BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Pogo Siellä komea lämpöpumppu ainakin! 🤩

@Haaveilua96 ja @Ninni30 Jospa ne käyrät sieltä vielä lähtis kunnolla nousuun.. 🙏

@Jolinda Näyttää kyllä lupaavalta sun käyrä, ja onpa jännittävää, että rimmaa aikaisempaan plussakierron käyrään! 😍 Jännityksellä odotamme testituloksia..! Mikä tuo lääkärin koe on, mitä ei saa tehdä raskaana? Anteeksi kysymys, mutta aivoni ei tuota mitään järkevää vastausta.. 😅

Joo täällä tuli jonkinlainen nousu lämmöissä, vaihdoin toki eilen ohuemman peiton käyttöön, mikä voi ehkä vaikuttaa vähän myös.. (?) Piti vähän manipuloida Premomin lämpökirjauksia hetkellisesti, jotta suostui siirtämään oviksen paikoilleen.. Ollut niin sahaavia lämpöjä alkukierrosta, että halusi asettaa oviksen ilman LH-mittauksia tuonne kp13 paikkeille. 🙈 Se kyllä huonosti muuttaa arvioitaan, vaikka testidataa syöttää, kummallista. Kai se auttaisi, jos testaisi jo aiemmin, mut se on vähän turhaa, kun tietää ettei vielä mitään tapahdu.. Ovistesti tänään oli ihan hailura enää. Epäilen, et huippuarvo on ollut perjantaina, oltiin huvipuistossa päivä, niin vasta illalla sain otettua toisen testin.

Liitteet

• IMG_20250622_100230.jpg
    IMG_20250622_100230.jpg
    181.3 KB · Katsottu: 50
@Puolikuu hyvin lähtenyt nousuun, eiköhän seuraavat lämmöt nouse vielä lisää 🌈 tosta testistä: taisinkin kirjoittaa isommat selitykset salaiselle puolelle 😅 mutta lyhyesti testi on siis monen tunnin altistus antibiootille, jolle oon ollut/saanut allergisen reaktion. Kokeessa syön siis lääkettä sairaalassa kanyyli kädessä varuilta, jotta saa nopeaa hoitoa jos saan reaktion ja olen tarkkailussa muutaman tunnin ja lääke määrää nostetaan kokoajan jos reaktiota ei tule 😅 tässä tiukka kielto raskaana olemiseen ja muutenkin kun stressaantuneena googlailin dpo0-14 syötyjen antibioottien vaikutusta mahdolliseen raskauteen, niin eivät olleet kovin positiivisia tulokset jota löysin.. eli jos pientäkään viivanpaikkaa näkyy, perun ajan.. en saa perua sitä enää ilman raskautta, koska sit joudun takaisin jonoon, joka on kestänyt 6kk 😅 ja tää testi on tosi tärkeä, en halua odottaa sen kanssa jos (ja kun todennäköisesti) ei plussaa tule.

@Puolikuu juu kunnon lämpöpumppu mutta tänään taas vähän matalampi. Enkä vielä ole aloittanut Terolutejakaan vaan tänään meinasin illasta aloittaa.

Väsymys on ihan jäätävä ja nytkin töissä yritän vaan pysyä hereillä. Pyysin poikaa tuomaan kahvia mulle niin enköhän mä jotenkin jaksa.

Liitteet

• Screenshot_2025-06-22-12-19-54-96_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-06-22-12-19-54-96_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    337 KB · Katsottu: 45
Kiitos kun olitte kyselleet @Puolikuu ja @Jolinda ❤️ Laitankin nyt anteeksi taas vaan omaa napaa, en oikein nyt pysty ajattelemaan muuta..

En oikein tiedä mitä täällä nyt oikein ajatella, kun tosiaan tein perjantaina uudestaan pitkällä pidätyksellä päivä virtsasta testin ja se samallalailla oli haaleampi kuin se ensimmäinen testi. Tästä lannistuneena ja jälleen uuden matalan lämmön myötä en uskaltanut testata lauantaina. Tuntui että kaikki oireetkin oli kadonnut kuin tuhka tuleen, joita olikin erikoisen paljon torstaina. Ajateltiin jo ihan täysin, että tämä oli nyt varmastikin sitten tässä.
Mulla on vielä ollut lisäproge käytössä ja tänään testasin jo ihan sillä, että sen voi sitten lopettaa jos raskaus ei etene. Mutta tänään tulikin tummempi viiva ja siitä ihmeissäni tuhlasin digitestin ja siihen tuli raskaana 2-3 viikkoa.
Voiko lämmöt raahata näin matalalla onnistuneessa raskaudessa? Tuntuu että itse olen nähnyt vain niitä satunnaisia heittoja matalalle ja ne on samantien noussut takaisin ylös. Tiedän ettei lämpöjä kannattaisi kauheasti katsoa, mutta sen perjantain haalistuneen testin kanssa on vähän vaikea olla huolestumatta.

IMG_20250622_175733.jpg

IMG_20250622_182033.jpg

Muokattu viimeksi:
@SyysSumu Alkuun se hcg on niin matala että noi testit vois selittyä ihan sillä, nyt on kuitenkin jo tosi hyvän vahvunen viiva noille dpo:lle 🫶🏻 lämmöt on kuitenkin alkukiertoa ylempänä vielä joten tuskin niidenkään suhteen on mitään hätää🤞🏼💖

@SyysSumu hyvin samannäköinen viiva kuin mulla oli dpo 15! Lämmöistä en olisi huolissani ❤️ onnittelut vielä ja tarrasukkia edelleen 🌈 ja tsemppiä, nuo ekat päivät ja viikot on piinaavia.

@SyysSumu koita olla stressaamatta. Juu tiedän ettei se oon helppoa mutta mitään muutakaan ei voi itse tehdä.

Väsymys ja päänsärky helpotti vähän kun sain pojan tuomana kahvia töihin mutta oon jo niin väsynyt että kohta painun nukkumaan. Huomenna vielä aikainen aamuvuoro ja sen jälkeen yksi vapaa.

@SyysSumu
Ensinnäkin onnittelut plussasta! Ihana ylläri. 😍
Kuten muutkin tuossa jo sanoikin, niin koittaa olla stressaamatta noista lämmöistä. Se on vaikeaa, mutta enemmän luottaisin tässä kohtaa testiin. Vahvistuminen on kyllä tosi hyvännäköistä, ja hyvä noille dpo päiville, vaikka onkin useampi päivä välissä. Toisilla se hcg tuplaantuu eri tahtiin.
Ja mulla ainakin on yleensä aina ollut päivällä vahvin testi.
Voithan sä kokeilla kysyä neuvolasta / digineuvolasta yms mikä teillä päin on se linja että pääsisikö hcg verikokeisiin?

Ite oon päässyt kun oon kertonut kuinka huolissaan oon että eteneekö normaalisti. Toki viimeisimmässä sain mittaukset koska oli vuotoja. Mutta aina kannattaa kysyä. 😊 Tsemppiä kovasti! ❤️

Mä kirjoittelen paremmalla aikaa sitten lisää ja aktivoidun, vaikkakin tästäkin taas tuli pitkä teksti 😂

@Jolinda Aa okei..! No mutta, sitten onkin vähän ristiriitaista, mitä toivois jos tuo siedätyskin olisi tarpeellista.. Mutta tokihan me ensisijaisesti sitä plussaa varmaan toivotaan..! 💖

@SyysSumu Hienosti on vahvistunut viiva! 🥰 Varmasti hermoja raastavaa tuo alkuaika.. 😔 Mutta niin kuin täällä on kannustettiin, niin enemmän varmasti tuo vahvistunut viiva merkkaa kuin lämmöt. ♥️

@Pogo Jaksamista sinne.. Silloin pitää nukkua, kun väsyttää ja vain onnistuu. ♥️

Täällä ollut kans melko väsynyt juhannus. Perjantaina oltiin huvipuistossa, mut sit kaks päivää vaan kotosalla ja mä ja mies on nukuttu päikkärit, vaikka poika ei oo suostunut. 😂 Onneksi on leikkinyt sillä välin itsekseen tai kuunnellut äänikirjaa, niin sai vähän torkuttua. 🥰 Nyt sit viimeinen viikko vielä taisteltava ennen lomaa. 😬

Kirjoittelen myöhemmin vastauksia mutta kunhan tulin kertomaan että piinaus päättyi jo DPO8 (torstai) nukkumaanmennessä pariin ekaan pisaraan. 😩 Olin kyllä vielä toiveikas että jos ne pari pisaraa ei tarkoittanut mitään ja käytin vielä yhden cyclon, mutta DPO9 (pe) aamulla lämmöt putosi ja tuhrutti koko päivän. Vähän kirkasta verta näkyi vasta illemmalla niin lasken sitten DPO10 (la) varsinaiseksi KP1 vaikka lauantainkin vuoto jäi aika niukaksi ja kunnon kivut ja veriaalto alkoikin vasta tänään sunnuntaina (DPO11/KP2). Tein testin vielä aamulla varmuuden vuoksi mutta tyylipuhdas negahan se oli. Vähän hankalaa arvioida että mikä päivä on KP1 kun sitä epämääräistä vuotelua oli useampi päivä mutta kaipa nyt maanantai on KP3 ja otan letrot taas illalla käyttöön. Harmittaa ensinnäkin se että ei tärpännyt kun tehtiin niin kovaa työtä, ja lisäksi harmittaa että ens kierrossa jos tulee ovis samaan aikaan ollaan just sillon 3 päivää erillään, ja eniten harmittaa se että luteaali oli ehkä virallisesti vaan 8-9 päivää pitkä tällä kertaa vaikka oli cyclot 2 kertaa päivässä käytössä. 😞 Muuta lohtua en niistä saanut kuin että rintoja on kivistänyt monta päivää ja kivistää edelleen... (ei ole tällaista aristusta ollut aiemmin niin vähän toivoin plussaa mutta menkat sen toiveen lyttäsi tehokkaasti)

Pitää yrittää pysyä toiveikkaana ja toivoa että tulevassa kierrossa tulee ovis pari päivää aiemmin eikä missata sitä 🙏 Ja jos luteaalikin vaikka kestäisi pidempään ja tämä juuri alkanut kesäsulun kierto päättyisi vielä kaiken lisäksi selkeään plussaan eikä menisi enempää rahaa yksityiselle! Yritän nyt kääntää alkukierron harmituksen positiivisen puolelle... 😅🤞 Mutta nyt nukkumaan! Ei muuta kun lisää BBT-unia 🙈

@Ninni30 ja @Haaveilua96 hassua ettei lämmöt lähteneet vielä kovin selvästi ylöspäin ovisplussan jälkeen. Katsoin että ainakin toisella oli applewatch-käytössä, voisko se olla liian löysällä ranteessa tai jotain? En tiedä, toivottavasti selviää muutaman päivän sisään.

@Ness tylsää että käyrä jäi epätyydyttäväksi eikä hoitojen jatkosta ole varmuutta 💔 Onko menkat jo alkaneet? Milloin pääset jäämään lomalle? Toivottavasti kesästäsi tulee kaikesta huolimatta hyvä ja rentouttava.

@Puolikuu ihanaa että unet on parantuneet. Tsemppiä viimeiselle työviikolle ennen lomaa!
Mulla tulee kans välillä niin pitkiä kirjoitustaukoja etten vaan pysty vastaamaan ihan jokaiselle erikseen. Uskon/toivon ettei se loukkaa ketään jos ei riitä paukkuja enempään kuin muutamaan viimeisimpään viestiin reagoimiseen - vapaaehtoisestihan tätä kuitenkin tehdään, ja 'täysiä' kommentointikierroksia voi sit tehdä taas kun on enemmän aikaa kirjoittaa foorumille.

@Pogo mikä lämpönousu! 😋

@Jolinda kiva että lämmöt lähti kipuamaan ylöspäin. Onhan se tavallaan hyvä tilanne kun on jotain positiivista odotettavaa testituloksista riippumatta - jos tulee plussa niin ihanaa, mutta jos ei niin saa kuitenkin tärkeän testin tehtyä. Mikä päivä senyt taas olikaan edessä?

@SyysSumu hurjasti tsemppiä alun epävarmuuteen. Luteaalivaihetta sanotaan piinaksi mutta ei se ole mun mielestä kyllä mitään siihen verrattuna millaiseen mankeliin tunteet joutuu plussan jälkeen. Viivat näyttää hyvältä noille päiville kyllä.

@Feronia voi mörkö että tiputtelu/vuoto alkoikin jo noin aikaisin, oon pahoillani puolestasi 💔

Täällä ei kummempaa, luteaali puksuttelee omalla painollaan eteenpäin ja nyt on jo dpo7 🙄 Tällä kertaa nännit on olleet hitusen arat jo dpo3-4:stä lähtien, mutta sitä ollut nyt niin monta kertaa että taitaa olla vain mulle uusin luteaalioire. Tämän aamun lämpödroppi liittyi tod.näk. tavallista aiempaan herätykseen kun ensin mun piti olla ajamassa puoliso töihin mutta lopulta ei tarvinnutkaan 🫤

Liitteet

• IMG_20250623_075147.jpg
    IMG_20250623_075147.jpg
    166.3 KB · Katsottu: 56
@Feronia pahoittelut vuodon alkamisesta 😔 onpa tylsää kun cyclot ei pitäneet vuotoa poissa 😩

@SyysSumu hienosti testit vahvistuneet! 😍 tsemppiä odotukseen ❤️

Omaa napaa:

Täällä kello ei jostain syystä mitannut lämpöjä tänään 🙄 niin ärsyttävää! Joskus jos ehkä valvon liikaa yöllä, niin se ei anna aamulämpöjä 😩 tein ekan testin tänään dpo9 ja täysi nega, katse alkaa olla jo seuraavassa kierrossa. Mulla lääkärinkoe on dpo11, eli keskiviikkona ja vaikuttaa vahvasti siltä, että pääsen sen tekemään. Dpo9 on toki aikainen testailuun, mutta oon saanut aina hailakan plussan tässä vaiheessa, kun on ollut plussakierto. Huominen näyttää jo aika varmasti tilanteen ainakin sen osalta menenkö testiin vai en 😊

@Feronia pahoittelut negasta ja uudesta kierrosta ❤️

Oon muutamat päivät tässä jo testaillut
ovista, kun kierto varmasti ihan sekaisin. Ja premomin nuo kp päivät ei pidä yhtään paikkansa tuon ylipitkän ku vuodon vuoksi. Eikä FF osaa nyt ennustaa mitää muutakun vuotoa alkavaksi 😅

Juhannus oltiin mökillä ja jätin testit kotiin. Siellä alkoikin sit eggigset ja kieltämättä oli ehkä hieman hankalaa saada ajatuksia testeistä muulle. No heti eilen kun päästiin kotiin niin testailemaan ja ovisplussahan sieltä tuli! 🤩 Testaushulluna testailin sitten kahteen kertaan eilen. Ja tallettelut saatiin tehtyä. Nyt mielenkiintoista, että onko tänäänkin ovistestit plussaa, menikö jo vai ehditäänkö vielä tuplaamaan mahdollisuudet.

En olis ikimaailmassa uskonut että näin nopsasti ku jälkeen saisin ovisplussan. Voisiko tuosta Donafertystä olla jo apua? 🤔

Miten muut jotka käyttää /on käyttänyt tuota Donafertyä teette oviksen jälkeen, jatkatteko luteaalivaiheessakin käyttöä vai pidättekö taukoa?

Täällä ilmeisesti nyt muitakin hiljattain ovisplussanneita? 🤩
Vaikea päästä mukaan keskusteluun, kun täällä tapahtunut niin paljon oman "poissaolon" aikana. Älkää siis pahastuko jos en kommentoi 🫣Ja hei tervetuloa kaikille uusille🩷

Liitteet

• Screenshot_20250623_085421.jpg
    Screenshot_20250623_085421.jpg
    139 KB · Katsottu: 66
  • Screenshot_20250623_085758.jpg
    Screenshot_20250623_085758.jpg
    176.2 KB · Katsottu: 60
Tänä aamuna lämmöt nousussa ja LH laskussa👍🏻katsotaan mitä tästä kehkeytyy ja tuleeko parin viikon päästä ekat kuukautiset vai uus raskaus😬🙈

Liitteet

• IMG_0489.jpeg
    IMG_0489.jpeg
    382.4 KB · Katsottu: 52
  • IMG_0491.jpeg
    IMG_0491.jpeg
    218 KB · Katsottu: 53
@Feronia pahoittelut vuodon alkamisesta 😔 onpa tylsää kun cyclot ei pitäneet vuotoa poissa 😩

@SyysSumu hienosti testit vahvistuneet! 😍 tsemppiä odotukseen ❤️

Omaa napaa:

Täällä kello ei jostain syystä mitannut lämpöjä tänään 🙄 niin ärsyttävää! Joskus jos ehkä valvon liikaa yöllä, niin se ei anna aamulämpöjä 😩 tein ekan testin tänään dpo9 ja täysi nega, katse alkaa olla jo seuraavassa kierrossa. Mulla lääkärinkoe on dpo11, eli keskiviikkona ja vaikuttaa vahvasti siltä, että pääsen sen tekemään. Dpo9 on toki aikainen testailuun, mutta oon saanut aina hailakan plussan tässä vaiheessa, kun on ollut plussakierto. Huominen näyttää jo aika varmasti tilanteen ainakin sen osalta menenkö testiin vai en 😊
Mullakaan ei aamulla kello mitannut lämpöjä🙈 oliskohan ollu joku bugi tai päivitys yöllä🤔mittasin sit kuumemittarilla

Ihan ensinnäkin: Kyyneleet silmissä olen lukenut teidän viestejä ja tsemppejä 🥹 musta siis tuntuu siltä että olisin varmaan ihan raunioina ilman teidän tukea ja tietämystä asioista. Mieskin tuossa eilen tokaisi, että mene nyt kysymään siltä ryhmältä noista lämmöistä, ne varmasti tietää 😅 Kiitos siis ihan jokaiselle, tää ryhmä on kultaa, te ootte kultaa ❤️🥹 ja kiitos yhteisesti vielä onnitteluista ja tsempeistä ❤️
Te ootte varmasti oikeassa ja koitan nyt isommin olla analysoimatta näitä lämpöjä. Tänä aamuna ne oli kohonnut vähän, se toki toi vähän rauhaa. Mun pää ei kestä jokapäiväistä testailua, joten testaan varmaan huomenna seuraavan kerran. Alan nyt varovaisesti siirtymään siihen ajatukseen, että raskaana ollaan, ellei toisin todisteta. Vielä en taida uskaltaa siirtyä helmikuisiin tai edes vaihtaa sovelluksia raskauden seurantaan, mutta edetään pikkuhiljaa 🥹 Laitan tuohon vielä tuon käyrän.

IMG_20250623_110329.jpg

Nyt vähän mieli rauhallisempi niin pystyn keskittymään paremmin myös muidenkin tilanteisiin, ennenkuin tästä siirryn taka-alalle.

@Ness haleja sinne ❤️ mä niin toivon sinne nyt parempaa onnea ja että kierto menisi nyt yksiin aikataulujen kanssa ja ehtisitte vielä hoitoihin ennen kesäsulkua ✨

@Jolinda käyrä näyttää kyllä tosi lupaavalta ja verrattaen tuohon aiemman raskauden käyrään! Harmi kun lämmöt ei tänään tallentunut 🫤 toivotaan että siellä on ollut myöhäisempi kiinnittyjä liikkeellä ✨

@Puolikuu joo musta tuntuu että toi Premom on vähän itsepäinen ja en oikein oo voinut ollenkaan luottaa niin paljoa sen arvioita oviksista ym kun se on arvioinut niitä tosi erilailla kuin esim fertility friend. Tsemppiä piinapäiville! ✨

@Feronia onpa kurjaa, että cycloista huolimatta tiputtelut ja sitten kuukautiset alkoi ☹️ Tsemppiä uuteen kiertoon ❤️ toivotaan että ovis tulisi nyt tässä kierrossa aiemmin ✨

@Yrttiteetä tekisi mieli taitaa olla myös aika hyvä kohta kiinnittymisdipille? Tsemppiä piinailuun ❤️
ja juu kyllä, nyt itsekin ymmärrän sen, että tämähän se varsinainen piina-aika vasta onkin!

@Malttamaton145 hienoa ensinnäkin että ovis sieltä tuli ja että ennätit saamaan sen kiinni ja ehditte tallettelemaan! 🤩 Tänäänhän on vielä hyvää aikaa varuiksi talletella! ✨
Mulla itseasiassa on kaksi lähetettä hcg verikokeeseen, ensikäynnin lääkäri jostain syystä varuiksi ne mulle laittoi tulevaisuutta varten. Ajattelinkin nyt että jos testit nyt lähipäivinä saa pohdituttamaan, niin käyn niissä kokeissa, niin saa jotain varmuutta tai ainakin mielenrauhaa.

@minttutuuli tuli mieleen kysyä, että sullakin oli se progetuki siellä plussakierrossa niin kuinka kauan jatkoit niitä? Mulle ne määrännyt lääkäri sanoi että plussatessa voi käyttää paketin loppuun, eli yhteensä sen 15 päivää, mutta oon kuullut että ihmiset on käyttänyt pidempäänkin. Jotenkin meinaa pelottaa lopettaa ne, kun tuntuu että toi progetuki saattoi olla yksi ratkaiseva tekijä tässä kierrossa.

Ihan hurjasti plussatuulia ihan kaikille ❤️

Muokattu viimeksi:
@SyysSumu jatkoin niitä paketin loppuun, eli sen verran kuin oli jäljellä. En nyt muista miten moneksi päiväksi niitä plussan jälkeen riitti, mut ei viikoksikaan. Ohjeeksi sain siis lopettaa ne dpo 14 plussaan, mut jatkoin omin päin ne loput 😅 kysyin polilta jatkoreseptiä, mutta eivät myöntäneet. Pelotti tosi paljon lopettaa ne, mutta hyvin meni kaikki eikä mulla oo ollut mitään vuotoja/tiputteluja. Toivottavasti sullakin näin 🌈

Hei kellään kokemusta kun vasta dpo3 ja pientä vaaleanpunaista vuotoa, sellasta valkovuodon omaista mutta punertavaa? Kiinnittymisvuoto mutta nyt jo?

Hei kellään kokemusta kun vasta dpo3 ja pientä vaaleanpunaista vuotoa, sellasta valkovuodon omaista mutta punertavaa? Kiinnittymisvuoto mutta nyt jo?
Voi liittyä ovulaatioon, dpo3 on vähän liian aikanen kiinnittymiselle 😊

Takaisin