BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
täällä onkin tapahtunut muutamassa päivässä hirveesti, hyppään taas tästä kunnolla mukaan ja tämä menee vähän omanapailuksi taas

@SyysSumu ihanan juhannusyllärin saitte <3 onnea 😍 kuten muutkin on jo sanonut, ei kannata niitä lämpöjä enää miettiä. raskaana kunnes toisin todistetaan on hyvä linja!

@Feronia pahoittelut uudesta kierrosta <3 toivotaan että ovis tulee ripeämmin nyt.

Jätin juhannukseksi ouran kokonaan pois niin tältä aamulta tuli taas lämmöt, matalalla ovat mut tässä vaiheessa on aika usein tuollainen dippi muutenkin. Nyt on taas se vaihe kierrosta että rinnat on kipeät, eilen ja tänään on ollut ihan maailman pienintä tiputtelua mutta se voi johtua siitä että eilen illalla pääsi taas viettämään miehen kanssa kahdenkeskeistä aikaa eikä tarvinnut nukkua tytön kanssa samassa huoneessa 🫢

muutama päivä pitäisi vielä jaksaa piinailla, vaarmaan 12 tai 13dpo alkaa taas testailu ellei oireet viittaa vahvasti suuntaan tai toiseen.
1750672654824.png

Täällä lämmöt ylhäällä selkeämmin kuin aiemmin.

Liitteet

• Screenshot_2025-06-23-13-32-18-90_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-06-23-13-32-18-90_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    338.3 KB · Katsottu: 46
@Feronia Ääh, voi harmitus. 😔 Se on hienoa yrittää löytää positiivisia puolia, vaikka saahan sitä harmittaakin. ♥️

@Yrttiteetä tekisi mieli Juu näinhän se on, eikä täällä kukaan varmaankaan mieltänsä pahoita, kaikki osallistuu sen minkä kulloinkin ehtii. 🥰 Mulla kans viime kierrossa oli paljon erilaisia "epätavallisia" oireita, ärsyttävää kun ne voi niin vaihdella kierrosta toiseen. 😬

@Jolinda Höh, tuo kyllä on varmaan ärsyttävää, jos/kun automaattimittaus ei pelitäkään. 😕 Ja harmi, että tuli nega, mutta onhan tosiaan varhainen dpo. Huomiselle testaukselle paljon peukkuja..! 👍🤞💖

@Malttamaton145 Onpa hienoa, että siellä tuli noin nopeasti uusi ovis ja saitte sen hyödynnettyä! 🤩 Ja täällä kans ilmeisesti ehkä ovisplussa pe-la, vaikka en ihan selkeää plussaa bongannutkaan.

@SyysSumu Ihana kuulla! Ja ihana mies sulla, ymmörtää naisten korvaamattoman vertaistuen päälle.🥰 Ja kiitos tsempeistä. ☺️

@Ninni30 Mulla tuli Ekassa kierukan jälkeisessä kierrossa pientä vuotoa 3 päivää oviksen jälkeen. Muuten ei ole tullut välivuotoja..

Mulla oli vähän matalampi lämpö tänä aamuna. Harmittaa, että tuli tehtyä se peiton vaihto tässä vaiheessa kiertoa. 🙈 Alkukierron vertailulämpötaso taas on 0,1 astetta ylemmällä tasolla kuin aikaisemmassa kierrossa, kenties sen lämpöisen peiton takia. 😅Mutta näillä mennään ja ehkä tulevat päivät näyttää, nouseeko lämmöt vielä ylemmäksi.. Ovistesti ainakin oli pysynyt hailurana.

Liitteet

• Screenshot_2025-06-23-19-07-45-15_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    Screenshot_2025-06-23-19-07-45-15_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    201.4 KB · Katsottu: 43
Muokattu viimeksi:
@Puolikuu varmaan peitonvaihto, joka vaikuttaa! Toivottavasti nousevat vähän kuitenkin vielä 🌈

@Malttamaton145 mahtavaa, että kierto näyttää palautuvan nopeasti ja sinne tuli ovisplussa! Tsemppiä piinaviikkoihin 🌈❤️

@salamana jännät päivät edessä! Toivottavasti olisi plussakierto kyseessä 🌈

Omaa napaa:

Täällä lämmöt lähti hienoon nousuun, mutta niin ne on tehneet aina ennen menkkoja, eli en ota tätä minään merkkinä omalla kohdalla raskaudesta, koska testi oli yhä tänään nega (dpo10).. menen siis huomenna lääkärintestiin jollei huomenna tulisi yllätysplussaa, jota vahvasti epäilen. Ei edes tehnyt mieli testata tänään, kun tiesin että sieltä tulee vaan nega testi 🙄 oireita kyllä on ollut etomisesta ja nälästä, rintojen pistelyyn 😅 vaihteeksi taas kivat luteaalioireet.. Eilen oli aika masisolo kaikesta, pian kolme vuotta yrityksen aloittamisesta eikä vieläkään vauvaa 😔 mutta eikun uutta kiertoa kohti, saa nähdä jäänkö jo nyt pienelle alkukierron tauolle vai raportoinko vielä loppukiertoa.

Tsemppiä kaikille piinapäiviin 🌈

Liitteet

• Screenshot_20250624_052133_FF App.jpg
    Screenshot_20250624_052133_FF App.jpg
    171.1 KB · Katsottu: 43
Lämmöt seilaa korkealla. Voi olla että pidennetyn viikonlopun aikana mun lämmöt ei näytä niin luotettavilta kun lähdetään telttailemaan.

Nuo Terolutit oon merkannut vaan muu lääke koska pregnancy monitor herjaa jos merkkaa progesteronin siihen.

Onneksi tänään on töistä vapaa ja saa edes hetken levätä.

Liitteet

• Screenshot_2025-06-24-06-49-42-90_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-06-24-06-49-42-90_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    352.7 KB · Katsottu: 37
@Jolinda iso halaus sinne! ❤️

@Pogo sulla on kyllä tosi selkeästi lämmöt koholla, voi tosiaan olla että telttailu voi vaikuttaa ainakin hieman lämpöihin.

@Puolikuu peiton vaihto kyllä voi vaikuttaa. Tää heti oviksen jälkeinen aika on mun mielestä jotenkin piinaavaa myös, että lähteekö ne lämmöt nousuun vai ei.

@salamana Miltäs lämmöt tänään näyttää? 🌈

@Haaveilua96 sullakin ovisplussan jälkeen aika tasaista lämpöä kunnes tuli lämpöpomppu. Toivotaan että lämmöt jatkaa nousuaan entisestään. Tsemppiä piinailuun, mennään melko samoissa 😁

Täällä eilen ovistesti vielä vahvempi kun tuo sunnuntain testi, joten oletettavasti ovis just lähihetkinä. Saatiin vielä eilen talletukset tehtyä, ehkei enää tänään vaan pysty 😅
Lämmöt kyllä ihmeen tasaista, eikä tuossa merkittävää lämpödroppia nyt havaittavissa. Tokihan pe-su lämmöt mitattu siellä mökillä eri olosuhteissa, josko se vaikuttaa? 🤔

Liitteet

• Screenshot_20250624_083506.jpg
    Screenshot_20250624_083506.jpg
    144.5 KB · Katsottu: 55
  • Screenshot_20250624_083537.jpg
    Screenshot_20250624_083537.jpg
    33.6 KB · Katsottu: 53
@Puolikuu jännää miten peiton vaihto voi vaikuttaa noin paljon 😁

@Jolinda tsemppiä ❤️‍🩹 luteaalioireet on välillä raivostuttavia kun muistuttaa niin paljon raskausoireita.

@Malttamaton145 pysyypä testit pitkään vahvoina! mökkilämmöt varmasti vaikuttaa. mulla on kans useammassa kierrossa ollut nyt niin et ei oo mitään merkittävää lämpödippiä ennen ovista.

täällä tuli oikein lupaava pomppu lämpöihin. rinnat edelleen poikkeuksellisen kipeät ja nälkä valtava. testasin jo aamulla mutta negaa näytti 🙈 en ole ikinä näin aikaisin mitään haamulaisia saanutkaan, mutta jos on kaappi täynnä testejä niin niitä on pakko käytää 😁 varmasti testaan huomenna aamulla uudestaan.

1750744299411.png

@minttutuuli Kiitti vastauksesta! Mä ymmärrän todellakin miksi halusit jatkaa sen paketin loppuun asti 🥹 Tajusinkin soittaa ovumialle, missä se mulle määrättiinkin, ja kätilö sanoi että ei niistä haittaakaan ole, että voin kuulemma ihan hyvin jatkaa vielä muutaman viikon. Että ehkä nyt jatkan vähän pidemmälle vielä.

@Jolinda No voi harmi.. Mutta silti vielä kyllä voi muuttua posiksi, pidän vielä toivoa yllä sen suhteen.. 🙏 Oireet ja lämmöt kyllä lupailisi hyvää..

@Pogo Hyvältä näyttää edelleen lämmöt. Toivottavasti oot saanut levättyä vapaapäivänä.🤗

@salamana Sulla kyllä hieno pomppu ja muutenkin oireita.. Miksei ne testit vähän voi kaapissa poltella. 🤭 Toivotaan plussaa..! 💖

No joo, mä olin eilen illansuussakin ihan jäässä.. Huomasin sit, et oli jäänyt ilmanvaihto isolle, kun viikonloppuna oli lämmin ja yöksi olin kääntänyt sitä isommalle teholle. Selittäisköhän se peiton lisäksi lämpödroppia.. Tänään oli vähän ylempänä jo. 🙏

Liitteet

• Screenshot_2025-06-24-16-44-47-09_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    Screenshot_2025-06-24-16-44-47-09_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    198.2 KB · Katsottu: 42
@Jolinda kiitos sympatioista 💕 Nää pitkät ja epäsäännölliset kierrot on kyllä pyllystä. Sulla on vielä pidemmät ja pidempi yritys takana joten hurjat sympatiat myös sinne suuntaan ❤️ Pitkä odotus on kyllä tuskaa ja sit kun tuntuu että kierrotkin kestää aina ikuisuuden. Ja isot pahoittelut negasta 💔 toivottavasti huomisen testi menee hyvin!

@Feronia voi eih 😔 Pahoittelut että menkat alkoivat. Aika jännä ettei cyclot pitäneet vuotoa poissa. Onko sulla nyt letrot käytössä vain 5pv vai otatko vielä ekstraletroja?

@Yrttiteetä tekisi mieli tuliko siellä lämmöt tänään takaisin ylös? Pääsen onneksi lomille muutaman viikon päästä. Täytyy ottaa sitten kesä rennosti❤️

@Haaveilua96 jee vihdoin siellä lämmöt nousussa!

@Malttamaton145 mulla donafertysta on myös ollut apua. Nyt ollut vähän taukoa siitä niin kierrot lähteneet taas pidentymään. Mutta kun on ollut se käytössä, niin olen ovuloinut useimmissa kierroissa aikaisemmin 🌈 mä olen tehnyt niin että alkukierrossa 2 pussia päivä ja oviksen jälkeen 1 pussi päivässä (välillä unohtunut). Ihan säästösyistä 😅

@Puolikuu eiköhän ne lämmöt sieltä kohta nouse! Mullakin yleensä alkuluteaali alhaista kunnes nousevat korkeammalle. Sellaista tasaista hivuttautumista 😅

@salamana toivotaan, että siellä lämpöpomppu lupauksia hyvää!🌈🌈

Täällä alkoi uusi kierto tänään aamulla 😅odottelin menkkoja eiliselle, mutta ei tietoakaan. Tänään sit aukesi hanat ilman mitään tiputteluja. Olipahan mielenkiintoisen pitkä luteaali, näinköhän syynä pitkä kierto vai letrot? No jaa. Ilmoittauduin tänään toiveikkaana hoitoon ennen kesäsulkua, mutta sieltä tuli hylky. Eivät sitten kokeneet, että kannattaa edes yrittää tehdä inssiä ennen kesää. Varmaan katsoivat tätä mun 36 pv kiertoa ja totesivat että odottakoot, annetaan paikka jollekin jolla on paremmat mahdollisuudet. Hoitaja oli konsultoinut lääkäriäkin ja sieltä lääkäri sanoi että katsotaan sitten sulun jälkeen. Laitoin viestiä että mikä syy, ettei ilmoittautumista hyväksytty, muttei ole mitään kuulunut. Nyt on sit mielenkiintoista odotella, että koska seuraava ovis tulee. Toivon pitkää kiertoa, koska jos tämä kierto jää lyhyeksi, niin on iso mahdollisuus että jää se tän kierron jälkeinenin kierto hoidotta, sillä isompi mahdollisuus et ovis tulee just sillä viimeisellä viikolla kun kesäsulku menossa.
IMG_9128.jpeg

@Ness Voi tympeys, kun siirtyi kesän jälkeen teidän hoidot. 😞 Vaikeaa on varmasti hakea positiivista tuossa kohtaa. Tsemppiä! Toivottavasti kesä tuo muita kivoja juttuja tullessaan. ♥️ Kuinka paljon sulla on kiertojen pituus vaihdellut? Mulla kans ollut alkuvuodesta 36 päivän kiertoja, viimeksi oli 34pv ja nyt näyttäisi että jää 34 päivään. Mut on kyllä aina odottamista, viikko lisää normaaliin tuntuu hirmu pitkältä. (Kaikki sympatiat kyllä heille, joilla vieläkin pidempi.) Mutta toivotaan noiden syiden vuoksi, että tämä uusi kiertosi on pitkähkö, niin olisi sitten oikeasti mahdollisuudet! 🙏 Ja juu, eiköhän ne lämmöt sieltä nouseskele..

@salamana toicotaan että matalat lämmöt ei meinaa mitään ja tulisikin plussaa kun testailemaan pääset!

@Puolikuu varmasti voi viileä huone madaltaa lämpöä! Huomaan ite ainakin kellon kanssa mitatessa että huoneen lämpötila vaikuttaa kyllä!

@Ness harmi ettei vielä kesän aikana päässyt hoitoon. Outoa, etteivät syytä asialle kertoneet. Toivotaan nyt sitten pitkää kiertoa ettei jäisi montaa kiertoa välistä.

Itselläkin on nyt luteaalin lämmöt normaalia matalammat. Meinaa jo vähän masentaa ja tuntuu ettei tämä varmaan vielä ollut meidän kierto. Tiedostan hyvin että meidän huone on viileämpi nyt kun ulkona kylmempi, mutta silti tuntuu ettei nyt varmaan ollut meidän vuoro.. laskettu olisikin ollut perjantai 13 päivä 🤦🏼‍♀️ no ei auta kun odottaa vielä ja katsoa, aikaista vielä heittää kirvestä kaivoon. Päivät tuntuu tosi pitkiltä kun osui arkivapaita just tähän, yritetään nyt keksiä esikoisen kanssa kaikkea kivaa tekemistä ettei liikaa miettisi asiaa 😅 viikonloppuna sitten työt vie ajatukset muualle.

Liitteet

• IMG_3021.jpeg
    IMG_3021.jpeg
    387.1 KB · Katsottu: 41
@salamana täällä odotellaan tämän aamun testaustuloksia 😁🌈 Ymmärrän hyvin jos kaappi täynnä testejä, nehän voi vaikka vanhentua 🤭

@Ness multa mennyt jotenkin sun aiemmat viestit ihan ohi. Ensinnäkin iso halaus ja tsempit sinne! 💔 Kurjaa ettei nyt kesän aikana sitten hoitoja tehdä ja ompa ärsyttävää ettei oikeasti sitä syytä kerrota.

@Ninni30 Toivotaan että saat muuta ajateltavaa, silloin aika menee kyllä tosi nopeasti! Eihän nuo lämmöt vielä pahalta näytä, toivoa siis vielä on 🌈

Täällä odotettu ja kaivattu lämpöpomppu! Testit eilen ihan hailakkaa enää. 🤩 ai vitsit miten onnellinen voi olla tästä. Olin varautunut että koko kesä menee kierron palautumiseen, koska on ollut niin hiton pitkät kierrot muutenkin eikä tuo kohdunulkoinen varmasti asiaa auta. 🌈

Liitteet

• Screenshot_20250625_075745.jpg
    Screenshot_20250625_075745.jpg
    142.3 KB · Katsottu: 56
En tiedä mihin länpöihin luottais, kun FF ottaa kellon lämmöt ja ne oli aamulla taas alhaset, mut otin samalla kuumemittarilla lämmön ni oli paljon korkeempi ja sen arvon laitoin premom-sovellukseen ja käyrä näyttää noususuuntaiselta🤔

Liitteet

• IMG_0500.jpeg
    IMG_0500.jpeg
    397.7 KB · Katsottu: 45
  • IMG_0501.jpeg
    IMG_0501.jpeg
    227.2 KB · Katsottu: 42
@Puolikuu mulla tän kohta kahden vuoden yrittämisen ajan on vaihdelleet kierrot 28-39 päivän välillä. Siinä ei oo yhtään mitään logiikkaa 😅 ja ovuloin kuitenkin testien ja lämpöjen perusteella joka kerta. Mut keskiarvokierto on sellaiset 31-32 päivää. Oliko sulla lämmöissä tänään nousua?

@Ninni30 toivotaan että ne lämmöt sieltä pomppaisi! Onhan täällä aikaisemminkin nähty näitä masentavia kiertoja jotka kääntyneet plussaksi 💕

@Malttamaton145 tosi kiva että kierto palautui kuitenkin noin pian ku:n jälkeen ja ovis tuli. On niin usein kuullut tarinoita että kestää kuukausitolkulla vuotelut ja että alkaa aina uudestaan 😔 onneksi sulla meni tämä aika joutuisasti ja pääsit uuteen yritykseen pian 🌈

@Haaveilua96 kello on vähän siitä epätarkka et jos sattuu olemaan yhtään löysällä ranteessa niin voi antaa huonoa lukemaa 😅 et siinä ei yhtä arvoa kannata katsoa niin tarkasti, vaan enemmän sitä trendiä. Jos kuitenkin mittasit aamulla heti herättyäsi ennen kuin lähdit liikkeelle kuumemittarilla, se on varmasti oikein luotettava lämpö. Teetkö siis kahta lämpöseurantaa eri sovelluksiin?

@Ness no tavallaan enimmäkseen käytän premom sovellusta ja se ei piirrä noista kellon arvoista mitään käyrää niin oon sit kainalolämmön ottanu aina sinne. FF ottaa suoraan terveystiedoista kellon lämmöt niin sitäki sit seurailen, mut nyt en enää tiedä mitä kannattaa katsoa🙈 sen verran liikuin aamulla et kävelin olohuoneeseen sohvalle istumaan kun kuumemittari oli jäänyt sinne, mut en usko et se kuitenkaa nostais lämpöjä ihan niin paljon. Kello näytti 36.33 astetta ja kuumemittari 36.7 kuitenki🤔 kellon lämmöt voi kyllä olla mitä sattuu, kun toi 8kk tyttönen nukkuu meidän kanssa ja mulla käsi aina missä sattuu ja suurimmaks osaks tyynyn alaa niin en tiedä onko kädessä ees verenkierto kunnossa aamusin😂

@Puolikuu miltäs tänään näyttää?

@Ness harmi että menee kesäsulun takia nyt myöhemmäksi, toivottavasti saat nautittua kesästä tässä välissä ❤️‍🩹

@Ninni30 on todellakin vielä aikaista, nyt on vielä tosi aikaiset dpo:t ja tuolla on hyviä talletteluja oviksen ympärillä 😊

@Malttamaton145 hyvin nousi lämmöt! huikeaa ettei ku sotkenut tämän enempää kiertoa, tervetuloa piinaviikoille 😁

@Haaveilua96 löysä kello ja epämääräiset sänkykaverit varmasti vaikuttaa tuloksiin 🤭 huomaan itse myös heti jos tyttö on tullut meidän sänkyyn yöllä kun tulee heräiltyä ja pyörittyä paljon enemmän, varmasti sellainenkin vaikuttaa niihin mittaustuloksiin.

lämmöt vielä luteaaliviivan paikkeilla ja sykkeet vähän koholla eiliseen, testi näytti ihan puhdasta negaa 🥴 rinnat tosin edelleen kipeät ja tuntuu että voisin koko ajan syödä vaan. aikaisin plussa minkä oon tässä puolen vuoden aikana saanut on ollut vasta 13dpo.
viimeviikko meni niin paljon nopeammin kuin tämä odottelujen osalta kun juhannushulinat vei kaiken ajan, nyt on vielä vikat päivät ennen kesälomia niin aika matelee extrahitaasti.

1750833840766.png

Hyvin bongattu ovisoireet @Ninni30 !

@Jolinda iso halaus ja tsemppiä altistus-kokeeseen ❤️ Toivottavasti ei tule pahoja reaktioita🤞

@Malttamaton145 hyvältä vaikuttaa, mullakaan ei ovulaatiodippi erotu läheskän joka kierrossa. Toivotaan että juhannuksen talletteluissa olisi taikaa 🌾

@salamana no nyt vaikuttaa lupaavalta!

@Puolikuu mitä tuossa prenomin näkymässä tarkoittikaan punainen tai sininen käyrä?

@Ness ei vielä eilen, mut tänä aamuna kyllä Kurjaa että ohittivat teidät tältä hoitokierrokselta; toivottavasti kesän jälkeen osuu ajoitukset paremmin.

Täällä tosiaan parin matamamman päivän jälkeen käyrä nousi uudestaan 🌈 (Olin kyllä valvonut varmaan 3-4h kun mittasin; eiliset ylityöt kostautui ylivireytenä.) Ei erityisiä oireita, pieni perustoiveikkuus vaan. Pitää koettaa pysyä kiireisenä ja ottaa iisisti vaikka helpomminhan se on sanottu kuin tehty 😆

Liitteet

• IMG_20250625_072127.jpg
    IMG_20250625_072127.jpg
    168 KB · Katsottu: 51
@Ness no tavallaan enimmäkseen käytän premom sovellusta ja se ei piirrä noista kellon arvoista mitään käyrää niin oon sit kainalolämmön ottanu aina sinne. FF ottaa suoraan terveystiedoista kellon lämmöt niin sitäki sit seurailen, mut nyt en enää tiedä mitä kannattaa katsoa🙈 sen verran liikuin aamulla et kävelin olohuoneeseen sohvalle istumaan kun kuumemittari oli jäänyt sinne, mut en usko et se kuitenkaa nostais lämpöjä ihan niin paljon. Kello näytti 36.33 astetta ja kuumemittari 36.7 kuitenki🤔 kellon lämmöt voi kyllä olla mitä sattuu, kun toi 8kk tyttönen nukkuu meidän kanssa ja mulla käsi aina missä sattuu ja suurimmaks osaks tyynyn alaa niin en tiedä onko kädessä ees verenkierto kunnossa aamusin😂
Kellon lämpöjähän ei oikein voi verrata aamulämpöön, sillä kello mittaa koko yön ja arvioi siitä sen keskilämmön kun sit taas aamulämpö on aamulämpö😊 eli ei oo verrainnollisia keskenään, mutta toki kumpakin omana käyränään verrattavissa. Apple Watchin pitäis kyllä just ympäristötekijät huomioida aika hyvin 🙈

Takaisin