Autot vaihtoon

Katapultti82

Kommentoinnin ninja
Elokuunmammat 2015
Tammimammat 2018
Helmiäidit 2020
Kuinkas moni joutuu vaihtamaan autoa tammikuuhun mennessa?

Meilla on talla hetkella Nissanit Juke ja Note, ja luultavasti molemmat saa lahtea. Juke on ihan vitsi, tai siis ihan hauskahan silla on ajella - yksin tai korkeintaan yhden kaverin kanssa. Takapenkki on pelkka koriste (ei jalkatilaa) ja kontti on myos ihan onneton, esikoisen syntyessa piti purkaa puoli autoa etta sai vaunut mahtumaan. Jos takapenkille pistaa kaukalon tai turvaistuimen niin etupenkki pitaa vetaa ihan eteen, eli saat istua jalat suussa.

Note hankittiin mulle sitten kauppakassiksi, siina on takapenkilla kivasti jalkatilaa, takapenkki liikkuu edes ja taakse, ja konttiin mahtuu vaunut, eli yhden muksun kanssa se viela menee, mutta nyt kun sinne pitaa kohta sulloa toinenkin turvaistuin, niin aletaan olla lirissa senkin kanssa. Ma olen aika pitka joten etupenkki pitaa olla niin takana kuin menee, jos sen taakse laittaa toisen istuimen, pitaisi takapenkkia siirtaa taaksepain, jolloin taas menetetaan kontista tilaa -> ei mahdu vaunut. Argh!

Kertokaas nyt sitten, millaisia kulkupeleja teilta loytyy, varsinkin jos on jo useampia lapsia istuimineen?
 
Meillä Octavia farkku, eikä varmaan ole vaihtoon menossa. Sinne mahtuu vaunut hyvin takaluukkuun ja jää vielä tilaakin -olen kokeillut kun serkkua lapsineen piti kuljetella. Eikä meille koskaan varmaan muuta kuin farkkuja tulekaan!
 
Meiltä löytyy Nissan Qashqai+2 ja tuskin vaihdetaan, vaikka takakonttia ei juuri voi enää sitten käyttää. Lisäksi löytyy BMW X1, joka lähinnä miehellä työmatkakäytössä. Perheautona siis tuo Nissan. Aivan upea auto, ei mitään moitittavaa ja porukkaa mahtuu hyvin kyytiin. Meillä on sen verran hyvä tilanne et lapset on jo 7v, 5v ja 3v vauvan syntyessä, joten isoin menee jo ilman koroketta ja 5v korokkeen kanssa. 3v tietty istuin ja vauvalle kaukalo siis, mutta hyvin pitäisi mahtua. Tosin koiralle ei juuri enää tilaa jää, mutta voi olla että siitä aika jättää pian, sillä ikää ja vanhuuden vaivoja alkaa jo olla.

Tuo Nissan on ihan huippu ollut meillä kolmen lapsen kanssa, hyvin on mahtunut 2 istuinta ja koroke takapenkille ja takakontti (johon ne lisäpenkit siis tulee) on tilava. Mahtuu tavaraa ja rattaita.
 
Meillä on nyt Skodan Fabia, ja kaksi lasta ja koira mahtuu hyvin. Mutta kun kolmas tulee, ei kyllä saa enää ängettyä kaikkia istuimineen, saati sitten koiraa takakonttiin vaunujen kanssa. Himoitsen Skodan uutta citymaasturia, mutta en saa miestä sille oikein lämpenemään... Pitää yrittää aivopestä ennen joulua :)
 
Oluwatobi kiva kuulla etta mahdutte kaikki kyytiin, Qashqai onkin mulla toivelistan karjessa! :)
 
Meillä tällä hetkellä farkku Toyota Avensis mutta todellakin vaihtoon menee kun neljäs syntyy. 11-vuotias ei onneksi sentään enää istuinta tarvitse,mutta 3 ja 2 vuotiaat kyllä +vauvan kaukalo... Mietinnässä Toyota Corolla Verso 7-paikkanen tai vastaava. Rav 4 ja Nissan Quasqai olis unelmia,mutta liian pieniä :sad001
 
Meillä on toisena autona vanhempi Toyota Corolla farmari, ja toisena 7-paikkainen Toyota Avensis verso. Versoon mahdutaan sitten vielä yhden lisälapsen kanssa koko perhe, Corollaan yhteisten lastemme kanssa. Ei ole tarkoitusta vaihtaa ainakaan vauvan takia kumpaakaan autoa, mutta alkaa tuo minun farkku olla sen verta iäkäs ja toistaiseksi viaton, että voihan se olla että kohta alkaa vikalista kasvamaan...
 
Periaatteessa pitäisi hommata 7hengen auto, mutta taidan pärjätä tolla v70 vollella vielä. Ford galaxy oli mulla aikoinaan pari vuotta ja tykkäsin siitä kun oli tilava
 
Ostettiin mulle käyttöön pari kuukautta sitten Insignia häviää kyllä takaluukun osalta vanhalle pasuunalle.
 
Meillä on Toyota Avensis farkkuna. Luulen, että auto menee vaihtoon, kun kolmas lapsi tulee kuvioihin. Itse ajelen pikkuisella Hyundai i20:llä. Vielä pohditaan, pidetäänkö edelleen kaksi autoa, mutta kyllä se vaan arkea helpottaisi, kun alkaa syksyllä eskariin kuskaamiset ja päiväkotiin viemiset, jotka ovat eri suunnissa.
 
Meillä ei ole kuin yksi auto, Ford fiesta ja sillä saadaan kyllä luvan pärjätä. :D just uutena ostettu viime kesänä niin en varmana vaihda, vaikka ei varsinaisesti mikään perheauto olekaan...
 
Meillä audi a4, mutta haluaisin farmarin.. voi olla että ei suostu ukko vaihtoon :D

Edit// eli siis nyt sedan mallinen
 
Ihmemaanlapsi:
Meillä oli kans Audi A4 ennen esikoisen syntymää ja meni kyl heti ristiäisten jälkeen vaihtoon :D konttiin ei vaunujen lisäksi juuri muuta mahdu ja aika polvet suussa saa etupenkillä olla jos on turvakaukalossa tekakka. Mut kyl meil molemmilla sydän itki verta ku piti 2,8 litranen tykki perheautoon vaihtaa :D Mut myö kyl aika paljon reissataan autolla et tarvittiin paljon tilaa kasseille ym.
Mut hyvin voi olla et teille toi Audi riittää :)
 
Ihmemaanlapsi:
Meillä oli kans Audi A4 ennen esikoisen syntymää ja meni kyl heti ristiäisten jälkeen vaihtoon :D konttiin ei vaunujen lisäksi juuri muuta mahdu ja aika polvet suussa saa etupenkillä olla jos on turvakaukalossa tekakka. Mut kyl meil molemmilla sydän itki verta ku piti 2,8 litranen tykki perheautoon vaihtaa :D Mut myö kyl aika paljon reissataan autolla et tarvittiin paljon tilaa kasseille ym.
Mut hyvin voi olla et teille toi Audi riittää :)

No siinähän se onki ku mekin paljon liikutaan ympäriinsä satakunta/pirkanmaa alueella niin olis kiva et olis farmari tai joku tilavampi alla.. mut vielä täsä ehtii :D
 
Nyt on farmari E Mersu ja siinä kyllä tilava peränontti jonne varmasti mahtuu vaunut, mitä niitä nyt tarvitsee mukana pitää. Istuimissa valmiiksi isofix kiinnikkeet joten pikkuisen istuimenkin saa näppärästi laitettua.
 
Mä ostin just ennen tietoa raskaudesta uuden f-sarjalaisen bemarin enkä aio vaihtaa, oon niiiiin rakastunu tuohon autoon :'D
Eikä aio kuulema mieskään uudehkoa farkkumersuaan joten kuljetaan 2 autolla jos pakko päästä porukalla jonnekin :D
Neljäs siis tuloillansa :)
 
Täällä meni auto vaihtoon jo alku keväästä.. hirveä vauvakuume oli silloin ja mies tuumasi että ei vielä vauvaa.. noh siirsin kuumeen sit autoon :D Sanoin miehelle et jos ei vauva niin sit uus auto :'D Ja kyllä katsoin autoa vaunuja ajatellen :wink Löytyi sit Honda Accord farkku mallinen.. Ai että kelpaa vauvan kans ajella sit tammikuun jälkeen :wink
 
Meillä ei lainkaan autoa, eikä olla lapsen takia edes vielä kertaakaan puhuttu hankinnasta. Pyörän perävaunu pitää hankkia sitten joskus. Oishan se kätevä kulkea isovanhemmille ym. autolla, kun yleensä liikutaan niin paljon. En osaa kuvitella miten julkisilla kulkeminen onnistuu pidempiä matkoja. Mutta katsotaan miten käy.
 
Meilläkään ei ole autoa ollenkaan ja hyvin ollaan yhden lapsen kanssa pärjätty julkisilla. Nyt ollut kyllä puhetta, että pyritään hankkimaan auto (ja miehelle kortti :D) ennen tämän toisen syntymää.. Just mietittiin että onneksi ei tarvi suurempia hankintoja tehdä, niin paitsi auto :D
 
Takaisin
Top