloinen puolestanne ♥️

Nyt mulla teki sit toi Primolut sen ettei vuoto ala 🤔 Tarkistin, niin viime vuonna alkoi 2 päivää lopetuksesta. No se ois tänään. Ei tipan tippaa. Seksit on koitettu, mitäs koittais seuraavana? Syömistä ja hierotaa? Sauna? En kyllä ala turhaan ostamaan raskaustestiä tämän takia.

Ja tänään on päivä jolloin ois normaalisti viimeistään alkanu kuukautiset. Mutta siirsin, koska raskaustesti oli nega dpo10 ja ei satavarmuutta tapahtuiko ovulaatio, jolloin oli vaara että menkat alkavat liian aikaisin.

Ja lämmöt tosi korkealla vaan heiluu. Voisin vannoa ettei kellään muulla maailmassa oo näin tärähtänyttä käyrää kuin mulla. Ei oo mitään käytännön virkaa tulevan kierron vertailuun, luulen 😅 Varmaan kaikki mahdollinen mittausta häiritsevä on tapahtunut kierron aikana.

Liitteet

• Screenshot_20251112_174722_FF App.jpg
    Screenshot_20251112_174722_FF App.jpg
    1.4 MB · Katsottu: 42
Muokattu viimeksi:
Hiljaisen syksyn jälkeen koitan vähän aktivoitua. Kävin päiväkirjan puolelle kirjoittamassa enemmän kuulumisia. Mutta ovista ei koskaan tullut plussasta huolimatta. Nyt odottelen menkkoja ja uudesta kierrosta päästään aukkariin ilmottautumaan. Painon trendi kivasti hissukseen alaspäin. Fiiliksetkin olleet matalat ja ruokahalu sen koommin tiessään.

Onnea täällä plussanneille 🥰

Kiitos teille kaikille ihanille! 🥰 Erityisesti @Rollo Kun noin olit asiani ajatellut. 🥹 Epäuskoisen hämmentynyt olo, vaikka käyrä ja kehon merkit antoivat koko ajan toivoa, että nyt olisi tärpännyt.. On tämä lämpöjen seuraaminen kyllä hyvä suunnannäyttäjä ennen testien tekemistä.👌

@Mamiii Jos ei nyt pian ala, niin pitäisikö kuitenkin testata uusiksi? 😅

@Mamiksx5 Kiva kuulla, että siittiöt kunnossa ja tosiaan vielä tuo nikotiinin pois jättö siihen päälle. 👌Ihania rentoutusjuttuja tiedossa. 🥰 Mä kans yritin panostaa rentoutumiseen tässä kierrossa oviksen jälkeen, kävin purentalihas-/selkähieronnassa ja tein dynaamisia venyttelyharjoituksia muutamana iltana. Ens viikolla kans akupunktioon, se on kyllä niin jees! 😍

@Jolinda Ihana kuulla, että siellä kaikki hyvin! 😍 Aika varmaan vain auttaa alun epävarmuuteen.. 🙏

@ihmeellä1 Tsemppiä, kyllä varmasti toivoa on kaikenlaisista lähtökohdista. Kiva että löytyy vinkkejä. ♥️

Jään seurailemaan taustalle ja toivon että plussa-aalto saa jatkoa! 💖

Noh, nyt se vuoto viimein alkoi. Alkoi tipotella aamusta ja nyt tuli sen verran jo pönttöön, että voinee laskea alkaneeksi.

Taisi auttaa kolme ässää. Seksi, syöpöttely sekä selkähieronta 😅

No tällaiseksi tämä käyrä jäi. Nyt tässä kierrossa on superhyvät tallettelumahdollisuudet..

Sitä en tiedä vaan sabotoiko kohonnut prolaktiini ja liiallinen TSH tätä. En tiedä oliko niillä osaa syyskuun keskenmenoon ja mitä arvot olivat silloin. Ehkä kuitenkin vain viallinen munasolu ikäni takia.. Tai olisinko jo uudestaan raskaana, jos ne olisivat normaalit.

Tällaiseksi jäi toi mennyt kiertokäyrä.

Liitteet

• Screenshot_20251113_125403_FF App.jpg
    Screenshot_20251113_125403_FF App.jpg
    1.4 MB · Katsottu: 40
Muokattu viimeksi:
@Nukkelapsi mikä teillä on nyt suunnitelmana jatkon kannalta? Onko inssejä tiedossa vai jatketaanko lääkehoidolla?

@Mamiii pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta 💔 nyt vaan rentoutumista ja lisää hyvää ruokaa 💕 sun käyrässä ihan selkee menkkadroppi! Just tolleen ne mullakin useimmiten tippuu kun vuoto alkaa ja sit seuraavat päivät yleensä jatkaa tippumista. Ihan alkukierto voi olla vähän korkeammalla ja sit oviksen lähestyessä yleensä lämmöt kaikkien matalimmat. Sehän voi olla, että prolaktiinin ja TSH:n yhteisvaikutus jotenkin vaikeuttaa asiaa. Toki teillä vielä suhteellisen lyhyt yritys, joten voisin uskoa että mahdollisuus onnistua luomuna on hyvä ✨ Toki jos arvot on kontrollissakin koholla, niin ne kannattaa hoitaa kuntoon 🙏

Kävin ultrassa, siellä oli se kaivattu 16mm folli 🤩 Tänään illalla pistän ovitrellen ja siirto on aikataulutettu ens torstaille! Voi miten jännittävää!! On ihan sellainen olo, että yk1 tulossa 😆 Vaikka onhan tässä yli 2 vuotta jumpattu, niin meidän mahdollisuudet luomuna lienee todella laihat. Mutta nyt meillä on oikeasti ensimmäistä kertaa aika isokin mahdollisuus onnistua 🤩🤞✨

@Ness kaikki selviää ilmeisesti aukkarikäynnillä. Nyt pelkät terolutit olleet käytössä eli käytännössä ei mitään 😅 esikoinen sai alkunsa iham clomifenilla ilman inssiä. Miehessä kun ei oo vikaa niin luulen, että aloitellaan letroilla tai pistettävillä, mutta ilman inssiä.

Toivon sulle kaikkea hybää ja hurjasti tsemppiä siirtoon 🥰

@Nukkelapsi kiitos paljon 🙏💕 Pohdin tuota, että jos sulla on oviksen kanssa ongelmia niin miksiköhän ei ole jo kokeiltu letroja? Johtuuko siitä että BMI liian kokea vai mikä ollut syynä? Ja terot sulla alhaiseen progestroniin / tasaamaan kiertoa? Tsemppiä aukkariin, koska sulla on se? Toivottavasti saat pian apuja 🙏

@Nukkelapsi mikä teillä on nyt suunnitelmana jatkon kannalta? Onko inssejä tiedossa vai jatketaanko lääkehoidolla?

@Mamiii pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta 💔 nyt vaan rentoutumista ja lisää hyvää ruokaa 💕 sun käyrässä ihan selkee menkkadroppi! Just tolleen ne mullakin useimmiten tippuu kun vuoto alkaa ja sit seuraavat päivät yleensä jatkaa tippumista. Ihan alkukierto voi olla vähän korkeammalla ja sit oviksen lähestyessä yleensä lämmöt kaikkien matalimmat. Sehän voi olla, että prolaktiinin ja TSH:n yhteisvaikutus jotenkin vaikeuttaa asiaa. Toki teillä vielä suhteellisen lyhyt yritys, joten voisin uskoa että mahdollisuus onnistua luomuna on hyvä ✨ Toki jos arvot on kontrollissakin koholla, niin ne kannattaa hoitaa kuntoon 🙏

Kävin ultrassa, siellä oli se kaivattu 16mm folli 🤩 Tänään illalla pistän ovitrellen ja siirto on aikataulutettu ens torstaille! Voi miten jännittävää!! On ihan sellainen olo, että yk1 tulossa 😆 Vaikka onhan tässä yli 2 vuotta jumpattu, niin meidän mahdollisuudet luomuna lienee todella laihat. Mutta nyt meillä on oikeasti ensimmäistä kertaa aika isokin mahdollisuus onnistua 🤩🤞✨

Ihana kuulla, että teillä nyt asiat etenee. Tosi kovasti toivon teille plussaa heti kärkeen 😍

Kiitos ♥️ Ei se mitään, tämä on ollut "pitkään" tiedossa, kun pms alkoi ja testi nega. Nyt tosiaan vaan hyvää ruokaa ja lepoa. Lomaakin on tiedossa otolliseen aikaan, jos vaan sais munasolun irtoamaan 😅 Joo näköjään droppasi toi lämpö juuri samaan aikaan kun alkoi tipottelu ja sit perään vuoto.

Luin että myös kilpparivaiva voisi kohottaa prolaktiinia, liekö näin.

Niin, ei olla sikäli vielä pitkään yritetty. Että sikäli ainakin munasolu hedelmöittyi ja kiinnittyi oikeaan paikkaan vaikka kehitys loppuikin alkuunsa.. mutta mulla on vahva tunne, että mussa on vikaa ja tää ei tuu helpolla.

Se oli yk1. Sit se keskeytyskierto oli heti
yk2.. mutta ei se ois voinut johtaa mihinkään kun seuraavissa menkoissa tuli selkeästi vielä sitä materiaalia ulos. Sinne oli jäänyt jotain ja se selittänee ne kivut mitä mulla oli siinä, vaikka hcg oli nega. Ne sit varmaan vaan jäi sinne jotenkin kun kohdunsuu ennätti sulkeutua. Onneksi ei tullut tulehdusta.

Ja nyt kolmas yritys sit nyt tämä josta ei tärpännyt.

Nyt neljäs yrityskerta lähtee käyntiin. Tai kolmas tyhjennyksen jälkeen, kummin vaan laskee 🤗🤗

@Ness ylipainon takia juu. Haluavat ensin laskea painoa ja sit tehdä aukkarin, koska vatsaa leikelty tässä välissä niin paljon. Tilkassa ovat aika tarkkoja painon suhteen. Eivät anna edes letroja, jos reilu ylipaino nik kuin mulla. Ensikäynnille paino oli noussut ja bmi oli 36,1. Nyt bmi 34,6. Aukkarin voin varata kun kierto suvaitsee katketa. Toissapäivänä otin vikan teron ja viime aikoina menkst alksneet kolmantena päivänä sen jälkeen. Eli laskujen mukaan osuis huomiselle tai lauantaille. Mut varmasti nyt kun odottamalla sitä odottaa niin saan odottaa pitkästi ensi viikkoon 🤣

Ja terot on juu kierron katkaisemiseen ettei menisi kiertojen välissä niin kauan. Mulla ei oo ovista tullut ollenkaan. Ensikäynnillä aloitettiin vain metut.

Muokattu viimeksi:
@Puolikuu Aivan ihanaa! Onnittelut! 😍 Eilen oli tosi kiiruinen päivä jotenkin, etten muistanut ollenkaan täällä käydä samoin tänään ja nyt yhtäkkiä illasta muistin sinut ja jännittävän tilanteen. Jotenkin heti sellainen olo, että täällä varmasti on nyt plussauutinen! ❤️

@Mamiksx5 Joo saatiin onneksi ja saatiinkin vielä sitten onnistunut tallettelu vähän eri tyylillä kuin yleensä. Ei kuppitalletuksella vaan tavallaan mies teki työn itsekseen ja itse odottelin haarat auki 🫣 😆

Täällä taas ihan huikeen paljon viestejä kun on päivän pari poissa 😅 En millään ehdi nyt vastailemaan kaikille, luin kyllä osittain läpi. Pitänee perehtyä tässä taas tarkemmin.

On: täällä varmaankin huomenna voisi FF vahvistaa oviksen. Testasin vielä eilen ovistestiä niin oli jo negatiivinen. Ah, ihana luteaalivaiheen alku. Hormonit tasaantuu ja saa taas olla hetken ilman mitään hormonaalisia piinoja 😁

Liitteet

• Screenshot_20251113_211825.jpg
    Screenshot_20251113_211825.jpg
    129.8 KB · Katsottu: 23
Takaisin