BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Puolikuu Pahoittelut uuden kierron alusta, jos se tosiaan nyt alkoi. Kovin lupaavalta vaikutti ja jännitinkin täällä ihan loppuun saakka miten käy. 🥺Täällä kans kun sieltä tammikuusta alkaen yritetty ja se kohdunulkoinen oli välissä, niin tuntuu kyllä niin kurjalta että aikaa ja kiertoja vaan kuluu 😔 Kovasti tsemppiä sinne tuleviin hetkiin, palaile sitten kun siltä taas tuntuu. ❤️

@Ness Voi eikä jos nyt tosiaan tuosta yhdestä tuloksesta jää siirto välistä. Mutta toisaalta hyvä, että tutkitaan niin saa sitten lääkitystä kohdilleen eikä siten olisi ainakaan se syy miksei onnistuisi. 🙏 Tsemppiä sinnekin!

@Misheliini onko sulla mitään oireita?
Aikaisin testaamisessa tosiaan on se hyvä puoli, että se voi aivan hyvin muuttua vielä positiiviseksi. Pidetään peukkuja yllä!

@Jolinda hyvä päätös. Samaa mieltä kuin @Puolikuu ettei sitten ainakaan jossittele. Olikos sulla nyt mikä dpo? Taidetaan melko samoissa mennä 😁

On: Tänään odotetusti viivat piirtyi ja aika hieno nousu omasta mielestä. En nyt oikein osaa sanoa, onko FF veikkaus oikein ovispäivään liittyen kun niin monta positiivista päivää oli. No, joka tapauksessa muutama päivä sinne tai tänne. Tietääpähän jos testailemaan jossain vaiheessa lähtee. 😅

Liitteet

• Screenshot_20251011_192622.jpg
    Screenshot_20251011_192622.jpg
    163.7 KB · Katsottu: 40
@Malttamaton145 ei ole mitään oireita.
Mutta eilen tuli tippa myös epämääräisiä vaalenapunaisia ja rusehtavia vuotoja. Ja toissapäivänä oli menkkasärkyjä hetken aikaa.
Mutta jos ei ole kiinnittymismerkkejä niin sitten tulee yllättävän lyhyt kierto taas niinkuin toissakierto. (29).
Siellä kyllä erikoinen tuo sun ovulaatio😄 Ei kyllä varmaksi osaa katsoa mille päivälle sattui. Millä ovulaatotestillä sä testasit?

@Puolikuu Kiitos tsempeistä🙏 Ja voimia sinne tuleviin päiviin🤍

Täytyy kyllä myös sanoa että tääläkin alkaa olla aika turhautunut olo yrittämisen suhteen😔 Tuli jo siitä negatiivisestakin niin paha mieli. Meillä myös yritystä jo lähes vuosi.

Liitteet

• 1000060743.jpg
    1000060743.jpg
    320.6 KB · Katsottu: 42
@Puolikuu @Malttamaton145 @Misheliini ymmärrän hyvin, että harmittaa yrityksen venyminen pidempään kuin on osannut odottaa ja lähemmäksi vuotta 😩 musta tuntuu, että kun aletaan lähennellä sitä ekaa vuotta, on se tavallaan ihan oma kriisin paikka. Omasta mielestä toi eka vuosi oli omalla tavallaan raskain, kun silloin oli sitä toiveikkuutta vielä ja pettymykset paljon isompia, kun menkat alkoi. Nyt kun aikaa on mennyt monta vuotta, niin se oletus on aina, että menkat alkaa ja katse on aina tavallaan jo ensi kierrossa, eli vaikka negatestit ja menkat tottakai harmittaa, niin niitä tavallaan osaa "odottaa".. muistakaa kuitenkin, että vuosi yritystä on ihan tavallinen aika, vielä voi onnistaa ❤️ en siis yritä mitenkään vähätellä teidän harmitusta, toivottavasti ei kuulosta siltä. Tiedän, että negatestit ja uusien kiertojen alku on aina tosi raastavaa, varsinkin kun alkaa tuntua siltä, että ei ehkä onnistu omin avuin raskaudessa.

Me mennään kans @Malttamaton145 ihan samoissa päivissä! Mä vaihdon oviksen FF:ssa "advanced-tilaan" eli nyt vasta dpo6.. ajattelin, että enpähän testaa liian aikaisin, kun sillä ovistestien mukaan laitetulla ovis-ajankohdalla olisi yhden päivän edellä 😊

Täällä lämmöt on laskussa, joka periaatteessa on hyvä merkki, kunhan nousevat tuosta 😅 vertasin vähän eri kiertoja ja tähän mennessä tää kierto muistuttaa kahta edellistä raskauskiertoa ja on erilainen muista kierroista, mutta eihän toi oikeen kerro mitään.. rinnat polttelee ja alavatsalla ollut pistelyä ja pieniä kramppeja, mutta tää kaikki on normaalia luteaalia myös. Mulla vähän vaihtelee fiilikset, eilen illalla oli täysin sellainen olo, että nega-kierto, tänään taas vähän optimistisempi 🌈 mutta ei ne menkat kyllä yllätä yhtään, kun sitten ensi viikolla alkavat 😅

Screenshot_20251012_074239_FF App.jpg

Kiitos kaikille tsempeistä ❤️ Toivotaan, että kilppariarvo laskisi nopeasti. Aloitinpa jo itse ottamaan lääkettä isompaa määrää, toki hyvin maltilllisesti, mutta katsotaan mihin se lääkitys nyt asettuu. Aikaisemmin on kuitenkin noin 6 viikossa laskenut arvot 🤞 TSH on kyllä vittumainen, kun se elää omaa elämäänsä ja välillä nousee, välillä laskee. Tosi vaikea löytää oikea lääkitys, jolla pysyisi. Mulla ei edes ole koskaan mitään vajaatoiminnan oireita ollut, niin ei nekään indikoi jos lääkitys ”väärä”. Nyt alkaa olla jo parempi olo, mutta aina menee se pari päivää, kunnes saa harmituksen itkettyä ulos systeemistä 😅 Hyvä mittari on se, ettei ole enää kyyneliä ulos itkettäväksi - puhdistautunut fiilis 😆

@Puolikuu @Misheliini @Malttamaton145 lämmin halaus teille kaikille ❤️ Tuo vuoden rajapyykki ja sen lähestyminen on kyllä tosi raastavaa aikaa, voimia siihen 🙏 Se kierrosta toiseen toivominen, odottaminen ja samalla pelko mahdollisista hoidoista on tosi ahdistavaa. Toivon kuitenkin teille pikaista plussaa ja että me kaikki päästään tuonne odottajien puolelle mahdollisimman pian ❤️✨

Alkukierron käyrää, ei mitään ihmeellistä täällä. Jos se PAS jää väliin, niin en usko, että jaksan edes ovistestailla tai yrittää ajoittaa talletuksia. Varmaan pidän välikierron ja laitan toiveet marraskuulle, jotta PAS onnistuisi silloin 🌈
IMG_1291.jpeg

@Jolinda ja @Ness Ymmärrän hyvin teidän molempien kokemukset. Vaikka meillä onkin jo kolme lasta, niin silti en pidä mitenkään itsestäänselvyytenä että se neljäs saadaan. Ja ehkä joo varmasti siellä takaraivossa se ajatus, et jos ei onnistu lähdetäänkö hoitoihin ja millaisiin. Sitten taas välillä ei jotenkin edes haluisin mainita "ääneen" omia pettymyksiä yrityksen suhteen, kun meillä ne kolme lasta jo on. Ja muilla ei ehkä yhtään vielä 🥺 Mutta meillä kaikilla silti niin erilaiset tilanteet, eikä tosiaan voi vertailla keskenään ❤️

@Jolinda ompa hauska että ollaan ihan samoissa 😅 Täälläkin lämmöt pikkuisen laski, mitä kans pidän ihan hyvänä & normaalina. Oireita ei niinkään, aivastaessa oikealta vihloo lujaa. Mutta se on ennenkin voinut tarkoittaa tai olla tarkoittamatta 🤷

@Misheliini Samat ovistestit kuin aina ennenkin, eli easy@home merkkiset. Ne olleet tosi luotettavia ja selkeitä
Välillä oon kokeillut kaapissa lojuneita onesteppejä, mutta ne näyttänyt jotenkin tosi epäselvästi.
Sulla lämmöt vielä tosi hyvät eikä pieni lasku välttämättä ole huono, pidän peukkuja täällä pystyssä viimeiseen asti. 🌈

Liitteet

• Screenshot_20251012_122752.jpg
    Screenshot_20251012_122752.jpg
    164.6 KB · Katsottu: 22
Kiitos kaikille ja erityisesti @Jolinda ja @Ness ♥️ Ehkä se iän tuoma realiteetti alkaa vaikuttaa ajatuksiin, että mitä jos meille ei enää suodakaan toista lasta. Olin alkuun hyvin optimistinen ja jotenkin tunsin itseni vielä hedelmälliseksi. Toisaalta viime kuussa gynekäynnillä tilanne näyttikin ikätasoa paremmalta, että sen puoleen hyvä tilanne. Mutta mitä jos "vika" onkin miehen sukusoluissa.. Pelkään, että miehen puolelta ei riitä eforttia hoitoihin asti, ainakin ennen esikoista oli sellainen kanta asiaan. Pitää varmaan alkaa asiaa pohjustamaan, ennen kuin se vuosi tulee täyteen. 😕

@Malttamaton145 Kyllä mun mielestä kaikilla on oikeus surra tai harmitellut raskautumisen onnistumattomuutta, oli lapsia ennestään tai ei. Toki erityissympatiat ja -toiveet onnistumisesta on heidän puolella, joilla ei ole ennestään lapsia. ♥️ Jokainen voi elää vain omaa elämäänsä ja kaikki tunteet pitää ottaa vastaan sellaisina kuin ne tulee.

Mutta minä myös toivon, että saadaan kaikki siirtyä jossain vaiheessa odottajien puolelle! 💖

Edit. Voi auto correct! 🙈 Halusin sanoa odottajien, se halusi minun sanovan opettajien. 😂

Muokattu viimeksi:
@Puolikuu mulla on yksi tuttava, jolle joskus avauduin yrittämisestä. Sain tällöin kovin negatiivisen vastaanoton ja suoran kiellon etten enää näistä asioista puhuisi. On välillä tosi vaikea tietää, mitä kukakin ajattelee ja mikä on milloinkin tilanne. Siksi väistämättä tulee itsellekin olo, että sopiiko iloita esim oviksesta 😅 Hassua ajatellakkin näin ja miettiä aina sitä mitä muut ajattelee. Pitäisi rohkaistua siihen, että tosiaan jokainen elää omaa elämäänsä ja on oikeus iloita/surra omia tilanteita.

Täältä myös erityissympatiat tulee heille, joille ei vielä tuota ihmettä ole suotu ❤️
Nämä on välillä tosi vaikeitakin asioita, on ihan mahtavaa että täällä on kultaakin arvokkaampaa vertaistukea saatavilla. Oma mies ei ymmärrä kuitenkaan puoliakaan, mitä te kaikki ymmärrätte 😅

@Malttamaton145 Ymmärrän, että tosielämässä varmasti tulee kaikenlaisia tilanteita vastaan, jos asia on jollekin tosi vaikea. Täällä palstoilla me kuitenkin olemme vapaaehtoisesti. ☺️ Se on toisaalta reilua kyllä sanoa suoraan, jos ei halua jostain asiasta puhua. Mutta se ei tarkoita, ettei sinulla olisi oikeutta tuntea niitä tunteita, mitä tunnet. 🤗

@Puolikuu @Malttamaton145 @Ness hyviä pohdintoja! Niinhän se on, että jokaisen polku ja elämä on oma ja murheita ei voi vertailla suoraan. Täällä on ihana henki ja tuetaan toisiamme ja toivon todella, että kaikki pääsee pysyvästi siirtymään plussa-ryhmiin pian 😊

On: lämmöt nousi 🌈🥳

Liitteet

• Screenshot_20251013_095648_FF App.jpg
    Screenshot_20251013_095648_FF App.jpg
    117.5 KB · Katsottu: 50
@Jolinda ja @Malttamaton145 lupaavat käyrät!!

Minun puolesta kaikkien ajatukset ja tunteet ovat tervetulleita 🫂

Sitten omia juttuja, en noilla liuskatesteillä näköjään ovista kiinni saa. CB digital ainoa millä hymynaama tulee. Uskon että ovulaatio oli eilen.
Tälle kierrolle kuitenkin onnistuneet tallettelut ja toivo on taas, noh ehkä jopa liiankin korkealla 🥹

Liitteet

• Screenshot_20251013-150857.FF App.png
    Screenshot_20251013-150857.FF App.png
    177.7 KB · Katsottu: 39
Pahoittelut omanapa..

Täällä palattu ruotuun, toki en oo nyt lämpöjä mittaillut kun en päässyt heti alkukierrosta sitä tekemään reissun vuoksi. Mutta ovista tikuteltu ja nyt olis tämmöset viivat testeissä kp 21 ja 22. Olisko jälkimmäinen jo plussa? En oo tämmösiä viivoja saanut nöihin testeihin sitten esikoisen yrityksen, jolloin clomeilla pelattiin. Nyt vielä luomuna.
1000037463.jpg
1000037479.jpg

Pahoittelut omanapa..

Täällä palattu ruotuun, toki en oo nyt lämpöjä mittaillut kun en päässyt heti alkukierrosta sitä tekemään reissun vuoksi. Mutta ovista tikuteltu ja nyt olis tämmöset viivat testeissä kp 21 ja 22. Olisko jälkimmäinen jo plussa? En oo tämmösiä viivoja saanut nöihin testeihin sitten esikoisen yrityksen, jolloin clomeilla pelattiin. Nyt vielä luomuna.
View attachment 149011 View attachment 149012

Ainakin itselle oisin tuon jo plussaksi laskenut :) En ikinä saanut sitä ihan korkeinta huippua kiinni vaikka pari kertaa päivässä tikutinkin, oli varmaan sitten niin nopea🤷🏼‍♀️ Toivottavasti saitte hyödynnettyä ja seuraat lähteekö haalistumaan!

@Malttamaton145 ja @Jolinda siellä hyvännäköiset käyrät menossa🙂

@Nukkelapsi näyttää tummalta kyllä tuo viiva. En osaa itse sanoa noihin oikein mitään muuta kun että pitikö sen olla tummempi kuin toisen viivan niin se on plussa? en itse ole paljon ovulaatioita mitannut. Ensi kierrossa ajattelin kokeilla tätä @Malttamaton145 käyttämää easy home😊

@Jolinda sanoin yhdyn tähän tämän ryhmän hyvähenkisyyteen🙏 Täälä on mielestäni on ihana kannustushenki. Sekin lämmittää jo mieltä että on olemassa plussanneiden ryhmät johon voimme jokainen ajallamme siirtyä😄😍 Toivottavasti jokainen tässä lähitienoin💖 Ja kiitos sanoistasi, ei mitenkään kuulostanut vähättelyltä🙏

@Malttamaton145 yhdyn myös sinun sanoihin että kotona mies ei kyllä ymmärrä yhtään niin paljon kuin täälä te kaikki😄❤️ Ja eikai sitä voi ymmärtääkään kuin nainen näiden kaikkien hormoniensa kanssa tätä myllerrystä välillä😃 Mulla ollut kyllä nyt niin negatiivisia tuntemuksia tässä kierrossa. Voi johtua kyllä siitä että töitä ollut enemmän tässä nyt niin on väsynyt. Ajatukset jotenkin ihan luovutus fiiliksissä.😪

Täälä testasin dpo 10 negan. Dpo 10 oli menkkasärkyjä muutaman min ajan. Dpo 11, 12 ja 13 tullut joka päivä tahra ruskeaa tai vaaleanpunaista vuotoa. Odotin että menkat olisivat tänään alkaneet mutta ei näy ainakaan vielä. Lauantaina oli selkeät merkit sille että menkat alkaisivat sinä päivänä tai seuraavana.
Jotenkin silti uskoin että dpo10 jo näyttäisi edes haaleahkon viivan testissä ni toivo tippui kun ei ollut mitään ja en uskalla enää testata taas ollenkaan vaikka se antaisi kyllä vastauksen heti tilanteeseen😄 Kaapissakaan ei ole kuin yksi testi ni ehkä mä vielä säästelen ja jään odottamaan jos vaikka menkat ei alkaisikaan🫶

Liitteet

• 1000060891.jpg
    1000060891.jpg
    285.1 KB · Katsottu: 34
@Rollo hyvännäköinen nousu siellä ainakin viittaisi kovasti siihen että ovis tosiaan tuli. Joko ff vahvisti? 🌈

@Jolinda olikos sulla ajatuksia testaamisen suhteen tässä kierrossa?

Eilen illalla oli taas tuttua palelua /vilunväristyksiä. Olin myös tosi väsyksissä ja meninkin jo reilu tunti normaalista nukkumaan. Myöskin mieliala heitteli, olis tehnyt mieli tinttailla miehelle enemmänkin 😂

Lämmöt lähti entisestään nousuun, tässä ehkä joku 20min pidempään nukuttu kuin mitä yleensä että ei senkään piikkiin voi laittaa kyllä kovin paljoa.

Hieman toiveikkuus nosti päätään, mutta en anna sille nyt kovin paljoa tilaa. Tällä hetkellä ajatus se, ettei nyt vielä testaisi. (kunnes seuraavan kerran menee vessaan ja tikku ihan vahingossa kastuu 😂)

Liitteet

• Screenshot_20251014_075243.jpg
    Screenshot_20251014_075243.jpg
    192.2 KB · Katsottu: 29
@Misheliini julkaistiin ihan yhtäaikaa 😅 Miten pitkä sun luteaali yleensä on?
Mulla oli viime kierrossa muutaman päivän pidempi ja oli kyllä raastavaa, kun just koko ajan olo et ne menkat alkaa. Nosti silloin ihan turhaan toiveikkuutta, kunnes sitten tippui maan pinnalle takasin aika kovaa kun ne menkat sieltä sit alkoivatkin. 😔
Lämmöt sulla kuitenkin on vielä korkeammat kuin ennen ovista 🌈
Muoks. Vielä noista negatuntemuksista. Joskus tuntuu, ettei se paljoa vaadi kun menettää sen vähäisenkin toivonsa kyseisestä kierrosta, ainakin näin itsellä. Sitten kun taas hetken keräilee itseään kasaan, niin saa uutta puhtia 💪

@Nukkelapsi minun mittapuulla kirkuva plussa tuo! 🫣

@Misheliini toivotaan ettei menkat ala ja testaan plussan 🤞

@Malttamaton145 toiveikkaalta näyttää sinun käyrä! 👀

Ei vahvistanut FF vielä ovista vaikka se selvästi olikin tuolla KP 12. Nyt kuitenkin liityn piinapäiviin itsekin 🫣

Liitteet

• Screenshot_20251014-075933.FF App.png
    Screenshot_20251014-075933.FF App.png
    181 KB · Katsottu: 31
@Malttamaton145 näyttää tosi lupaavalta toi käyrä! 🌈 milloin ajattelit testata? Mä testasin jo tänään yöllä, kun meillä on tänään ivf-suunnittelukäynti ja halusin vähän ideaa mikä tilanne voisi olla 😅 musta tuntuu, että mulla on paljon oireita, mutta testiin tuli vaan viivanpaikka, eikä ole "tuttu testi", vaan joku apteekin herkkä, niin en tiedä antaako miten häröjä viivoja negakierroissa 😅 Toki nyt super aikaista, mutta varmasti testaan huomenna uudestaan 😅

20251014_092735.jpg

@Rollo jännä kun FF ei halua vahvistaa ovista, ehkä tarvii vähän lisää lämpöjä 🤗 tsemppiä piinailuun 🌈❤️

@Misheliini hyvin oot malttanut olematta testaamatta! Jännittävä tilanne!

Liitteet

• Screenshot_20251014_104253_FF App.jpg
    Screenshot_20251014_104253_FF App.jpg
    116.6 KB · Katsottu: 66
Takaisin