BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ah ja ainiin, @Ansq aivan hurjasti tsemppiä sinne ❤️❤️✨🥹 kiitos itsellesi kaikesta tuesta, mitä oot täällä antanut 💞 ja samaa sanon kuin muutkin, tule päivittämään kuulumisiasi tänne välillä!

@SyysSumu mun on pakko sanoa, että toi näyttää käyrältä, joka voisi enteillä plussaa 🌈🙈 toi lämpöjen nousu tossa dpo7 kohdilla on lupaava merkki 🌈 samanlainen kuin @Ansq oli ja mulla itselläni kans ollut plussakierrossa.. olisko thriphasic pattern ollut tollaisen uuden nousun nimi. Toivotaan, että luget pitää menkat vielä poissa! Hienoa, että ei ole mennyt piinailun puolelle, luulen että moni sitä toivoisi, että pystyisi ottaa rauhallisin mielin nää piinapäivät (itseni mukaan lukien 😂) mutta toki se ei ole kiva tunne, kun mieli alkaa jo luovuttaa sitä toivon kipinää 💔😩

@Feronia oonkin kuullut tosta tavasta kans, mutta en itse vielä testannut, pitääkin ehkä kokeilla päivinä kun ei halua töhryjä 😅 mä otan kans aamuin illoin 🤗 vähän oon halunnut testata ottaa vain iltaisin, mutta en uskalla "riskeerata" kiertoja sillä, että saisin liian vähän tukea. Viimeksi sit raskauden alettua vähensin yhteen päivässä parin viikon jälkeen plussasta ☺️ kuulostaa myös hyvältä testaussuunnitelmalta! Ei oo enää edes niin pitkä aika 😍

@salamana hieno nousu siellä! 😍

Täällä tuli nyt se kunnon pomppu vihdoin! Eli huomenna varmaan aloitan cyclogestit. Mulla on jotenkin positiivinen olo tästä kierrosta, en nyt povaa plussaa, mutta parempi fiilis kuin pitkään aikaan.. päätin että mulla on lupa olla kans vähän toiveikas, vaikka pettymys sit menkkojen alettua voi olla kova.. mutta kyllä ne menkat aina harmittaa, vaikka ei olisi ollut toivoa 😅 eli lopulta en häviä paljoa, jos nyt vähän elättelen enemmän toiveita kierron suhteen 🌈

Mua harmittaa, että joudun aloittaa tässä kierrossa taas aikaisin testailut yhden lääkärinkokeen takia, joka on siis dpo11 ja sitä ei saa tehdä raskaana. Olisin halunnut saada (ja yrittää 😅) odotella testailun kanssa vähän pidemmälle, mutta luulen että aloitan dpo9, niin ehdin perua ajan jos testeihin tulee haamulaista, joka vahvistuu yhtään.. Onneksi ei ollut ovitrellea tässä kierrossa, niin se ei sekoita pakkaa.

Liitteet

• Screenshot_20250616_110926_FF App.jpg
    Screenshot_20250616_110926_FF App.jpg
    138.2 KB · Katsottu: 56
@Ansq vielä niin isot onnittelut sinne 🥰 ❤️❤️ Tuo luo todellakin toivoa meissä muissa kuin pitkän ja kivisen yrittämisen jälkeen tärppää luomuna ❤️🌈 Ihanaa odotusta ja varmasti hyvä lopettaa lämpöseuranta, eihän se oikein mitään lisäarvoa tuo raskaudenseurantaan 😆 Käyhän aina välillä täällä huikkaamassa kuulumisia! Toivottavasti me kaikki muut seurataan pian perässä 🤞🤞

@SyysSumu tuo käyrä näyttää ihan tosi lupaavalta, toki se lisäproge voi vaikuttaa. ihana että nyt on ensikäynti varattu! pidetään kuitenkin sormet ristissä että kävisi ihana yllätys ennen sitä 😊 itsensä suojelu pettymyksiltä on täysin normaali reaktio, varsinkin jos on jo hetken yrittänyt...

@Jolinda meillä onkin mahdollisesti samat dpo:t tässä kierrossa, kivaa ettei tartte sitten yksin jännittää 😁

lämmöt pysyi tasaisesti tuolla ylhäällä. tässä kierrossa on ollut ihan poikkeuksellisen tasaiset ja alhaiset leposykkeet alusta asti (pl. tuo yksi viikonloppu mutta eihän sitä lasketa). normaalisti ne heittelee tosi paljon enemmän, en tiedä sitten minkä zen-tilan olen löytänyt vai onko vaan kiva että kesä alkoi vihdoin. jospa huomenna piirtyisi ovis tuonne ja voisi miettiä jo testipäiviä 🫣 nyt kun kaapissa on ihan kauhea kasa testejä niin kynnys testata on tosi matala.

todennäköisesti loppuviikkoon ei kauheasti ehdi foorumeita selailla, rauhallista juhannusta kaikille ❤️
1750137576773.png

@salamana Niin joo, testien päivämääräkin voi vaikuttaa! 😆 Oi lämmöt nousee, tsemppiä piinailuun! 🤞 Ja hyvää juhannusta etukäteen! 😊

@SyysSumu Eipä mitään! 😊 Eikä siis ollut tarkoitus päteä vaan tsempata kun harmittelit että ovispäivänä ei onnistunut, että ei se ollut se tärkein päivä muutenkaan!
Jes onpa kiva että ensikäynti on siellä syyskuussa odottamassa! 🙌 Saa pian lisäapuja jos ei sitä ennen tärppää!
Ja toivon mukaan pääset nyt DPO10 eteenpäin! Sitä mäkin kovasti toivon 🙈

@Jolinda Joo mäkin oon miettinyt että riittäisikö vain iltaisin mutta en oo vielä uskaltanut kokeilla vähentää 😅
Ja ole hyvä vaan vinkistä, huvittaa että täällä mä nyt levitän kakkostaktiikan ilosanomaa vaikka en olis ikinä sitä edes halunnut kokeilla! 🤣
Oho, onpa hankala tuo lääkärikokeen ajoitus! Ei varmaan pystynyt aikaa siirtämään? Toivon mukaan saat selvyyden ennen sitä! 🤞 Harmi kun vaikuttaa omiin testaussuunnitelmiin! 😞

Täällä DPO6 ja lämmöt putosi 🫣 Toivottavasti ne lähtee huomenna uuteen nousuun! 🤞 Nukuin kyllä hyvin ja ihan normaalisti kotona niin ei nyt löydy selityksiä normaalista poikkeavasta unijärjestelystäkään. 🤔

1000055041.jpg

Tulen päivittelemään nt-ultran kuulumisia, osa taisi sitä toivoa. Toivottavasti ei tee kellekään pahaa ❤️

Kaikki oli hyvin 😍 pieni oli vilkkaalla päällä ja pyöri siellä ihan väkkäränä. Riskiluvut pienet. Ihan hurjan iso helpotus. Vastasi kooltaan paria päivää isompaa, eli 13+1 nyt. Nähtiin pienet sormet ja varpaatkin 🥹

Ihanaa ja rentouttavaa juhannusta kaikille ☀️🍓

Tulen päivittelemään nt-ultran kuulumisia, osa taisi sitä toivoa. Toivottavasti ei tee kellekään pahaa ❤️

Kaikki oli hyvin 😍 pieni oli vilkkaalla päällä ja pyöri siellä ihan väkkäränä. Riskiluvut pienet. Ihan hurjan iso helpotus. Vastasi kooltaan paria päivää isompaa, eli 13+1 nyt. Nähtiin pienet sormet ja varpaatkin 🥹

Ihanaa ja rentouttavaa juhannusta kaikille ☀️🍓
Oi miten ihana kuulla!🥹🫶🏻 menettekö yksityiselle selvittämään sukupuolta ennen rakenneultraa, vai maltatteko rakenneultraan asti?🙈

Tähän samaan syssyyn, varasin varhaisultran 9.7., rv7+2 (oviksesta 7+3) joten tulen sitten kertomaan tännekkin kuulumisia kun niin moni on niitä toivonut 🥹🫶🏻 tänään aamulla tuli eka pahanolon aalto ja testit tummuneet tosi paljon, digiin tänään oviksesta 4+2 tuli 2-3 viikkoa niinkun ’pitäisikin’ eli tähän asti kaikki täälläkin hyvin💖

Tuun tänne väliin huutelemaan progearvosta. Mulla se nyt mitattiin ekaa kertaa dpo8 ja arvo oli 30.5. Synlabin ym. mukaan viitteissä (viitearvot luteaalivaiheessa 18,0–72 nmol/l) ja jos yli 25, niin ovis olisi tapahtunut. Eli lienee ihan ok arvo eikä progetuelle tarvetta? 🤔

@Ansq kyllä me odotellaan rakenneultraan, se on "jo" elokuun alussa kuitenkin. Tässä on loma välissä, niin menee varmaan ihan nopeaan. Plus täällä päin ei ole kätilöiden yksityisiä ultrapalveluita, niin ei viitsitä pelkästään siitä tiedosta maksaa monia satasia 🫣

Ihana kuulla että siellä lähtenyt testit vahvistumaan hyvin 😍❤️ tsemppiä varhaisultraan ja sen odotteluun!

@Ness mie en osaa sanoa noista progearvoista mitään, multa niitä ei koskaan oo mitattu. 🤔

Tuun tänne väliin huutelemaan progearvosta. Mulla se nyt mitattiin ekaa kertaa dpo8 ja arvo oli 30.5. Synlabin ym. mukaan viitteissä (viitearvot luteaalivaiheessa 18,0–72 nmol/l) ja jos yli 25, niin ovis olisi tapahtunut. Eli lienee ihan ok arvo eikä progetuelle tarvetta? 🤔
En tiedä kuinka todenperäistä on mutta oon kuullut, että arvon tulisi olla vähintään 30nmol/l jotta raskaus voisi ylipäätään alkaa🤔jos tuo on totta niin aika rajoillahan tuo on, mutta ainakin selkeästi ovis on tapahtunut!🙏🏼 ja voihan tuo olla ihan väärääkin infoa😅

@minttutuuli Ymmärrän! 🙈 elokuu tulee kyllä nopeasti🤭

@Jolinda ihana kuulla, että siellä on positiivinen fiilis tästä kierrosta ✨

@Feronia höpsö, en todellakaan ottanut pätemisenä. Se oli hyvä vaan, että nostit tuon esille, niin pysyy itsellä realiteetit kasassa ja että ihan parhaamme oltiin silti tässä kierrossa tehty 🥰
Eiköhän siellä ole vaan normaalia lämmön heittelyä tai kenties kiinnittymisdippi ✨ ja lämmöt lähtee takas nousuun! 😊

@minttutuuli ihania uutisia! 🥹🥹❤️ Kaikkea hyvää sinne jatkoon ❤️

@salamana kiitos 🤞, mä kans mietin tossa että olishan se ihanaa, jos tuliski ihmeplussa ennen sitä ja pääsis perumaan sen ajan 🥹 mutta hyvä että se on nyt varattuna, niin on nyt jotain konkreettista tapahtumassa tulevassa.
Ihana zen -tila siellä sit! 😀 Toivottavasti se jatkuu, ihanaa juhannuksen aikaa sinne ✨

@Ness musta on hassua että tosta progearvosta löytyy ihan tosi vähän tietoa googlettamalla. Mutta haastattelin mm chatgpt:tä ja se sanoi, että ihanne esim raskauden alkamiselle olis just vähintään toi 30 nmol/l, joten mä uskon että se on sulla ihan hyvä. Ja keskusteluista löytyi että ihmisille joilla oli vielä pienemmät arvot, tyyliin 25 nmol/l oli sanottu että ihan riittävä. Ja niinhän se lääkäri sanoi mullekin (16 nmol/l), vaikka sen vähän kyseenalaistan kun ei mennyt edes tohon viitearvoon 🤷 (sen tosin uskon, että kun hän sanoi että toi arvo ja säännöllinen kierto kyllä vahvistaa mulla että on ollut ovulatorinen kierto, koska noi lämmötkin sen vahvistaa)

Mä jotenkin niin tiesin, että tänään lämmöt laskee ja niinhän se oli tehnyt. Eilen lähti hetkeksi ajatukset laukalle, että jos tää käyrä nyt merkkaiski jotain hyvää, mutta aika nopeesti sieltä iski realiteetit päälle ja että lisäprogehan se varmaan siellä nyt sitä nostaa. Hassun viiveellä tajusin juuri kun olin valittanut että ne ei näy lämmöissä, että sitähän se nyt varmastikin on. Jotenkin ajattelin että ne näkyis samantien, mutta kestäähän siinä tovin että se pitoisuus elimistössä alkaa vaikuttamaan. Sykkeetkin on vähän laskenut.
Mies menee huomenna otattaa ne hormonilabrat. Jännä nähdä, että löytyykö sieltä jotain selittävää tekijää tuolle siittiöiden määrän vähäisyydelle.

IMG_20250617_100821.jpg

@salamana kivaa kun voi yhdessä jännitellä! Ihanaa juhannusta 🌸 hienosti siellä nousseet lämmöt

@Feronia kakkosen ilosanomaa 🤣 vielä en itse testannut, mutta juhannuksena varmaan, niin ei tarvii stressata mahdollisesta uimisesta 😅 siellä käyrä näyttää lupaavalta! Nousiko tänään?

@SyysSumu pahoittelut lämpöjen laskusta 😩 luget on kuitenkin pidentäneet jo luteaalia vähän? Onneksi teillä on nyt ensikäynti varattuna, mutta toivotaan ihmeplussaa nyt kesälle ❤️🌈

@Ness kiva kuulla susta ❤️ kyllä se ovis on tolla arvolla tapahtunut mitä luultavimmin. Mun arvo oli 40, mutta käytin samalla progetukea 😅 eli toi mun testaus ei ollut "aito tulos"

@minttutuuli onnea hyvistä ultrakuulumisista ❤️😍 ihanaa odotusta!

@Ansq mahtava kuulla, että testit vahvistuu ja oireet alkaa olla selkeitä! Toivotaan, että pahoinvointi ei liikaa pahene ❤️🌈

Täällä ovis nyt varmistui FF:n mukaan ja nyt dpo4. Aloitin eilen illalla progetuen 😊 eilen oli kamala päänsärky joka vain paheni ja paheni, niin oli pakko ottaa paracetamolia.. Harmittaa, kun välttelen särkylääkkeitä yrityksen takia ja ei tollainen panadol kuitenkaan ota särkyä kokonaan pois, mutta auttoi onneksi vähän. Nyt aamulla tosin kans vielä vähän pääkipeänä 😩 Täällä kans alkanut toinen tavallinen luteaalioire, eli nälkä 😅

Liitteet

• Screenshot_20250618_060654_FF App.jpg
    Screenshot_20250618_060654_FF App.jpg
    152.8 KB · Katsottu: 43
Muokattu viimeksi:
@SyysSumu Hyvä kuulla! 🥰
Voi hitsi, tehtiin vaihtokauppaa kun mulla meni lämpö ylös ja sulla alas 😩 Mutta jos se ei ihan vielä romahtaisi! 🤞 Sentään on päästy DPO11!
Toivon mukaan labroista löytyy jotakin selittävää tekijää niin ei tarvitse arvailla 🤞 Kuinkahan nopeasti ne tulokset tulee? 🤔

@Jolinda Juurikin sitä 🤣
Huh, lähti onneksi täällä lämpö taas nousuun!
Ja voi ei, onpa rasittavan kuuloinen tuo päänsärky! 😩 Toivottavasti se siitä pian lähtee ilman enempiä lääkkeitä!

Apua auttakaa, tää BBT ja eilinen lämmönlasku on selvästi jäänyt päähän, koska näin unta että otin aamulämmön ja sovellus näytti että lämpö ei ollut noussut takaisin - sen sijaan se sovellus kertoi että mulla on hiiva tai bakteeritulehdus. Siis mikä uni tää nyt oli?!?!?! Kuolen nauruun 🤣🤣🤣
Otin äsken oikeasti aamulämmön ja lämpö oli noussut takaisin eikä sovellus onneksi kertonut mulle mitään muuta, huh 😂 Hitsi kun en tästä unesta voi hirveen monelle kertoa mutta onneksi te varmaan arvostatte 🤣

1000055072.jpg

@Jolinda ❤️‍🩹 kiitos. Toi ff menee päivän edellä (en jaksanut sitä alkaa sörkkimään) tänään dpo11 olis normaalisti alkanut menkat, mutta lämpöjen puolesta näyttäs vähän siltä että kyllä toi progetuki yrittää pitää ne poissa..🤔 ei ole tullut vielä sitä menkkapäivän dramaattista laskua.
Äh voihan päänsäryt! Mäkin oon koittanut käyttää vain panadoleja, mutta eihän ne tosiaan samalla lailla vaikuta kuin burana 🙄

@Feronia hyvä et siellä meni lämmöt takas ylös ✨ luulen, että parin päivän sisään tulee labratulokset.. 🤔

Joo eiköhän tämä kierto ollut nyt kyllä tässä, en oikein usko, että siellä enään mitään voisi tapahtua. Syke on nyt samoissa lukemissa mitä se on usein kierron alussa. Eilisestä on tuntunut vähän ikävää tunnetta alaselässä/vatsassa, en tiedä johtuuko lisäprogesta vai että kroppa yrittää puskea menkkoja läpi. Ollut nyt vähän vaikea reflektoida oireita kun ei ole oikein tiennyt mikä johtuu mistäkin.. Tajusin tossa just että kivasti alkaa vuoto varmaan just juhannuksena 🙄

Mä taidan nyt jäädä taustalle. Tsemppiä piinaviikoilla oleville ja ihanaa juhannusta kaikille 💚

IMG_20250618_094926.jpg

Muokattu viimeksi:
@SyysSumu harmi että käyrä on progetuesta huolimatta laskusuunnassa :sad001 Hyvää juhannusta, jos et tosiaan sitä ennen tule kirjoitelleeksi!

@Feronia mikä uni! Kunpa ff kertoisi myös neljän seuraavan päivän sään ja ensi lauantain lottonumerot 😄

Toivottavasti päänsärky menee pian ohi @Jolinda ! Mäkin jouduin ottamaan viime viikolla puolikkaan buranan kun muuta ei ollut saatavilla ja tarve oli kova.

Täällä tavoitettiin sahalaita-käyrän yläraja kun lämmöt pomppasi kunnolla tänä aamuna. (En tajunnut että oli viimeinen torkku ja mittari unohtui varmaan puoleksi tunniksi suuhun). Limojen vähenemisen perusteella on mahdollista että ovis olisi ollut eilen (ennuste oli juhannukselle). Tuttuun tapaan kuitenkin tämän aamun lämpölukeman nähdessä tunne että apua, eihän tässä ehditty edes vielä tosissaan talletella 😅 vaikka ihan hyvinhän tuo sunnuntai vielä siinä hollilla taitaa olla.

On tämäkin kun lämpöjen seuraaminen saa stressaamaan siitä milloin viimeksi oli seksiä. Mutta toisaalta jos libido tuottaa luonnostaan pieniä taukojaksoja, seuraamalla lämpöjä ei tartte pelätä niiden osumista juuri tärppiviikolle.

Liitteet

• 1000003884.jpg
    1000003884.jpg
    164.3 KB · Katsottu: 44
Mulla on nyt menossa kpl 15 ja tänään tuli ovistestiin plussa. Aamulla vielä oli toinen viiva haalea mutta nyt selkeä posi kun tulin töistä. Tää on pitkiin aikoihin aikaisin ovis mitä mulla on ollut.

Jos nyt ois mennyt niin että kierto ois ollut oppikirja tyyppinen 28 päivää ja ovis just kierron puolivälissä niin la ois ollut vanhimman pojan 17 v synttäripäivä mutta ei se kauas heittäisi vaikka ovis oiskin vasta huomenna.

Tästä alkaa siis piinapäivät kohta ja heinäkuun alkupäivinä vois testata jos tarvetta on. Aion kuitenkin käyttää ne terolutit ihan normaalisti kunhan saan varmuuden lämpöjen perusteella että ovis on tapahtunut.

Takaisin