BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täytyykin alkaa myös itse tarkkailemaan sykkeitä, tämän kierron osalta näyttäisi että leposyke on melko tasainen
Screenshot_20220613_153031_com.garmin.android.apps.connectmobile.jpg

Jännä juttu noi sykkeet: en tiedä onko mun mittari epätarkka, vai missä ”vika”, mutta mulla on itseasiassa leposyke laskenut nyt kiinnittymisen jälkeen, jopa siinä määrin, että eilinen lukema oli omaa normaalivaihtelua alempi. Sykevaihtelu on noussut hieman, mutta normaalin rajoissa. Tääkin nyt sit aiheuttaa epävarmuuden tunteita lisää 😞.
E734E96C-DB80-4D3A-B5AC-1928EC324810.png

3D096515-91F9-430F-83F7-083B731FCF49.png

Tänään heräsin jo klo5 (koska esikoinen), ja silloin lämmöt oli 36.8. Makoilin sängyssä klo6 asti, niin mittasin sillon uudestaan, kun oli lähempänä mun normi aikaa. Silloin lämmöt 36.9. Mä ehkä lopetan noiden lämpöjen mittailun tältä erää tähän, kun tosiaan aiheuttaa enempi stressiä, ja sitä paitsi keskiviikkona lähdetään reissuun, ja sit on jet lag ainakin viikon sotkemassa nukkumista.

Esikoisen raskauden alussa aloitin testaamisen vasta dpo13 ja testailin vaan joka toinen päivä. Nyt tällä kertaa testailen joka päivä näin alkuun, kun ton matkan takia joutuu yrittää säätää asioita ennakkoon, kuten esim varata ultraa yms, koska jos tää raskaus jatkuu, mä olisin jo rv10 kun tullaan takaisin kotiin 😳.

Tässä tämän aamun testi. Ehkä hieman vahvempi kuin eilen, mutta tosiaan mielenrauhan kannalta olis kyllä helpompaa jos testais vaan jokatoinen päivä, että näkyis mahdollinen muutos paremmin 😬. Toi eilinen testi on kuivuessaan muuttunut ohuemmaksi viivaksi, niin ei auta kyllä vertailussa.
E8627E3C-C32D-43C2-A541-FA794370FB91.jpeg

584E65F0-BABB-4302-8890-0886A689C916.png

Jännä juttu noi sykkeet: en tiedä onko mun mittari epätarkka, vai missä ”vika”, mutta mulla on itseasiassa leposyke laskenut nyt kiinnittymisen jälkeen, jopa siinä määrin, että eilinen lukema oli omaa normaalivaihtelua alempi. Sykevaihtelu on noussut hieman, mutta normaalin rajoissa. Tääkin nyt sit aiheuttaa epävarmuuden tunteita lisää 😞.
View attachment 113720

View attachment 113719

Tänään heräsin jo klo5 (koska esikoinen), ja silloin lämmöt oli 36.8. Makoilin sängyssä klo6 asti, niin mittasin sillon uudestaan, kun oli lähempänä mun normi aikaa. Silloin lämmöt 36.9. Mä ehkä lopetan noiden lämpöjen mittailun tältä erää tähän, kun tosiaan aiheuttaa enempi stressiä, ja sitä paitsi keskiviikkona lähdetään reissuun, ja sit on jet lag ainakin viikon sotkemassa nukkumista.

Esikoisen raskauden alussa aloitin testaamisen vasta dpo13 ja testailin vaan joka toinen päivä. Nyt tällä kertaa testailen joka päivä näin alkuun, kun ton matkan takia joutuu yrittää säätää asioita ennakkoon, kuten esim varata ultraa yms, koska jos tää raskaus jatkuu, mä olisin jo rv10 kun tullaan takaisin kotiin 😳.

Tässä tämän aamun testi. Ehkä hieman vahvempi kuin eilen, mutta tosiaan mielenrauhan kannalta olis kyllä helpompaa jos testais vaan jokatoinen päivä, että näkyis mahdollinen muutos paremmin 😬. Toi eilinen testi on kuivuessaan muuttunut ohuemmaksi viivaksi, niin ei auta kyllä vertailussa.
View attachment 113722
View attachment 113723
Musta sulla on taas tosi hyvin tummunu päivässä! :) Toivotaan ny kovasti että kyytiläinen tarraa kovaa kiinni ja pysyy matkassa loppuun asti! 😊

@Foreverfever taitaa olla sullaki garmin? Mulla on Ouran lisäks kans garminin ranneke, Venu sq :D tässä multa sama näkymä, mulla hitusen korkeemmat leposykkeet :D harmi että tässä käyrässä ei kovin hyvin näy toi vaihtelu mun mielestä!

Screenshot_20220613-205858.png

Nurppu aika jännästi menee nuo lämmöt, mutta hienoa että nousussa taas. Joo garmin kanssa, useamman vuoden vanha. Mittaako tuo oura kuinka hyvin sykkeitä urheillessa? Kello kun pitäisi jo pikkuhiljaa päivittää, niin olisi kiva jos yhdellä laitteella saisi kaiken hoidettua?

Aloy tosi hyvin on vahvistunut!

Kultahippi taidetaan suunnilleen samoilla päivillä mennä

Screenshot_20220614_081429.jpg

Mittaako tuo oura kuinka hyvin sykkeitä urheillessa? Kello kun pitäisi jo pikkuhiljaa päivittää, niin olisi kiva jos yhdellä laitteella saisi kaiken hoidettua?
Toi urheilun aikanen sykkeen mittaus on itseasiassa vasta just tullu/tulossa ouraan, ja mulle ei sitä oo vielä tullu! Ne julkasee sitä jotenki osissa käyttäjille, ja androidille yleensä vielä myöhemmin, ja mulla on android. Mutta ei toi oura sillee oo kauheen hyvä urheilun seuraamiseen, se on parempi unen seurantaan, ja sit vähän sellanen kevennetty versio myös aktiivisuuden seurannasta. Mut jos tykkää urheilun seurannasta ni kyl mä garminia ennemmin suosittelisin :) se taas on kökömpi unen/yleisen vireystason seurannassa mun mielestä, mutta urheiluun se on hyvä. Ja tykkään garminissa siitä stressin seurannasta, mikä on ainakin täs mun Venu SQ:ssa! Se oli yks mun pääsyistä että päädyin tähän :D sekä se, että ei ollu mitään tyhmiä kuukausimaksuja, vaan saa kaikki featuret kellon ostohinnalla!

Fitbiteissä ja muissa oli monet hienot featuret maksumuurin takana, mikä paljastu vasta ku selvitteli vähän kauemmin. Ja ourakin on nyt laittanu ittelleen sen kuukausimaksusysteemin, eli ite en edes nykysellään ostais sitä, koska musta on tosi tyhmää että joutuu vielä maksaa törkeen ostohinnan päälle kuukausimaksua, oli laite mikä vaan näistä. Mut mulla on Ourassa "lifetime membership" koska olin vanha asiakas :P

Dpo12, testi selkee nega. Eli jään odottamaan menkkoja, ne alkaa joko dpo14 tai 15. Lämmöt pysyy yleensä siihen asti nätisti ylhäällä.

Polilta odotan soittoa, että vieläkö ennen kesäsulkua ehditään yks inssi, vai mitä tehdään. Tämä oli nyt kolmas inssi ja ylipäätään yk18.
Screenshot_20220614-084351_Flo.jpg

Mulla on käytössä samsung watch4 älykello. En oo ehkä kaikkia hienouksia osannut ottaa käyttöön, mutta sykkeitä ja unta tällä on hyvä seurata kaiken muun älytoiminnan lisäks. Erityisen tyytyväinen oon tähän e-sim -ominaisuuteen. Ei tarvi olla esim. lenkillä puhelin mukana kun voi kellon kautta hoitaa puhelut, viestit ja musiikin kuuntelut tavallisten aktiivisuuden ja muiden seurantojen lisäks.
Ainoo miinus, ettei seuraa tätä lämpöä 😅

Ja juuri tuli soitto polilta. Saatetaan just ja just ehtiä neljänteen (ja viimeseen) inssiin ennen kesätaukoa.
Sulku alkaa ma 4.7. ja jos kierto pysyy nyt normaalina letrokiertona, niin seuraava ovis olis joko ke 29. tai to 30, viimeistään pe 1.7.
Oi jes! Kuulostaa siltä että hyvät mahikset on! :)

Täällä odotellaan ovulaatiota arviolta torstaille. Tallettelut on saatu hyvin käyntiin, joten odotukset on korkealla. Ehkä vähän turhankin. Alkuvuodesta tärpännyt kierto (mikä päättyi kkm) onnistui samanlaisella systemaattisella tallettelulla, joten tottakai sitä odottaa että nyt onnistaisi yhtä lailla.. Vaikka eihän se niin mee.
Lämpötiloissa oli epätavallinen nousu muutama päivä sitten, mutta luulen että se johtui työreissusta/stressin purkautumisesta.
Tosi mielenkiintoista vertailla miten toisilla lämmöt on tosi ylhäällä ja toisilla tosi alhaalla. Itellä ollu koko ajan jotenkin suht tuossa keskiviivan läheisyydessä molemmin puolin.
Screenshot_20220614-125735__01.jpg

@Kultahippi näyttää tosi hyvältä! :) Ihanan tasanen!

@Lorena oliko toi se natural cycles? Se näyttää kyl tosi hyvältä 🤔

@Maakku tervetuloa stalkkailemaan :D pitäskö sun hankkia mittari? 😆

Mulla tuli taas pudotus, ja nyt kyllä uskon tähän :D eilen oli jo vähän ruskeaa valkovuodon seassa ja orastavaa menkkakipuilua. Eli odottelen menkkoja tänään alkavaksi. Se meinais että ovis olis ollu kp12 🤔 mikä on kyllä käyrän perusteella ihan uskottava!

Screenshot_20220615-093006.png

@Kultahippi näyttää tosi hyvältä! :) Ihanan tasanen!

@Lorena oliko toi se natural cycles? Se näyttää kyl tosi hyvältä 🤔

@Maakku tervetuloa stalkkailemaan :D pitäskö sun hankkia mittari? 😆

Mulla tuli taas pudotus, ja nyt kyllä uskon tähän :D eilen oli jo vähän ruskeaa valkovuodon seassa ja orastavaa menkkakipuilua. Eli odottelen menkkoja tänään alkavaksi. Se meinais että ovis olis ollu kp12 🤔 mikä on kyllä käyrän perusteella ihan uskottava!

View attachment 113764

Mä oon niin surkee aamusin mittaamista muistamaan.. Pari kiertoa kattelin ja sit se jäi. Jännäilen teidän muiden kiertoja ja käyriä 😆

@Nurppu varmaan oot täällä jotain jo aiheesta puhunut, mutta vaikuttiko polyypin poisto kierron pituuteen millään tavoin? Siis mikäli jos ne menkat sulla tekee tuloaan?

Takaisin