BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei tässä kyllä kovin hyvää nousua ole tapahtunut, negoja raskaustestejä tehnyt, jos tuo eka ovisplussa olisikin ollut ovis.
Ekasta ovisplussasta laskettuna siis dpo 11 menossa, tokasta dpo 5. Flo taas laskee vikasta ovisplussasta, sen mukaan dpo 3.

Liitteet

• Screenshot_20200528_070857.jpg
    Screenshot_20200528_070857.jpg
    11.7 KB · Katsottu: 173
Ei tässä kyllä kovin hyvää nousua ole tapahtunut, negoja raskaustestejä tehnyt, jos tuo eka ovisplussa olisikin ollut ovis.
Ekasta ovisplussasta laskettuna siis dpo 11 menossa, tokasta dpo 5. Flo taas laskee vikasta ovisplussasta, sen mukaan dpo 3.

En laittais flohun kuin ekan ovisplussan. Toivotaan et nyt vasta dpo5!

20200601_093730.jpg

Kyllä huomaa, ettei ole pystynyt mittaamaan samaan aikaan joka päivä :hilarious: sellaista vuoristoa koko käyrä, että oksat pois.

Noh, alku tämä ja oviksen metsästys alkakoon. Toivottavasti ei tule mitään megakiertoa :rolleyes:

Laitetaanpas nyt tännekin;

Mulla oli kp1-kp14 tasainen 36,3-36,4 käyrä.
kp15: 36,6
kp16: 36,8.

Oletan siis että tuossa tapahtui ovulaatio, oireetkin vastasi sitä.

kp17 eli tänään nyt kuitenkin 35,1 ja mittasin useamman kerran. nyt noussut parissa tunnissa sinne 36,6, mutta ei tosiaan ole enää aamulämpö...

uskoisin et toi droppaus on jotain muuta kuin hormonaalista, vai mitä luulette? hikoilin yöllä ja päätäkin särkenyt, eli olisko joku virus tms tuloillaan...tai sit vaan muuten jotain kummallista :bored:

Laitetaanpas nyt tännekin;

Mulla oli kp1-kp14 tasainen 36,3-36,4 käyrä.
kp15: 36,6
kp16: 36,8.

Oletan siis että tuossa tapahtui ovulaatio, oireetkin vastasi sitä.

kp17 eli tänään nyt kuitenkin 35,1 ja mittasin useamman kerran. nyt noussut parissa tunnissa sinne 36,6, mutta ei tosiaan ole enää aamulämpö...

uskoisin et toi droppaus on jotain muuta kuin hormonaalista, vai mitä luulette? hikoilin yöllä ja päätäkin särkenyt, eli olisko joku virus tms tuloillaan...tai sit vaan muuten jotain kummallista :bored:
Hmmmm.. yleensä siinä oviksen tapahtuessa tulee selkeä droppi lämmöissä, joten voisiko se kuitenkin olla nyt kp17 o_O
Sen toki näkee vasta kolmen päivän päästä, jos lämmöt tästä kohoaa sen ajan, niin olisi aika selkeä ovis.
Toki kaikki flunssat yms vaikuttaa paljon :grin lämmöissä aina se ärsyttävä, kun tietää oikeastaan vasta jälkikäteen ja yhden päivän perusteella vaikea sanoa juuta tai jaata.
Testaatko ovistikuilla?

Muoks. Toisaalta, joskus se droppi on melko pienikin.. itsellä oli plussakierrossa 36,11, sitte droppad 36,05 ja nousi sen jälkeen 36,28 ja jatkoi nousua pari päivää.

Toivotaan ainakin, ettei siellä mikään kurja tauti puske päälle!!

Muokattu viimeksi:
^ no tota mäkin mietin, mutta jotenkin toi reilu 35 tuntuu niin hurjan alhaiselta :wideyed: tää on siis eka kierto kun mittailen lämpöjä ja koskaan en oo ovista tikuttanu (tää on vähän periaatekysymys :hilarious:) niin vielä aika arvailua miten oma kroppa toimii :) ei kai se auta kun antaa pari päivää vaan aikaa o_O ja kiitti! kova yritys pysyä terveenä :)

Täällä on selvitty hengissä kp26:n ovulaatiosta jäääätävine kipuineen :dead: Onneksi ehdittiin hommailla aamulla ennenkö tuskat iltapäivästä iski päälle.

Kp25 lämpö 36,08
Kp26 lämpö 36,12

Tänään 36,25 ja huomenna pitäisi taas olla lähempänä 36,9 jos vanhat merkit pitää paikkansa. 100% varmasti jotain tapahtui ainakin :bookworm:

Negaa testailtu jo näin dpo 9 ja käyrä näyttää tältä, eilen kyllä iltalämpö oli normaalia korkeammalla (37,4) päivystyksessä kun lasta piti siellä käyttää
Screenshot_20200601_105700.jpg

Voihan perärööri. Kuinkahan paljon ovulaation jälkeen lämmöt voi vielä nousta? :bag: Tänään aamulla kun mittasin, ei ollutkaan kuin hikiset 36,50. Joo onhan sekin nousua siitä 36,02 mihin dippasi ennen oletettua ovulaatiota, mutta yleensä noussut kyllä paljon enemmän :arghh:

Lauantaina iltapäivällä sain jo tasavahvat viivat, sunnuntaina oli testiviiva selkeästi kontrolliviivaa vahvempi ja sunnuntaina illalla kärvistelin tuskissa... Eilen nippaili vielä vähän, mutta ei mitään verrattuna sunnuntain tuskiin. Olisiko itse ovulaatio sitten ollutkin vasta su-ma välisenä yönä, tai vasta maanantaina? Sunnuntain simpat ehti varmasti holleille, ja lämpökin voisi nousta vasta huomenna aamulla :angelic:

Seuratkaamme tilannetta. Jos niillä tuskilla ei mitään tapahtunut, niin syön pääni. :hilarious: (ja kysta se ei ollut kun viime viikon ultrassa ei sellaista nähty.)

Hmm mulla dpo 10 ja tänään lämpö nousi tuosta 36,7-36,8 -> 37,0. Tarkoittaakohan tuo mitään?Yhdessäkään plussa kierrossa en ole lämpöjä seuraillut. Ainoastaan jo plussan tullessa mitannut yli 37 lämpöjä.
Parin tunnin päästä toisenlaisia testejä ostamaan, tuo sofi kun antaa jotain viivaa, mutta ehkä väärässä kohdassa, niin ei kyllä herätä se mitään toiveita.

^ no tota mäkin mietin, mutta jotenkin toi reilu 35 tuntuu niin hurjan alhaiselta :wideyed: tää on siis eka kierto kun mittailen lämpöjä ja koskaan en oo ovista tikuttanu (tää on vähän periaatekysymys :hilarious:) niin vielä aika arvailua miten oma kroppa toimii :) ei kai se auta kun antaa pari päivää vaan aikaa o_O ja kiitti! kova yritys pysyä terveenä :)
nyt taas tänään 36,8. mietin vaan että mistä johtuis sit toi parin päivän nousu jo ennen tota huimaa droppia, voiko olla eri puolten ovulaatio eri aikaan :think005 tai sit vaan kroppa jotain sekoilee... ei oo ollu sinänsä mitään infektio-oireita ton hullun lämmönlaskun jälkeen, et joko oli vaan puolustusreaktio joka loppui kuin seinään tai sit johtui oviksesta tai muusta.

Tuli muuten mieleen että miten saisi lämmöt mitattua nopeiten ja varmimmin. Mulla ainakin kaikki erilaiset digi mittarit jatkaa piippauksen jälkeen mittausta ja lämpö nousee siitä n. 0,5c. Olen siis mitannut "elohopea" mittarilla niin saa varman tuloksen, mutta menee aamusta se 10min aikaa

^ mä mittaan digillä mut pidän sitä useamman minuutin piippauksen jälkeen, siihen asti kun ei enää nouse.

Voihan perärööri. Kuinkahan paljon ovulaation jälkeen lämmöt voi vielä nousta? :bag: Tänään aamulla kun mittasin, ei ollutkaan kuin hikiset 36,50. Joo onhan sekin nousua siitä 36,02 mihin dippasi ennen oletettua ovulaatiota, mutta yleensä noussut kyllä paljon enemmän :arghh:

Lauantaina iltapäivällä sain jo tasavahvat viivat, sunnuntaina oli testiviiva selkeästi kontrolliviivaa vahvempi ja sunnuntaina illalla kärvistelin tuskissa... Eilen nippaili vielä vähän, mutta ei mitään verrattuna sunnuntain tuskiin. Olisiko itse ovulaatio sitten ollutkin vasta su-ma välisenä yönä, tai vasta maanantaina? Sunnuntain simpat ehti varmasti holleille, ja lämpökin voisi nousta vasta huomenna aamulla :angelic:

Seuratkaamme tilannetta. Jos niillä tuskilla ei mitään tapahtunut, niin syön pääni. :hilarious: (ja kysta se ei ollut kun viime viikon ultrassa ei sellaista nähty.)
Nousua tuokin, joten eiköhän ollut silloin kun dippasi. :) seurataan mielenkiinnolla!

Ps. Minun on aina vaikea hahmottaa näitä lukuja, kun olen niinn tottunut katsomaan niitä lämpökäyränä :hilarious:

Hmm mulla dpo 10 ja tänään lämpö nousi tuosta 36,7-36,8 -> 37,0. Tarkoittaakohan tuo mitään?Yhdessäkään plussa kierrossa en ole lämpöjä seuraillut. Ainoastaan jo plussan tullessa mitannut yli 37 lämpöjä.
Parin tunnin päästä toisenlaisia testejä ostamaan, tuo sofi kun antaa jotain viivaa, mutta ehkä väärässä kohdassa, niin ei kyllä herätä se mitään toiveita.
Kuulostaa lupaavalta! Toki voi nousta ilman raskauttakin korkealle ja tulla sitten alas.
Mutta yleisesti kyllä voisi lupailla hyvää :wink peukut pystyssä ja plussatuulia!

Nousua tuokin, joten eiköhän ollut silloin kun dippasi. :) seurataan mielenkiinnolla!

Ps. Minun on aina vaikea hahmottaa näitä lukuja, kun olen niinn tottunut katsomaan niitä lämpökäyränä :hilarious:

Totta, tässä käppyrää ihmeteltäväksi. Hyvin sekava alkukierto näköjään. Ja kiitos kesän valon, nykyään mittaan jo 05.30 kun herään, vaikka kello soi vasta 06.30 :shifty:

Screenshot_20200602-122103_Flo.jpg

nyt taas tänään 36,8. mietin vaan että mistä johtuis sit toi parin päivän nousu jo ennen tota huimaa droppia, voiko olla eri puolten ovulaatio eri aikaan :think005 tai sit vaan kroppa jotain sekoilee... ei oo ollu sinänsä mitään infektio-oireita ton hullun lämmönlaskun jälkeen, et joko oli vaan puolustusreaktio joka loppui kuin seinään tai sit johtui oviksesta tai muusta.
Varmaan vaan ihan normaalia vaihtelua. Ainakin itselläni on usein. Ei ole täysin tasaista.
Tai sitten tosiaan jokin pöpö hieman vaivasi o_O

Pitääpä muuten kysyä, kun en itse flo:tä käytä juurikaan lämpöjen tarkkailuun, niin siirtääkö flo tuota ovispäivää lämpöjen mukaan? Vai pysyykö se ovistestien yms mukaan paikallaan?

Mielenkiinnosta vain, ku itse käytän Fertility Friendä, joka aina varmistaa ovulaation varmaksi niillä lämmöillä. Eli ei anna varmistettua ovulaatiota, jos lämmöt ei nouse kolmena päivänä peräkkäin tietylle tasolle.

Tajusikohan kukaan miun sepostuksia:hilarious:

Totta, tässä käppyrää ihmeteltäväksi. Hyvin sekava alkukierto näköjään. Ja kiitos kesän valon, nykyään mittaan jo 05.30 kun herään, vaikka kello soi vasta 06.30 :shifty:

View attachment 89889
Fertility Friend varmaan tuon käyrän perusteella merkkaisi ovulaation tuohon kolmanneksi vikaan palluraan (30. vai 31.päivä?), jos vielä huomenna lämmöt nousussa.
Arvailuja :hilarious: ja kohta lisäilen huvikseni teidän lämpöjä ja katson mitä antaa.. hahahahaha

Takaisin