Aurinkorasvat

En ole raskaana mutta ostin Mossan aurinkorasvaa (spf 20) ja vaikka tänäänkin usein lisäilin sitä ja koitin olla paljon myös varjossa, niin vähän paloin. Enkä yleensä ikinä pala, edes ulkomailla. Toki varmasti nyt isompi UV kuin yleensä Suomessa. Ja kai tässä on jo vanhentunut :wideyed: en tiedä vaikuttaako ikä :hilarious:
Uutena lääkkeenä (eka kesä) kilpparilääke, voikohan se jotenkin altistaa enempi palamiselle o_O

Ai paloit mossan kanssa! Mietin eilen että punottaako käteni vähän ja lisäilin vain sitä mossaa. Yritin toki pysyä varjossa, mutta kuvittelin että en ole laittanut sitä riittävästi, vaikken ikinä pala Suomessa (enkä erityisesti ulkomaillakaan, kun käytän siellä aina 30 tai 50 suojakerrointa). Ja illalla kädet kyllä vähän punersi, aamuun mennessä rauhoittui. Kuvittelin että liityisi siihen etten suojannut riittävästi (teknisesti totta), mutta ehkei tuo mossa sitten ole muutenkaan ihan niin hyvää...? Se vain oli marketin ainoa ja sitä sai vain sk20 :bored:
 
Ai paloit mossan kanssa! Mietin eilen että punottaako käteni vähän ja lisäilin vain sitä mossaa. Yritin toki pysyä varjossa, mutta kuvittelin että en ole laittanut sitä riittävästi, vaikken ikinä pala Suomessa (enkä erityisesti ulkomaillakaan, kun käytän siellä aina 30 tai 50 suojakerrointa). Ja illalla kädet kyllä vähän punersi, aamuun mennessä rauhoittui. Kuvittelin että liityisi siihen etten suojannut riittävästi (teknisesti totta), mutta ehkei tuo mossa sitten ole muutenkaan ihan niin hyvää...? Se vain oli marketin ainoa ja sitä sai vain sk20 :bored:

Okei! Mielenkiintoista. Ehkei tuo 20 ainakaan sitten riitä. Mietin itsekin että enkö laittanut tarpeeksi ja olinko liikaa auringossa (varmasti nämäkin pitävät paikkansa). Nyt tilasin Alga mariksen 50 sekä aloe Veran. Sinunapteekissa muuten parhaat alet ainakin tälle merkille :wink

Voikohan raskaana palaa herkemmin?:rolleyes: itselläni on nyt dpo6/7 :p
 
Okei! Mielenkiintoista. Ehkei tuo 20 ainakaan sitten riitä. Mietin itsekin että enkö laittanut tarpeeksi ja olinko liikaa auringossa (varmasti nämäkin pitävät paikkansa). Nyt tilasin Alga mariksen 50 sekä aloe Veran. Sinunapteekissa muuten parhaat alet ainakin tälle merkille :wink

Voikohan raskaana palaa herkemmin?:rolleyes: itselläni on nyt dpo6/7 :p

Pidetään peukkuja, että palaminen liittyisi raskaushormoneihin!

Ja vielä kun on näin kamalat helteet ja uv-varoitus, niin ei ainakaan helpota asiaa.
 
Eipä tullu itellekkään mieleen ettei vois normi aurinkorasvaa käyttää. Esikoinen syntyi 2020 eikä sillon odotusaikana puhuttu mitään aurinkorasvoista neuvolassa.
Vihaan noita fysikaalisia kun levittyvät niin huonosti. Pojalle sitä käytän
 
Ostin myös sitä Patykan vartalolle tarkoitettua SK 30. Se ainakin levittyi kivasti, ei jättänyt erityisen tahmaiseksi ihoa. Taidan ostaa myös sen kasvoille tarkoitetun :) viime vuonna kokeilin jotain toista fysikaalista voidetta, se oli sinistä ja tuntui jättävän myös iholle sinisen sävyn
 
Normaalisti palan ihan ekasta auringon säteestä, joten täytyy nyt tarkistaa nuo purkit läpi onko niistä mikään enää sopivaa.
 
Minä en käytä aurinkorasvoja, kun ei olotila siedä auringossaoloa. Vähän sama kuin saunassa, kuuma alkaa nopsaan tuntumaan otsassa. Sen ajan mikä minulla menee ulkohommissa olen liikkeessä koko ajan, enkä ehdi palamaan. Toki iho ei ole siitä herkimmästä päästä.
 
On muutenkin hurjasti asioita mitä ei suositella enää viralliseltakaan taholta raskaana käytettäväksi. Ja luomuissakin saattaa olla eteerisiä öljyjä jotka on raskaana olevilta kielletty. Tietyt eteeriset öljyt vaikuttaa suoraan hormonitoimintaan ja voi esim aiheuttaa supistuksia. Mutta on paljon hyviäkin öljyjä olemassa, joten sopivuus pitää tarkistaa öljy kerralla.
 
Kysyin farmaseutti ystävältä suosituksia aurinkorasvaksi ja nämä ainakin on sopivia raskaana olevalle tämän hetken suosituksien mukaan.
 

Liitteet

  • D966BD55-A89E-4D1B-8D20-BAA053231E03.jpeg
    D966BD55-A89E-4D1B-8D20-BAA053231E03.jpeg
    119.5 KB · Katsottu: 17
  • ECC7B582-95C5-4DFB-9C5B-EDEC12AE2AB6.jpeg
    ECC7B582-95C5-4DFB-9C5B-EDEC12AE2AB6.jpeg
    154.9 KB · Katsottu: 19
  • BD9FBB62-E87B-4C7A-8274-926EBE902E1A.jpeg
    BD9FBB62-E87B-4C7A-8274-926EBE902E1A.jpeg
    144.1 KB · Katsottu: 17
Kävin apteekissa ja myyjä sanoi että kaikki meidän rasvat käy raskaana oleville… Hmm jäi vähän epäilyttämään, mutta otin ACO:n spf 50… Se ei kuitenkaan ole mineraali tai fysikaalisella suojalla, joten taisi puhua puppua:mad::mad:

Meikkivoidetta (spf 15) olen käyttänyt kahdessa raskaudessa joka pv ja niin olen nytkin:nailbiting: Hyväihoiset saa olla onnekkaita, itse en heihin kuulu….
 
Höh ois pitänyt hoksata toi Avene… Avenen seerumit ja rasvat on muutenkin tosi hyviä
 
Vaatesuojaa käytän ensisijaisesti, mutta muuten käytössä hajusteeton La Roche Posay SPF 50. Fysikaalinen suoja. Apteekin mukaan tämä oli ok raskaana olevalle :happy:
 
Ah, tuo La Roche Posay on hyvä sarja mun mielestä! Minulle suositeltiin niiden kasvoaurinkorasvaa kun joitakin vuosia sitten tuskailin ruusufinnin kanssa eikä muut sopineet ja tykkäsin. Tykkään tuosta Alga Mariksesta minkä hankin aiemmin mutta sen haju on vähän alkanut etoa, vähän sama kuin joissain ruuissa ettei hajun takia pysty käyttämään..
 
Juu minulla sama tuon alga mariksen kanssa, ostin nyt koko vartalolle mutta se haju on aika inhaa.. Tuntuu ettei se haku lähde vaikka kuinka hinkkaisi saippualla pois.
 
Kävin apteekissa ja myyjä sanoi että kaikki meidän rasvat käy raskaana oleville… Hmm jäi vähän epäilyttämään, mutta otin ACO:n spf 50… Se ei kuitenkaan ole mineraali tai fysikaalisella suojalla, joten taisi puhua puppua:mad::mad:

Mies kävi hakemassa miulle kanssa aurinkorasvaa apteekista ja sai myyjältä saman vastauksen. Oli suositellut ACO:n spf 30 ja sitä mies sitten osti. :dontknow
 
Mulla on kans La Roche Posayn purkki, mut ei tietenkään tota fysikaalista vielä, kun en tajunnut tätä huomioida. Onneks oon jo muutenkin ollut lähinnä sisällä ja varjoissa niin että ei läheskään kaikkina päivinä ole tullut aurinkovoidetta edes käytettyä.
 
Mä olen myös käyttänyt Avenea, joka on kallista, mutta riittoisaa. Ensisijaisesti yritän suojata vaatteilla.
 
Takaisin
Top