BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitähän tää ny sit, ku eilen illalla oliki uuestaan kananmunanvalkuaislimat ja viime yönä vähän dippas lämmöt sen sijaan että jatkaisivat nätisti nousua :Eyes: eipä sillä muuten väliä, mutta pitäis mennä verikokeeseen (mittaa progesteroni) 7 päivää ovulaatiosta. :D no katotaan mitä tässä viikonlopun aikana käy ja arvaillaan ens viikolla lisää.

Screenshot_20220318-102846.png

Okei, jos discardaan nuo viime viikon korkeat arvot, niin FF pistää ovulaation tuohon dipin kohdalle tiistaille, niin ku itekkin ajattelin! :) Eiköhän se siinä ollu :)

Foreverfeverillä on kyllä niin hyvän ja selkeän näköinen nousu!

Aloy, tosi kiehtovaa miten tarkkaa tietoa oot saanut itsestäsi kerrytettyä! Yritin myös viime oviksen aikaan analysoida puolta, mutta vuorotellen olin eri mieltä jatkuvasti. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tää on kyllä mielenkiintoinen matka kaikkine mutkineen ja muuttujineen.
Toivottavasti teillä ei mennyt ovis ohi! Aiotko tikutella vielä ovista, josko plussa vielä pärähtäisikin?

Nurpulla kieltämättä mielenkiintoinen mutka tuolla. Toki O+ onneks vähän tuo varmuutta oviksen ajankohtaan, mutta eihän se 100% varma ole. Tuu sit näyttämään mitä käy lämmöille lähipäivinä? Voihan se luteaalissakin sahailla menemään ilman että tarkoittaisi mitään?

Mulla myös tuppaa olemaan lämpöjen vaihtelu ylipäätään aika maltillista ja nousut myöskin ennemmin rauhallisia kuin äkillisiä.
Lämmöt näyttää täällä tältä. Tänään oli jo aika korkea lämpö itselleni ja pieni jännitys nostelee päätään. :No Evil Monkey: Jotenkin pessimismi (tai realismi) kuitenkin valloillaan, ettei varmaan tässä kierrossa... Katsotaan.

Tykkään FF:n noista tosi selkeistä käyristä, hirmuisen tyydyttävää katseltavaa! :Face Savouring Delicious Food::Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: Kuitenkin Natural Cyclesin algoritmiin ja pätevyyteen, ainakin omalla kohdallani, luotan enemmän. FF:ssä on tosi paljon kaikkia ihania spekulointiominaisuuksia, kun NC taas pysyy tiukasti vain asiassa ja varmoissa faktoissa. Tämmöinen vähän hömppä tarvitsee molempia. :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Liitteet

• Screenshot_20220318-143054.jpg
    Screenshot_20220318-143054.jpg
    669.1 KB · Katsottu: 146
  • Screenshot_20220318-143118.jpg
    Screenshot_20220318-143118.jpg
    415.3 KB · Katsottu: 137

Aloy, tosi kiehtovaa miten tarkkaa tietoa oot saanut itsestäsi kerrytettyä! Yritin myös viime oviksen aikaan analysoida puolta, mutta vuorotellen olin eri mieltä jatkuvasti. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tää on kyllä mielenkiintoinen matka kaikkine mutkineen ja muuttujineen.
Toivottavasti teillä ei mennyt ovis ohi! Aiotko tikutella vielä ovista, josko plussa vielä pärähtäisikin?

Nurpulla kieltämättä mielenkiintoinen mutka tuolla. Toki O+ onneks vähän tuo varmuutta oviksen ajankohtaan, mutta eihän se 100% varma ole. Tuu sit näyttämään mitä käy lämmöille lähipäivinä? Voihan se luteaalissakin sahailla menemään ilman että tarkoittaisi mitään?

Mulla myös tuppaa olemaan lämpöjen vaihtelu ylipäätään aika maltillista ja nousut myöskin ennemmin rauhallisia kuin äkillisiä.
Lämmöt näyttää täällä tältä. Tänään oli jo aika korkea lämpö itselleni ja pieni jännitys nostelee päätään. :No Evil Monkey: Jotenkin pessimismi (tai realismi) kuitenkin valloillaan, ettei varmaan tässä kierrossa... Katsotaan.

Tykkään FF:n noista tosi selkeistä käyristä, hirmuisen tyydyttävää katseltavaa! :Face Savouring Delicious Food::Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: Kuitenkin Natural Cyclesin algoritmiin ja pätevyyteen, ainakin omalla kohdallani, luotan enemmän. FF:ssä on tosi paljon kaikkia ihania spekulointiominaisuuksia, kun NC taas pysyy tiukasti vain asiassa ja varmoissa faktoissa. Tämmöinen vähän hömppä tarvitsee molempia. :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:
Vau, tuo kyllä näyttää vaan kivasti nousevan.

Mulla 3 päivää lämmöt samassa. Flo ei ole vahvistanut ovulaatiota, mutta kyllä ihan varmasti jossain vaiheessa se jo oli. Ei mitään mahdolliseen kiinnittymiseen havaittavaa. Ehkä voisi jo huomenna testin tehdä onhan silloin jo dpo 9 tai ainakin 7 :tears:

Oi vitsi sulla on tasanen nousu, haha! Tosi lupaavan näköstä! :)

Mäkin tykkään jotenkin tosta FF:n selkeydestä, ja kaikista spekulatiivisista ominaisuuksista :D aina välillä uppoudun sinne kattelee muiden käppyröitä! Ja ihan samaa mieltä että toi NC:n faktapohjaisuus kiehtoo! Vielä en kuitenkaa oo päätyny sitä hankkimaan, oon pitäytyny FF:ssä :)

Hihii Foreverfever :D muakin taas houkuttaa varhaiset testailut! Katotaan houkuttaako enää myöhemmillä päivillä vai tuntuuko siltä että ei siel ketään oo :P aika jännä ettei sulla flo oo vielä ovista merkannu!

Oho, @Laurenskilla on tosiaan lupaavan näköinen käppyrä! @Nurppu ja @Foreverfever, testejä on aina hauska katsella, niitä odotellessa :folded::thumbs-up:

Kyllä se ovis vaan tosiaan tais olla jo, tänä aamuna lämmöt 36.6. En sit viitsinyt tänään edes testata ovista, kun noinkin paljon oli lämmöt noussut jo. Ja just tiistaina tuli postissa 100 ovistestin tilaus (tilasin niitä periaatteella ”pessimisti ei pety”), että sen puolesta olis voinut vaikka joka päivä testailla tässä kierrossa, mutta enpä tosiaan ajatellut, että näin paljon voi ovis yht äkkiä aikaistua. Ennen raskauttakin mulla oli yleensä tältä puolen ovis kp15 ja toiselta puolen kp17, nyt siis kp12 (dipin perusteella).

Eilisiltainen talletus oli varmaan auttamatta liian myöhään, mut eihän näistä tiedä, niin nyt on sit ainakin jotain piinailtavaa. Vaikka kaikkein suurin jännitys on varmaan se, kuinka pitkä luteaali tällä kertaa tulee, josko nyt pääsis lähemmäs 10 päivää :folded:

Laurenski jatkaako lämmöt yhä nousua?

Mä vältyn sittenkin aikaiselta testaamiselta, kun mies ei kotona, enkä voi lasten kanssa kaupasta testejä ostaa ilman kysymyksiä.
Lämmöt vähän noussut

Liitteet

• Screenshot_20220319_082743.jpg
    Screenshot_20220319_082743.jpg
    157.3 KB · Katsottu: 118
Höh Foreverfever, harmi että ei onnistunu testiostokset! Mut hyvältä näyttää lämmöt ainakin :)

Muakin kiinnostaa kuulla miten Laurenskin käppyrä jatkaa matkaa :)

Mulla jatkuu mukava nousu ny tuon eilisen pienen dipin jälkeen. Jännä nähdä nouseeko lämmöt ilman lääkkeitä taas korkeammalle (missä aiemmin yleensä oli), vai jatkaako sitä edelliskiertojen matalampaa linjaa!

Screenshot_20220319-153627.png

Hyvältä näyttää lämmöt teillä tähän mennessä!

Mulla tänä aamuna lämpö tippui 36.2. En tiedä kuinka luotettava tuo on, kun aamuyöstä tuli valvottua esikoisen kanssa aika pitkä pätkä ja nukuin ehkä 45min ennen kuin herätys ja mittaus. Toisaalta aamu yöstä myös jomotti ja turvotti alavatsaa, että jos se ovis olikin sit vasta tänään? Ja minä höhlä en testannut sit kuitenkaan eilen! Tänä aamunakaan en saanut tehtyä testiä aamun ekasta, kun se tapahtui aamuyöstä, mutta nyt aamun tokasta mitattuna testi näytti normia tummempaa viivaa, mutta ei siis plussaa missään nimess. Ehkä se eilen sit kuitenkin olis ollut plussa? Noh, nyt sit jatkan mittaamista ja testejä seuraavat pari päivää, siitä sen toivottavasti näkee varmemmaksi.

Jos se ovis onkin vasta tänään, niin sit meidän edelliset tallettelut olis osunut dpo-2. Talletteluja enemmän harmittaa kyllä se, että nyt ei ole sit aivan täyttä varmuutta luteaalin pituudesta. Jos jatkaa sillä ”pessimisti ei pety” -linjalla, niin laskee tänäisen olevan dpo0…

Hyvältä näyttää lämmöt teillä tähän mennessä!

Mulla tänä aamuna lämpö tippui 36.2. En tiedä kuinka luotettava tuo on, kun aamuyöstä tuli valvottua esikoisen kanssa aika pitkä pätkä ja nukuin ehkä 45min ennen kuin herätys ja mittaus. Toisaalta aamu yöstä myös jomotti ja turvotti alavatsaa, että jos se ovis olikin sit vasta tänään? Ja minä höhlä en testannut sit kuitenkaan eilen! Tänä aamunakaan en saanut tehtyä testiä aamun ekasta, kun se tapahtui aamuyöstä, mutta nyt aamun tokasta mitattuna testi näytti normia tummempaa viivaa, mutta ei siis plussaa missään nimess. Ehkä se eilen sit kuitenkin olis ollut plussa? Noh, nyt sit jatkan mittaamista ja testejä seuraavat pari päivää, siitä sen toivottavasti näkee varmemmaksi.

Jos se ovis onkin vasta tänään, niin sit meidän edelliset tallettelut olis osunut dpo-2. Talletteluja enemmän harmittaa kyllä se, että nyt ei ole sit aivan täyttä varmuutta luteaalin pituudesta. Jos jatkaa sillä ”pessimisti ei pety” -linjalla, niin laskee tänäisen olevan dpo0…
Epävarmuus on kyllä ärsyttävää kun ei tiedä tarkalleen missä kierto menee. Sulla oli imetys loppunut kokonaan? Mulle joskus sanottiin että n. 4kk menee hormoneilla palautua imetyksen päättymisestä, yritettiin siis saada lähetettä tutkimuksiin, niin se vuoden yritys lähdettiin laskemaan vasta 4kk imetyksen päättymisestä. Paineltiin sitten yksityiselle..

Mulla muuten on nuo mittailut myös sellaisia että lähes poikkeuksetta olen herännyt kuopuksen takia aamuyöstä ja valvonut x aikaa ja ehkä nukahtanut uudelleen tai sitten en. Olen mitannut ennen kuin nousen sängystä tai sitten myös käyn napsauttamassa kahvinkeittimen päälle ja takaisin sänkyyn. Suuntaa noista ainakin näkee.

Ärsyttävä toiveikkuus nousee taas. Ei menkkakiukkua, eilen illalla paleli vaikka sisällä oli mittarin kukaan ihan tarpeeksi lämmin. Jonkin repäisykivun olin muös tuntevinani. Jos tänään dpo 10 niin sitten on kyllä lämmötkin normaalia korkeammalla.

Liitteet

• Screenshot_20220320_075148.jpg
    Screenshot_20220320_075148.jpg
    162.3 KB · Katsottu: 113
Foreverfever, kyllä mä tota niin tulkitsisin, että on dpo 10 nyt. Sen verran jyrkkä ja selvä nousu tuossa:smiling face with heart-eyes: ja jos dpo 10, niin kovin toiveikkaalta näyttää kyllä! Me mennään aika samoissa näemmä, jos sulla tosiaan ovis oli tuolla missä vahvasti näytti olevan. :smiling-eyes:

Aloy, vähän mysteeristä sahailua ollut sulla. Oiskohan se ovisplussa tosiaan sit ollut edellispäivänä? Haaleneeko ovistestit?
Itekin oon jotenkin niin tarkka, et häiritsee, jos on mitään epäselvyyttä siitä missä mennään. :No Evil Monkey:

Nurpulla terävä nousu siellä myös! Antoisia analysointeja sinne, että nouseeko lämpöjen keskitaso korkeammalle nyt ilman lääkkeitä. :Smiling Face With Sunglasses:

Ja jänniä piinapäiviä itse kullekin! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mulla näyttää tältä... Uskon NC:iin enemmän oviksen ajankohdan suhteen, eli tänään ois kuvasta poiketen oikeesti dpo 11.
Viime kierrossa en saanut ovista tikkuun, niin ei oo täyttä varmuutta vertailuun. Mutta kyllä nää mun mielestä aika korkealla vaikuttaa olevan. :Weary Cat Face::Weary Cat Face: Jos ei nyt huomenna tai ylihuomenna reilusti tipahda, ni sit tässä vois kyllä jo tosissaan jännittää. Yritän kaikkeni pitää toivon kurissa, ei jaksais yhtään enää pettymyksiä.

Liitteet

• Screenshot_20220320-102444.jpg
    Screenshot_20220320-102444.jpg
    608.2 KB · Katsottu: 128
Oi vitsi miten lupaavan näköistä Foreverfeverillä ja Laurenskilla! Voikun olis ny molemmilla napannu! Mut ymmärrän täysin sen miten ei haluaisi nostattaa toiveita jos sieltä vaan on pettymys taas tulossa :red-heart: toivotaan kovasti että tämä oliskin nyt oikee diili molemmilla :)

Mulla ei mitään jännittävää raportoitavaa, ylöspäin on matka mutta nousukulma vähän loiveni. Dpo5 on mun mielestä oikeen hyvä hetki kierrossa, kun on turha stressata vielä mitään oireita tai testejä, voi vaan ottaa rauhassa :Relieved Face:

Screenshot_20220320-113626.png

Toivotaan parasta, varaudutaan pahimpaan. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:Totta kyllä tuo, että ovulaation ja varsinaisen piinailun väliin mahtuu sellainen ihana pieni hengähdystauko. Hetken elämä on ihan kuin ei hulluna aina odottaisi jotain tulevaa asiaa/vaihetta :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Jotenkin follivaiheen odotteluun ei pysty suhtautumaan samalla lailla, jännä :Slightly Smiling Face:

Lämmöt edelleen korkealla, eilen illalla nukahdin kesken tv katsomisen ihan tosi aikaisin (n. Klo 20). Ihan sellainen olo, että testiin plussa saattaisi tullakkin, mutta nyt en enää uskalla testata. Hyvin sekavaa :) Helpompi aloittaa aikaisin testaillut kun ei siinä testissä vielä kuulukkaan mitään näkyä ja jos näkyisikin niin se olisi vaan positiivinen yllätys. Nyt se on joko tai, ja tietysti kun luulee plussaa näyttävän niin se nega tiputtaa aika korkealta.
Nyt siis ehkä dpo 11, huomenna pitäisi menkat alkaa, eli tänään illalla pitäisi tiputtelua jo näkyä. Voi olla että ei enää kestä jännitystä ja kauppaan menen sen testin hakemaan.

Liitteet

• Screenshot_20220321_071332.jpg
    Screenshot_20220321_071332.jpg
    160.5 KB · Katsottu: 119
Onpa kyllä jännittävää, Foreverfever! Tuuhan raportoimaan, jos/kun testailet?

Mä heräsin ekan kerran unenpöpperössä klo 5 ja sillon lämpö näytti 36,68. Sit jatkoin unia ja heräsin seiskalta, jolloin näytti 36,78. Laitoin sen jälkimmäisen lämmön, ehkä vähän optimistisena :Smirking Face::Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Oon kans ollut kuvittelevinani, että väsyttää ja nälättää hiukan normaalia enemmän. Ärsyttävät aivot :No Evil Monkey:

Liitteet

• Screenshot_20220321-073537.jpg
    Screenshot_20220321-073537.jpg
    634 KB · Katsottu: 137
Lämmöt edelleen korkealla, eilen illalla nukahdin kesken tv katsomisen ihan tosi aikaisin (n. Klo 20). Ihan sellainen olo, että testiin plussa saattaisi tullakkin, mutta nyt en enää uskalla testata. Hyvin sekavaa :) Helpompi aloittaa aikaisin testaillut kun ei siinä testissä vielä kuulukkaan mitään näkyä ja jos näkyisikin niin se olisi vaan positiivinen yllätys. Nyt se on joko tai, ja tietysti kun luulee plussaa näyttävän niin se nega tiputtaa aika korkealta.
Nyt siis ehkä dpo 11, huomenna pitäisi menkat alkaa, eli tänään illalla pitäisi tiputtelua jo näkyä. Voi olla että ei enää kestä jännitystä ja kauppaan menen sen testin hakemaan.
Voi kuinka lupaavaa!! Tuu sitten heti kertomaan. :smiling face with heart-eyes:

Pc ihan puhdas nega :loudlycrying: kyllä huijaa oireet. Huomenna teen vielä toisen, jos ei ehdi menkat alkaa.
Höööh, oli niin lupaavan näköstä taas! :(

Laurenskilla kans tosi hyvän näköstä :Grimacing Face: mikä sun testaustaktiikka on?

Mulla tais pysähtyä lämmöt ny tähän :Eyes:

Screenshot_20220321-135505.png

Foreverfever :red-heart: Toivottavasti vielä plussaksi muuttuu!:folded::folded::Heavy Black Heart:

Mun testauspolitiikka vaihtui tänään hetken mielijohteesta ja testasin....

Toi on semmonen raskauskeijun halpis, mikä kuulemma näyttää viivanpaikkoja sun muita suhteellisen helposti. Mulla toisaalta tuon nega on aina ollut puhdas nega ennen tätä.

Jouduin tänään harmillisesti kolaamaan ja lapioimaan lunta ihan hurjat määrät n. 6h, ni toivottavasti ei semmonen repiminen ja sykkiminen oo vaikeuttanut mahdollista kiinnitysyritystä kovasti :No Evil Monkey:

En yhtään osaa nyt ajatella tai suhtautua tähän mitenkään. Sanoin miehellekin vitsillä, että katellaan ja mietitään 12 viikon päästä uudestaan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Edit. Kasuaalisti fazerin päällä siinä vaan :rolling:

Edit2. Onko toi teidän mielestä posi vai viivanpaikka vai jotain muuta? Joissain kuvissa (otin monta) näyttää enemmän harmahtavalta ja joissain punertavalta.

Liitteet

• 1647877228450.jpg
    1647877228450.jpg
    687.9 KB · Katsottu: 151
  • IMG_20220321_173502.jpg
    IMG_20220321_173502.jpg
    4.2 MB · Katsottu: 159
Muokattu viimeksi:
Takaisin