BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenna pitäis kohota lämmöt voimakkaasti, niin silloin tietäisi, että ovis on ollut tänään. Miltä teistä näyttää?
BBT nousee 1-3 päivää oviksen jälkeen niin ei paniikkia jos ei heti nouse! Mulla oli positiivisten ovistestien jälkeen päivä jolloin testit haalistui (gyne vahvisti ultrassa että se oli ovispäivä, oon hidas ovuloimaan kun on 2 päivää ovisplussaa ja kolmantena vasta irtoaa) ja vasta siitä ovispäivästä 2 päivän päästä nousi lämpö. Muistaakseni täälläkin usein nähnyt sen koko 1-3 päivän haarukan, se on tosiaan yksilöllistä, joillakin toki nousee jo päivä oviksen jälkeen! 😊

Muokattu viimeksi:
Kiitos kaikille onnitteluista 🥹❤️🌈 on tää aika ihmeellistä, että eka suunnitellaan edellisenä päivänä ivf ensi viikolle, käydään ostaa monen sadan euron lääkkeet ja sit käykin näin.. nyt vaan kun pysyisi matkassa 🌈 täällä laski tänään lämmöt vähän, mutta tiedän että voi olla ihan normaalia, ei tässä auta kuin odotella.. tänää testi oli mun mielestä vähän selvempi tuoreena kuin eilen, mutta vaikea vertailla.. pitäis testailla joka toinen päivä niin sen eron näkisi 😅 ei auta kuin odottaa ja katsoa mihin tää johtaa..
Paljon onnea vielä täältäkin! 😍 Voihan olla että oli tarpeellinen toi IVF-käynti ja kalliiden lääkkeiden osto että tuli vielä lisäonnea matkaan! 😆 Silloin kun ostin letrot oli pelkkä iso pakkaus apteekissa tarjolla niin totesin että eipä mitään, onpahan vuoden letrot sitten valmiina. Mä puoliksi uskon että auttoi tärppiin se että oli lääkkeet valmiina pitkälle tulevaisuuteen että ne menisi hukkaan jos tärppäisi pian niiden ostamisen jälkeen! 🤣

Paljon onnea vielä täältäkin! 😍 Voihan olla että oli tarpeellinen toi IVF-käynti ja kalliiden lääkkeiden osto että tuli vielä lisäonnea matkaan! 😆 Silloin kun ostin letrot oli pelkkä iso pakkaus apteekissa tarjolla niin totesin että eipä mitään, onpahan vuoden letrot sitten valmiina. Mä puoliksi uskon että auttoi tärppiin se että oli lääkkeet valmiina pitkälle tulevaisuuteen että ne menisi hukkaan jos tärppäisi pian niiden ostamisen jälkeen! 🤣
Tätä mekin ajateltiin, oli sellainen olo, että nyt pitää ostaa ne lääkkeet, niin tulee plussa 😅 toivon, että ei tarvita niitä ollenkaan 🌈

Täällä lämmöt pomppasi takasin ylöspäin. 🥳
Viime kierrossa vuoto alkoi dpo 14 eli luteaalin pituus oli 13 päivää. Aikaisemmin pituus on ollut n. 11-12 päivää.
Mitä lähemmäs kierron loppua mennään, sitä enemmän aamuisin aina tuo lämpö merkitsee. Sitten kun tulee se aamu, että lämpö on dropannut ihan huolella niin on heti jotenkin sellainen game over meininki 😅 On se ihminen hauska, kuinka lämmöt määrittää millä miellellä päivä alkaa 😂

Liitteet

• Screenshot_20251017_081028.jpg
    Screenshot_20251017_081028.jpg
    187 KB · Katsottu: 48
@Malttamaton145 Näyttää tosi hyvältä toi käyrä! 🌈 hienosti noususuuntainen! Toivotaan, että nousu jatkuu!

Mulla käyrä vähän lässähtänyt, mutta täällä oli nyt eka pakkasyö ja super kylmä makkarissa 😅 toivon, että voisi kans johtua siitä.. mulla kuitenkin testit vahvistuneet ja oireet myös, niin yritän keskittyä siihen positiiviseen "kaikki menee hyvin"-mantraan 😅
Screenshot_20251017_084708_FF App.jpg

Mä nyt hengailen täällä ketjussa vielä dpo14 asti, sitten jos kaikki näyttää hyvältä ajattelin lopettaa lämpöjen merkkailun. Sain myös varhaisultran varattua 😅 kesäkuun ulkoisen takia saan sen julkiselta ja sieltä on aina vaikea saada nopeasti aikoja, niin soitin jo nyt, että varmasti saan tarpeeksi aikaisille viikoille ajan 😅 ne aina laskee menkoista sen lasketun, niin niiden mukaan olen viikon pidemmällä raskaudessa 😅 ihan hyvä koska sain ajan 3 viikon päähän 🌈 pitää toivoa, että pysyy matkassa siihen asti ja siellä näkyisi jo sydän, kun on niin aikaista 😅 viimeksi kyllä 6+3 ultrassa näkyi syke, niin toivon parasta 🌈

Liitteet

• 20251017_063506.jpg
    20251017_063506.jpg
    209.9 KB · Katsottu: 83
@Malttamaton145 toivotaan parasta 🤞🏻🤞🏻😍

Täällä rv6+2 ollu aktiivisempi tuolla kesäkuisissa nyt 😊 @Jolinda kans liitty seuraan 😍 piti laittaa lämpö ja syke seuranta pois mut ihan mielenkiinnosta jätin päälle 😅 mun silmään näyttää paremmalta ku viimeks oli sellasta sahausta koko käyrä.
Neuvola varattu tän kuun loppuun. Vu olis menny viikolle 9 niin sinnitellään nyt sinne nt asti 🤞🏻
IMG_5873.jpeg

@Jolinda ihana juttu että sait jo ultran varattua! Nyt varmasti tosi tärkeetä nähdä tuon edellisen ku:n jälkeen, että on oikeassa paikassa ! 🌈 tosi hyvin myös vahvistunut viivat, vielä on kuitenkin tosi varhaista niin siihen nähden hyvin vahvistuu 😍😍

@Malttamaton145 Hyvvältä näyttää vielä käyrä🌈 Toivotaan että siellä olisi myöhäinen kiinnittyjä🤞💕

Täällä elellään välikiertoa, 4vko päästä sitten kilpparikontrolli. Jännittää kyllä et laskeeko arvo 😳 ovistestailuja en nyt oo jaksanut tehdä, mutta limat alkaa jo lisääntymään, ehkä viikonloppuna olis ovista tiedossa. Ei kyllä jaksa edes ajatella talletteluja sen kummemmin vaan nyt mennään ihan fiilispohjalla 😆Oon vaan onnellinen mitä pikemmin ovis tulee, niin sitä nopeammin pääsee seuraavaan kiertoon😅 Oura hoitaa mittailut niin sit näkee ainakin mihin se ovis suunnilleen sattui ja voi suunnitella ens kuuta. Viime kierto oli sen 37 päivää niin jos tää jäis nyt vähän lyhyemmäksi 😆 Onneksi on paljon kivaa puuhaa tiedossa seuraaville viikoille ❤️

IMG_1316.jpeg

@Ness toivottavasti kilppariarvot näyttää hyvältä ensi kontrollissa ja pääsisitte vihdoin siirtoon 🌈❤️ nyt olisi kyllä teidän vuoro ❤️ Pidän peukkuja aikaiselle ovikselle 😊

@Malttamaton145 miltä käyrä ja mahdolliset testit näyttää? 🤞

@Misheliini miten siellä menee? 😊

@Rollo vahvistiko FF lopulta oviksen?

Täällä käyrä lähti uuteen nousuun 🌈 ja testit vahvenee päivittäin, nyt jo tosi selkeä viiva, digiin tuli tänään dpo13 "Raskaana 1-2", toivoin salaisesti 2-3, mutta olis pitänyt odottaa varmaan pari päivää, että saa sen tuloksen 😅
Screenshot_20251019_060526_FF App.jpg

Eilen illalla testattu negaa, mutta käyrä näyttää tältä 🤔😳 Normaalisti nukuttu, eli ei pitäisi johtua uniasioista.
Toki olo sellainen, että eiköhän vuoto kohta ala. Yleensä toki lämmöt tulleet selvästi alemmas ennen vuotoa. Eilen illalla hieman oli sellaisia molemminpuolisia vatsakipuja /tuntemuksia hetken aikaa.

@Jolinda ihana kuulla että siellä testit vahvistuneet 🌈❤️ Hyvältä myös käyräkin näyttää lämpöjen suhteen.

@Ness täällä myös toivon teidän puolesta että se aikainen ovis tulisi. Ihana että on mielekästä tekemistä, se saa kyllä ajatukset niin muualle ❤️

Liitteet

• Screenshot_20251019_073314.jpg
    Screenshot_20251019_073314.jpg
    195.4 KB · Katsottu: 50
@Ness toivottavasti pääsette pian siirtoon 💕

@Malttamaton145 pahoittelut negasta ❤️‍🩹

@Jolinda tyypilliseen tapaan ei vahvistanut, ovis varmasti kuitenkin oli tuolla kp12 ja nämä minun kierrot on aina yhtä mysteeriä 😁
Oletukseni mukaan siis dpo7 menossa..

Liitteet

• Screenshot_20251019-075938.FF App.png
    Screenshot_20251019-075938.FF App.png
    235.9 KB · Katsottu: 40
Huomenta.. Tällainen kysymys tähän väliin..

Kun itsellä pelko tästä kierrosta, että ei tuu ovulaatiota. Eli nyt alkukierrosta lämmöt on korkeat taas tänään aamulla 36,7.. Ja Kp7.. ja ilmeisesti jostain syystä etrogeeni koholla sillä koko alkukierron ajankin ollut sylkiovulaatiotestissä saniaista?

Että vaikuttaako teistäkin, että joku on pielessä hormoneissa?

@Ness toivotaan kilppariarvojen pikaisia laskuja! Lisääntyikö sulla annos useamman pykälän vai oliko se vaan niitä '25ug lisää 3-4 päivänä viikossa'-lisäyksiä? Hyvä jos pystyt hyödyntämään välikierron pienenä lomana aktiivisemmasta yrittämisestä, hoitokierroissa riittää varmaan säädettävää.

@Opahc kaikkea hyvää odotukseen! Ja @Jolinda samoin - menetystaustalla ekstra-hermoilu on ihan tosi ymmärrettävää mutta mun silmään tosi hyvältä näyttää teillä molemmilla testit ja käyrät 👍🌈

@Malttamaton145 Pahoittelut negasta 😕 Mulla on ollut jonkin verran kiertoja, joissa lämpö romahtaa vasta sitten kun vuoto on jo alkanut, eikä kp1:ä voi siten ennakoida muista kuin oireista - ehkä tässäkin on kyse siitä.

@Mamiii en tiedä taustaasi ja mulla ei kokemusta sylkitesteistä, mutta minulle on tyypillisiä pitkänpuoleiset kierrot, ja tiedän että omalla kohdallani kp7 olisi ehdottomasti liian aikaista ennustaa mitään oviksesta tai ovuloimattomuudesta. Normaaleissa kierroissa alan odotella merkkejä siinä kp12 tienoilla/jälkeen, ja ovis tulee välillä kp15-kp22.

@Rollo onpa jännä että lämpö ei näytä seuraavan oireita! Mutta jos nyt jo dpo7, ei tarvitse odottaa kuin ±viikko tilanteen varmistumista 😊

Miten @Saaruski lämmöt on kehittyneet, alkaako erottua nousua?

Täällä lämmöt näyttää siltä että ovis on varmaan takana, jos ei tuolloin 11 päivää sitten (jolloin olisi ollut hyvin talletteluja alla) niin ainakin myöhemmin. Eli menkkoja odotellaan ensi viikolla (tai ihan viimeistään seuraavan viikon alussa) saapuviksi. Pieni toivo heräsi sitkeästä alavatsakipuilusta joka muistutti kiinnittymisen/alkuraskauden tuntemuksia tuossa dpo5-6 kohdalla. Mutta yritän pitää jalat maassa, limojen perusteella ihan mahdollista että ovis tulikin vasta silloin, tai että kohtu muuten vaan kramppailee että mites tää menkkahomma nyt taas menikään kun edellisestä kerrasta on aikaa.

Muokattu viimeksi:
@Yrttiteetä tekisi mieli ei tosiaan kauaa tarvitse odotella onneksi! Tänään kävikin niin että ovistesti näyttää jälleen yhtä vahvaa viivaa kuin kp12 ja valkovuoto lisääntyi joten piinaavat päivät tiedossa, kun ei tiedä onko nyt vasta oikea ovis vai onko oikeasti oireita 🙈

@Malttamaton145 pahoittelut negasta 😩 jännästi käyrä kuitenkin pysyy ylhäällä

@Yrttiteetä tekisi mieli toivotaan, että ovis olisi osunut niin, että teillä voisi suoraan alkaa raskaus ❤️🌈 mutta ainakin että se uusi kierto alkaisi pian vähän normaalimman mittaisena 😊

@Rollo jännä kyllä kun ei merkkaa ilman overridea. Milloin oot ajatellut testata?

Mä jään nyt taustalle ja siirryn plussalaisiin 😊🌈 toivottavasti ei tarvitse palata tänne enää kuumeilemaan, vaan lähinnä onnittelemaan teitä muita plussista 🌈

Täällä nyt dpo14, lämmöt nousi lisää ja testiä ei tarvitse tihrustella 😊
Screenshot_20251020_072412_FF App.jpg
20251020_031701.jpg

@Yrttiteetä tekisi mieli Pitikin vielä kommentoida että mullakin oli dpo7 epäilyttävää alavatsaoireilua ja kermaista vuotoa, enkä jotenkin vaan usko että se ovis olisi tapahtunut vasta siellä. Ärsyttävä epäselvä kierto, olisi pitänyt ostaa ne CB digital ovistestit vaan jo tähän kiertoon.

@Jolinda Aina yhtä ihana katsoa plussatestiä 🥰
Kyllä varmaan odotan sinne dpo10 testailun kanssa, ei ole kun pari "normaalia" testiä kaapissa ja kauppa kaukana, posti menisi joka tapauksessa dpo10 asti herkkien testien kanssa. Ehkä ihan hyvä näin 🙈

Liitteet

• Screenshot_20251020-090905.FF App.png
    Screenshot_20251020-090905.FF App.png
    212.5 KB · Katsottu: 39
@Jolinda tulin pitkästä aikaa kurkkaamaan että mitä täällä tapahtuu ja voi että!!! Hurjasti onnea ja täällä kovasti toivotaan että kaikki menisi nyt hyvin ❤️✨

Oon nyt jonkin verran tässä mittaillut.. Joka päivä siis kuitenkin. Lopulta päätinkin kokeilla vaikka aiemmin luovuin.... Osa mennyt vähän niin ja näin tosin..

Nyt taas normaali arkirytmi ja lämmöt viimein putosi.. Hyvä. Silti suuresti epäilen ettei ovista tuu tässä kierrossa. Ei oo pitkään aikaan tullut kahdessa kierrossa peräkkäin.

Mutta en uskalla varmaan loppuun asti kierron lämpöjä mitata etten pety..

Ois kiva jos joku muu vois katsoa ja kirjata tulokset ylös ettei itselle paljastu 😅

Haluan nyt tietää tuleeko ovulaatio, jos ei tule niin siirrän kuukautisia. Raskaus tietty ois paras juttu ❤️❤️

Liitteet

• Screenshot_20251020_110015_FF App.jpg
    Screenshot_20251020_110015_FF App.jpg
    132.2 KB · Katsottu: 31
Muokattu viimeksi:
Tossa mun viimeisin onnistunut raskaus vuodelta 2020..

Jotenkin luulen olevani nopea ovuloija.. Mutta syyskuussa kesti ja kesti..

Pitäis päästä jo ennen ovisplussaa mieluiten tallettelemaan.

Liitteet

• Screenshot_20251020_111221_FF App.jpg
    Screenshot_20251020_111221_FF App.jpg
    155.1 KB · Katsottu: 36
Ihanaa @Jolinda ! Toivon niin isosti, ettei enää tänne tarvitse palata takaisin ja tämä raskaus toisi teille pienen syliin ❤️🌈🤞🙏

@Malttamaton145 pahoittelut negasta 💔 Miltä käyrä näyttää nyt? Enteileekö alkavia menkkoja?

@Yrttiteetä tekisi mieli lääkenosto oli aika maltillinen. Edellinen annostus oli 2x 50ug ja 5x 25ug viikossa ja nyt tuo flipattiin päittäin, eli 2x 25ug ja 5x 50ug /viikko. Toivotaan että sillä laskee 🤞Voi kun kuulostaa hyvältä oireet siellä, olisipa kiinnittymisestä johtuvaa 🤞🌈 onko muita oireita ollut kuin tuo kiinnittymispäiviin sopiva kramppailu?

@Rollo sehän voi tosiaan olla, että ovis on vatsa nyt kin lämmötkään ei vielä nousseet 🤞 mulla on myös välillä tuota että alkukierrossa tulee ihan selkeät limat, muttei kuitenkaan ovista. Ja sit tulee myöhemmin uudelleen 😆

@Mamiii hyvä jos nyt takaisin perusrytmiin, lämmötkin näyttävät sitten oikealta ja on helpompi vertailla 😆 Toivotaan ovista tähän kiertoon 🌈

Täällä oli selkeät limat ennen viikonloppua, mutta nyt jo kuivuneet pois. Lämmöt ei kuitenkaan nousseet, niin veikkaan ettei ollu kuitenkaan ovis. Onhan näitä vetisiä limoja ennenkin tullut kp13-15 ja sit ovisplus päättänyt tulla joskus kp20 😆 you never know kun on epäsäännöllinen kierto. Tänään kyllä vähän turvottelee vatsanseutua joka on usein ovisoire🤷‍♀️ Mies on taas reissun päällä niin ei ole paineita tallettelusta 😄
IMG_1377.jpeg

Muokattu viimeksi:
Takaisin