BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Okei, no kai ne sitten laskee. Menkat loppui kolmas päivä..ja niin niukat ettei menkoiksi sanois edes. Ja lämmöt tänään 37. Ehkäpä laskee parissa päivässä. Pitää ostaa testi kaupasta niin saa sitten mielenrauhan onko vai eikö. Huhhuh onpas omituista kaikki kun one stepit on negat mut kaikkee muuta sit tapahtuu.

Iduliini, kyllähän silloin voi tulla menkkamaista vuotoa kun menkat pitäisi tulla vaikka oliski tärpännyt, kannattaa kyllä testata oman mielenrauhanki vuoksi, jos sieltä vaikka tulis ylläri!

Iduliini, kyllähän silloin voi tulla menkkamaista vuotoa kun menkat pitäisi tulla vaikka oliski tärpännyt, kannattaa kyllä testata oman mielenrauhanki vuoksi, jos sieltä vaikka tulis ylläri!

No rauha saatu :D negaa antoi apteq testi ja tyydytään siihen. Uuteen kiertoon vaan :)

Täällä meneillään mun mielestä erikoisen tasainen luteaalivaihe, yleensä mulla on selkeämpiä piikkejä varsinkin alaspäin.

kierto.png

ImageUploadedByVau Foorumi1516711381.955957.jpg

Ei ollut tänään tarpeellista testata kun lämmöt laskussa ja tippa verta tuli eli huomenna alkaa menkat :( Noh saapahan kierto päätöksensä, sitä on odoteltu kaksi kuukautta :D

Täällä mennään suht tasaisella käyrällä, oottelen jos ovis tulisi jo loppu viikosta.. Tikuttanut en ole, tilasin mut katsotaan ehtiikö ennen ovista. Noh sit on ensi kiertoa varten tai jos hyvin käy niin jää käyttämättä.. Imetyskin loppui viimein meillä, ni jos raskautuminenkin onnistuisi paremmin. Nyt kun työt on alkanut, ni vähemmän ehtii muutenkin asiaa ajatella, lämpöjä mittaan ja kohdunnapukan/limat tsekkaan. Nyt pitäisi petrata taas noiden sänkypuuhien kanssa, kun ovis tuloillaan. Yritetään taas joka toinen päivä, voi tehdä kyl tiukkaa kun aamut on mulla niin aikaisia et väsyttää liki aina :(
Tsemppiä muille kierron vaiheisiin!

Liitteet

• 5D61615D-FDC0-4B01-A406-5891E0636635.png
    5D61615D-FDC0-4B01-A406-5891E0636635.png
    171.8 KB · Katsottu: 202
Musta tuntuu, että flunssa yrittää iskeä. Plaah:sorry: Elättelin pieniä toiveita, että josko ovis tuliskin tässä kierrossa vähän aikaisemmin kuin kp 25+, mutta tuskin, jos flunssaakin pukkaa. Lämmöt oli aamulla 35,99, eli mun ovista edeltävien lämpöjen tavanomaisen vaihteluvälin yläpäästä. Menossa nyt kp 9.

Hienoa käyrää Annsku ja Gadian! Ainakin oviksen näkee tosi selvästi. Gadian, mulla on yleensä ollu melko tasaista käyrää oviksen jälkeen, ainoastaan plussakierrossa oli heittelyä. Voiskohan sulla olla toisin päin?:rolleyes:

Mrs.R. kävin just aikaisempia käyriä läpi vertaillen. Mulla on joka kierrossa tullu kaks dippiä joista jälkimmäinen on tullu jossai dpo 9-10 paikkeilla. Nyt on dpo 9 joten jännityksellä odottelen että tuleeko dippi tässä lähipäivinä kun niin erikoisen tasaista nyt on, tänäänki taas melkein sama lämpötila. Vähän on toiveet heränny että olisko siellä tosiaan plussa tekeillä, just tuolla sun logiikalla. :wink Edellisestä plussasta ei ole lämpökäyrää nii ei voi siihenkää vertailla, harmi!

Harmittaa itteäkin ettei oo plussakierroista käyrää, ois vähän vertauskuvaa :) Kierto sai päätöksensä, 61 päivää huh. Nyt oviksen odottelua :D
Muoks ja tänään oli lämmöt enää 36.21 eli ihan menkkalämmöissä ollaan :)

Annsku, älyttömän pitkä kierto kyllä, onko sulla yleensäkin noin pitkiä vai oliko tää joku megakierto? :wideyed:

Uusi mittari olis odottelemas noutoa, jeeee!

Gadian, en osaa sanoa, 2/2017 lopetin e-pillerit ja aloin käyttämään Natural cyclesiä ehkäisymielessä, eka kierto pilsujen jälkeen oli 50 päivää ja ovis kp 38, kierto ja ovis lyheni joka kuu sen jälkeen, heinä-syys oli kivat 27-33 päivää (ennen lapsia ollut 32 päivän kierto) ja sit lähti taas pidentymään, eka 56 päivää ja nyt 61 päivää :o Ovuloinut olen joka kierrossa ihme kyllä, ei ole siihen onneksi vaikuttanut, kop kop puuhun :D

Screenshot_2018-01-25-07-43-37-1.png

Tässä tämän kierron käyrä. Viikonloppuna tuli tosiaan humputeltua oviksen aikaan, joten ei ole suuria odotuksia tälle kierrolle, mutta ainahan se pieni toivon pilkahdus elää kuitenkin.

Annsku, jännä juttu että kierron pituus noin vaeltaa. Toivottavasti ei tuosta kyllä enää venyis!

Täällä tuli ainaki pieni dippi dpo10, saa nähdä miltä huomenna näyttää. Heräsin pari tuntia aikaisemmin niin varmaan vähä vaikuttanu lämpöön.

Annsku, on kyllä hullut kierrot!

Mangustimamma, jospa se humputtelu oiskin rentouttanut ja sieltä yllätys tarttuisikin mukaan ;)

Gadian, jes uusi mittari!! Käyrä näytti kyllä
hyvältä.. jospa toi dippi lupailisi pientä :)

Täällä tälläistä käyrää.. ihmeen tasaista :D
99082780-319B-431D-8351-39E3B4FF4BA7.jpeg

Sitten pitkä selitys:
Kävin eilen siellä gynellä sitten.
Ei näkynyt mitään Endoon tai pcos viittaavaa.
Oikealla puolella oli johtofolli(kaiketi sen niminen oli) joka oli 12mm
Kohdun limakalvon oli kunnossa ja 6,2mm
Runsaasti valkovuotoa.
Sanoi, että näiden mukaan laskisi ovulaation lauantaille tai sunnuntaille.
Mulla alkoikin tiistaina hymynaama vilkkumaan, joten pysyvää voisi odotella lauantaille. Täsmäisi siis :)
Totesi vain että luultavammin imetyksen hormonit vielä siellä taustalla häiriköivät.

Todella paljon sain kyllä kommenttia painosta, jota pitäisi pudottaa. 164cm ja 70kg.. 11kg enemmän kuin raskautta ennen. Ei vaan millään tipu. Meen ottamaan vielä kilpirauhastestit ensi viikolla. Jos niissä ja papassa ei häikkää, niin kesällä :banghead: aletaan katsomaan tarvittavia hoitoja. Toivottavasti sitä ennen raskaudutaan:grin

Mutta kyllä vaan ärsyttää kuunnella läksytysyä säännöllisestä ruokavaliosta ja kasviksien syönnistä.. että kiitos juu kunnossa on kyllä :mad:

Käski muuten myös lopettaa oviksen testaamisen, kun tullut niitä outoja tuloksia. Pitäisi kuulemma vain kuunnella omaa vartaloa.. en kyllä lopeta testaamista :D ainakaan tässä kierrossa.

Vaiana, mä en tajua joidenkin lääkäreiden tota ”älä tikuta ovista” -juttua. Siis joo, ehkä se joillekin aiheuttaa stressiä, mutta esim. musta erittäin vahvasti tuntuu siltä, että se vähentää stressiä.

ON: pientä flunssaa pukkaa. Lämpö aamulla 36,07, joka on vähän tavallista korkeampi. Johtuukohan flunssasta vai jostain muusta?o_O

Vaiana mullekin sanottiin että tikutukset olisi syytä jättää kokonaan pois. Mulle taas sanottiin toisinpäin, että koska ovis on suht säännöllinen eikä ole syytä epäillä siinä häikkää, niin tikutus on turhaa ja lisää vaan stressiä. Enkä aio kyllä lopettaa minäkään. :grin

Ja mulle taas ei painosta sanottu mitään, vaikka mulla on enemmän kuin sulla, 158 cm ja 72 kg. :bag: Mulla on kyllä painonpudotusprojekti menossa, mutta en siitä edes maininnut kun ei kysytty. :wideyed:

Tällä rouvalla tuntui olevan pakkomielle siihen painoon :D itse oli sellainen todella laiha henkilö.
Tuli kyllä siitä paha mieli, mutta enpä jaksa miettiä. Koitan edelleen saada painoa alas, mutta en jaksa kyllä siitä stressata.

Sanoin miehellekin että tuntuu tosta tikuttelusta olevan kaikilla lääkäreillekin eri mielipide.. että mene ja tiedä sitten :D

Vaiana tykkäys tasaisille lämpötiloille ja ettei löytynyt mitään :)
Mulla ainakin tuli niin hyvä fiilis kunnon ovisplussasta viime kierrossa, jotenkin rauhoitti mieltä siitä että vaikka olisi pitkä kierto niin ovulaatio tapahtuu, nyt ei tunnu se ainakaan aiheuttavan ressiä joka voisi kiertoa venyttää entisestään :)
Ylipainoa on itselläkin mikä tietty voi kiertoihin vaikuttaa mutta samassa painossa oltu 1,5vuotta, nyt tietysti kiloja karisee kun superdieetillä olen ja kunnon treenit aloittanut. Kestää sen 12 viikkoa ja aion sitä jatkaa vaikka raskaaksi tulisin tässä välissä, sen verran samanlainen kuin raskausdiabeteksen ruokavalio ettei siitä haittaa ole plus kunto paranee plus eivät voi sitten neuvolassa inistä painosta :D Ennen lapsia olin tiputtanut sen 15kg ja normi mitoissa, raskaudet tekivät tehtävänsä ja takaisin tuli kilot vaikka himona söin kasviksia enkä roskaruokaa :/ Nyt kuitenkin paremmassa kunnossa kuin ennen kuopuksen raskautta, jes :)

Takaisin