BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Juliet92 joo blasto on osottanut jo että sen verran on kuitenkin geeneiltään ehyt että pystyi rakentelemaan itsensä tiettyyn kehityspisteeseen asti! Niissäkin on toki vielä joukossa niitä jotka sit vähän myöhemmin nuupahtaa, mutta jo selvästi vähemmän ku varhasemmissa :) joidenkin lähteiden pohjalta saattas näillä kahdella siirrolla olla jopa 50-60% mahis että jompikumpi onnistuu! 😊 mäkin suhtaudun tuohon seksiin enemmän niin että hyvää oloahan se tuo! Eikä siinä jotenkin mitään järkeä olis että aktiivinen seksielämä vaikeuttais lisääntymistä 😅 mut ei kaikki aina toimi järjellä toki 😆

@Summerwalk todellakin rauhoittaa! Olin kyl jo henkisesti valmistautunu siihen että kaikki kuukahtaa matkalle ja että siirrytään tän jälkeen uudelleen jonoon. Mut on se ihana tietää että yhen yrityksen saa viel jos tää ei onnistakaan, ennen uutta kierrosta! :) Mites sulla etenee kierto ja näyttääkö toiveikkaalta sen suhteen että saat miehen kotiin? :)

@Juliet92 joo blasto on osottanut jo että sen verran on kuitenkin geeneiltään ehyt että pystyi rakentelemaan itsensä tiettyyn kehityspisteeseen asti! Niissäkin on toki vielä joukossa niitä jotka sit vähän myöhemmin nuupahtaa, mutta jo selvästi vähemmän ku varhasemmissa :) joidenkin lähteiden pohjalta saattas näillä kahdella siirrolla olla jopa 50-60% mahis että jompikumpi onnistuu! 😊 mäkin suhtaudun tuohon seksiin enemmän niin että hyvää oloahan se tuo! Eikä siinä jotenkin mitään järkeä olis että aktiivinen seksielämä vaikeuttais lisääntymistä 😅 mut ei kaikki aina toimi järjellä toki 😆

@Summerwalk todellakin rauhoittaa! Olin kyl jo henkisesti valmistautunu siihen että kaikki kuukahtaa matkalle ja että siirrytään tän jälkeen uudelleen jonoon. Mut on se ihana tietää että yhen yrityksen saa viel jos tää ei onnistakaan, ennen uutta kierrosta! :) Mites sulla etenee kierto ja näyttääkö toiveikkaalta sen suhteen että saat miehen kotiin? :)
Pidän teille kyllä peukkuja ja uskon, et hyvät mahdollisuudet onnistua❤

Ei kaikki toimi järjel joo, mut aika paljon vähemmän lapsia varmast syntyis jos tolla loppukierro seksil olis vaikutusta asiaan😁 eikä varmasti oltu viikkoa touhuumatta esikoisen aikaa eikö kyllä tammikuussakaan oltu km tärpistä.

Luulin, et aikasempi herätys olis tehny alhasemmat lämmöt mut nyt vetää pient siksakkia😁 nukuin kyl tavallista katkonaisemmin.

Liitteet

• Screenshot_20221122-051209_FF App.jpg
    Screenshot_20221122-051209_FF App.jpg
    363.1 KB · Katsottu: 128
Nyt on todarit kerrankin teidän puolella @Nurppu 🌈👌🏻 välillä kyllä tuntuu kun lukee ja kuulee näitä hedelmöittymisen eri vaiheita ja lähtökohtia ja onnistumistodennäköisyyksiä että miten ihmeessä kukaan voi koskaan raskautua. Kyllä jokainen alkava raskaus on pieni (tai isompi) ihme.
Ja @Juliet92 antakaa palaa vaan, ei kai siitä voi minkään logiikan mukaan haittaa olla. Kyllä seksi on vaan selkeesti nautinnollisempaa meilläkin ovisajan ulkopuolella, kun siihen ei liity paineita. Ja silti mietin itsekin samaa asiaa joka kierto 😆 kiinnittyminenkin on mun mielessä muuttunut vähintäänkin taikuudeksi. Kaikki mahdolliset normaalit asiat luteaalivaiheessa saattaa mun mielessä muuttua kiinnittymistä häiritseväksi tai jopa sitä estäväksi 😁 Ja juu..ei auta järki. Mutta raskauksiin ylipäänsä mulla on liittynyt aivan järjettömän kovat seksihimot heti alusta alkaen ja jos se seksin ja orgasmien määrä mitä mun raskauksista on seurannut olisi jotenkin haitallista niin mulla ei pitäisi olla ollut yhtään normaalisti edennyttä raskautta 😆🤣
Hyvää tasaista käyrää edelleen @Juliet92. Oon tuosta yhtä toiveikas kuin olin @Emnankin käyrästä 🌈

Täällä vaan odotellaan yhä ovista. Su-ma akselilla pitäisi tulla jos normikierto. Vähän alkaa tosin jo testiviivat tummua joten toivoa on aiemmastakin oviksesta. Mies siirsi reissuaan viikolla ihan vaan tämän projektin takia 😍 Lähtee ens ma reissuun, joten jos kaikki menee niin kuin tavallisesti, meillä on hyvä mahdollisuus hyödyntää tämä kierto 🤩

Lämmöt käyttäytyy aivan normaalisti tähän mennessä. Ainoastaan outoja tissituntemuksia on ollut eilen ja tänään. Niitä ei yleensä ole kuin vasta ovulaation jälkeen. Toivottavasti ei ole merkki mistään hormonihäiriöstä.

F7600309-B2A3-4568-8894-DB6F2FCD9B1B.jpeg

Nyt on todarit kerrankin teidän puolella @Nurppu 🌈👌🏻 välillä kyllä tuntuu kun lukee ja kuulee näitä hedelmöittymisen eri vaiheita ja lähtökohtia ja onnistumistodennäköisyyksiä että miten ihmeessä kukaan voi koskaan raskautua. Kyllä jokainen alkava raskaus on pieni (tai isompi) ihme.
Ja @Juliet92 antakaa palaa vaan, ei kai siitä voi minkään logiikan mukaan haittaa olla. Kyllä seksi on vaan selkeesti nautinnollisempaa meilläkin ovisajan ulkopuolella, kun siihen ei liity paineita. Ja silti mietin itsekin samaa asiaa joka kierto 😆 kiinnittyminenkin on mun mielessä muuttunut vähintäänkin taikuudeksi. Kaikki mahdolliset normaalit asiat luteaalivaiheessa saattaa mun mielessä muuttua kiinnittymistä häiritseväksi tai jopa sitä estäväksi 😁 Ja juu..ei auta järki. Mutta raskauksiin ylipäänsä mulla on liittynyt aivan järjettömän kovat seksihimot heti alusta alkaen ja jos se seksin ja orgasmien määrä mitä mun raskauksista on seurannut olisi jotenkin haitallista niin mulla ei pitäisi olla ollut yhtään normaalisti edennyttä raskautta 😆🤣
Hyvää tasaista käyrää edelleen @Juliet92. Oon tuosta yhtä toiveikas kuin olin @Emnankin käyrästä 🌈

Täällä vaan odotellaan yhä ovista. Su-ma akselilla pitäisi tulla jos normikierto. Vähän alkaa tosin jo testiviivat tummua joten toivoa on aiemmastakin oviksesta. Mies siirsi reissuaan viikolla ihan vaan tämän projektin takia 😍 Lähtee ens ma reissuun, joten jos kaikki menee niin kuin tavallisesti, meillä on hyvä mahdollisuus hyödyntää tämä kierto 🤩

Lämmöt käyttäytyy aivan normaalisti tähän mennessä. Ainoastaan outoja tissituntemuksia on ollut eilen ja tänään. Niitä ei yleensä ole kuin vasta ovulaation jälkeen. Toivottavasti ei ole merkki mistään hormonihäiriöstä.

View attachment 117226
Mä oon siis normaalistikin melko korkean libidon omaava, mut esikoisen raskausaikana olin kahta kauheempi😁 tietty jos olis ollu kauheet pahoinvoinnit niin tuskin sillon olis himottanu.

Kyl sitä kieltämättä tulee ylia analysoitua kaikkea. Kahvin juontia oon kyl vähän koittanu himmailla oviksen jälkee.

Tissikipuilua ollu joskus itelki ennen ovista jo. Voisko olla sitteki ovis kulman takana?

Käyrä on mielenkiintoinen erilaisuudessan juu, pessimistinä en jaksa innostua😁 vkl negaa valmistautuen.
Outoa paineentunnetta havaittu.

Mä oon siis normaalistikin melko korkean libidon omaava, mut esikoisen raskausaikana olin kahta kauheempi😁 tietty jos olis ollu kauheet pahoinvoinnit niin tuskin sillon olis himottanu.
Ihan sama mulla. Muutenkin seksihalut ihan kohdillaan mutta nuo raskausajat on kyllä ollut jotain ihan älytöntä sen suhteen 😂 Ja juu ei edes kohtuullisen kova pahoinvointi hillinnyt himoja kuin ehkä ihan hetkellisesti 🤮
Kyl sitä kieltämättä tulee ylia analysoitua kaikkea. Kahvin juontia oon kyl vähän koittanu himmailla oviksen jälkee.

Tissikipuilua ollu joskus itelki ennen ovista jo. Voisko olla sitteki ovis kulman takana?
Saattaa juu olla että ovis pärähtää nyt jo vähän normaalia aiemmin kun testiviivatkin tummemmat kuin viime kierrossa samaan aikaan. Onneksi ei nyt haittaa vaikka tulisikin etuajassa.
Käyrä on mielenkiintoinen erilaisuudessan juu, pessimistinä en jaksa innostua😁 vkl negaa valmistautuen.
Outoa paineentunnetta havaittu.
Onneksi me muut jaksetaan olla optimistisia sun oireiden suhteen vaikka pieni pessimisti sussa yrittääkin pitää sut coolina 😎 Ainakin tuli nyt jännä ja vähän erilainen kierto/käyrä tähän bonarikierrokseen. Paineentunne on kyllä :thumbs-up:

Ihan sama mulla. Muutenkin seksihalut ihan kohdillaan mutta nuo raskausajat on kyllä ollut jotain ihan älytöntä sen suhteen 😂 Ja juu ei edes kohtuullisen kova pahoinvointi hillinnyt himoja kuin ehkä ihan hetkellisesti 🤮

Saattaa juu olla että ovis pärähtää nyt jo vähän normaalia aiemmin kun testiviivatkin tummemmat kuin viime kierrossa samaan aikaan. Onneksi ei nyt haittaa vaikka tulisikin etuajassa.

Onneksi me muut jaksetaan olla optimistisia sun oireiden suhteen vaikka pieni pessimisti sussa yrittääkin pitää sut coolina 😎 Ainakin tuli nyt jännä ja vähän erilainen kierto/käyrä tähän bonarikierrokseen. Paineentunne on kyllä :thumbs-up:
Joo olin raskausaikana sitä mielt, et harmi kun haluja ei voi luovuttaa jolleki haluttomalle samalla tavalla ku verta😁 miehenki mielest olin tavallista mahottomampi.

Olispa ovis pian siel ni pääset kans piinailee😁

Paineentunne on tuntunu lantion alueel. Varsinkin eilen illalla. Toi oliki uus tuntemus😁 vkl taas sit palautust maanpinnal.

@Juliet92 hyvän näköset lämmöt! :) Ja jee paineentunne, toivotaan että olis nyt hyvä oire! 🙈

@Summerwalk ihanaa että mies siirsi matkaansa tätä varten! 🤩 Toivotaan nyt että ovis tottelis kiltisti! :)

Mul meni tänää lämmöt alaspäin. Siksakkia havaittavissa vaihteeks? 🤔 Damn. Oon miettiny sitäki et onks se siksak sitten syy meidän vaikeuksiin, jos aina vetää siksakille kun joku yrittää kiinnittyä. Siis kaks kertaa ehkä käyny. Nyt on toki onneks luget mukana tukemassa, jos se olis jotain sellasta...!

Screenshot_20221122-171207.png

@Juliet92 hyvän näköset lämmöt! :) Ja jee paineentunne, toivotaan että olis nyt hyvä oire! 🙈

@Summerwalk ihanaa että mies siirsi matkaansa tätä varten! 🤩 Toivotaan nyt että ovis tottelis kiltisti! :)

Mul meni tänää lämmöt alaspäin. Siksakkia havaittavissa vaihteeks? 🤔 Damn. Oon miettiny sitäki et onks se siksak sitten syy meidän vaikeuksiin, jos aina vetää siksakille kun joku yrittää kiinnittyä. Siis kaks kertaa ehkä käyny. Nyt on toki onneks luget mukana tukemassa, jos se olis jotain sellasta...!

View attachment 117234
@lepus timidus oli paljon siksakimpi ja plussa tuli😊 loppujen lopuks noi plus käyrät on niin erinäkösiä. Onkos tuntunu mitään oireita nyt?

Toi paineen tunne tuntuu enempi jalkovälis ku alavatsalla, vaikee välil paikallistaa, en sit tiiä onko lupaava. Juilimistakin enempi tänää. Ja väsy jatkuu, nukuin tosin todella huonostikin. Tänään myös töissä oli ajoittain epämääräst huonoo oloo, mut pistän väsymyksen piikkiin. Ja kalakeitto hais epämiellyttävält nenää, ja ite tykkään kyllä kalakeitosta. Mut kai nää on niitä HV Pms oireit. Ja tosta kohdunnapukastakin, todettu moneen kertaan et elää omaa elämäänsä, mut suihkussa kun seisaaltaa kokeilin, niin oli suht alhaal mut siis oikeen säikähdin kun tuntu niin kovalt ja pitkältä koko napukka. Yleeensä lyhyt ja lytys. Mut eipä dpo7 voi oikee tostakaa mitää päätel.

Mä uskon myös @Nurppu että tuo lämpöjen vaihtelu on niin monesta asiasta kiinni, että kunhan lämmöt pysyy selvästi yli luteaalirajan, niin ei huolta. Onhan ennen ovistakin käyrissä samalla tavalla heittelyä. Ja onhan nuo raskauskäyrötkin tosiaan melko siksakkia monella. Ja entäs se kuuluisa kiinnittymisdippi 😉 Siihen tuo vois myös ajallisesti sopia.
Luulen että mulla menee enemmän taikauskon puolelle, mikä käyrä näyttää hyvältä ja mikä ei. Varmaan vaan kun oon kerran omasta tasaisesta käyrästä plussannut, pidän sitä hyvänä enteenä.
Mutta hyvin siis sulla @Nurppu lämmöt pysynyt ylhäällä ja tosi pientähän tuo heittely on. Onko mitään muita mainittavia oireita ilmennyt?

No on kyllä lupaavan oloisia oireita @Juliet92 😱 Toivottavasti ei oo mitään hämäystä nyt vaan ihan oikeesti yrittää jotain tapahtua 🌈
Tuo kohdunnapukka on kyllä semmonen kiusaaja, kun elää ihan omaa elämäänsä. Mutta aina joku selvä poikkeus siinäkin herättää toivoa.

Mulla ovistikut vähän haaleni eilen, joten ehkä se ovis ei kuitenkaan ole vielä ihan käsillä. Pitää tänään aloittaa digin ulottaminen myös.
Joo siitä että mies siirsi reissuaan tämän takia, tuli kyllä erityisen hyvä mieli. Vaikka hän ei ihan kaikkea tästä tilanteessa tajua niin ainakin sen että yhtään yrityskiertoa ole hukattavissa ☺️

7E27C25F-6EC6-4331-99CE-DC0A32EF7A25.jpeg

Mä uskon myös @Nurppu että tuo lämpöjen vaihtelu on niin monesta asiasta kiinni, että kunhan lämmöt pysyy selvästi yli luteaalirajan, niin ei huolta. Onhan ennen ovistakin käyrissä samalla tavalla heittelyä. Ja onhan nuo raskauskäyrötkin tosiaan melko siksakkia monella. Ja entäs se kuuluisa kiinnittymisdippi 😉 Siihen tuo vois myös ajallisesti sopia.
Luulen että mulla menee enemmän taikauskon puolelle, mikä käyrä näyttää hyvältä ja mikä ei. Varmaan vaan kun oon kerran omasta tasaisesta käyrästä plussannut, pidän sitä hyvänä enteenä.
Mutta hyvin siis sulla @Nurppu lämmöt pysynyt ylhäällä ja tosi pientähän tuo heittely on. Onko mitään muita mainittavia oireita ilmennyt?

No on kyllä lupaavan oloisia oireita @Juliet92 😱 Toivottavasti ei oo mitään hämäystä nyt vaan ihan oikeesti yrittää jotain tapahtua 🌈
Tuo kohdunnapukka on kyllä semmonen kiusaaja, kun elää ihan omaa elämäänsä. Mutta aina joku selvä poikkeus siinäkin herättää toivoa.

Mulla ovistikut vähän haaleni eilen, joten ehkä se ovis ei kuitenkaan ole vielä ihan käsillä. Pitää tänään aloittaa digin ulottaminen myös.
Joo siitä että mies siirsi reissuaan tämän takia, tuli kyllä erityisen hyvä mieli. Vaikka hän ei ihan kaikkea tästä tilanteessa tajua niin ainakin sen että yhtään yrityskiertoa ole hukattavissa ☺️

View attachment 117239
Lähinnä ärsyttää noi eiliset olot ku luo pienen toivon, vaikka pessimistinä koittaa pysyä. Ja toi kohdunnapukka on kyl ihmeellinen "otus"😁 siitä nyt ainakaan ei kannata innostua. Sitä kunnon vaan tullu tässä kierron eri vaiheissa enemmän tai vähemmän sorkittua ja tuntui erilaiselta.

Toivottavasti ehtisitte hyödyntää vielä oviksen ja kurvais pian paikalle❤ lämmöt kaartelee kauniisti😁

Mun kaunis tasanen käyrä nous vähän taas. Blääh eikä mitää selvää dippiä oo näkyny.

Liitteet

• Screenshot_20221123-081845_FF App.jpg
    Screenshot_20221123-081845_FF App.jpg
    388.7 KB · Katsottu: 118
Voi hitsin vitsi kun täällä taustalla saa jännätä muiden lupaavia tilanteita! 😍 @Nurppu n aamulämpöjä ja mahdollista tuolaviivojen ilmaantumista odottelen, samoin @Juliet92 n käyrä ja oireet antaa kyllä hyviä fiboja!

@lepus timidus tilannetta tsemppaan taustalla kans kovasti! 💚

@Summerwalk in kanssa varmaan ovikset osunee jokseenkin samoille päiville, tosin mulla varmaan aikasintaan vasta viikon päästä.
Eli ehkäpä ei sittenkään niin samoille päiville, mutta perästä kuitenkin tullaan tän luppo/letrokiertoni kanssa. 😅

Ja olipa ihana tuo kommentti miehestäsi, en tiedä miks siitä tulikin näin omituisen ihana fiilis. 😄 Osaa ne miehetkin olla ihan jees, vaikka melkosia paukapäitä välillä ovatkin 🥰

Mäkin täällä teidän käyriä jännäilen, niin lupaavan näköisiä vaiheita on kyllä 😍🌈🙏

Oli pakko tulla kommentoimaan kun @Summerwalk ja @Harmi89 puheet miehistä toi hymyn huulille ja muistoja mieleen 😍 meilläkin mies on vähän pihalla näissä asioissa ja myös enemmän miettii asioita pään sisällä kuin tuo niitä ulos, osallistuminen on siis ollut enimmäkseen hiljaista tukemista ja läsnäoloa 😁 niin vitsit sydämessä läikähti kun siirtopäivän aamuna mies lähetti viestin "Ainii muista ettet laita mitään hajusteita 😘 pidän peukkuja että kaikki menee hyvin ❤️❤️".
Jossain ohjeissa siis oli lukenut että hajusteiden käyttämistä pitäisi välttää kun menee alkionsiirtoon koska alkiot on niin herkkiä, miehelle oli jäänyt se mieleen 🥰

@Juliet92 ja @Summerwalk joo eihän tälläsiä juttuja voi tosiasiassa tietää 😅 ja onhan seki huomattu et näis käppyröis voi olla yhel ihmisel isoi eroi kierrosta toiseen ilman selvää selitystä. Mulla tuli siksakkia myös sillon kesällä hysteroskopian jälkeen. Eli periaattees käy ihan järkeen että kun nytkin on rangottu vähän sitä kohdun seinää niin meni kans siitä siksakille! Eikä liity mihkään muuhun :D

@Juliet92 sullahan on oikeen nätti ylösnousemus lämmöissä siellä! Ja @Summerwalk vitsi miten ihanasti tehty mieheltä kyl! ❤️ Taisinkin jo eilen fiilistellä kans 😆

@Harmi89 toivotaan että letrot sieltä kypsyttelee nyt täydellisen munasen!

@Kultahippi ihana mies sielläkin! 🥰

Jaha taas läks viesti liian aikasin 😅 jatkan nyt tähän perään miesasiaa: munkin mies on välillä vähän pihalla ja on todennut että häntä harmittaa se että ei aina tiedä tai muista mitä on meneillään. Mutta kyllä aina ihanasti tukee ja esim eilen kun otettiin käyttöön joku uus leipägrilli niin totes että tehdään eka hänelle leivät niin niihin jää tehdaspinnotteen jämät jos sellasta on vielä, kun mun sukusolut on paljon arvokkaampia ku hänen 😊

Lämmöt palautu tuolle aiemmalle tasolle, eli ennemmin tuo aiempi yläpiikki oli tollanen käänteinen kiinnittymisdippi 😆

Screenshot_20221123-120604.png

Vähän sain sentään jännitystä nyt tähän kiertoon, musta vähän näyttää ku tänään olis tummempi viiva 😆 mut en ny lähe keulii kyl ollenkaa ku voi ihan hyvin olla että oli tujumpi pissa ku eilen, aika tumma oli tänään! Ovitrelle itekki sanoo et voi 10 päivää piikistä näkyä testeissä ja veressä ja tänää vast päivä 8. Mut silti, vähän saa haaveilla eikö niin!! 🙈

PXL_20221123_181102906~2.jpg

Vähän sain sentään jännitystä nyt tähän kiertoon, musta vähän näyttää ku tänään olis tummempi viiva 😆 mut en ny lähe keulii kyl ollenkaa ku voi ihan hyvin olla että oli tujumpi pissa ku eilen, aika tumma oli tänään! Ovitrelle itekki sanoo et voi 10 päivää piikistä näkyä testeissä ja veressä ja tänää vast päivä 8. Mut silti, vähän saa haaveilla eikö niin!! 🙈

View attachment 117243
Kyllä ehkä vähän paremmin näkyy🤔 toivotaan, et johtuis jostain muusta ku vahvemmasta pissasta😍 sun käyräs kyl mielenkiintonen käänteisine dippeinee👌

@Summerwalk @Kultahippi ja @Nurppu ihanat miehet teil😍

@Aloy mitäs sinne kuuluu?
@Harmi89 toivottavasti letroilla onnistais eikä tarttiskaa enää ivf😍 ite täs just jännäilen letrokierron tulosta, tuskin mitää posia kuitenkaa🙈

Tänää ei oo ollu ihmeellisempii oloi, paitsi nyt iltaa kohden taas tota outoo paineentunnet jalkovälis, mut eiköhän se vaa menkkoi enteile.

Oi ku jännää @Nurppu 👀 Toivotaan että viiva nyt tuosta tummuu ❤️ Selvästi kuitenkin on nyt näkyvämpi viiva kuin pari aiempaa 🌈 Miltäs tänään näyttäö? Vai teetkö aina illalla vasta?

@Juliet92 No nyt on kyllä selvä dippi muuten niin tasaisessa käyrässä 😃 Toivotaan että sillä on hyvä tarkoitus tällä kertaa 🌈 Hyvillä päivillä ainakin. Milloin meinasit testailla? 🙊

@Harmi89 Kiva saada piinailuseuraa, vaikka luppokierto sulla onkin ☺️ Kai sitä kuitenkn ihan vähän voi varovaisesti kytätä oireita ja lämpöjä 😉 Mun todennäköisin ovispäivä on maanantai. Toivottavasti ei mee siitä ainakaan yli. Nyt ovistestit kyllä haaleni taas olemattomiin mut äkkiä ne siitä sit taas tummuu.

Ihania kommentteja ja huomiointeja miehiltä @Kultahippi ja @Nurppu. Jotenkin liikuttavaa miten ne omalla tyylillään ja tavallaan yrittää pysyä hengessä mukana ja mihin asioihin ne kiinnittää huomiota 😍 Itse en varmasti kestäisi päivääkään miehen roolissa kun olis varmaan koko ajan pihalla kaikista käänteistä ja naisen hormonien aiheuttamista mielenoikuista ja tuntisi olonsa niin avuttomaksi, kun paljoakaan ei voi tilanteiden eteen tehdä.

591A0D24-3EFE-4D60-9B16-F465DED1B1B3.jpeg

Takaisin