BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
View attachment 115590pc 2h pidätyksellä dpo 9 päiväpissa. En tiedä tarttuko kuvaan mutta haamu oli siinäkin. 🌈🌈
Näkyy😍

Itel rauhallinen mieli vaihtunut taas aika apeeks. Tänään tosiaan vasta dpo4 ja jo alkaa vaihtelevaa tissiarkuutta, ristiselkäkipua alavatsakipuilua ja jalkovälikin tuntuu aralta ja kipu säteilee oudosti myös peräsuoleen. On kyllä kettumainen kroppa jos vie ilon viimeisestä piinailusta pitkään aikaan😔 nää olot on siis tuttuja muistakin kierroista... alkaa vaan nyt taaa todella aikaisin.

Näkyy😍

Itel rauhallinen mieli vaihtunut taas aika apeeks. Tänään tosiaan vasta dpo4 ja jo alkaa vaihtelevaa tissiarkuutta, ristiselkäkipua alavatsakipuilua ja jalkovälikin tuntuu aralta ja kipu säteilee oudosti myös peräsuoleen. On kyllä kettumainen kroppa jos vie ilon viimeisestä piinailusta pitkään aikaan😔 nää olot on siis tuttuja muistakin kierroista... alkaa vaan nyt taaa todella aikaisin.
Anteeks ku en muista, mutta onko sulla endo diagnoosia? 🧐

Lähti kans vähän laukalle :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Kuka just puhui siitä Puhdin "Raskautta suunnittelevan" verikoepaketista..? Noh, sorruin minäkin. Alkoi kiinnostella liikaa tuo ferritiini ja D-vitamiini, folaatti ja B-vitskut.

Jos muut on yhtä heikkoja, niin Puhdilla on tarjouskoodi keskiviikkoon asti, saa sentäs 15% alennusta tästä lystistä.
Mie ainaki just reilu viikko sitten kävin tän paketin otattamassa 😊

Varovaiset onnittelut @Jossu123 ❤❤

Täällä vasta dpo 4, eli reilun viikon verran odottelua. Nyt on onneksi ollut niin tehokkaasti ajatukset puinti- ja muissa kiireissä ettei ihan kaikki ajatukset pyöri miltä milloinkin tuntuu 😅

Jee @Jossu123 niin hyvältä näyttää 😍😍😍

Pikainen väliaikatiedote IVF-touhuista, meillä voiki olla punktio jo tänä perjantaina 😱😱 tänään oli eka seurantaultra ja siellä oli kuulkaa molemmin puolin follikkelit jo 15-16mm ja limis 10,3mm eli suht kypsät paikat jo 😱 niin punktionajoituskäynti siirrettiin perjantailta ylihuomiselle eli sit selvii! Tänään aloitan jarrulääkkeen gonalin rinnalle, huhheijaa ku menee niin vauhdilla tää touhu 🙈

Pikainen väliaikatiedote IVF-touhuista, meillä voiki olla punktio jo tänä perjantaina 😱😱 tänään oli eka seurantaultra ja siellä oli kuulkaa molemmin puolin follikkelit jo 15-16mm ja limis 10,3mm eli suht kypsät paikat jo 😱 niin punktionajoituskäynti siirrettiin perjantailta ylihuomiselle eli sit selvii! Tänään aloitan jarrulääkkeen gonalin rinnalle, huhheijaa ku menee niin vauhdilla tää touhu 🙈
Jännäää!!! Jeee!! 😆

Oi kuinka jännät paikat siellä! Tsemppiä punktioon!

@lepus timidus höh että putosi lämmöt :/ vaikka kaikenlainen siksak onkin mahollista ja ehkä huominen antaa enemmän selvyyttä!

@Jossu123 jee, kyl vaan selkeytyy viiva siel! 😊 Voi kun nyt tarrais kunnolla kii!

@Juliet92 lupaava nousu! :) Ja @Tonninseteli lupaava dippi!

Täällä näyttäs että eilinen lämpö olikin alkoholin aiheuttama harhautus 😅 takas alas mentiin! Eilen mies jo toivo että sais tulla jonnekki muualle mut onneks sanoin että ehkä kantsis varuiks vielä pistää oikeeseen paikkaan :D no katotaan mitä huominen tuo 🤷🏼

View attachment 115585
Sulla on aina niin symppiksiä katoamisia ja harhautuksia :blowing: ja lisättäköön vielä, että ihan huippuja nuo tallettelumäärät, pystyispä itekin :rolling:

@Jossu123 kyllä vaan niin selkeesti alkaa jo pilkistellä että onnittelut jo heitän ilmoille! :red-heart:
@Kultahippi mahtavaa, ja sit ihan koht piinailemaan! :folded:
@Maakku mulla taas tuntuu aina muulloin olevan kaikenlaista ajatuksen tynkää ja tohinaa joka suuntaan, mut ei sitten piinaviikoilla niinku yhtään mitään muuta kuin vain aikaa kuulostella joka pierasua ja pähkäillä et voisko se olla kiinnittymisestä johtuvaa :rolling:

Katotaan mitä testit ja lämmöt sanoo huomenna, tänään oli notkahdus.😊
@Jossu123 Kyllä vaan komeesti haamu siellä testissä pilkistää! 😍 Lämpökäyrää kans odotan innolla!
Olikos sulla nyt mitään tukilääkkeitä määrätty luteaalivaiheeseen?

@Kultahippin edistyminen hoidoissa kiinnostelee kovasti! Onko kuinka tukalaa oloa kasvatella folleja tuommosia määriä? Kun välillä tuntuu, että yhdenkin kasvatus ja ovulaatio on turvottavaa ja vihlovaa hommaa! 😅

@Juliet92 tilanne kuulostaa todella tuskastuttavalta.. Voi vitsi, kun nyt tuliskin se plussa, eikä tarttis murehtia muita keinoja 💜

@Tonninseteli siellä kaivaa veistä haavassa 😩 Minäki haluaisin erityisesti ferritiinin (ja toki muutkin) verikokeet saada otettua.. Kerran on noin vuosi sitten otettu yhdet kokeet kun hakeuduttiin lääkärin pakeille lapsettomuuden takia. Nekin oli jokseenkin suppeet, enkä tiedä esim. mikä amh-arvo mulla on..

Pitäisköhän soittaa polille tässä ifv-suunnitteluaikaa odotellessa, että voitaisko ottaa tässä kohtaa semmonen laajempi skaala kaikkee? 🤔
Kun asutaankin vielä niin kaukana (140km:n päässä) kaupungista, jossa kaikki hoidotkin toteutetaan, ettei huvikseen viiti ajella tota matkaa. Myöskään näitä yksityisiä labroja ei ole lähimaillakaan, joten niissä käyminenkään omakustanteisesti ei oikein houkuta..

@Jossu123 Kyllä vaan komeesti haamu siellä testissä pilkistää! 😍 Lämpökäyrää kans odotan innolla!

@Kultahippin edistyminen hoidoissa kiinnostelee kovasti! Onko kuinka tukalaa oloa kasvatella folleja tuommosia määriä? Kun välillä tuntuu, että yhdenkin kasvatus ja ovulaatio on turvottavaa ja vihlovaa hommaa! 😅

@Juliet92 tilanne kuulostaa todella tuskastuttavalta.. Voi vitsi, kun nyt tuliskin se plussa, eikä tarttis murehtia muita keinoja 💜

@Tonninseteli siellä kaivaa veistä haavassa 😩 Minäki haluaisin erityisesti ferritiinin (ja toki muutkin) verikokeet saada otettua.. Kerran on noin vuosi sitten otettu yhdet kokeet kun hakeuduttiin lääkärin pakeille lapsettomuuden takia. Nekin oli jokseenkin suppeet, enkä tiedä esim. mikä amh-arvo mulla on..

Pitäisköhän soittaa polille tässä ifv-suunnitteluaikaa odotellessa, että voitaisko ottaa tässä kohtaa semmonen laajempi skaala kaikkee? 🤔
Kun asutaankin vielä niin kaukana (140km:n päässä) kaupungista, jossa kaikki hoidotkin toteutetaan, ettei huvikseen viiti ajella tota matkaa. Myöskään näitä yksityisiä labroja ei ole lähimaillakaan, joten niissä käyminenkään omakustanteisesti ei oikein houkuta..
Luteaalitukena mulla olis cyclogest mutta tää on just se kierto ku ajattelin olla käyttämättä. 🤭

Dpo10
Lämmöt oli vähän nousussa, luulen että tuo dippi johtuu lähinnä heräämisajankohdista (tai kiinnittymisestä?) Vklp olen noussut vasta 9 jälkeen mittaamaan ja nämä kaksi lämpöä mitannut jo ennen klo 7. Testi kuitenkin vahvistuu, nyt jopa mies näki.🌈
20220830_072811.jpg
20220830_071129.jpg
ylempi eilen, alempi tänään
20220830_065327.jpg

Joo ehdottomasti kannattaa kyllä kysellä jos saisi hoitojen lisänä mitattua. Mies kysyi, että kokeilinko ensin työterveydestä. No en kokeillut, meillä työterveys on nykyään niin nihkeä, että ensin pitää vaiva selittää juurta jaksaen hoitajalle ja sitten vasta tietää näkeekö lääkäriä. Ja jos näkisikin, mikään ei velvoita labroja määräämään :Grimacing Face: Mulla se ferri varsinkin oli ihan hanurista ja uusinta sitten yli viitteen mutta siinä ei mitattu sitä tulehdusarvoa samalla, eli se ei kerro sit käytännössä mitään...

Noh, katotaan mitä ihmeteltävää näistä tuloksista tulee :tears:

Luteaalitukena mulla olis cyclogest mutta tää on just se kierto ku ajattelin olla käyttämättä. 🤭

Dpo10
Lämmöt oli vähän nousussa, luulen että tuo dippi johtuu lähinnä heräämisajankohdista (tai kiinnittymisestä?) Vklp olen noussut vasta 9 jälkeen mittaamaan ja nämä kaksi lämpöä mitannut jo ennen klo 7. Testi kuitenkin vahvistuu, nyt jopa mies näki.🌈View attachment 115598View attachment 115599ylempi eilen, alempi tänäänView attachment 115600
Hienosti on vahvistunut onnea! Nyt toivotaan et pysyy matkassa loppuun saakka :smiling face with heart-eyes:

Mä epäilen että ovis oli jo kp 15, eli tänään arviolta dpo 3. Oli ihan järkyttävät kivut silloin ja lämmöt ollut koholla sen jälkeen. Flunssassa tosin kohta 2 viikkoa oltu.
Flo piti välissä poistaa kun mulla puhelin ihan jumissa, kuviakaan en enää saa tänne lisättyä niin on vähän kirjoittelu jäänyt, eipä auttanut puhelimen tyhjennys.

@Jossu123 ei tarvii kyllä enää tihrustella, hienosti vahvistunu😍
@Harmi89 saa nähä millai käy, ei oo odotukset kauheen korkeel😔 kannattaa ehdottomasti kysellä niist verikokeist. Jännä, ettei tota amh ottanu. Luullu, et nykyään olis aika perus koe.

Tääl lämmöis ei mitää jännää.

Liitteet

• Screenshot_20220830-084450_FF App.jpg
    Screenshot_20220830-084450_FF App.jpg
    378.2 KB · Katsottu: 113
Takaisin