BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@SyysSumu No voi harmi! Pidän peukkuja ihmeiden varalta mutta jos vuoto alkaakin, niin tsemppiä alkukiertoon! ♥️ Otan itsekin kuukupin mukaan mökille niin pääsee uimaan vaikka vuoto alkaisikin progeista huolimatta taas DPO10. 😅 Oon varovaisen toiveikas että pääsisi sunnuntaille ilman vuotoja mutta saa nähdä...
Hyvää juhannusta!

@Yrttiteetä tekisi mieli No niinpä! 🤣 Muistan että unessa sovellus päätteli lämpötilasta että nyt alkoi tulehdus, olisihan se sinänsä kätevää jos toimisi noinkin! 😂
Oho, yllätysovis! No sit täytyy vaan toivoa parasta! 🤞 Jospa sieltä juuri paras uimari pääsi paikalle!

Hyvää juhannusta itse kullekin! ☀️ Varmaan itsekin pidän taukoa viikonlopun ellei sitten tule mökillä plussaa, sitten on kyllä pakko tulla kertomaan 😂

1000055089.jpg

Vähän omanapaa. Ovistestejä + tänää, vaikka odotin vasta parin päivän päästä joten nyt se tuli nopeammin kun aikaisemmin! Tallettelut hoidettu nyt vaa pidetään varpaat ja sormet ristissä 🙏

Liitteet

• IMG_3005.jpeg
    IMG_3005.jpeg
    402.3 KB · Katsottu: 47
Täällä lämmöt menee samaa siksakkia ku aina ennenki, mut kaks päivää sitten alko ovislimat ja tuntemukset ja tänään pärähti ovis plussa tikkuun🤩 eilen tuli vielä miehen kanssa touhuiltua makkarissa🙈 eli nyt sit piinaillaanki jo heti ekasta kierrosta synnytyksen jälkeen🙈
IMG_0420.jpeg

Okei, no... täältä mä taidan tulla vähän häntä koipien välissä takaisin...🫣🫣 Ihmettelin eilen kun käytiin lenkillä, hengästytti ihan hirveästi ja oli sellainen olo kuin olisin kovassa flunssassa lenkkeillyt, enkä meinannut millään pysyä miehen perässä kun yleensä hän koittaa pysytellä mun perässä. Kirosin siinä sitten että jaha sellaisia lugesteronin sivuvaikutuksia.
Aamulla huomasin, että lämmöt oli vähän kohonnut takaisin ylöspäin.. jäi vähän vaivaamaan ja miehelle totesin, että teen testin ihan vaan sen takia, ettei mun ajatukset nyt lähde laukalle turhaan ja mitäää.. 😯 piti moneen kertaan katsoa, että enhän mä vahingossa tehnyt ovulaatio testiä. onko siellä joku, ekaa kertaa ikinä, nyt ainakin yrittänyt tarttua kiinni..? 🥹 Noin kahden tunnin pidätyksellä iltapäivällä testattu.

IMG_20250619_164328.jpg

IMG_20250619_162700.jpg

Korjasin käyrään nyt oikean dpo:n etten mee itse sen kanssa nyt sekaisin.

@SyysSumu ihanaa, onnea!!! 😍 Tuohan on ihan selkeä plussa, ja vielä noin lyhyellä pidätyksellä! Ja siis, miun tän plussakierron käyrä oli ihan samanlainen, ehkä jopa vähän masentavampi kuin dpo 9-11 käyrä laski vaan kuin lehmän häntä (vaikka oli progetuki) ja sit dpo 12 tuli taas nousu. Voi vitsit, nyt paljon tarrasukkia matkaan! 🌈❤️

Ihanaa @SyysSumu onnea 😍❤️ niin se vain plussa pääsi yllättämään nopeasti kuitenkin 🌈😍 toivottavasti plussa vahvistuu ja pysyy matkassa loppuun asti!

Onnittelut kaikille plussan saaneille.

Täällä selkeä ovisplussa eilen ja tänään jo haaleampi. Lämmöt näyttää mitä tahtoo mutta eiköhän ne tästä nousee huomenna selkeästi ylemmäs. Ainakin tänään oli tosi selkeät oviskivut kun menin töihin illaksi. Just sitä ennen ehdittiin käyttää tilaisuus hyväksi. Nyt jäädään odottelemaan se pari viikkoa. Onneksi mulla ei ole edes testejä kotona millä sais testattua enkä aio hankkia ennen kuin on se kaksi viikkoa kulunut. Kunpa vaan pystyisin odottamaan yhtä pitkään ku ekan aikaan kun testasin vasta kpl 35 kun menkat oli myöhässä pisimmänkin kierron mukaan.

Liitteet

• Screenshot_2025-06-19-22-10-22-56_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    Screenshot_2025-06-19-22-10-22-56_c117003b601ff3debd1e6b91429968c5.jpg
    96.2 KB · Katsottu: 47
  • IMG_20250619_221047.jpg
    IMG_20250619_221047.jpg
    256.4 KB · Katsottu: 64
@Yrttiteetä tekisi mieli tervetuloa piinakerhoon 😃 onko lämmöt pysyneet ylhäällä? Toi on kyllä totta, että joskus tää lämpöjen seuranta tuo vaan stressiä, kun lämmöt pääsee yllättämään, mutta toisaalta myös rauhaa kun ymmärtää paremmin epäsäännöllistä kiertoa 😊

@Feronia mahtava uni 🤣 se oiskin mahtavaa, jos nää sovellukset ennustaisi vielä enemmän asioita 🤣 tuu sit kertomaan uutisia, jos testailet ❤️

@Pogo Tsemppiä piinapäiviin!

Omaa napaa:
Lämmöt jatkaa vaan laskua 😅 olin toivonut, että tänään nousisi luteaalitasolle, mutta meni vain alemmas. Ollaan kyllä nukuttu tosi kylmässä mökissä viimeiset kaksi yötä, mutta vaikea uskoa, että vaikuttaisi näin paljon 🤔 tänä aamuna heräsin tosi oudosta unesta ja rinnat oli arat, tai niitä pisteli jännästi.. ei oo pitkään aikaan ollut vastaavaa, vaikka rinnat onkin joskus luteaalissa arat.. voi toki johtua eilen otetusta prolaktiinia laskevasta lääkkeestä. Yritän vielä pitää positiivista mieltä yllä tästä käyrästä huolimatta, vaikka tuntuu että just nyt se ei kovin hyvää ennustele 😅 voi kun juhannus tekisi taikoja ja lämmöt huomenna pomppasi 37 🌈🌸

Ihanaa juhannusta ihan kaikille ❤️🌸 toivotaan isoa plussatuulen jatketta meille @SyysSumu perässä ❤️🌈 onko sulla @SyysSumu muuten laskettu just helmikuun lopussa vai meneekö maaliskuulle? 😊

Liitteet

• Screenshot_20250620_062853_FF App.jpg
    Screenshot_20250620_062853_FF App.jpg
    158.4 KB · Katsottu: 45
Kiitos hurjasti onnitteluista ❤️🥹
melkoista tunteiden vuoristorataa ollut tämä viikko ja näyttää vähän siltä että sillä myös jatkuu. Eli täytyy nyt rauhassa katsoa, miten tässä käy.. Aamun testi oli mielestäni hieman haaleampi kuin eilinen 😭, kun olisi ajatellut että se olisi tummempi aamuvirtsasta. Lämmöt oli myös laskenut, mutta niinkuin monen muun käyrästä tässä kohtaa huomannut, niin siitä nyt ei voi sanoa hirveästi mitään (oli myös huonot unet, nukuin jonku 5 tuntia). Mä niin toivon että tämä juhannusihme pysyttelisi kyydissä 🥹

sen vielä kysyn, onko kellään tietoa, että miten ihmiset on käynyt ottaa hcg verikokeita? Sain silloin ensikäynnin lääkäriltä tulevaisuutta varten pari lähetettä, en tiedä miksi, mutta mietin et onko niitä järkeä käyttää? Ehkä kannattaa ainakin odottaa, että lähtisi vähän vahventuu testit..
pidän nyt ainakin viikonlopun breikkiä täältä seuraillen rauhassa, että miten tämä etenee..

@Jolinda helmikuun lopulle se menisi 😊

Muokattu viimeksi:
@SyysSumu Eikä!!! 🥹🥹🤞🏼🤞🏼🤞🏼 varovaiset onnittelut, jotkuthan sitä sanoo että aamutestit on jostain syystä haaleampia kun iltatestit! Ja mulla tuli myös lämmöissä dippi dpo13, joten se ei onneksi vielä kerro mitään!🤭 Toivottavasti pääsisit pian siirtymään helmikuisiin 💕

@SyysSumu toivotaan parasta, ainakin tuossa aiemmassa testissä viiva näytti niin selvältä että jotain siellä ainakin yrittää tapahtua 🥹

@Jolinda kiitos! Edelleen lämmöt koholla eli piinakerhossa ollaan vaikka näin rikkonaisella käyrällä ei muuta varmaa pystykään sanomaan. Eipähän haittaa juhannusiltamien peruuntuminen kun se tarkoittaa että yksi ilta enemmän kytätä oireita ☺️ Mun kokemus on kyllä että eri paikassa (lämpötilassa) nukkuminen kyllä vaikuttaa, toivottavasti sunkin käyrä kääntyy ylöspäin vielä.

@Pogo toivotaan sinne myös sit testityyneyttä ja zeniä luteaalia 😌 Tai olisiko jotain suunnitelmia seuraaviksi kahdeksi viikoksi että aika menisi nopeammin?

Onnea ovisplussista myös @Ninni30 ja @Haaveilua96

Liitteet

• IMG_20250620_080857.jpg
    IMG_20250620_080857.jpg
    184.3 KB · Katsottu: 38
On vissiin useampi piinailija täällä nyt! Toivotaan plussa aaltoa ja joukkosiirtymistä maaliskuisiin!

Lämmöt mulla vielä alhaalla mutta viivat jo selkeästi haalenee että eiköhän huomenna pomppaa lämmöt! 😊

Hyvää juhannusta kaikille☀️ Mä olen puhallellut pettymystäni täällä taustalla, joten pahoittelut jo etukäteen, etten nyt kommentoi teille kanssamittailijoille sen kummemmin💕 Olen kyllä teidän viestejä lukenut 💕☀️

Omanapailut: Täällä eletään loppukiertoa, voi kun alkaisi ne menkat pian. Tän kierron käyrä on ollut jotenkin super masentava 😅Yleensä luteaalivaiheen lämmöt olleet jotenkin selvästi korkeammalla verrattaen follikkelivaiheeseen, mutta nyt lämmöt ihmeen alhaiset. Olisko sit tässä kierrossa heikompi keltarauhainen tms (se proge oli kuitenkin ”semi-ok). Tai voisiko letroilla olla jotain vaikutusta, en tiedä? Riippuen nyt että milloin menkat alkaa niin saa nähdä voiko ilmoittautua potentiaaliseen hoitokiertoon vielä ennen kesäsulkua. Siinä on kyllä tosi huonot mahdollisuudet, että ehtisi hoitoa tehdä (25%), mutta seuraava yritys sitten kesän jälkeen. Pohdin jo vakavasti yhden inssin tekemistä yksityisellä, jos elokuun ovulaatio osuu vielä sellaiselle viikolle, jolloin Tilkka on kiinni. Tuntuu turhauttavalta, mikäli kesän ja tän kaiken muun epäonnen takia jää kolme kiertoa putkeen välistä😅 Epäsäännöllisissä kierrossa on kyllä se ikävä, ettei voi ennustaa kovin tarkasti, vaan ainoastaan seuraavaa kiertoa voi ennustaa sellaisella tarkkuudella et ”johonkin kohtaan tätä kahden viikon jaksoa tulee ovis” 😅😅 Jatkan täällä taustalla pyörimistä, alkukierto ei oo mitenkään kiinnostavaa aikaa kuitenkaan. Onneksi kesä ja lomat edessä 💕
IMG_9080.jpeg

@Yrttiteetä tekisi mieli onneksi on töitä nyt niin että tulevalla viikolla on yksi yksittäinen vapaa ja toinen 4 päivän vapaa mikä ollaan reissussa. Seuraavalla viikolla on töitä joka päivä niin ehkä mä saan ajatuksia vähän muualle kun painan töitä muistamatta monesko dpo on menossa.

FF sanoo testi päiväksi mulle 30.6. mutta enhän mä kyllä silloin vielä testaa kun reissussa ollaan. Silloin ois dpo 11 mikä on vielä vähän turhan aikaista.

Kahlasin läpi hirveän määrän viestejä, toivottavasti muistan vastata kaikille.. 🫣😅 Yritän jatkaa vähän aktiivisemmin, niin ei tulisi niin paljon kirittävää. 🫢 Pahin työkuorma ehkä toivottavasti helpotti, ens viikko toki vielä lomaa edeltävä viikko, joka voi yllättää.. 🫣

@Ansq ja @minttutuuli Ihana kuulla, onnea kovasti teille jatko-odotukseen! 🥰

@Haaveilua96 , @Ninni30 ja @Pogo Pidetään peukkuja, piinapäiviä kohti! 👍👍👍

@salamana ja @Feronia Sinne myös peukkuja, vähän pidemmälle edenneille piinapäiville! 👍☺️ Ja täällä malttamattomana kuulemassa raportteja. 🤭

@Jolinda Voi kun siellä lämmöt pomppaisi ylös, niin voisi olla lupaavakin käyrä ja oireet ainakin vähän jotain vinkkailee..? 🙏 Tuntuisi, että kylmässä mökissä nukkuminen voisi kyllä vaikuttaa lömpöihin, vaikka ei omakohtaista kokemusta olekaan.

@SyysSumu Oi vitsit, toivottavasti siellä on viiva vahvistunut..? ♥️ Olipa ihana yllätys, kun olit jo menettänyt toivon tässä kierrossa. Toivon kovasti, että pysyisi matkassa! 🙏💖

@Yrttiteetä tekisi mieli Jännittävää sielläkin, pidetään peukkuja! 👍👍☺️

@Ness Voi toivotaan nyt, että kierto alkaisi pian, jos on alkaakseen.. Ja että seuraavalla kerralla teidän tuuri kääntyisi! Että ei enää mitkään kesäsulut häiritse ja ovis tulisi suotuisaan aikaan! 🙏🙏

ON: Huomiset aamulämmöt ehkä näyttää, pääsenkö kans piinapäiville vähän etuajassa. Oli viittä vaille ovisplussia to IP ja eilen aamu+ilta. Tänä aamuna jo haaleampi. Lämmöt on nousseet parin päivän dropista, muttei vielä alkukiertoa ylemmälle tasolle. Olis sit ovis ollut aiemmin kuin aikoihin, jos oli jo. Toinen vaihtoehto, että ei vielä ollutkaan. Mittaillaan ja testaillaan. Mietin kyllä, että jonkinlainen työstressin laukeaminen tuli torstain jälkeen, että voisiko se avittaa oviksen tapahtumisessa.. En tiedä. Oon saanut paremmin nukuttuakin nyt kuin aikoihin. 💗 Tallettelut torstai-iltana oli vähän pakkosuoritus, kun mies edelleen puolikuntoinen flunssan jäljiltä, mut onneksi tuli tehtyä. 🙏

Vaikka lämmöt on seuranneet tosi paljon niin nyt on selkeästi nousseet. Odotan vielä huomisen lämmön ja sen jälkeen aloitan Terolutit. Oli torstaina niin selkeät oviskivut kun menin iltavuoroon ettei pahemmasta väliä. Nyt kun vaan jaksaa odottaa töissä ja minireissussa sinne kuun loppuun niin alkaa rankka putki töissä eikä kyllä ehdi yhtään miettimäänkään raskauden mahdollisuutta.

Liitteet

• Screenshot_2025-06-21-18-59-16-99_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    Screenshot_2025-06-21-18-59-16-99_643fd85e22280202a4ab8a1e0e48d4cd.jpg
    322.5 KB · Katsottu: 51
Nää mun lämmöt on ihan kummallisia eikä mun mielestä viittaa ovikseen tai mihinkää muuhunkaa vaikka ovisplussan tikutinki🙈 onko mahdollista ns väärä positiivinen🤔 leposyke alkanu kyl nousemaan, mut en tiiä kertooko mitään, kun mahdollinen hedelmöitys tapahtunut tod. näk. perjantaina tai eilen
IMG_0464.jpeg

Nää mun lämmöt on ihan kummallisia eikä mun mielestä viittaa ovikseen tai mihinkää muuhunkaa vaikka ovisplussan tikutinki🙈 onko mahdollista ns väärä positiivinen🤔 leposyke alkanu kyl nousemaan, mut en tiiä kertooko mitään, kun mahdollinen hedelmöitys tapahtunut tod. näk. perjantaina tai eilen
View attachment 145240
Hei mulla näyttää käyrä aika samalta. Ovisplussa meillä tullu samana päivänä eikä lämmöt ota noustakseen, vaikka oireet oli ja meni. Tai eilen oli lämmöt ylhäällä, mutta join illalla lasin viiniä niin liekö se sitten vaikuttanut. Koska nyt lämmöt taas dippas.. ota tästä nyt selvää 😅

Liitteet

• IMG_3012.jpeg
    IMG_3012.jpeg
    424.7 KB · Katsottu: 39
@Puolikuu ihana kuulla, että työstressi on ehkä vähän nyt helpottanut! Miltä lämmöt näytti tänään? Saitko oviksen varmennettua?

@Yrttiteetä tekisi mieli mahtava homma, että lämmöt pysyy ylhäällä! Teillä onneksi sattui tallettelut luonnollisesti hyvään kohtaan, vaikka ovis pääsikin vähän yllättämään!

@SyysSumu ootko jatkanut testailua? Toivottavasti viivat vahvistuneet, joillain aamuvirtsa ei ole yhtä vahvaa kuin illalla.

@Haaveilua96 jotta FF merkkaisi oviksen, pitää olla 3 päivää nousussa lämmöt, mutta sulla on aika pomppiva käyrä, niin ilman testiä olisi ehkä vaikea sitä ainakaan vielä paikantaa. Joillain nousee lämmöt vaan hitaasti, ehkö muutaman päivän päästä jo näkyy tarkempi käyrä.. jos käyrä on epäselvä ja haluat varmuuden, voi käydä mittaamassa progen dpo7, josta näkee onko ovis tapahtunut.

@Feronia ootko vielä testannut?

@Ness tunnistan niin ton kierron epäsäännöllisyyden ärsytyksen hoidoissa 😔 tosi tuttuja tunteita! Mä jouduin 1.5 v sitten aina odottaa dpo21 asti ennen kuin sain lääkäriltä reseptin proveraan, jota sit syötiin 10 päivää, että sai "nollattua kierron" kun menkkoja ei tullut.. ja oviskin oli tullut joskus kp20-30 välillä, jos sitä edes tuli 😅 pitkät kierrot on lasta yrittäessä ihan pyllystä 😩 ja sit vielä se epäsäännöllisyys niin ei voi oikeen suunnitella elämää siihen ympärille 😩 muistelen, että sun mies oli reissutöissä, niin sitäkin on vaikea kontrolloida, jos ei tiedä tarkkaan milloin pitäisi olla kotona 🙄 iso tsemppihalaus! Toivon todella, että joku ihme tapahtuu ja saisitte inssin vielä ennen sulkua, jos letro annosta kasvattaisi vähän, vaikka joka toinen päivä 2 nappulaa ja sitten ovitrelle heti kun folli on 18mm 🤔 pitää vaan toivoa, että teidän lääkäri voisi suostua moneen kontrolliultraan, niin tota ovitrellea voisi yrittää hyödyntää follin irrotukseen hyvään aikaan 🌈

Omaa napaa: dpo8

Täällä lämmöt lähteneet h i t a a s e e n nousuun 😅 ollaan yhä samassa kylmässä mökissä, eli jotain pientä siellä tapahtuu. Ei kovin vahva usko tähän kiertoon näillä lämmöillä, mutta pidän toivoa yllä 😅🌈 huomasin yhden hauskan ja toivoa herättävän sattuman sentään; mun edellinen raskauskierto on melkein identtinen ton laskun kanssa. Dipissä on ihan samat lämmöt ja dpo:t (sama kello mittaamassa lämpöjä). Laitan kuvan tähän.. eli vielä on vähän toivoa, vaikka en saanut juhannusihmeeksi suurta lämpöpomppua.. Screenshot_20250622_061909_FF App.jpg

Toi raskaus meni kesken niin myöhään ja kaikki oli vauvoilla hyvin nt-ultrassa ja sen jälkeenkin, niin uskallan käyttää "positiivisena" esimerkkinä itselleni raskauskäyrästä 🌈 mulla on muissa käyrissä kans ollut selkeitä laskuja ja sen jälkeen nousuja, mutta mikään muu käyrä ei sopinut tähän nykyiseen käyrään näin identtisesti, mutta eihän tää oikeasti kerro mitään. Hauska sattuma vain 😅 huomenna "joudun" aloittamaan testailun lääkärin kokeen takia, odotan kyllä 95% varmuudella negaa sieltä 😅 pessimisti ei pety.

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja oviksen odottajille 🌼

Liitteet

• Screenshot_20250622_061946_FF App.jpg
    Screenshot_20250622_061946_FF App.jpg
    152.1 KB · Katsottu: 35
Takaisin