BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt on kyllä Nurpulla jännää käyrää. Toivottavasti vaan kävisi vähän alempana ja luteaali kuitenkin vielä jatkuisi! :folded:

Emilia, kiitos! Voi että.... :Grimacing Face: Toivottavasti siellä tosiaan plussa vahvistuisikin ja vuoto oiskin ollut vaan jotain kiinnittymiseen tai haamumenkkoihin liittyvää!!:Eyes::Person With Folded Hands:

Foreverfever:crying-face: Paljon suklaata, tsemppiä ja toivoa alkaneeseen kiertoon! :Heavy Black Heart:

Aloy, kiitos! Toivotaan parasta :Sparkles: Varmasti huoli on matkassa ihan jokaisessa raskaudessa, taustasta huolimatta. Varmasti myös kauhut syvenee huonojen kokemuksien myötä. Voi että, kun on tällaista ihanaa kamalaa :No Evil Monkey:

Lämmöt aavistuksen laski tänään, mutta heräsinkin kyllä tosi aikaisin. Testeinä edelleen one step ja nyt lisäksi PC. OS on yhtä vahva kuin edellispäivän iltapäivänä pitkän pidätyksen jälkeen, ehkä ihan inan vahvempi, mutten ole varma. :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes::No Evil Monkey: Ja tuo PC kieltämättä miellyttävän vahva:Heavy Black Heart::Smiling Face With Heart Shaped Eyes:
Hyvältä näyttää PC!! Kannattaa varmaan jossain kohtaa jättää lämpöjen seuraaminen jos ne aiheuttaa heilahteluillaan ahdistusta ja pelkoa.. :smiling-eyes: Onnea niin paljon, toivottavasti kaikki menee hyvin. :folded:

Kiitos! :red-heart: Tähän mennessä ainakin lämpöjen mittailu on lähinnä ollut vain hyvästä. Kerrankin edes joku mahdollisuus tietää jostain jotain, niin ei tarvii täyttä tietämättömyyttä stressata. :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:Jos ne alkaa stressaamaan, niin sitten kyllä varmastikin lopetan. :Smiling Face With Smiling Eyes:

Hei Laurenski, en tiedä soittelitko jo polille, mutta mä tässä just perehdyn meille annettuihin IVF:n ohjeisiin ja usein kysyttyihin kysymyksiin (tämä HUSilla) ja täällä on tällänen:

K: Minulla ja miehelläni on ensikäynti tulossa. Olen kuitenkin raskaana. Saanko varata Lisääntymisläketieteen yksikköön varhaisraskauden ultraäänitutkimuksen?

V: Mikäli ette ole vielä käyneet Lisääntymislääketieteen yksikössä lainkaan, emme tee varhaisraskauden ultraääntä. Tällaisessa tapauksessa toivomme sinun peruvan vastaanottoaikasi ja varaavan ajan neuvolasta. Poikkeustapaus ovat parit, jotka ovat saaneet lähetteen meille toistuvien keskenmenojen vuoksi.

Eli ehkä tekin voisitte saada ainakin varhaisultran? En toki nyt muista/tiedä missä terveydenhoitopiirissä olitte, tämä kommentti on HUS:ilta.

Voi että, kyllä näyttää @Laurenskin testit hyvältä! :folded::Two-hearts: Varovaisesti onnittelen jo, toivotaan, että raskaus jatkuu! :folded:

Aika jännä juttu että @Nurppun lämmöt noin laski sormen vaihdosta :Eyes:

@Foreverfeverille pahoittelut kp1:stä ja tsemppiä työhön palaamiseen! Mulla vielä (enää) 5kk lomaa jäljellä :Grimacing Face:

@Emilia1983@, toivotaan kovasti, että viiva kuitenkin vahvistuisi ja vuoto ei tuosta lisäänny :folded::Two-hearts:

Kyllä se Flow sit vaan tiesi, että ovis on kp19… Eilen lähti testit tummumaan ja tänä aamuna O+. Blaah, ihan meni hukkkaan viime viikon hötkyilyt ja nyt jäänee sit yhden kerran varaan, sikäli mikäli onnistun saada miehen innostumaan vielä :tears:

Nyt on kyllä Nurpulla jännää käyrää. Toivottavasti vaan kävisi vähän alempana ja luteaali kuitenkin vielä jatkuisi! :folded:

Emilia, kiitos! Voi että.... :Grimacing Face: Toivottavasti siellä tosiaan plussa vahvistuisikin ja vuoto oiskin ollut vaan jotain kiinnittymiseen tai haamumenkkoihin liittyvää!!:Eyes::Person With Folded Hands:

Foreverfever:crying-face: Paljon suklaata, tsemppiä ja toivoa alkaneeseen kiertoon! :Heavy Black Heart:

Aloy, kiitos! Toivotaan parasta :Sparkles: Varmasti huoli on matkassa ihan jokaisessa raskaudessa, taustasta huolimatta. Varmasti myös kauhut syvenee huonojen kokemuksien myötä. Voi että, kun on tällaista ihanaa kamalaa :No Evil Monkey:

Lämmöt aavistuksen laski tänään, mutta heräsinkin kyllä tosi aikaisin. Testeinä edelleen one step ja nyt lisäksi PC. OS on yhtä vahva kuin edellispäivän iltapäivänä pitkän pidätyksen jälkeen, ehkä ihan inan vahvempi, mutten ole varma. :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes::No Evil Monkey: Ja tuo PC kieltämättä miellyttävän vahva:Heavy Black Heart::Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Oi kun on hienot viivat siellä, paljon onnea! :smiling face with heart-eyes: Jospa nyt menisi kaikki hyvin :thumbs-up:

@Foreverfever voimia ja tsemppiä uuteen kiertoon :red-heart:

@Aloy jospa sait miehen kellistettyä ja kyllähän yksikin kerta voi riittää :smiling-eyes:

Eiih,liian hyvää ollakseen totta-> kp 1 eilen. Soitto lapsettomuushoitajalta myös eilen. Keskustelua melkein 1h ja tosi ihana ja ymmärtäväinen hoitaja. Määräsi nyt heti kilpirauhaskokeen,klamydiatestin,prolaktiini&AMH-arvon sekä FSH-jotka pitää ottaa kp 1-5. Eli varasin huomiselle ajan verikokeille. Ja saimme ajan toukokuun loppuun ensikäynnille. Klinikka menee kuitenkin ikävästi kiinni juuri kesäkuun puolivälissä ja aukeaa siitä 2 kk kuluttua elokuussa. No ei voi mitään. Näillä mennään.

Nyt siis alkoi yk 9.
Erittäin hassua etten enää "vajonnut" masikseen kuten aiempina kuukausina,kai kaikkeen tottuu kun pikkuhiljaa alkaa vaikuttaa todelta neuvolalääkärin aiemmin sanoma-> eritt.epätodennäköistä että raskaudun enää. Tuon sanoi vuosi sitten käydessäni siellä vuotohäiriöistäni.
Ei silti vajota enää masennukseen,mies onneksi edelleen positiivisella mielellä,hänestä löytyy aivan uskomaton tsemppi ja sisu.

Muokattu viimeksi:
Kiitos Nurppu!!!:smiling face with heart-eyes::folded: HUSin piiriin kuulun myös ja aion todellakin kysellä tuosta lisää! Ihan mahtavaa, jos pääsisi julkiselle varhaisultraan!

Kiitos Aloy ja Minzku!:Two-hearts:

Aloylle kellistelypoweria sinne! :Flexed Biceps::Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye:

Emilia, ihana kuulla teidän upeasta asenteesta ja siitä, että soittanut hoitaja oli mukava ja empaattinen! :Smiling Face With Halo: Kiva myös että pääsette tutkimuksiin! Toivottavasti löytyy joku helposti hoidettavissa oleva asia:folded:

Hienoo Laurenski, toivotaan että pääsette varhaisultraan! :)

Aloy: toivotaan että houkuttelu onnistui :D

Emilia, osanotot täälläkin :(

Mulla ei mitään kauheen jännää. Jätin vielä vasempaan käteen Ouran mutta näyttäis että ei ne alhaset lämmöt kyllä kädestä oo kii!

Screenshot_20220324-094059.png

Ihanaa tännekin tullut plussa, onnea kovasti Laurenski!! :smiling face with heart-eyes::smiling face with heart-eyes:

Toivottavasti Aloylla on ollut onnistuneet viettelyt! :tears:

Voimia kp1 kärsiville:red-heart:

Mä lisään nyt kans tauon jälkeen oman kiertokäppyräni tänne, vaikka en kovasti odottelekaan nyt tärppejä :smiling-eyes: Tämä on kolmas kierto kun mittailen lämpöjä ja ensimmäinen jossa ei ole mitään lääkkeitä käytössä enkä testaillut ovulaatiota. Onhan tuo ovulaation ajankohta aika selkeä kuitenkin, mutta sen jälkeen sitten sahaillut iloisesti, ei ihme että oon hikoillut ja palellut vuorotellen :tears:

Liitteet

• Screenshot_20220324-103747__01.jpg
    Screenshot_20220324-103747__01.jpg
    218.1 KB · Katsottu: 125
Kiitokset tsempeistä, viettelykset onnistui :thumbs-up::tears:

@Emilia1983@, sympatiat teille, olen sun kanssa saman ikäinen, ja itselläkin on tosi paljon pelkoja hedelmällisyyden tilasta. Me ehdittiin just aloittaa tutkimukset ennen kuin plussasin esikoisesta, ja vaikka mitään normaalista poikkeavaa ei sillon löytynyt, niin kyllä sitä miettii, että mitä tää reilu vuosi on tehnyt hedelmällisyydelle. Hienoa, että pääsette tutkimuksissa eteenpäin, toivottavasti sieltä löytyy apuja pian!

Mä luulin, että tällä kertaa olis ollut mun ”nopean” puolen vuoro, mutta tää vaikuttaa nyt olevan kaikkea muuta. Yöllä heräsin voimakkaaseen kipuun alavatsalla, ja olisin luullut että se olis ollut ovis, mutta niin vaan ovistesti oli edelleen positiivinen tänä aamuna, joten Flo tietenkin heittää oviksen huomiselle. Noh, näillä talletteluilla nyt mennään, enempään ei vanhat ihmiset pysty :rolling:

Sitä mä kyllä ihmettelen, kun Flo sanoo ovis päivälle että ”hyvä mahdollisuus”, mutta muille päiville oviksen ympärillä, että ”mahdollisuus”, mut sit oon kuitenkin nähnyt joitain statseja, että dpo -2 olis parhaimmat mahdollisuudet. Miksiköhän Flo niin painottaa sitä ovis päivää parhaimpana?

Edit. Laitetaas käppyrääkin esille

Liitteet

• 13B75413-7E22-459A-86C4-374C1133C4CD.png
    13B75413-7E22-459A-86C4-374C1133C4CD.png
    389.8 KB · Katsottu: 119
Muokattu viimeksi:
Kultahippi: on kyl sahailua sulla! Oon ite miettiny ainakin nyt, et mahtaako lääkkeistä olla vielä jotain jälkivaikutuksia tähän kiertoon, kun itellä lämmöt ihmeen alhaset vieläkin. Että jos sä et ennen lääkkeitä oo mittaillu, niin teoriassa vois olla et toi sahailu olis jotai sellasta? :D ihan puhdasta spekulaatiota!

Aloy: Enpä Flo:sta tiedä, mut tosiaan ainakin naistalo.fi sanoo, että parhaat mahikset kaks päivää ennen ovista. Siihen luottaisin enemmän, ja arvelisin sit että Flo:lta puuttuu ehkä tässä kohtaa paras tutkimusnäyttö tuon väitteen takaa?

Mulla taas meni alaspäin lämmöt. Vaihoin myös sormuksen takas oikeeseen käteen kun sillä ei tuntunu olevan vaikutusta.

Screenshot_20220325-111440.png

Nurppu: No siis samaa mietin myös että se ihan hyvin voi vaikuttaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tässä vielä tämän päivän päivitys, hieno sahamuoto on kyllä :Sleuth Or Spy: rusehtavaa tuhruttelua on tullut dpo 5-8, eilisillan jälkeen ei oo tullut mutta eiköhän se taas kohta ala uudestaan :Smirking Face:

Jännä kyllä miten sulla on noi on alhaalla kans lämmöt!

Liitteet

• Screenshot_20220325-114417.jpg
    Screenshot_20220325-114417.jpg
    209 KB · Katsottu: 116
Tässä vielä ihan mielenkiinnosta, mun nykynen kierto verrattuna neljän edellisen lääkitsemättömän kierron keskiarvoon. Ihan kuin tän kierron luteaalin lämmöt peilais muiden kiertojen lämpöjä - alhaalla kun muut on ylhäällä, ylhäällä kun muut on alhaalla :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Screenshot_20220325-145201.png

Alhainen meno jatkuu. Mutta keksin ehkä syyn näille tuoreimmille alhasille numeroille! Aloin ottaa viikon alussa erinäisiä lisäravinteita joilla on todettu mahdollisia positiivisia hyötyjä hedelmällisyyteen. Yks niistä on melatoniini. Ja tänään aamulla tuli mieleen googletella asiaa, ja tosiaan melatoniini näyttäis alentavan ruumiinlämpöä :D eli eiköhän nää tänviikkoset alhaset luvut liity siihen!

Screenshot_20220326-103201.png

Jatkan yksinpuhelua! Tää vitsiniekkakäyrä jatkaa peilileikkiä, ja kääntyy ylöspäin kun muut on menny alaspäin:

Screenshot_20220328-091529.png

Veikkaan syyksi kyllä sitä, että piti vaihtaa melatoniinit vähän miedompiin, kun kaapista loppu 3mg vahvuset mut siel oli viel 1,9mg vahvusia. :D

Selkeyden vuoksi, tässä siis käyrä yksinään:

Screenshot_20220328-091925.png

Jatkan yksinpuhelua! Tää vitsiniekkakäyrä jatkaa peilileikkiä, ja kääntyy ylöspäin kun muut on menny alaspäin:

View attachment 111782

Veikkaan syyksi kyllä sitä, että piti vaihtaa melatoniinit vähän miedompiin, kun kaapista loppu 3mg vahvuset mut siel oli viel 1,9mg vahvusia. :D

Selkeyden vuoksi, tässä siis käyrä yksinään:

View attachment 111783

Aikamoinen hassuttelija sun käppyrä kyllä :Sleuth Or Spy: mut jännä jos toi melatoniini vaikuttaa noin selkeesti lämpöihin! Josko lämpöjen nousu tarkoittaiskin jotain muuta :Eyes: Olitko sä testaillut sen yhden(?) Medigoon jälkeen?

Mulla on ihan ärsyttävä toiveikkuus tällä hetkellä, vaikka lämmöt ei kyllä ainakaan viittaa yhtään mihinkään positiiviseen :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Varmaan se johtuu siitä kun tiputtelu loppui ja on ollut poissa jokusen päivän jo.. Oon nimittäin huomannut, että mulla mieliala kulkee aika vahvasti käsi kädessä tiputteluvuodon kanssa! Aina kun se alkaa niin tulee masennus, koska se on mulla ollut aina huono merkki. Eli tässä odottelen tuhruttelun alkamista ja nautin vielä kun on hyvä fiilis :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Liitteet

• Screenshot_20220328-094640__01.jpg
    Screenshot_20220328-094640__01.jpg
    195.6 KB · Katsottu: 116
Aikamoinen hassuttelija sun käppyrä kyllä :Sleuth Or Spy: mut jännä jos toi melatoniini vaikuttaa noin selkeesti lämpöihin! Josko lämpöjen nousu tarkoittaiskin jotain muuta :Eyes: Olitko sä testaillut sen yhden(?) Medigoon jälkeen?

Mulla on ihan ärsyttävä toiveikkuus tällä hetkellä, vaikka lämmöt ei kyllä ainakaan viittaa yhtään mihinkään positiiviseen :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Varmaan se johtuu siitä kun tiputtelu loppui ja on ollut poissa jokusen päivän jo.. Oon nimittäin huomannut, että mulla mieliala kulkee aika vahvasti käsi kädessä tiputteluvuodon kanssa! Aina kun se alkaa niin tulee masennus, koska se on mulla ollut aina huono merkki. Eli tässä odottelen tuhruttelun alkamista ja nautin vielä kun on hyvä fiilis :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:
Eilen tein iltapissasta vikan medigoon ja puhdas nega oli! Eli aika selvältä näyttää peli kyllä sen osalta :P siks uskon että lämmöt liittyy siihen melatoniiniin, kun tuntuvat niin suoraan menevän yksiin niiden hetkien kanssa, kun oon alkanu ottaa, ja laskenu annostusta!

Mulla taas on poikkeuksellisesti ollu ny täs kierros tosi monta päivää pientä tuhruttelua, yleensä ei oo! Ite epäilen syypääks sitä polyyppia nyt :P

Toivotaan että sulla pysyy tuhruttelut pois! :)

Eilen tein iltapissasta vikan medigoon ja puhdas nega oli! Eli aika selvältä näyttää peli kyllä sen osalta :P siks uskon että lämmöt liittyy siihen melatoniiniin, kun tuntuvat niin suoraan menevän yksiin niiden hetkien kanssa, kun oon alkanu ottaa, ja laskenu annostusta!

Mulla taas on poikkeuksellisesti ollu ny täs kierros tosi monta päivää pientä tuhruttelua, yleensä ei oo! Ite epäilen syypääks sitä polyyppia nyt :P

Toivotaan että sulla pysyy tuhruttelut pois! :)

No höh!! Kieltämättä ajoitus puhuu selkeesti sen melatoniinin puolesta, mielenkiintoista kyllä!

Aika jännä tosiaan miten huomattava ja suora vaikutus tolla melatoniinilla näyttää olevan lämpöihin, ei olis kyllä itsellä tullut pieneen mieleenkään, että siitä voisi johtua!

Kiva juttu, että sulla @kultahippuja on hyvä fiilis, toivotaan että sellaisena pysyy ja vuodot pysyy poissa (seuraavat 9kk ainakin :tears:).

Mulla sit vissiin viimein lopuin oli se ovis, kp20, mut sen jälkeen on kyllä ollut yllättävän matalat lämmöt. Ei myöskään ole ollut palelua iltaisin, niin kuin usein on oviksen jälkeen. Mieliala on jotenkin ihan vetämätön, ei oikein mikään huvita. Ei ole nyt moneen päivään tullut edes urheiltua, ei vaan huvita. Blaah.

Liitteet

• 56DC8B32-5BD8-4884-9F10-41CD1C60955E.png
    56DC8B32-5BD8-4884-9F10-41CD1C60955E.png
    409.5 KB · Katsottu: 119
Täällä mä kyyläilen teidän käppyröitä aina vaan! Hyvältä näyttää :Smiling Face With Sunglasses: Siellä on monella piinapäivät!

Nurppu, sellaista piti kysyä, että onko sulla linkkiä heittää tuohon :
Hei Laurenski, en tiedä soittelitko jo polille, mutta mä tässä just perehdyn meille annettuihin IVF:n ohjeisiin ja usein kysyttyihin kysymyksiin (tämä HUSilla) ja täällä on tällänen:

K: Minulla ja miehelläni on ensikäynti tulossa. Olen kuitenkin raskaana. Saanko varata Lisääntymisläketieteen yksikköön varhaisraskauden ultraäänitutkimuksen?

V: Mikäli ette ole vielä käyneet Lisääntymislääketieteen yksikössä lainkaan, emme tee varhaisraskauden ultraääntä. Tällaisessa tapauksessa toivomme sinun peruvan vastaanottoaikasi ja varaavan ajan neuvolasta. Poikkeustapaus ovat parit, jotka ovat saaneet lähetteen meille toistuvien keskenmenojen vuoksi.

Eli ehkä tekin voisitte saada ainakin varhaisultran? En toki nyt muista/tiedä missä terveydenhoitopiirissä olitte, tämä kommentti on HUS:ilta.
tietoon?

Ne ei meinaan nyt ole suostumassa varhaisultraan, vaikka tuossa päivänselvästi lukee, että meidänlaisessa tapauksessa pitäisi päästä. :Angry Face: Oon niin kiukkunen ja turhautunut. Jos ei päästä, niin joudutaan sellanen 8 viikkoa odottaa, että saadaan tieto lähes varmasta keskenmenosta. Ihan järkyttävää ja pöyristyttävää kidutusta tuo julkisen meininki. :Angry Face:

Takaisin