BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@SyysSumu Aivan okei, ihan perus vitamiinilistalta tuo sun oma ainakin kuullostaa! Mutta joo, toki ymmärrän tämän lääkärin näkökulman tuohon asiaan. Ja toi on kyllä tosi hyvä pointti ja hyviä mietintöjä, että jos dpo7 alkaa proge jo laskea ’olemattomiin’ niin voiko sillä tasolla keltarauhanen jaksaa aloittaa saati ylläpitää sitä raskautta 🤔 tuohon proge asiaan hakisin mahdollisesti vielä jonkun toisen lääkärin näkökulmaa, mikäli siis vaan lompakko antaa myöten, aika kallista puuhaahan se on..😅 Jännä nähdä miten siellä testit jatkaa käyttäytymistä, onko menny huippu ohi vaiko vasta tulossa!🤔

@Haaveilija25 Eikä, eikö vieläkään plussaa 😩 Koon puolesta vois olla jo aika varma, että on irtoomiskokoinen folli.. Toivottavasti ovulaatio nyt tapahtuu eikä jää tapahtumatta ja folli muutu kystaksi😐 harmi, kun siellä ultrassa tilanne vaikutti niin hyvältä ja nyt antaa kuitenkin odotuttaa näin kauan. Jospa ne testit nyt siitä tosiaan tummenisi, jos jotain nousua jo havaittavissa🤞🏼

En ymmärrä näitä heittelyjä nyt yhtään, taas tultiin roimasti alaspäin ja alhaisimmat dpo7 lämmöt sitten hetkeen😵 jos tää keltarauhanen on jotenkin viallinen, niin alkaispa uusi kierto nopeammin, koska seuraavat kaksi ovista tosi ikävästi sattuu just niihin hetkiin, kun on menoja tiedossa!😢 sen suhteen voisi vähän aikaistua kierrot 🫣 ja jos uusi kierto alkaisi nopeampaa, niin ei tarvisi myöskään enää vuotaa juhannuksena😅 saapi nähdä miten nyt loppukierto menee!
IMG_9994.jpeg

Moi kaikille! 🍀

Tulinpa ekaa kertaa lueskelemaan BBT-ketjua, kun oli pakko todeta, että alkanut kiinnostaa askel kerrallaan yhä useammat asiat miten voisi parantaa raskaaksi tulemisen mahdollisuuksia ja mulla seuraava askel ois nyt tää aamulämpöjen mittailu 😄. Oon saanut kyllä ovulaation kohtuullisesti kiinni testeillä, mutta ihmetyttänyt se, että esim. viimeksi testiviiva pysyi selkeästi kontrollia vahvempana kaksi päivää ja saman tyyppistä ollut aiemminkin niin josko aamulämmöistä sais kiinni milloin se ovis itellä tapahtuu. Aloitin tänään kp 2 mittaamisen otsakuumemittarilla 36,7C ja latasin Fertility Friend -äpin, sitä näyttää ihmiset täälläkin käyttävän.

Kiva kun täällä näyttää olevankin tosi vilkasta keskustelua, koitan tässä lukea aiempia sivuja ja ehkä vähitellen liittyä mukaan kirjoittamaan.

Lyhyt esittely tähänkin ketjuun (muuten 40+ ja raskaaksi 2025 kirjoitellut vähäsen) eli oon 40v kahden pienen (1- ja 3v) äiti ja kolmas ois tervetullut suht samalla ikäerolla, tosin alotellaan vasta elokuun alussa joten minimissään tulis 1v11kk ja käytännössä voi mennä pidempäänkin kun tän ikäisenä yrittää. Koitan kuitenkin malttaa pitää mielen avoimen positiivisena kun aiemmat tärpänneet tjot eka 10kk toka 4kk kohdalla. Nyt vaan oma ikä jännittää ku joka paikassa toitotetaan miten just mun iässä kaikki hedelmällisyys romahtaa. Tsemppiä kaikille yrityksiin! 🧡

Täällä Haaveilija25, muutin nimeä kun oli niin monta eri haaveilua ja haaveilijaa että itsekin menin sekaisin mikä oli mun postaus, nyt erottaa! 😆

@Ansq Miltä lämmöt näyttää, onko pysynyt ylhäällä? 🫣

@Pikkutytöt Tervetuloa mukaan! 🥰

Mulla KP22 ja VIIMEIN ovisplussa!! Tuli vielä limatkin vessapaperiin niin ei epäilystäkään! 😍 Ollaan nyt talleteltu viikon ajan joka toinen päivä, viimeksi eilen, yritetään vielä huomenna viimeinen tallettelu. En oo koskaan ollut näin innoissani ovisplussasta, oli kyllä intensiivinen odotus! Aikaisti letrot sentään 5 päivällä sen tuloa! 🥳 Ai että oon innoissani, mikä alku viikkoon!

Liitteet

• Screenshot_20250609_080228_Ovy.jpg
    Screenshot_20250609_080228_Ovy.jpg
    140.9 KB · Katsottu: 44
  • 20250609_075600.jpg
    20250609_075600.jpg
    1.2 MB · Katsottu: 47
@Pikkutytöt Tervetuloa joukkoon!🫶🏻 Tää on kyllä mukava aktiivinen ryhmä ja täällä on ihan super ihana ryhmähenki, aina kaikki kannustamassa toinen toisiaan ja vaikeina hetkinä tsemppaamassa eteenpäin 🩷

@Feronia Hei jes! Onnittelut ovisplussasta, hyvä kisasuoritus teillä takana joten pian pääsee hengähtämään ja piinaamaan 😂🙏🏼

Täällä pomppas lämmöt taas ylös?🫣😳 nyt toki alkaa jo ajatus laukkaa kiinnittymisdipeistä, mutta toisaalta mulla on joitain dippejä tullut eikä ne oo mitään meinannut, joten pitää jalat kuitenkin pitää maassa.😅 sykekkin noussu, vaikka eilen en urheillut tai muuta joka nostaisi tota päivän aikasta leposykettä.🤔 Yöllä oli kanssa normaalia korkeampi, joka ei tohon FF’n tietoihin mene. Tosin voi johtua siitäkin jos nyt on se keltarauhasen teho huipussaan.😁 Mitään tuntemuksia ei ainakaan ole🤷🏼‍♀️
IMG_0005.jpeg

@Feronia Onnittelut ovisplussasta 😍 mahtavaa että letrot aikaisti sitä edes pikkasen 🤗 toivottavasti tämä olisi nyt teidän kierto, yrityksen puutteesta ei ainakaan jää kiinni 😄

@Ansq lupaavia merkkejä siellä lämpöjen ja sykkeiden osalta 😍 milloin oot ajatellut testata vai odotatko kierron mahdolliseen alkuun?

@Pikkutytöt tervetuloa mukaan 😍

@SyysSumu jännä toi lääkärin suositus ja se että 10 päivän luteaali olisi ihan hyvä 😅 mä en ihan uskoisi häntä 🧐 tuntuu että lääkäreitä on monia eri koulukuntia ja monia tavanneena oon päättänyt, että luotan joissain asioissa enemmän itse löytämääni tietoon 😅 mulla vitamiinihifistely saattaa jo mennä liialliseksi, mutta en näe mitä haittaa niistä voi olla myöskään, kun käy myös mittauttamassa tasoja ja tietää ettei syö mitään liikaa😅 mutta periaatteessa on varmasti oikeassa että hyvällä ruokavaliolla extraa ei tarvitse

Nyt jää joillekin vastaillut, pahoittelut siitä 😬 oon ollut taustalla seurailemassa nyt hetken..
Omaa napaa:
Täällä menkat istuttu ja taputeltu, viiniä ja aperolspritzeja nautittu ja oon yrittänyt ottaa pientä etäisyyttä yritykseen. Söin letroja viisi päivää ja vaikuttaa, että ovis olisi taas tulossa aikaiseen, vielä testit on haaleita, mutta selvästi tummempia kuin mulla tavallisesti on ja eilen tuli jo eggiksiä.. Toivottavasti ovis tulee ja ei veny kovin pitkälle, niin voisi jaksaa ja ehtiä pitää tallettelut hyvällä tasolla 😁 nyt jännään tuleeko ovis ilman ovitrellea ja jos tulee näkyykö se testeissä 🤗

Mä en jotenkaan enää tykkää tosta premomin testien analysoinnista, kun noi lukemat tuntuu aina niin alhaisilta ja masentavalta, vaikka omaan silmään vahvistuneet enemmän 😅🤣

Liitteet

• Screenshot_20250609_080350_FF App.jpg
    Screenshot_20250609_080350_FF App.jpg
    120.6 KB · Katsottu: 63
  • Screenshot_20250609_080731_Premom.jpg
    Screenshot_20250609_080731_Premom.jpg
    71.5 KB · Katsottu: 67
  • 20250609_080507.jpg
    20250609_080507.jpg
    308.8 KB · Katsottu: 65
@Pikkutytöt tervetuloa mukaan 🤗

@Ansq sun kierto nyt kyllä pitää jännityksessä! Toivotaan että nää olis nyt positiivisia merkkejä ✨
Lompakossa tuntuu jo nyt 😅, joten ehkä sitten syksyllä kun päästään julkiselle ensikäynnille niin voisi asiasta mainita, vaikkakin ei jotenki kauhean suuri usko että julkisella otettais näitä tosissaan 🫠 nyt on tuo lugesteron kuitenkin, niin katsotaan miltä asiat sen kanssa näyttää.

@Feronia 10-15 kasvista päivässä on aika kova, en oo varma että löytäisinkö edes niin montaa kasvista kaupasta 😅 mutta joo nää vitsku - ravintoasiat on mielenkiintoisia, sun ruokavalio kuulostaa kyllä tosi tasapainoiselta 😊 Q10 on mun mielestä todettu parantavan munasolujen laatua ihan kaikilla ja kun aloitin sen, mulle tuli jotenkin ihana virkeys kehoon ja jokin pieni apaattisuus väistyi (joku puutostila kehossa?), sen takia vähän pitkin hampain sen lopetan.
jei hienoa että siellä tuli plussa ja edes vähän aiemmin! ✨ Ja todella ahkerat tallettelut teillä alla.

@Jolinda no mulle on tullut tässä viimeaikoina sellainen olo, että luotan enemmän täällä olevaan poppooseen kuin noihin lääkäreihin, te kaikki tiiätte niin paljon näistä asioista ja ootte kyllä kultaa ✨🥹 joo näin mäkin asian itse tavallaan näkisin, että jos ne vitskut on luotettavilta firmoilta ja käyttää kohtuudella niin tuskin niillä mitään isoa hallaa tekee, varsinkin just jos tarkkailee vielä tasojaankin. Ja suurinosahan tulee vielä virtsan mukana pois, jos tulee ylimääräistä. Mutta me toki nyt tehtiin mitä käskettiin ja jätettiin pois, ettei tule sanomista 😅
Siellä kuulostaa alkukierto olleen rentouttava, etäisyyden ottaminen varmasti teki hyvää ❤️ Mä oon myös kritisoinut premomin analysointia, oon ollu ihan varma että testit on ollut todellisuudessa vähän vahvempia. Toivottavasti ovis tulisi siellä omin avuin!

Täällä kyllä näyttäis ovis olleen! Lämpöjen mukaan ff heitti sen alkuun jonnekin kp11 mikä oli mahdotonta, laitoin ovisplussan tonne sen jälkeen niin tänään laittoi tuohon kp14. Itse kyllä epäilen että olisi mieluummin ollut kp15 kun testit oli vielä koholla kp14 🤔 olipa kiva että kerrankin lämmöt nous suht tasaisesti ylöspäin niin ei tarvinnut jäädä arpomaan. Harmittaa vähän että lauantain tallettelut jäi vähän puolitiehen, meillä usein tuntuu mieheltä loppuvan stamina just tuossa ovispäivän kohdalla, tuntuu jotenkin tuovan paineita se tieto että "this is the day". Toivottavasti tuo ovisplussa päivä riittäs ✨ lugesteron piti aloittaa LH+:sta neljän päivän kuluttua, käsitän nyt että se tarkoittais tiistaita 🧐
IMG_20250609_091402.jpg

@Jolinda Ootan sinne asti ku menkat on myöhässä tai jos tulee sellain fiilis itelle että vois olla raskaana / jotain oireita!🫣
Kuulostaa oikein hyvälle toi yrityksestä pieni etäisyyden ottaminen, toivottavasti myös teki hyvää🫶🏻 eli tässä kierrossa et laita ollenkaan ovitrelleä ja kokeilet, tapahtuuko ovulaatio luonnostaan letrojen avustuksella? Toivotaan parasta!🙏🏼

@SyysSumu No joo ymmärrän! Onneksi on nyt kuitenkin noi luget 😊 hyvät tallettelut sielä kuitenkin on pohjalla, vaikka ei ovispäivänä sit ihan onnistunutkaan. Itsehän en ees miehelle kerro milloin ovis on, just sen takia, ettei siitä tuu mitään paineita miehen suuntaan. Varsinkin kun lapsettomuus on sieltä puolen johtuvaa, niin oon ajatellu, et siitä varmaan tulisi jotain painetta.. Meillä tosin on muutenkin suht säännöllisesti seksiä, et sen puoleen sillä ei väliä että just siihen oviksen aikoihin pitäisi jotenkin enempi suorittaa. Ja näin itsekin ymmärtäisin, että tiistaina sit aloitat luget! Tsemppiä piinaan 🤞🏼

Täällä lämmöt ja sykkeet vieläkin koholla, mutta kokoajan vaan oma fiilis on vahvempi sen suhteen että ei oo tärppi kierto, käyrästä ja sykkeistä huolimattta😅 oma fiilis on aina ennenkin ollut oikeessa, että ehkä mielummin luotan siihen. Sykkeitä ja käyrää saattaa myös nostaa se, että mulla on tässä 10 päivän työputki menossa ja alkaa jo vähän painaa päälle🫣 tänään siis 9. työpäivä. Onneksi pääsee pian lomalle 🙏🏼mutta katsellaan, täysin en heitä kirvestä kaivoon mutta alan henkisesti valmistautumaan kuitenkin jo uuden kierron alkuun viikonloppuna😊

IMG_0027.jpeg

@Ansq ymmärrän ton odottelun ja omaan oloon uskomisen! Toivon tietysti silti, että tää sun käyrä olisi enne plussasta! Tsemppiä tämän viikon odotteluun! ❤️ ja siis joo, mulla ei ole tässä kierrossa seurantaa ultralla, kun en ilmoittautunut hoitoon, eli ei myöskään ovitrellea, eli pitää toivoa, että jotain tapahtuu luonnollisesti 🌈 sit jos tulee ovis, tuen cycloilla luteaalia 😊

@SyysSumu tsemppiä kans piinapäiviin! Siellä kans kuitenkin hyvät tallettelut alla, vaikka lauantaina olisi jäänyt vähän kesken.. Meillä kyllä samaa miehen kanssa, vikaan päivään asti menee usein ihan hyvin, mutta sit tulee varmaan kisaväsymystä ja vähän paineita ja usein ei onnistu loppuun asti.. Oon miettinyt jos yrittäisi keskittyä joka toiseen päivään, mutta sit ne paineet on ehkä vielä kovemmat, kun on "pakko" onnistua 😅 toivottavasti sulla luget pidentää luteaalia ja toisi sen plussankin 🌈

Omaa napaa: Yhdessä päivässä nyt harvoin mitään kiinnostavaa tapahtuu, testit on samalla tasolla kuin edellisinä päivinä ja lämmöt jatkaa alaspäin tippumista.. mä toivon, että huomenna voisi tulla ovisplussa, mutta jotenkin en osaa luottaa, että testit näyttäisi mulla plussaa, kun ei ennenkään oo tullut helposti plussia, vaikka testattu on pari kertaa päivässä 😅mutta kai lämpöihin voi silti eniten luottaa.. jos ne nyt lähtisi nousuun tällä viikolla. Mulla on aika positiivinen olo tästä kierrosta, tuntuu että ovis voisi hyvinkin tulla 😊 tai positiivinen on ehkä vahva sana, mutta jotenkin paineet on nyt helpottanut tästä yrityksestä, kun en ehtinyt saada plussaa ennen edellistä laskettua aikaa, tuntuu että ei ole enää sellaista sisäistä deadlinea, jota vastaan yritttää suorittaa 😊

Liitteet

• Screenshot_20250610_082114_FF App.jpg
    Screenshot_20250610_082114_FF App.jpg
    134 KB · Katsottu: 40
Moikka! Ehkä mäkin nyt uskaltaudun tänne kirjoittamaan! Oon hetken jo lukenu tätä ketjua.

Itse oon seurannut lämpöjä jo pitkään (jo esikoisen yrityksen aikana) Apple watchin avulla ja käytän natural Cycles appia. Nyt on YK 2 menossa ja menkat pian loppumaisillaan. Mulla on ollut nyt viimekierroissa aika lyhyt luteaali, n. 9-10 päivää nii saa nähdä vaikuttaako se kuinka raskautumiseen.

Nc ennustaa juhannukseksi ovista, joten ensi viikolla otan testit kans kaveriksi 😊

Liitteet

• IMG_2978.png
    IMG_2978.png
    169.8 KB · Katsottu: 52
@Ansq Hitsi jos tuntuu jo siltä että ei tärpännyt, mutta jos sitä vielä pääsisi yllättymään! 🤞 Pidän peukkuja pystyssä!
Ja kiitos, tää oli kyllä sellanen kisasuoritus että nyt ei varmaan peitot heilu ainakaan viikkoon :tears:

@Jolinda Kiitos! :red-heart: Ja se on juurikin näin, parhaamme on todellakin tehty! :rolling:
Toivon mukaan sieltäkin se ovis viimein pärähtää ja lämmöt lähtee nousuun!

@SyysSumu Joo se on hyvä tavoite mutta vaikea saada täyteen! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mutta ainakin sitä yrittäessä tulee väkisinkin syötyä vähän enemmän kasviksia!
Hitsi jos joudut siitä Q10 luopumaan jos oot kokenut siitä olevan apua. Mä en oo huomannut eroa mutta oon vielä jatkanut sen ottamista jos vaikka joutuisikin lopulta IVF:n pariin kun siihen siitä vissiin varsinkin on hyötyä. Otan vaan sen yhden pillerin päivässä niin en tiedä onko tarpeeksi mutta ainakaan ei ole liikaa? 🙈 Mutta hei ainakaan lääkärit ei voi teille nyt valittaa siitä että olis jotain turhaa käytössä! 😤
Ja jee, mahtava lämpöpomppu! :smiling face with heart-eyes: Nyt vaan jännäämään! 🤞 Luulisi että se päivä ennen ovista riittää, en ole löytänyt tätä uudempaa (alla oleva kuva on vuodelta 2000) mutta ainakin tämän perusteella ne edeltävät päivät on tärkeimmät! Voi olla että nykyään kun sperma on vähän huonolaatuisempaa ei noi -6, -5 ja -4 ole niin otollisia mutta luulisi että nuo -3, -2 ja -1 pitää pintansa. :smiling-eyes:
1749570914604.png

Täällä KP23, testit oli vieläkin aamulla positiivisia niin eiköhän sit tänään tai huomenna irtoa folli! Töiden jälkeen on viimeinen tallettelukin tehty ja oon niin väsynyt, onpa kiva viimein päästä piinaamaan kaiken tän jännityksen, odotuksen, tikutuksen ja tallettelumaratonin jälkeen. Piinapäivät tuntuu yhtäkkiä lomalta :rolling:

Screenshot_20250610_183139_Ovy.jpg

@Ansq Hitsi jos tuntuu jo siltä että ei tärpännyt, mutta jos sitä vielä pääsisi yllättymään! 🤞 Pidän peukkuja pystyssä!
Ja kiitos, tää oli kyllä sellanen kisasuoritus että nyt ei varmaan peitot heilu ainakaan viikkoon :tears:

@Jolinda Kiitos! :red-heart: Ja se on juurikin näin, parhaamme on todellakin tehty! :rolling:
Toivon mukaan sieltäkin se ovis viimein pärähtää ja lämmöt lähtee nousuun!

@SyysSumu Joo se on hyvä tavoite mutta vaikea saada täyteen! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mutta ainakin sitä yrittäessä tulee väkisinkin syötyä vähän enemmän kasviksia!
Hitsi jos joudut siitä Q10 luopumaan jos oot kokenut siitä olevan apua. Mä en oo huomannut eroa mutta oon vielä jatkanut sen ottamista jos vaikka joutuisikin lopulta IVF:n pariin kun siihen siitä vissiin varsinkin on hyötyä. Otan vaan sen yhden pillerin päivässä niin en tiedä onko tarpeeksi mutta ainakaan ei ole liikaa? 🙈 Mutta hei ainakaan lääkärit ei voi teille nyt valittaa siitä että olis jotain turhaa käytössä! 😤
Ja jee, mahtava lämpöpomppu! :smiling face with heart-eyes: Nyt vaan jännäämään! 🤞 Luulisi että se päivä ennen ovista riittää, en ole löytänyt tätä uudempaa (alla oleva kuva on vuodelta 2000) mutta ainakin tämän perusteella ne edeltävät päivät on tärkeimmät! Voi olla että nykyään kun sperma on vähän huonolaatuisempaa ei noi -6, -5 ja -4 ole niin otollisia mutta luulisi että nuo -3, -2 ja -1 pitää pintansa. :smiling-eyes:
View attachment 144935

Täällä KP23, testit oli vieläkin aamulla positiivisia niin eiköhän sit tänään tai huomenna irtoa folli! Töiden jälkeen on viimeinen tallettelukin tehty ja oon niin väsynyt, onpa kiva viimein päästä piinaamaan kaiken tän jännityksen, odotuksen, tikutuksen ja tallettelumaratonin jälkeen. Piinapäivät tuntuu yhtäkkiä lomalta :rolling:

View attachment 144934

Toi on kyllä hyvä taulukko/kuva itse kullekin toi ylempi eli milloin ois hyvä ajoittaa. Oon nähny vastaavia kuvia ennenkin ja ennenki oon ihmetelly että itse ovulaatiopäivä ei oo ollenkaan enää niin otollinen ku edeltävät pari. Se on must jotenki aika jännä!

Toi on kyllä hyvä taulukko/kuva itse kullekin toi ylempi eli milloin ois hyvä ajoittaa. Oon nähny vastaavia kuvia ennenkin ja ennenki oon ihmetelly että itse ovulaatiopäivä ei oo ollenkaan enää niin otollinen ku edeltävät pari. Se on must jotenki aika jännä!
Niinpä! Varmaan se ovulaatiopäivän ajoituskin vaikuttaa, kun se munasolu selviää siellä vaan 12-24 tuntia eli jos se irtoaa esim. aamusta ja sitten illalla tallettelee, voi olla että se munasolu ei ole enää siellä. Ehkä se alentaa noita prosentteja. 🤔 Luin juuri kans että jotkut siittiöt voi olla paikalla puolessa tunnissa ja joillakin taas kestää päivä tai pari löytää paikalle ja alkoi jotenkin naurattaa se ajatus haahuilevista uimareista :rolling: Eli varmaan sekin vaikuttaa onnistumiseen!

@minttutuuli Tässähän oppii vaikka mitä! Pitääpä tutkia tuotakin!

Mä heräsin viideltä siihen että oli kuuma ja hiki, taitaa hormonit nyt olla vaihtumassa. Sain lopulta tunnin jälkeen uudestaan unta mutta ne oli aika lyhyet unet ennen kuin kello soi, otin kyllä sitten heti aamulämmön mutta torkahdin se mittari suussa 🤣 Ehkä en hirveästi painoarvoa siis laita tän aamun mittaukselle!
1000054557.jpg

@Jolinda Ihana kuulla että omat fiilikset on positiiviset tätä kiertoa kohtaan! Toivotaan että positiivinen mieli auttaisi ja ovulaatio nyt tapahtuisi ilman irrotuspiikkiä!🤞🏼 Lämmöistä sit joo varmasti huomaa, jollei saa LH piikkiä testeillä kiinni😊 Ompa myös hyvä juttu, että se paine on helpottanut yritystä kohtaan🫶🏻 se on tosi tärkeetä, ettei oo liikaa painetta ja stressiä siitä, milloin plussan pitäisi tulla jotta vauva syntyisi ennen tiettyä ajankohtaa. Mulla oli joskus ihan hirveet paineet ensin saada alle 2v ikäero ja sitten kun se meni, niin alle 3v ikäero, mutta sekin on jo kaukaa takanapäin joten sinänsä itekin pystyy nyt ottaa chillimmin, kun ei sellaista samanlaista ikäeropainetta enää ole.

@Ninni30 Tervetuloa mukaan!💕 mie en jotenkaan osaa tuota käyrää kunnolla lukea, mutta tsemppiä oviksen odotteluun 🫶🏻 Onko sulla ollu yhtä lyhyt luteaali myös ennen aiempaa raskautta vai onko kierto raskauden jäljiltä muuttunut?

@Feronia Jee! Nyt vaan sitten niinsanotusti herran haltuun loppukierto, ainakin ootte tehneet kotona voitavanne!😄 eiköhän tuosta oo lämmöissä vaan suunta ylöspäin😊

Huh huh, tänään 10. työpäivä ja vihdoin lomalle tämän työpäivän jälkeen.😂 uskon, että viimeistään dpo12 alkaa lämmöissä laskusuunta jollei vielä huomenna. Ekaa kertaa ikinä FF spottasi käyrästä tuon triphasic pattern😅 silti edelleen uskon että lämmöt ja sykkeet on tästä pienestä kuormituksesta korkeella🙈
IMG_0049.jpeg
IMG_0050.jpeg

@Jolinda Ihana kuulla että omat fiilikset on positiiviset tätä kiertoa kohtaan! Toivotaan että positiivinen mieli auttaisi ja ovulaatio nyt tapahtuisi ilman irrotuspiikkiä!🤞🏼 Lämmöistä sit joo varmasti huomaa, jollei saa LH piikkiä testeillä kiinni😊 Ompa myös hyvä juttu, että se paine on helpottanut yritystä kohtaan🫶🏻 se on tosi tärkeetä, ettei oo liikaa painetta ja stressiä siitä, milloin plussan pitäisi tulla jotta vauva syntyisi ennen tiettyä ajankohtaa. Mulla oli joskus ihan hirveet paineet ensin saada alle 2v ikäero ja sitten kun se meni, niin alle 3v ikäero, mutta sekin on jo kaukaa takanapäin joten sinänsä itekin pystyy nyt ottaa chillimmin, kun ei sellaista samanlaista ikäeropainetta enää ole.

@Ninni30 Tervetuloa mukaan!💕 mie en jotenkaan osaa tuota käyrää kunnolla lukea, mutta tsemppiä oviksen odotteluun 🫶🏻 Onko sulla ollu yhtä lyhyt luteaali myös ennen aiempaa raskautta vai onko kierto raskauden jäljiltä muuttunut?

@Feronia Jee! Nyt vaan sitten niinsanotusti herran haltuun loppukierto, ainakin ootte tehneet kotona voitavanne!😄 eiköhän tuosta oo lämmöissä vaan suunta ylöspäin😊

Huh huh, tänään 10. työpäivä ja vihdoin lomalle tämän työpäivän jälkeen.😂 uskon, että viimeistään dpo12 alkaa lämmöissä laskusuunta jollei vielä huomenna. Ekaa kertaa ikinä FF spottasi käyrästä tuon triphasic pattern😅 silti edelleen uskon että lämmöt ja sykkeet on tästä pienestä kuormituksesta korkeella🙈
View attachment 144963View attachment 144964
On muuttunut edellisen raskauden jälkeen kierto nii saa nähdä 😅

Täällä nautittu lomasta ja pienestä foorumitauosta. Lämpöjä oon mittaillut, mutta nyt kun arki loman jälkeen on taas alkamassa heräämisajat on kovin epäsäännöllisiä ja käyrän sahalaita sen mukaista (ei näytettävää, oviksen odottelu alkaa viikon päästä). Kiva oli huomata että unet paranivat merkittävästi jo parin lomapäivän jälkeen - eli unettomuus on selvästi stressiperäistä... mutta tietty sen tietäminen ei auta siinä että saisi stressaamisen napsautettua pois päältä. Ehkä vähän kerrassaan jos saan intensiteetin pidettyä riittävän alhaalla... on tämäkin kun burnout iskee vasta siinä vaiheessa kun jää työttömäksi :facepalm:

Okei apua mitä ihmettä täällä tapahtuu, huomasin pesulle mennessä että tissit on vähän turvonneet, ei kipeät mutta turvonneet. Koska tuo käyrä näytti tuolta + tuli yksi ”oire” mitä ei oo aikasemmin ollutkaan niin päätin tehdä Onestepin puikkotestin ja apua … ???? antaako nää miten VP?🫣
IMG_0087.jpeg

Okei apua mitä ihmettä täällä tapahtuu, huomasin pesulle mennessä että tissit on vähän turvonneet, ei kipeät mutta turvonneet. Koska tuo käyrä näytti tuolta + tuli yksi ”oire” mitä ei oo aikasemmin ollutkaan niin päätin tehdä Onestepin puikkotestin ja apua … ???? antaako nää miten VP?🫣
View attachment 144983
Ihan mahtavaa 😍😍😍 kyllä toi näyttää ihan plussan alulta! 🤩 varovaiset onnittelut 😍

View attachment 144983
Oi vitsi miten jännät päivät siellä pärähti päälle 😍 Toivotaan parasta!

Takaisin