BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos @Juliet92 ja @Onnenomena kommenteista! Tosiaan täällä lugejen ohjeissa mainitaan että haittavaikutus voi olla "emättimen ärsytys/vuoto". Mainitaan myös että "Tiputtelevia läpäisyvuotoja saattaa esiintyä. Kysy neuvoa lääkäriltäsi, jos tällaisia haittavaikutuksia esiintyy. Progesteroniannoksen muuttaminen saattaa vähentää tiputteluvuotoja." Toki nyt kun kuuri olis jo ohi niin ehkä ei niin selvä, mut ehkä kuitenkin ihan hyvä varmistaa lääkäriltä :)

Noniin, nyt näyttää lämmöt "tutummalta". Jospa huomenna kp1👌

Liitteet

• Screenshot_20221130-065551_FF App.jpg
    Screenshot_20221130-065551_FF App.jpg
    379.9 KB · Katsottu: 118
On kyllä upea testisarja @Nurppu! Ihanaa seurata miten viivat tummuu tummumistaan 😍 Ja onnea 4+0:sta 👏🏻 Ei pieni tiputtelu varmasti mitään pahaa tarkoita. Onhan se tosi yleistä alkuraskaudessa. Mutta kyllä minäkin sinuna jatkaisin vielä lugeja kunnes saat lääkäriltä vastauksen. Ei kai niistä mitään haittaa ainakaan ole. Jos ei hyötyäkään.
Oliko sulla jo jotain oireita? Sitä varmaan kysytty jo miljoona kertaa, mutta voihan ne yhdessä yössäkin muuttua 😆🙈

@Juliet92 Nyt näyttäis lämmöt enteilevän menkkoja ❤️ Alkaisivatpa sitten nyt heti niin oviksen ajoituksen kanssa ei tulis stressiä. Aika todennäköisestihän sen pitäis tulla vielä ennen 15. päivää, jos parin päivän sisään alkaa menkat.

Ff antoi odotetusti käyrään viivat ja nyt Dpo3 👏🏻 Aloitin nyt luget tänään.

88FDBDBA-25EE-4A54-A6F4-C9407D6FAAC6.jpeg

@Juliet92 ainakaan ei turhaan veny kierto oletettavasti sit ja ehditte toivon mukaan hyödyntää seuraavan oviksen hyvin ❤️

@Summerwalk jee viivat 🥳 millanes ohjeistus sulla muuten on lugeille jos tulis plussa?

Oireista: jännin on mun mielest se että tissit oli irrotuspiikin jälkeen tosi kipeet, se helpotti sitä mukaa ku viivat haalistu, ja kipu ei tullu takas ku viivat palas 😅 häh, mitä järkee 😆 eli tissikipua ei oo nyt. Sit mul oli dpo 10-11 kauhee "menkkapäänsärky" eli sellanen mikä mul yleensä menkkojen loppupuolel on, äkkinäiset liikkeet vihloo ihan sikana. Kesti kaks kokonaista päivää ja loppu! Ja jo pitkän aikaa ollu sellanen et melkeen kokoajan pikkasen tuntuu toi kohtu, vähän väliä hitusen nipistelee. Oliko dpo11 ku sitä ei tuntunu ja mietin että nyt se irtos sit! Mut sit se nipistely tuli takas. Ja sit se pieni vuoto ny pari päivää. Onneks kyllä luin että sitä vuotoa on noin joka neljännellä naisella sillon ku menkkojen "pitäis" alkaa eli tosi yleistä on, helpotti huolta! :) Mut silti ajattelin ainakin tänään laittaa viel ja kattoa mitä lääkäri sanoo! Välillä ollu ihan tosi etäistä pientä pahoinvoinnin kaikua mutta ei mitään mihin olisin ilman tätä kiinnittäny huomioo. Siinäpä kai ne :D

@Juliet92 ainakaan ei turhaan veny kierto oletettavasti sit ja ehditte toivon mukaan hyödyntää seuraavan oviksen hyvin ❤️

@Summerwalk jee viivat 🥳 millanes ohjeistus sulla muuten on lugeille jos tulis plussa?

Oireista: jännin on mun mielest se että tissit oli irrotuspiikin jälkeen tosi kipeet, se helpotti sitä mukaa ku viivat haalistu, ja kipu ei tullu takas ku viivat palas 😅 häh, mitä järkee 😆 eli tissikipua ei oo nyt. Sit mul oli dpo 10-11 kauhee "menkkapäänsärky" eli sellanen mikä mul yleensä menkkojen loppupuolel on, äkkinäiset liikkeet vihloo ihan sikana. Kesti kaks kokonaista päivää ja loppu! Ja jo pitkän aikaa ollu sellanen et melkeen kokoajan pikkasen tuntuu toi kohtu, vähän väliä hitusen nipistelee. Oliko dpo11 ku sitä ei tuntunu ja mietin että nyt se irtos sit! Mut sit se nipistely tuli takas. Ja sit se pieni vuoto ny pari päivää. Onneks kyllä luin että sitä vuotoa on noin joka neljännellä naisella sillon ku menkkojen "pitäis" alkaa eli tosi yleistä on, helpotti huolta! :) Mut silti ajattelin ainakin tänään laittaa viel ja kattoa mitä lääkäri sanoo! Välillä ollu ihan tosi etäistä pientä pahoinvoinnin kaikua mutta ei mitään mihin olisin ilman tätä kiinnittäny huomioo. Siinäpä kai ne :D
Oireita siis on, verrattuna negakiertoon 😃 Tietysti hoitokierrossa on niin paljon muuttujia ettei ehkä ihan suoraan verrannollinen normikiertoon. Nuo tissituntemukset on kyllä outoja. Oon miettinyt tässä kierrossa itsekin että mistä ne oikein tulee. Oon aiemmin liittänyt ne keltarauhasen aiheuttamiseksi, mut nyt alkoi mullakin jo ehkä päivää ennen ovista ja luulis lugejen siinä tapauksessa lisäävän niitä, mut ei lisännyt ainakaan viime kierrossa. Ja sun tapauksessa se ei näköjään ole myöskään hcg joka ne aiheuttaa kun pitäisihän niiden kipujen palata nyt kun viivat vahvistuu. Onks se sitte johonkin muuhun hormoniin ja munasolun irtoamiseen liittyvä juttu 🤷‍♀️

Mun lugeohjeissa lukee vaan että käytetään kunnes kuukautiset alkavat. Eli plussatessa tulisi aika pitkä lugekuuri 🤣 Jos niin onnekkaasti kävisi että plussa tulisi niin en uskaltaisi omalla kohdalla lopettaa ennenkuin viivat olisi testissä tasavahvat.
Nythän mulla tosin on käytännössä itseni sanelema lugeresepti, kun sain lääkäriystäväni sen kirjoittamaan. Olisi pitänyt lisätä siihen joku tosi pätevä ohje itselleni 😁

Hyvältä näyttää @Summerwalk 😊

Mulla tänään virallinen testipäivä ja viikkodigi näytti "Pregnant 2-3" niin ku pitääki 😊 mut oon nyt silti huolissani koska tuntuu että liuskat ei tummu enää. Onhan ne aika tumma jo et voiko vaan olla et vaikee enää erottaa tummumista. Mut huolettaa kun on sitä vuotoakin. Yritin kinuta HUSilta verikokeita mut en oikeen usko että onnistuu, joten pitää ehkä valmistautua maksamaan niistä sit...

PXL_20221201_061938220.jpg

Mulla tänään virallinen testipäivä ja viikkodigi näytti "Pregnant 2-3" niin ku pitääki 😊 mut oon nyt silti huolissani koska tuntuu että liuskat ei tummu enää. Onhan ne aika tumma jo et voiko vaan olla et vaikee enää erottaa tummumista. Mut huolettaa kun on sitä vuotoakin. Yritin kinuta HUSilta verikokeita mut en oikeen usko että onnistuu, joten pitää ehkä valmistautua maksamaan niistä sit...

View attachment 117491
Hyvältä näyttää!
Kaikki testit ei koskaan edes näytä niitä ”leffaviivoja”, joten en huolestuisi koska digi näyttää oikein ☺️

Ymmärrän toki, itsellä oli pieni pelko koko raskauden ajan ihan sinne synnärille asti.

View attachment 117491
Onnea ihan älyttömästi, tää on paras uutinen tähän vuoteen ♥ :love017
Ja älä välitä liuskoista. En saanut viimeks enkä nytkään leffaviivoja, vaikka luulis kun hCG oli kuitenkin tonneja. En tiiä millä logiikalla noi liuskat oikein leffaviivoiksi tummuu vai vaatiiko ne jotain aivan överilukemia laughing7

Onnea vielä ihanista ihanin @Nurppu ❣️❣️tiedän niin hyvin tuon huolen, toivottavasti siellä nyt kaikki olisi hyvin kuitenki 🌈 testit näyttää ainaki hyvältä (Digi😍) ja vuotelukin on harmillisen yleistä tässä vaiheessa! Mutta itelläkin kun tuli vuotoa ja kipuja silloin just ennen testipäivää niin kyllä kurkkuun nousi pala samantien.. nyt mennyt itellä ihan hyvin ja seesteisesti mutta eilisestä alkaen taas tullut vähän vaaleanpunaista/rusehtava valkovuotoa ja seesteisyys tipotiessään 😅 vielä 8 päivää ekaan ultraan 😫

@Nurppu en olis huolissaan tosta pc tummuudesta! Eikös sulla 4+1? Aika samannäköne ku itel esikoisesta. Leffaviivat tais tulla vast 4+6🤔 ja digi näyttää kuitenkin miltä pitääkin!

@Kultahippi no ei kauaa tarvii ootel ultraa! Ja tommonen pieni vuotelu usein harmitonta! Mutta ymmärrän, et jännittää.

@Summerwalk hyvältä näyttää lämmöt! Itsel ei must luget pahemmin lämpöihi vaikuta, ehkä enemmänki tasaa.

Täällä odotetusti kp1🥳 la alkaa letrot. Lämpöjä mittailen, mut jätän ovistestit kyl käyttämät. Enkä lugeja laita loppukierrosta. Yllättävän maltillista vuotoa. Kivahan se on ettei vuoda ku teurastettu sika, mut jotenkin tässä niukentunu kovin🤔 toivottavasti ei huono merkki. Töissä ollut melko rankkaa ja aika poikki ollut.

Liitteet

• Screenshot_20221201-172525_FF App.jpg
    Screenshot_20221201-172525_FF App.jpg
    327.7 KB · Katsottu: 116
Kp2 ja lämmöt viel luteliaalitasoa🙄 kyl nää lämmöt joka kierros käyttäytyy eri tavoin. Paris viimekierros lugeje kanssa oli jo täs kohtaa alkukierro tasoo. Ja meil on makkaris viel kauhee kylmäki.

Hei mul olis ens ke viisaudenhampaan poisto, missä on reikä mut ei oireile eikä vaivaa. Nyt mietin, et pitäskö siirtää tammikuulle, ku jos joutuu ab kuuri syömää ja haittaako sit millai ovista kun olis aika pian siitä sit enkä kyl haluis et myöhästyy ovis. Onks kellää tietoo?

Näin viime yönä unta kahdesta positiivisesta testistä, missä testiviiva oli kummassaki kontrollia vahvempi. Mitä lie meinas😁

Liitteet

• Screenshot_20221202-075029_FF App.jpg
    Screenshot_20221202-075029_FF App.jpg
    334.7 KB · Katsottu: 105
Kp2 ja lämmöt viel luteliaalitasoa🙄 kyl nää lämmöt joka kierros käyttäytyy eri tavoin. Paris viimekierros lugeje kanssa oli jo täs kohtaa alkukierro tasoo. Ja meil on makkaris viel kauhee kylmäki.

Hei mul olis ens ke viisaudenhampaan poisto, missä on reikä mut ei oireile eikä vaivaa. Nyt mietin, et pitäskö siirtää tammikuulle, ku jos joutuu ab kuuri syömää ja haittaako sit millai ovista kun olis aika pian siitä sit enkä kyl haluis et myöhästyy ovis. Onks kellää tietoo?

Näin viime yönä unta kahdesta positiivisesta testistä, missä testiviiva oli kummassaki kontrollia vahvempi. Mitä lie meinas😁
En kyllä osaa sanoa mikä on antibioottien vaikutus ovulaatioon. Ainoa omakohtainen kokemus on että esikoinen sai alkunsa yk1:sta ja kuopus yk2:sta ja kuopuksen kohdalla söin antibiootteja yk1:ssa. Voi olla että ne vaikutti tai sitten vaan ihan luonnolliset muut syyt. Olin tosin siinä kierrossa myös keuhkokuumeessa ja poskiontelon tulehduksessa joten ehkä niilläkin oli vaikutusta tärppäämätyömyyteen.

Mut ehkä itse sun tilanteessa olisin enemmän huolissaan terveydenhuollon kapasiteetista, että onko varmaa että poistavat kans hampaan sit hyvissä ajoin tammikuussa ettei vaan sotke hoitojen aloittamista sit silloin lääkekuurit ym. Etteivät sit siirtele aikaa tuonnemmaksi.
En siis oikein osaa sanoa kummin tekisin sun tilanteessa 🤔 Ymmärrän kyllä ettet halua tätäkään ovista riskeerata. Ja voihan tietty jo pelkästään hampaan poistamisesta seuraava tulehdustila vaikuttaa ovulaatioon, ehkä. Mene ja tiedä 🤷‍♀️

Noi lämmöt on mullakin pysynyt parissa viime kierrossa luteaalitasolla menkkojen ekat kolme päivää.

@Juliet92 Mul poistettiin keväällä eka toisen puolen ja sit toisen puolen visurit. Molemmilla kerroilla aika sattu olee luteaalissa. Ja molemmilla kerroilla sanoin että teoriassa mahdollisuus raskauteen, ja lääkäri valitsi lääkkeet sen mukaan (muuten olis esim saanu ibuprofeiinia mut mä menin pelkäl paracetamolilla). Lisäks mulla ei tullu mitään antibiottikuureja kummassakaan. Mä luulen että ite ehkä menisin sinne hampaan poistoon sun tilanteessa. Mut ymmärrän täysin että haluaa optimoida näitä niin hyvin kuin mahdollista ja miettii kaikista kulmista, toivottavasti löydät itseä tyydyttävän vaihtoehdon!

Mä ryvin eilen pohjamudissa kun olin ihan varma että tää on menny kesken kun testit ei ollu pariin päivään tummunu. Sain eilen HUSilta sit lähetteen verikokeeseen joka oli 166, mikä on ihan hyvä arvo tolle päivälle, ei huippu mutta hyvä. Mut olin ite sitä mieltä että toi yks arvo ei kauheesti kerro jos se kehitys on pysähtyny siihen. En saanu seuranta-aikaa vaan pelkän ultra-ajan 22.12. Tuohtuneena siitä tein vikan pc:n että voisin sanoa että mitä järkeä tässä on kun viivat ei vaan tummu. Mut viivat olikin tummunu tänään sit oikeen hyvin! ❤️ On tää kans vuoristorataa. Laitoin nyt kuitenkin vielä viestin HUSille että mitä jos kuitenkin otettas vielä kontrolliverikoe. Katotaan mitä sanovat. Täs vertailukuva mun dpo14 testistä joka oli aiemmin tummin minkä olin saanu, sit eilen aamun ekasta pissasta tehty dpo16, ja tän aamun tokasta pissasta dpo17.

pc-14-16-17.jpg

Mulla putos siis eilen lämmötkin vähän, sekin edesauttoi ahdistusta! Tänään vähän meni ylöspäin mut ei viel samalle tasolle palautunu ku aiemmin.

Screenshot_20221202-111358.png

Mä ryvin eilen pohjamudissa kun olin ihan varma että tää on menny kesken kun testit ei ollu pariin päivään tummunu. Sain eilen HUSilta sit lähetteen verikokeeseen joka oli 166, mikä on ihan hyvä arvo tolle päivälle, ei huippu mutta hyvä. Mut olin ite sitä mieltä että toi yks arvo ei kauheesti kerro jos se kehitys on pysähtyny siihen. En saanu seuranta-aikaa vaan pelkän ultra-ajan 22.12. Tuohtuneena siitä tein vikan pc:n että voisin sanoa että mitä järkeä tässä on kun viivat ei vaan tummu. Mut viivat olikin tummunu tänään sit oikeen hyvin! ❤️ On tää kans vuoristorataa. Laitoin nyt kuitenkin vielä viestin HUSille että mitä jos kuitenkin otettas vielä kontrolliverikoe. Katotaan mitä sanovat. Täs vertailukuva mun dpo14 testistä joka oli aiemmin tummin minkä olin saanu, sit eilen aamun ekasta pissasta tehty dpo16, ja tän aamun tokasta pissasta dpo17.

View attachment 117544

Mulla putos siis eilen lämmötkin vähän, sekin edesauttoi ahdistusta! Tänään vähän meni ylöspäin mut ei viel samalle tasolle palautunu ku aiemmin.

View attachment 117545
Mulla dpo 15-16 oli ainakin sitä aikaa että testit ei tummunu siinä välissä oikein yhtään, sitten ottivat harppauksen. Monella muullakin oon nähnyt kyllä näin, ihanaa että sun testi nyt on noin hyvin vahvistunut. 😍🥰

Me saatiin muuten eilen neuvola lääkärin ultrassa pieni varovainen poikalupaus...💙 munkin anatomian opeilla näki että pippelihän se siellä 🤭

Mulla dpo 15-16 oli ainakin sitä aikaa että testit ei tummunu siinä välissä oikein yhtään, sitten ottivat harppauksen. Monella muullakin oon nähnyt kyllä näin, ihanaa että sun testi nyt on noin hyvin vahvistunut. 😍🥰

Me saatiin muuten eilen neuvola lääkärin ultrassa pieni varovainen poikalupaus...💙 munkin anatomian opeilla näki että pippelihän se siellä 🤭
Voi miten ihanaa, onnea hirmusti! 🥰

View attachment 117544

View attachment 117545
Nuohan alkaa lähentyä leffaviivoja 😍👏🏻 Tosi hyvin vahvistunut ja varsinkin kun ottaa lämmönlaskut ja vuodot huomioon. Ei niillä näytä olevan yhteyttä siihen miten raskaus etenee.

Takaisin