BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Annsku, Et oo käynyt pyytään teroja tai primoluteja että kierto tasoittuis/lyhenisi?

Vaiana, no on kyllä outoa että tuohon painoon noin takertui. Mä plussasin viimeksi 160 cm / 83 kg! Onneksi siitä on tippunut jonki verran mutta pitäis varmaa ottaa taas ittensä niskasta kii ja alata rahkadieetille ku ei paino ainakaan auta yhtään asiaa.

Mullekki gyne sanoi että pitäis lämpöjen mittailut ja tikutukset (ja myös foorumilla käyminen!!) lopettaa ja vaa ottaa rennosti (mies tästä sopivasti huomautti eilen ku esittelin mun uutta mittaria että eikös tää pitäny lopettaa...). Tikuttelun jätin mutta mittailua en lopeta koska tää on sen verran mielenkiintoista eikä ainakaan mun mielestä stressaa mua. Enemmän stressais jos pitäis sokkona yrittää ja miettiä että onko ovis nyt ollut aikaisin vai myöhään ja onko se tapahtunu. Mut eipähän puhunu mitää painosta, tai tervellisestä valiosta, liikunnan puutteesta tai mistään millä oikeesti vois olla väliä...

Annsku, Et oo käynyt pyytään teroja tai primoluteja että kierto tasoittuis/lyhenisi?

Njaa ei oo käyny mielessä! Täytyy tämän kierron jälkeen/aikana pohtia asiaa jos tuntuu että pitkittyy, kuitenkin oli lyhyemmät normaalit kierrot syksyllä, josko taas tasoittuisi kun elämäkin ”tasoittunut” samalla :) Mistä niitä edes saa, ei oo mitään haisua :D

Mä jättäisin noi lääkäreiden ”älä mittaa, älä tikuta, älä käy foorumilla” -kommentit ihan omaan arvoonsa. Ei jollain gynellä ole oikesti mitään pätevyyttä arvioida, mikä ihmistä stressaa ja mikä ei, ihan keittiöpsykologiaa vaan lämpimikseen harrastavat. Nään kyllä vähän punaista tuollaisista kommeteista, koska joillekin lääkäri on niin suuri auktoriteetti, ettei sitä uskalleta kyseenalaistaa. Ja sitten vaan ahdistutaan yksin, koska lääkäri kielsi tekemästä mitään. Mä en tietenkään sen pätevämpi ole mitään stressistä sanomaan, mutta silti olen edelleen sitä mieltä, että paskin neuvo stressaavalle on ”älä stressaa” tai ”älä ajattele sitä asiaa, joka stressaa”. Ja niissäkin tapauksissa, jossa oviksen tikutus ja mittailut oikeasti aiheuttavat stressiä ja niiden käyttö olisi syytä lopettaa, on parempi opastaa ihminen hallitsemaan stressiään jollain vähän rakentavammalla tavalla. Muuten noiden neuvojen hyöty on samaa tasoa kuin sanoa vaikka syömishäiriöstä kärsivälle, että nyt vaan lopetat sen painon tarkkailun:shifty:

Ja ainakin näin hoidoissa, vähänkiinku suositus ois tikutella sitä ovista. Että mäkin jättäisin noi tommoset heitot omaan arvoonsa..

Annsku, Ihan lääkärillä kävin itse. Otettiin kilppari ja prolaktiini arvot labrassa, ultrattiin. Lääkäri iski kouraan reseptin ja söin primoluteja kp15-24.

Dpo11, aikaisempiin kieroihin nähden aika korkeat lämpötilat näin loppuluteaalissa, pientä toiveikkuutta ilmassa. Huomenna vois koittaa testata.

kierto.png

Gadian, mulla samat dpo:t :) Mutta lämpöjen suhteen mulla päinvastoin, normaalia matalammat lämmöt koko luteaalivaiheen ajan.. Mietin että onko mittari menossa rikki vai mistä tämä johtuu.. :confused:

salainensydän, vois kyllä johtua kylmemmistä lämpötiloistaki tai et on vaa sattunu tavallista heikompi keltarauhanen?

No näinhän se voi olla! Oon myös saattanut viime aikoina nukkua suu auki (oon ainakin kuolannu tyynylle :grin) joten sekin tietty vaikuttaa. Kunpa keltrauhanen nyt kuitenkin pysyisi toiminnassaan :smiley-angelic001

Tosi hyvältä näyttää Gadian! Varsinkin toi, että tänään on lämpö vielä noussut. Mulla sormet ja varpaat ristissä sun tärpin puolesta:)

Salainensydän, jos nyt jo dpo 11, pitäisi keltarauhasen toiminnan suurella todennäköisyydellä olla ihan riittävä raskauteen. Jos luteaali jää 10 päivään tai alle, se voisi aiheuttaa ongelmia. Hurjasti tärppionnea sullekin:)

Mäkin pidän Gadianille kovasti peukkuja! :happy:

Täällä dpo 7, ja kaikista pyhistä lupauksista (ja useammalla kuin yhdellä tavalla ryssitystä kierrosta) huolimatta eka r-testi äsken pissitty. Ylläri pylläri oli nega. :shifty:

Gadianin käyrä kyllä lupaava! Sormet ristissä :) ja salainensydämen oireet toisessa ketjussa kyllä kuulostaa hyviltä ;)
Puhallan teille plussatuulia!!

Iiiiks!! Varovaiset onnittelut Gadian! <3 sieltä vaan viiva vahvenemaan :)

Muokattu viimeksi:
Nyt kyllä ärsyttää! Ovistestitä ei vielä plussaa, mutta lämmöt pomppas.. koska TAAS joku flunssa :banghead: nyt ei sitten saa varmuutta ovulaatiolle lämmöistä. Murrrr

Gadianille varovaiset onnittelut!

Kertokaa joku miksi FF on lämmössä joskus tumma pallilla ja joskus väritön?

Takaisin