BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi @Harmi89 ❤️

Mulla nyt laahaa lämmöt luteaalin pohjamudissa, saisi kyllä vähän nousta sieltä 😅

Screenshot_20220612-093334.jpg

@Harmi89 äh, pahoittelut negasta ja mielialasta 😔 lämmöt näyttää kuitenkin vielä hyvältä...!

@NewMoon ei tuo minusta viel paha lasku oo! Voikun toimis ny proge ❤️

@Foreverfever jännää jos nyt tärppää, etkä tiiä mennäkkö helmikuisiin vai maaliskuisiin 😆

@Kultahippi minust näyttää kyl hyvältä eikä pohjamudilta ❤️

Mul on kyl ny kovaa sekoiluu lämmöissä, pakko johtua siit polyypin poistosta! Toka kunnon dippi ja FF päätti siirtää oviksen myöhemmäks :D niin, että taas tää tän päivänen dippi olis dpo9 :D jaa-a. Kummankaan oviksen perusteella ei viel pitäs menkkojen alkaa. Edit: mut tosiaan eilen illalla oli taas kunnon ovisvuodot, ehkä se ennakoi tätä dippiä!

Screenshot_20220612-095522.png

Muokattu viimeksi:
@Harmi89 äh, pahoittelut negasta ja mielialasta 😔 lämmöt näyttää kuitenkin vielä hyvältä...!

@NewMoon ei tuo minusta viel paha lasku oo! Voikun toimis ny proge ❤️

@Foreverfever jännää jos nyt tärppää, etkä tiiä mennäkkö helmikuisiin vai maaliskuisiin 😆

@Kultahippi minust näyttää kyl hyvältä eikä pohjamudilta ❤️

Mul on kyl ny kovaa sekoiluu lämmöissä, pakko johtua siit polyypin poistosta! Toka kunnon dippi ja FF päätti siirtää oviksen myöhemmäks :D niin, että taas tää tän päivänen dippi olis dpo9 :D jaa-a. Kummankaan oviksen perusteella ei viel pitäs menkkojen alkaa. Edit: mut tosiaan eilen illalla oli taas kunnon ovisvuodot, ehkä se ennakoi tätä dippiä!

View attachment 113689

Sun lämpöjä on kyl niin jännä seurata 🧐 Onhan sen tosiaan pakko johtua siitä poistosta! Kunpa nyt ei vaan ainakaan menkat alkais vielä!

Siis mä jo meinasin tarinoida tähän, että voisko myo-inositoli vaikuttaa alentavasti luteaalin lämpöihin, koska viime ja tässä kierrossa ollu nyt selkeesti alemmat ku aiemmin. Mutta sit kun vilkasin aiempia kiertoja niin onhan se luteaalin keskiarvo varmaan aikalailla sama, aiemmin on vaan heitellyt laidasta laitaan niin paljon 😂 ja lisäksi nyt FF heitti luteal linen aika ylös nyt niin se hämää. Eli olenpas nyt vaan hiljaa ja surkuttelen sit vasta kun/jos menkat on alkamassa 🤭

@Kultahippi, mun silmään näyttää ihan hyvältä sun käyrä, eikös dpo4 ole just usein ensimmäinen estrogeeni dippi? Vai muistanko nyt väärin? Hyvin voi huomenna nousta taas 👍

@Nurppu, on tosiaan jännä käyrä sulla, mutta yhdistettynä noihin sun limailu oireisiin, sanoisin että hyvin potentiaaliselta kuullostaa. Olisipa!! 🤞

@Foreverfever, siellähän on nyt sit melkein vanhan ajan jännitykset luvassa, kun ei ihan tiedä milloin tarkalleen on ovis ollut. Kuinka pitkä sun luteaali olikaan?

@NewMoon, aika mahtava dippi sulla tossa pari päivää sitten! Mutta hienoa, että ei ole vuoto alkanut, jospa ei alkaiskaan 😍. Tässä vaiheessa mä en ainakaan pysty erottaa menkkakipuja alkuraskauden kivuista, että voisihan se olla kiinnittymistäkin…

@Harmi89, pahoittelut negasta 😞.

Oon käynyt ahkerasti lukemassa teidän päivityksiä, ja niin monella on kyllä hyvän näköistä käppyrää piirtymässä 🙏. Mä en ole itse viikkoon uskaltanut kirjoittaa tänne mitään, kun tuntui, että omat olot oli niiiiiin älyttömän optimistiset, että jos mä kirjoittaisin niistä tänne, niin sit vielä pahempi olis se menkkojen tuoma pettymys. Yritin siis jotenkin rajoittaa omaa onnistumista. En tiedä avautuuko tää ajatus muille?

No, joka tapauksessa, tiistaina, dpo 6, mulla oli pöksyissä (ei pyyhittäessä) selkeesti rusehtavaa valkovuotoa, joka kovasti näytti kiinnittymisvuodolta. Menkkajomoja on ollut jonkin verran aina välillä, mutta lämmöt ei ole olleet mitenkään kovin hyvät (ei selkeetä dippiä, ei kunnon nousua). Tänä aamuna lämpö oli laskenut 0.1 astetta, mutta päätin silti testata. Mulla oli muista syistä lääkärikäynti keskiviikkona, ja meidän perhelääkäri tietää, että yritetään ja että ollaan lähdössä matkalle ensi viikolla, joten pyysin jo ennakkoon lähetteen kilppari kokeeseen, niin että jos nyt tänään tai huomenna tulis plussa, niin ehtisin käydä ma verikokeessa ja ti saada vielä reseptin ja lääkkeet ennen matkalle lähtöä.

Ja kyllähän siellä joku haamulainen pilkistää. Tänään siis dpo11, 5 päivää oletetusta kiinnittymisestä. Esikoisesta testasin vasta dpo13, mutta siihen verrattuna tää näyttää kovin hailuralta viivalta, joten saapas nyt nähdä onko vahvistumaan vai haalistumaan päin. Tuntuu, että lämpöjen perusteella voi olla haalistumassa. Ei auta kuin odottaa ja testata uudelleen 😬
6ABA63B2-5E78-4F42-9095-DE720F6F9175.png

1709AF7A-0CD5-4ADB-A815-DACD027CCB58.jpeg

Edit. Hassua, toi viiva näyttää vahvemmalta tänne ladatussa kuvassa, kuin mitä se näyttää luonnossa 🧐. Yleensähän se on ollut just päinvastoin.

@Kultahippi, mun silmään näyttää ihan hyvältä sun käyrä, eikös dpo4 ole just usein ensimmäinen estrogeeni dippi? Vai muistanko nyt väärin? Hyvin voi huomenna nousta taas 👍

@Nurppu, on tosiaan jännä käyrä sulla, mutta yhdistettynä noihin sun limailu oireisiin, sanoisin että hyvin potentiaaliselta kuullostaa. Olisipa!! 🤞

@Foreverfever, siellähän on nyt sit melkein vanhan ajan jännitykset luvassa, kun ei ihan tiedä milloin tarkalleen on ovis ollut. Kuinka pitkä sun luteaali olikaan?

@NewMoon, aika mahtava dippi sulla tossa pari päivää sitten! Mutta hienoa, että ei ole vuoto alkanut, jospa ei alkaiskaan 😍. Tässä vaiheessa mä en ainakaan pysty erottaa menkkakipuja alkuraskauden kivuista, että voisihan se olla kiinnittymistäkin…

Oon käynyt ahkerasti lukemassa teidän päivityksiä, ja niin monella on kyllä hyvän näköistä käppyrää piirtymässä 🙏. Mä en ole itse viikkoon uskaltanut kirjoittaa tänne mitään, kun tuntui, että omat olot oli niiiiiin älyttömän optimistiset, että jos mä kirjoittaisin niistä tänne, niin sit vielä pahempi olis se menkkojen tuoma pettymys. Yritin siis jotenkin rajoittaa omaa onnistumista. En tiedä avautuuko tää ajatus muille?

No, joka tapauksessa, tiistaina, dpo 6, mulla oli pöksyissä (ei pyyhittäessä) selkeesti rusehtavaa valkovuotoa, joka kovasti näytti kiinnittymisvuodolta. Menkkajomoja on ollut jonkin verran aina välillä, mutta lämmöt ei ole olleet mitenkään kovin hyvät (ei selkeetä dippiä, ei kunnon nousua). Tänä aamuna lämpö oli laskenut 0.1 astetta, mutta päätin silti testata. Mulla oli muista syistä lääkärikäynti keskiviikkona, ja meidän perhelääkäri tietää, että yritetään ja että ollaan lähdössä matkalle ensi viikolla, joten pyysin jo ennakkoon lähetteen kilppari kokeeseen, niin että jos nyt tänään tai huomenna tulis plussa, niin ehtisin käydä ma verikokeessa ja ti saada vielä reseptin ja lääkkeet ennen matkalle lähtöä.

Ja kyllähän siellä joku haamulainen pilkistää. Tänään siis dpo11, 5 päivää oletetusta kiinnittymisestä. Esikoisesta testasin vasta dpo13, mutta siihen verrattuna tää näyttää kovin hailuralta viivalta, joten saapas nyt nähdä onko vahvistumaan vai haalistumaan päin. Tuntuu, että lämpöjen perusteella voi olla haalistumassa. Ei auta kuin odottaa ja testata uudelleen 😬
View attachment 113691
View attachment 113692

Edit. Hassua, toi viiva näyttää vahvemmalta tänne ladatussa kuvassa, kuin mitä se näyttää luonnossa 🧐. Yleensähän se on ollut just päinvastoin.
Joo, mä jo katoin et eihän toi oo hailuraa nähnykään, ihan selkee viiva! Mut okei eli tällä kertaa luonnossa haileempi, hassua että näinki päin :D mun mielestä ei näytä tippaakaan huonolta dpo11 viivalta! Miten ihanaa että tulikin plussa vaikka oli epäonnea sen gynen kanssa ja kaikkea! :) Kyl mä uskallan nyt vähäsen onnitella 🥳❤️

Joo, mä jo katoin et eihän toi oo hailuraa nähnykään, ihan selkee viiva! Mut okei eli tällä kertaa luonnossa haileempi, hassua että näinki päin :D mun mielestä ei näytä tippaakaan huonolta dpo11 viivalta! Miten ihanaa että tulikin plussa vaikka oli epäonnea sen gynen kanssa ja kaikkea! :) Kyl mä uskallan nyt vähäsen onnitella 🥳❤️
Onnea @Aloy mulla oli dpo 11 vielä paljon paljon haaleampi viiva!
Ihanaa ❤️
Kiitos, mutta ei kiitos, ainakaan vielä 😆. Katsotaan nyt pari päivää, että mihin suuntaan menee… Mutta vaikka tää nyt jäis kemialliseksi, niin sinänsä tuntuu kyllä optimistiselta, että ehkä meille sit kuitenkin vielä toinen lapsi voisi tulla, kunhan sattuu arvontakoneesta parempi laatuista sukusolua. Ja positiivista sekin, että kierto näyttäisi nyt viimein normalisoituneen. Mä oon tässä kierrossa jatkanut sitä B6 vitamiinia, mut vaan puolikkaalla, kun luin jostain, että 50mg olis suositeltu maksimi raskauden tukemiseen. En tiedä vaikuttiko vaan aika, vai oliko tuolla B6:lla jotain vaikutusta, mutta mulla ei esikoista yrittäessäkään tullu ovis ennen kuin kp 15-17, nyt siis oli kp14.

View attachment 113691
View attachment 113692

IHANAA! 😍😍 kuitenkin varovaisesti onnittelen mäkin ❣️ ymmärrän hyvin epäröivät ajatukset ja hiljaiselon täällä myös 😄 voi kun tuli hyvä mieli tästä!

Varovaiset onnittelut plussasta! 😍

Mulla ei nyt itsellä oo teille mitään käppyrä kun lämmöt on edelleen samalla tasolla (36,7) niinkuin koko raskauden keston vaikka tyhjennysvuoto on käynnissä. Jännä nähdä miten cyclogest vaikuttaa lämpöihin sitten kun sen otan käyttöön. 😊 voi olla että otan vasta seuraavassa kierrossa, tää on nyt niin kummallinen että en tiedä testaanko edes ovulaatiota.

View attachment 113691
View attachment 113692

Ihanaa, mäkin jo onnittelen kun kyllä tuo ihan plussalta näyttää! :smiling face with heart-eyes:

@Aloy poooo onnea minultakin, kyllä tuo on oikein kunnon plussa noille päiville ja lämmötkinm näyttii hyvälle :smiling face with heart-eyes:

@Jossu123 Mulla myös kesti aika pitkää ennen kuin lämmöt tippu normaaleiksi, oliko 10 päivää. Mut sen jälkeen kun ne tippu, niin kierto olikin ns. normaalimittainen siitä päivästä laskettuna ja oviskin tuli ns. ajallaan.

@Nurppu oijoi kun vaikuttaa niin potentiaaliselle sun oireetkin! Kumpa ois kiinnittyminen käynyt! Miltä lämmöt näyttää tänään?? :Smiling Face With Sunglasses:

@NewMoon hmm, olin varma että siirtäisi ovista vähän taaksepäin, koska lämpöjen perusteella mun silmään se voisi olla päivä tai jopa pari aikaisemmin missä katkoviivat nyt kohtaa. Mutta sulla varmaan siinä käppyrässä oireita ylhäällä, niin FF tulkitsee niitä ohi lämpöjen ja ehkä siksi menee oviksesta epävarmaksi. Lisästä ja sen vaikutuksesta ei oo kokemuksia, mutta minä edelleen pidän tuota kunnondippiä sopivana päivänä potentiaalisena asiana :Sleuth Or Spy:

@NewMoon näyttää hyvältä! Proget vissiin toiminu? :)

@Foreverfever ehkä se on vaan perus dippi! :)

@Kultahippi näyttää kyl oikeen mukavan tasasilta sulla lämmöt! :)

Mun lämmöis ei kyl oo ny mitää järkee 😆 FF:kin oli kohtelias ja siirsi tota alaviiva alemmas että pysytään sen yllä. Mut nää on sellasia lämpöjä millä muissa kierroissa on menkat alotettu. Jos tänään alkais menkat, ja olis normaali luteaali, ni ovis olis ollu sillon ku sain tässä kierrossa ekan hitusen tummenneen ovistestin, mikä ei kuitenkaan ollu plussa vielä. Ei kai sillon vielä voinu olla ovis, en kyllä millään usko :D eli joko on lyhentyny luteaali täs kierrossa tai lämmöt menny nii sekasin ettei ilta-aurinko paista.

Screenshot_20220613-085252.png

@NewMoon näyttää hyvältä! Proget vissiin toiminu? :)

@Foreverfever ehkä se on vaan perus dippi! :)

@Kultahippi näyttää kyl oikeen mukavan tasasilta sulla lämmöt! :)

Mun lämmöis ei kyl oo ny mitää järkee 😆 FF:kin oli kohtelias ja siirsi tota alaviiva alemmas että pysytään sen yllä. Mut nää on sellasia lämpöjä millä muissa kierroissa on menkat alotettu. Jos tänään alkais menkat, ja olis normaali luteaali, ni ovis olis ollu sillon ku sain tässä kierrossa ekan hitusen tummenneen ovistestin, mikä ei kuitenkaan ollu plussa vielä. Ei kai sillon vielä voinu olla ovis, en kyllä millään usko :D eli joko on lyhentyny luteaali täs kierrossa tai lämmöt menny nii sekasin ettei ilta-aurinko paista.

View attachment 113707
Tämä on kyllä niin jännä, ja huvittava tuon alaviivan siirtäminen 😅 ei auta muu kuin seurailla mitä tapahtuu! Ei kuitenkaan oo mitään menkkaoloja nyt?

Tämä on kyllä niin jännä, ja huvittava tuon alaviivan siirtäminen 😅 ei auta muu kuin seurailla mitä tapahtuu! Ei kuitenkaan oo mitään menkkaoloja nyt?
Vähän lieviä menkkamaisia kipuja oli aamulla, ja ainakin Ouran mittaamat sykkeet ja sykevälivaihtelu näyttäis "normalisoituneen", mikä yleensä tapahtuu niillä main ku menkat alkaa. Eli - vois alkaakin? Ei nyt kyl mitään hajua, seuraillaan! 🤷🏼

Ja voi höh, että alko tuhru! Voikun olis vaan jotain ohimenevää!

Vähän lieviä menkkamaisia kipuja oli aamulla, ja ainakin Ouran mittaamat sykkeet ja sykevälivaihtelu näyttäis "normalisoituneen", mikä yleensä tapahtuu niillä main ku menkat alkaa. Eli - vois alkaakin? Ei nyt kyl mitään hajua, seuraillaan! 🤷🏼

Ja voi höh, että alko tuhru! Voikun olis vaan jotain ohimenevää!
Mulla on kans sykkeiden ja sykevälivaihtelun palautuminen aika selvä merkki alkavista menkoista 😅 voihan nyt epäselvyys sentään!

Takaisin