BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vuoto alkoi tänään aamulla. Olo on aika rikkinäinen. Vielä kun maanantaina näki, että jotain on alkamassa. 😔
Ens kierto saattaa tulla oikealta puolelta josta puuttuu se tuuba, niin sekin itkettää. Toki jos se oikealta irtoaa, niin saattaahan vasen sen napata, mutta en myöskään halua nostattaa toiveita liian korkealle. Jos sattuu että seuraava ovis on oikealta ja jotain tapahtuu, niin se on vain iloinen yllätys.
Itkettää, tää oli nyt aika kova kolaus. 😔
Silloin alkuvuodesta kun puhuttiin että yritetään vielä kolmatta, niin heitettiin ilmoille, että yritetään tää vuosi. No se tulee pian täyteen ja mitä on saldona. Menetyksiä ja epäonnistumisia. 👌🏻

@Jolinda sulla kyllä tosi hienon näköinen käyrä ja lämpöjen nousu! On kyllä varmasti tosi vaikeaa pohtia miten tekee, ymmärrän hyvin sun ajatuksia ❤️

@Misheliini ite en oo oikein päässyt selville myöskään siitä et miten vaikuttaa lämpöihin huonosti nukuttu yö tms. Mullakin tosi siksakkia ollut nyt tää alku taas. Jänniä aikoja siellä! 🌈

@Yrttiteetä tekisi mieli mekin muka aloiteltiin tän nelosen yritys tuolla "tulee jos on tullakseen" meiningillä. Todellisuudessa se ei ollut yhtään sitä. Jotenkin sitä just ei sit halua heittää hukkaan niitä kiertoja vaan maximoida mahdollisuuksia. Jos se nyt ees on ylipäätään mahdollista. Mutta ainakin luo uskoa enemmän kuin se että vain katsottaisiin mitä tulee tapahtumaan. Tsemppiä sinne jos uusi kierto sieltä lähtee nyt käyntiin. Hemmottele itseäsi! ❤️🫂

@Islala ihana kuulla kuumisia! Munkin mielestä näitä on aina kiva lukea täältä, luo kuitenkin jollain tavalla toivoa meille ☺️

Nyt otti lämmöt ensimmäisen kunnon harppauksen. Eiköhän kans pian FF vahvista ovista. Jännä kyllä nähdä mihin kohtaan sen laittaa. Tää hetki kun ovistesti on negatiivinen ja luteaalivaihe alkaa, on jotenkin tosi sellainen seesteinen ja kiva. Ei tarvi ovista metsästää, eikä varsinkaan talletella enää 😂 Eikä vielä hetkeen tarvi miettiä oireitaan tai testaamista ☺️

Liitteet

• Screenshot_20251009_120324.jpg
    Screenshot_20251009_120324.jpg
    131.8 KB · Katsottu: 42
@vauvahaave36 oon pahoillani 😭 todella ikävää että jäi kemialliseksi 💔 Hurjasti tsemppiä ja voimaa.

@Malttamaton145 tsempit piinapäiviin 🌈🤞

@Jolinda noi on kyllä hankalia juttuja että mitä sitä pitäisi tehdä. Sulla kyllä nyt hyvä kierto alla, pitkä ovisplus ja hyvät tallettelut, niin onhan tuossa tietysti potentiaalia plussaan ✨

@Yrttiteetä tekisi mieli tsempit loppukiertoon ja harmi että jäi nyt ovuloimattomaksi. Toivotaan että menkat alkaisi sieltä pian ja uusi kierto olisi jo normaali 🌈🤞

Noi suorituspaineet on kyllä tuttuja, etenkin kun tässä pitänyt yli kaksi vuotta koittaa hyödyntää kierrot koska ”aina on se pieni mahdollisuus tulla luomuna raskaaksi”. Jos siellä vaikka olisikin ollut just siinä kierrossa ne muutamat hyvät siimahännät jotka pääsee paikalle! 😅 Meillä kyllä noihin suorituspainesiin ei oo auttanut muuta kuin hoidot ja että niiden myötä luomuyrittämien on jäänyt kivaksi harrastukseksi 😄 kävin tänään PAS suunnittelussa ja mahdollisesti voidaan jo tähän kiertoon tehdä siirto. Vielä pitää odottaa ferritiini & kilpparitulokset, ne tulee huomenna. Jos ne ok, niin ens viikolla oviksenmetsästysultra ja sit päästäisiin ehkä siirtelemään 😄

@Yrttiteetä tekisi mieli ovis on ihan nurkan takana jo ja tallettelut hyvällä mallilla.. Jos tänään oli jo ovis dippi niin on kyllä taas aikaista 🫣 Epäilen että huomenna tai ylihuomenna ovistesti plussa 👀

@Misheliini hyvältä näyttää käyrä! Kyllähän se varmasti vaikuttaa pienikin muutos mittaamiseen..

Liitteet

• Screenshot_20251009-141534.FF App.png
    Screenshot_20251009-141534.FF App.png
    165.4 KB · Katsottu: 40
En tiedä mihinpäin se vaikuttaa jos valvoo ennen mittausta tai käy vessassa tuntia ennen mittausta. Alaspäin vai ylöspäin lämmöissä?
Useammin oon tainnut kuulla katkonaisen yön nostavan kuin laskevan lämpöjä... 🤔Mutta ei tämä ihan aina ainakaan omalla kohdalla päde, koska sellaisina öinä kun joudun heräämään (mittaamaan) paljon tavallista aiemmin ovat myös lämmöt yleensä matalammat, vaikka olisin nukkunut huonosti ennen heräämistä 😵‍💫

Huu jännää, sielläkin pääsee pian testaamaan 🌈

@vauvahaave36 tsemppiä tilanteen kanssa :sad-face:

@Islala ihania kuulumisia! Hienoa, että siellä raskaus etenee mallikkaasti :smiling-eyes:

@Puolikuu näyttää lupaavalta! Koska meinaat testata? Nyt sormet ristissä täällä (tietokoneella ei näköjään ole sitä hymiövaihtoehtoa niin en sitten laita sitä tähän :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat::Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:)

@Malttamaton145 Tsemppiä piinailuun :folded:

@Jolinda Tsemppiä sinnekin piinapäiviin, ja tunnistan tuon tuskan! Mulle yksityinen gyne määräsi myös terolutit, joita en sitten aloittanut, kun halusin tsekata oman kierron ja saada nyt nää kaikki siihen liittyvät labrakokeet otettua (esim sen progesteronin), mutta koko ajan jyskytti takaraivolla, että "pitäisikö sittenkin ja jos tämä nyt on se joka ratkaisisi raskautumisen.." . Ja kiva, kun kyselit kuulumisia :Smiling Face With Smiling Eyes:

Täällä pyörähti uusi kierto käyntiin, kp2 nyt menossa. Toissapäivänä tuli ruskeaa pyyhintävuotoa pitkin päivää, ja päivä sitä ennenkin hetkellisesti vaaleanpunaista, mutta ei kunnolla vuotoa kuitenkaan. Voipi olla merkki siitä, että ei se oma proge nyt vaan riitä, varsinkin kun se ihan eka vaaleanpunainen tuhru oli dpo11. Ja nyt siis luteaalin pituus jäi 12 päivään joista viimeinen oli se ruskean tuhruinen.

Päätettiin sitten vielä miehen kanssa edistää näitä tutkimuksia tässä odotellessa, mies kävi siemennesteanalyysissä (Felicitaksella on nyt jotkut hedelmällisyysviikot ja sai ihan hurjan alen siitä "kattavammasta" paketista, se taisi olla samaan hintaan kuin normitutkimus yleensä), ja mulla huomenna tosiaan labra-aika varattuna AMH, FSH ja LH -testeille, kun ne pitää ottaa kp 3-5 niin osuu sitten tuohon 3. kiertopäivään.

Vähän myös nyt ärsyynnyttiin tuohon julkisen toimintaan ja mietittiin että jos kävisi vielä tässä tämän kierron oviksen aikaan yksityisellä yhdessä, katsotaan saisiko lähetteen menemään läpi HUS:lle (vaikka onkin siinä kohtaa vasta 11 ja risat kuukautta yritystä taustalla, kun marraskuussa 24 jätettiin ehkäisy pois), ja jos nyt vielä tähän kiertoon saisi sitten tarkempaa suunnitelmaa että onko ne noi terolutit vai joku muu vaihtoehtoinen progetuki. Itse vähän arastelen teroluteja, oon kuullut että ne on aika tuhtia tavaraa, niin mietin jos joku paikallinen (esim lugesteron?) voisi olla vähän hellävaraisempi? Ja ajoitettiin se käynti nyt sitten niin, että ultrassa voisi vähän tutkailla sitä onko ovulaatio tuloillaan vai miten, miehen työmatka vähän sotkee tämän kierron kuvioita.

@Jolinda Kiitos! 🤗 Kyllä muakin taas vähän jännittää 🤭 Hienoa, että lämmöt nousi siellä! 👌 Kaksipiippuinen juttu nuo tukilääkkeet.. Molemmissa puolensa!

@Yrttiteetä tekisi mieli No, tänään taas vähän nousi takaisin päin.. Että en vielä heitä kokonaan kirvestä kaivoon.. Nyt on dpo12, eli ylihuomenna tai sunnuntaina pitäisi alkaa.

@Misheliini Kyllähän ne lämmöt monella vähän sahailee välillä. Aina on muttausvirheitäkin ja olosuhteet vaihtelee. Ei se auta kuin odotella ja jatkaa mittailuja. 😅

@Ness Toivon niin, että pääsette siirtoon heti tässä kierroissa! 🌈💖 Voihan se olla, että suorituspaineiden häviäminenkin ja sen myötä stressin väheneminen tekee ihmeitä. 🙏

@Rollo Toivotaan, että pari päivää vielä malttaisi ovisplussa odotella. Hienoa, jos talletteluja jo alla.👌

@Pantis Kiitos, kyllä tässä onnea tarvitaan! 😅🥰 En mä testaa ennen kuin menkat myöhässä, viimeksi oli taas negan tuijottelua tarpeeksi. 🙈

Täällä tosiaan käyrä lähti takaisin pieneen nousuun tai siis hetkellinen notkahdus oli.. Vielä ihan ok tilanne näille DPO:ille mulla. Eilen illalla oli jännää pientä poltetta alavatsalla nukkumaan mennessä. Ja aamupäivällä veti aivan hirveän turvotuksen päälle, aivan alavatsaa kivisti ja housut kinnasi pitkin päivää. Eipä oo tuollaista ollut, pienempää turvotusta kyllä. Rinnat pikkasen arat. Vähemmän toivoton olo kuin eilen, mutta en mä silti uskalla kunnolla toiveita nostaa..

Liitteet

• Screenshot_2025-10-09-12-07-59-15_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    Screenshot_2025-10-09-12-07-59-15_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    216.2 KB · Katsottu: 39
@Pantis Mulla jäi näköjään puolitiehen kirjoittaminen, kun en muistanut kommentoida tuota sun kirjoittamaa, anteeksi! Kieltämättä kuulostaa siltä, että jotain tukea kaipaisi kierto. 🙏 Hienoa, että mies on vapaaehtoisesti lähtenyt tutkimuksiin, sehän ei ole tunnetusti ollenkaan itsestäänselvää. ☺️ Ja jos menette yksityiselle, niin toivottavasti saatte sieltä apuja ja tarvittaessa lähetettä. Kyllä niitä syitä kannattaa selvitellä, niin tietää sitten kuinka auttaa toimia. 🙏

@Pantis Mulla jäi näköjään puolitiehen kirjoittaminen, kun en muistanut kommentoida tuota sun kirjoittamaa, anteeksi! Kieltämättä kuulostaa siltä, että jotain tukea kaipaisi kierto. 🙏 Hienoa, että mies on vapaaehtoisesti lähtenyt tutkimuksiin, sehän ei ole tunnetusti ollenkaan itsestäänselvää. ☺️ Ja jos menette yksityiselle, niin toivottavasti saatte sieltä apuja ja tarvittaessa lähetettä. Kyllä niitä syitä kannattaa selvitellä, niin tietää sitten kuinka auttaa toimia. 🙏
Miehelle ei ole ollut missään kohtaa kynnys mihinkään tutkimuksiin meno ja vähän rahan käyttäminenkin tähän, mistä oon kyllä tosi kiitollinen :folded:

Eiköhän se todennäköinen syy kuitenkin tähän kaikkeen ole ihan vain allekirjoittaneen ikä, joka valitettavasti nyt ei ole ihan enää optimi tähän touhuun... Joten kaikki apu kyllä otetaan ihan kiitollisina vastaan lääkkeellisessä muodossakin, ja katsotaan oisko se sitten tarve sinne IVF:n suuntaan lähteä jossain kohtaa.

Miehelle ei ole ollut missään kohtaa kynnys mihinkään tutkimuksiin meno ja vähän rahan käyttäminenkin tähän, mistä oon kyllä tosi kiitollinen :folded:

Eiköhän se todennäköinen syy kuitenkin tähän kaikkeen ole ihan vain allekirjoittaneen ikä, joka valitettavasti nyt ei ole ihan enää optimi tähän touhuun... Joten kaikki apu kyllä otetaan ihan kiitollisina vastaan lääkkeellisessä muodossakin, ja katsotaan oisko se sitten tarve sinne IVF:n suuntaan lähteä jossain kohtaa.
Eipä täälläkään ikä ole optimi, mutta periksi ei anneta! Ja jos hoitoihin onnistuu mennä, niin aina paremmat mahdollisuudet. 🙏

@vauvahaave36 olen pahoillani 💔

@Yrttiteetä tekisi mieli tsemppiä yksinoloon! Toki toi olisi hyvä aika "lusia" menkat, toivottavasti tulisivat nyt 🤞 mutta on tommoinen pitkään yksinolo myös varmasti rankkaa, varsinkin kun teillä viimeisestä menetyksestä ei ole niin kauaa 💔 iso halaus ❤️ Toivotaan, että ne menkat nyt sieltä alkaisi, eikä kierto venyisi, vaikka jäi ovuloimattomaksi.

@Misheliini testailitko tänään 🤞

@Malttamaton145 tervetuloa virallisesti piinakerhoon 🤭 oon kyllä samaa mieltä, että nää on ihanan seesteisiä päiviä.. yhdessä vaiheessa yritystä olin kyllä ihan "tiloissa" tässäkin vaiheessa, kun ei oikeen osannut ajatella muuta, mutta nyt monen vuoden yrityksen jälkeen tää aika on kyllä rauhallisin ja paras kierrosta, kun ei just voi tehdä mitään asialle 😅

@Pantis pahoittelut kierron alusta 💔 kuulostaa hyvältä kyllä tuo tutkimusten edistäminen, hyvä saada tuloksia ja tsekata ne perusjutut ja toivottavasti sit julkisella pääsee nopeasti eteenpäin 🌈

@Puolikuu kuulostaa kyllä taas lupaavalta oireet ja lämpöjen nousu 🌈 oot kyllä taitava, kun jaksat odottaa testauksen kanssa 💪🤭

On: mä päätin nyt aloittaa ne hiton cyclot.. eihän ne ole kivoja, kun valuu kokoajan, mutta jotenkin eilen tuli sellainen positiivinen olo, että tää kierto voisi onnistua 😅 mulla harvoin on tätä oloa, voi toki olla jotain naivia optimismia tän yritystauon jälkeen, mutta toivon, että olisi oikea ja lupaava tunne 🌈💪

@Jolinda testailin joo ja puhdas negahan se oli😔 Olin kyllä yllättynyt että testasin jo😄 Mutta kyllä tuo on pettymys, tuli oikein pieni vihan tunne. Vaikka ajattelin jo testatessa että tämä ei vielä välttämättä näytä mitään vaikka olisikin käynyt tärppi🙂 Ja hei kuulostaa hyvältä tuo omaan tunteeseen luottaminen. Se on hyvä polku valittavaksi🙏

@Puolikuu sulla on kyllä lupaavat käyrät. Jännäksi käy kyllä☺️

Olen kyllä yllättynyt siitä että se kiinnittymisen aikajana onkin niin pitkä. Että kai tässä itselläkin vielä toivoa on jos olisikin kiinnittynyt vasta eilen. 😃🥰
Menkkojen pitäisi alkaa ensi viikon tiistaina. Ajattelin olla enää testailematta ja odotella alkaako me menkat vai ei🙂

Liitteet

• 1000060650.jpg
    1000060650.jpg
    300.3 KB · Katsottu: 48
Ja apua! Tiesin, että unohdin vastata jollekin 😅 @Ness ihan mahtavaa, jos pääsette siirtoon tässä kierrossa! Toivottavasti fertitiini ja muut arvot on kohdallaan! Mitä ne haluaisi arvoksi, tiedätkö? Munkin pitäsi käydä mittaamassa, mutta oon ollut kipeänä nyt pari viikkoa on off ja tiedän, että tulehdus aiheuttaa arvoihin nostavasti, niin en oo vielä päässyt mittaamaan 😅 varuilta aloitin taas raudan syönnin, kun alhaiset arvot on ollut ongelma ennen 🤞

@Jolinda en kyllä ole ihan varmaa että mitä ne haluaa arvoiksi Dextralla. Ferritiini mulla on ollut aina hyvä, tää on vaan tälläinen just in case tsekkaus kun on siitä jo yli vuosi aikaa kun viimeksi testattiin. Tuloskin tuli ja mun ferritiini oli 139 😆 varmaan korkein koskaan haha! Ei kyllä siitä pitäis jäädä kiinni. Lapsettomuushoidoissahan yleisesti se TSH pitäisi olla 2.5 (näin ainakin HUSilla) mielellään alle. Mulla oli se Maaliskuussa 2.08 parin kk Thyroxin lääkityksen jälkeen. Nyt mittauksessa tulos 2.92 😭 taitaa jäädä siis siirto väliin ja lisää lääkitystä tiedossa.

@Jolinda en kyllä ole ihan varmaa että mitä ne haluaa arvoiksi Dextralla. Ferritiini mulla on ollut aina hyvä, tää on vaan tälläinen just in case tsekkaus kun on siitä jo yli vuosi aikaa kun viimeksi testattiin. Tuloskin tuli ja mun ferritiini oli 139 😆 varmaan korkein koskaan haha! Ei kyllä siitä pitäis jäädä kiinni. Lapsettomuushoidoissahan yleisesti se TSH pitäisi olla 2.5 (näin ainakin HUSilla) mielellään alle. Mulla oli se Maaliskuussa 2.08 parin kk Thyroxin lääkityksen jälkeen. Nyt mittauksessa tulos 2.92 😭 taitaa jäädä siis siirto väliin ja lisää lääkitystä tiedossa.
Voi ei 😞 oon tosi pahoillani jos jää nyt tosta kiinni! Vaikka toki ei kannata siirtoa "turhaan" tehdä, kun kuitenkin noi vaikuttaa onnistumisen mahdollisuuksiin 😩 iso halaus ❤️ toivottavasti lääkkeet tehoa nopeasti ja saatte pian uutisia jatkosta

Voi eikä! 😭 kyllähän se tietysti kannattaa arvot saada kuntoon ensin ennen siirtoa, mutta tympiihän se että TAAS menee lisää aikaa kun ajatteli ton yksityisen polun olevan nopeampi🥺 tai olihan se tietysti punktion kannalta, mutta että ei pääse siirtoon välttämättä.

@Ness Voi harmi, että pomppasi TSH-arvosta. 😔 Onneksi ferritiini oli kuitenkin tosi hyvä! Toivotaan, että lääkitys korjaisi arvon nopeasti, ajattelisi kun noin vähän kuitenkin vain koholla. 🙏 Tsemppiä taas odotteluun!

Mä oon tänään jännitellyt.. Illalla eilen tuli pieni tippa vaaleanpunaista wc-käynnillä. Tänään ei ole yltynyt vuodoksi vaan pari kertaa tullut ihan vähän vaaleanruskeaa pyyhittäessä. Aamulämmöt oli vielä sama 36,7 kuin eilen.. Oon kyllä melko varma, että huomenna tai ylihuomenna se vuoto alkaa. Mutta en silti voi välttyä pitämästä pientä toivoa yllä..

Vastailen muille paremmin kun kerkiän, mutta FF piirsi tälle aamulle katkoviiva-crosshairit. Ei kyllä kovin luottavainen olo näiden suhteen kun käyrä vetää noinkin reilua siksakkia. Nukuin poikkeuksellisesti tuplapeiton alla ja villasukat jalassa mutta lämpö tuntuu korkealta aikaiseen heräämisaikaan (joskaan ei käyrällä olevaan kokonaisvaihteluun) nähden... ehkä sit parin viikon päästä näkee tuleeko menkat 😅

Edit: Pakko kuitenkin lisätä pahoittelut menetyksistä ja hoitopettymyksestä @vauvahaave36 , @Puolikuu ja @Ness . Lämpimiä ajatuksia teille!

Liitteet

• IMG_20251011_060741.jpg
    IMG_20251011_060741.jpg
    123.9 KB · Katsottu: 51
Muokattu viimeksi:
@Jolinda No niin, hyvä että teit sellaisen päätöksen, ei tarvi sit ainakaan jossitella jälkikäteen. ☺️ Toivon onnea sinne ja mielenrauhaa piinailuun. 🤗

@Misheliini Joo, ne pettymykset negatesteistä on niin inhottavia, että itse en siksi halua testailla. Tsemppiä, ja kyllä toivoa vielä on kun kierto kesken. 🙏Aikaisin kuitenkin jo testasit.

Omaa napaa.. Taisi tänään alkaa uusi kierto. 😔😭 8kk tuloksetonta yritystä nyt takana. Voi olla, että hiljenen vähän nyt alkukierrosta, kun on ensi viikolla hautajaiset tiedossa ym. Pitää keskittyä muihin asioihin. Käyn varmasti lukemassa ja pidän kaikille peukkuja! 💖

Takaisin