Aurinkorasvat

Vadelmapirtelö

Luottohahmo langoilla
Helmikuiset 2022
Huhtikuiset 2024
Toukokuiset 2024
Onko kenelläkään suositella jotain hyvää fysikaalista aurinkorasvaa?

Ostin marketista ruokatilauksen mukana ainoaa mitä sieltä löytyi ja se tuntuu siltä kuin yrittäisi levittää erikeepperiä iholle :bored:

Soittelin siis muuhun liittyen teratologiseen tietopalveluun ja muistuttivat että raskaana tulee käyttää aurinkosuojaa jossa on vain fysikaalinen suoja. Kyselin myös kun joissain fysikaalisissa rasvoissa ne titaanioksidit on nanomuodossa, että onko ok, niin sanoivat etteivät suosittele sellaisia (tämän takia piti jättää nivea ostamatta, vaikka heidän tavallisesta kasvoille tarkoitetusta aurinkorasvastaan olenkin pitänyt).
 
Viimeisimmässä raskaudessa kokeilin Avene Sun-aurinkosuojia. Mulle näyttävästi ei sopinut kun tuli ihottumaa vaikka nimenomaan piti sopia aurinkoihottumasta kärsiville. Käytän siis pelkkää vaatesuojaa kun ei muutakaan voi.

Mutta tuolta merkiltä pitäisi löytyä voiteita, joissa on vaan fysikaalinen suoja. Apteekeista löytyy :)
 
Okei, kiitos! Pitänee mennä joku päivä apteekkiin kyselemään ja kysyä onko heillä jotain suosituksia!
 
Okei, kiitos! Pitänee mennä joku päivä apteekkiin kyselemään ja kysyä onko heillä jotain suosituksia!

Tuli mieleen, että ainakin Yliopiston apteekilla on chat-palvelu jonka kautta voi kysyä lääkkeiden ja valmisteiden sopivuudesta, he varmasti osaavat neuvoa myös näissä aurinkorasvajutuissa. Mä kyselin viime raskauden aikana vitamiineista ja sain hyvin apua. Kävin sitten hakemassa lähimmästä apteekista, kun YA:ta ei löydy ihan läheltä
 
Tuli mieleen, että ainakin Yliopiston apteekilla on chat-palvelu jonka kautta voi kysyä lääkkeiden ja valmisteiden sopivuudesta, he varmasti osaavat neuvoa myös näissä aurinkorasvajutuissa. Mä kyselin viime raskauden aikana vitamiineista ja sain hyvin apua. Kävin sitten hakemassa lähimmästä apteekista, kun YA:ta ei löydy ihan läheltä
Hyvä vinkki!
 
Minä ostin muutama päivä sitten Alga Maris-merkkistä fysikaalista aurinkosuojaa, löysin Emotionista. Mieto, vähän manteli en tuoksu ja tosi hyvä levittyvyys. Eikä jää semmoista vaalean harmaata rasvakalvoa niin kuin monista jää.
 
Minä ostin muutama päivä sitten Alga Maris-merkkistä fysikaalista aurinkosuojaa, löysin Emotionista. Mieto, vähän manteli en tuoksu ja tosi hyvä levittyvyys. Eikä jää semmoista vaalean harmaata rasvakalvoa niin kuin monista jää.
Kiitos vinkistä! :)
Se kalvo on ihan kamala, tuosta Mossasta jää sellainen tahmea vaalea kalvo ja sehän ei sitten lähde suihkussakaan kunnolla pois :bored:
 
Äh tämäkin vielä! Ei tullut jotenkin edes mieleen aurinkorasvat kun juuri tajusin vasta panikoida ötökkämyrkyistä. Tulis jo syksy kerpele..
 
Tuun tuolta tammikuisista huutelemaan, mutta jos raaskii panostaa, niin luonnonkosmetiikkamerkki Patykalla on aivan ihana aurinkorasva kasvoille, eikä sisällä nanopartikkeleita :) Aion hankkia heiltä vielä vartalollekin tarkoitetun aurinkorasvan. Oon itse käyttänyt fysikaalisen suojafiltterin aurinkovoiteita varmaan vuodesta 2012, välillä kropalle toki kemiallisisenkin filtterin tuotteita. Ja tuo Patyka on ainakin kasvoille tarkoitetuista tuotteista ehdottoasti paras, mitä olen kokeillut :cool14
 
Tuun tuolta tammikuisista huutelemaan, mutta jos raaskii panostaa, niin luonnonkosmetiikkamerkki Patykalla on aivan ihana aurinkorasva kasvoille, eikä sisällä nanopartikkeleita :) Aion hankkia heiltä vielä vartalollekin tarkoitetun aurinkorasvan. Oon itse käyttänyt fysikaalisen suojafiltterin aurinkovoiteita varmaan vuodesta 2012, välillä kropalle toki kemiallisisenkin filtterin tuotteita. Ja tuo Patyka on ainakin kasvoille tarkoitetuista tuotteista ehdottoasti paras, mitä olen kokeillut :cool14

Millainen tuoksu tuossa Patykassa on? Toi Alga Maris käy kasvoille kin mutta tykkään kyllä enemmän käyttää kasvoille varta vasten tehtyjä herkästi reagoivan ihon takia. Hormonifinnejä tulee varmaan vielä myöhemmin ja niiden lisäksi ei tarttis tukkeutuneista huokosista johtuvia :cool:
 
Äh tämäkin vielä! Ei tullut jotenkin edes mieleen aurinkorasvat kun juuri tajusin vasta panikoida ötökkämyrkyistä. Tulis jo syksy kerpele..
Voi eii tämäkin vielä! Mä en ennättänyt edes ajatella ötökkämyrkkyjä enkä kyllä aurinkovoiteitakaan. Onnellisen tietämätön olin :hilarious:
 
Ostin tuota Alga Marista ja voi jukra, tuoksuu niin ihanalle että tekisi mieli maistaa sitä :laughing001
 
Laitoin nyt tilaukseen alga mariksen aurinkovoiteen ja patykan kasvoaurinkorasvaa. Vähän kirpaisi loppusumma, mutta tänäänkin olen liimaantunut kaikkiin tuoleihin kiinni tuolla erikeepperillä ja näytän sairaalta, kun kasvoni hohtavat valkoisenharmaina. Niin ehkä mukavuudesta voi vähän maksaakin :grin
 
Millainen tuoksu tuossa Patykassa on? Toi Alga Maris käy kasvoille kin mutta tykkään kyllä enemmän käyttää kasvoille varta vasten tehtyjä herkästi reagoivan ihon takia. Hormonifinnejä tulee varmaan vielä myöhemmin ja niiden lisäksi ei tarttis tukkeutuneista huokosista johtuvia :cool:

Patykassa on omasta mielestäni hyvä tuoksu, tuoksukuvauksessa kerrotaan siinä olevan jasmiinia sekä mantelinkukkia, joista oma nenäni tunnisti vienon mantelimaisen vivahteen :) Patyka on ainakin omille kasvoilleni sopinut hyvin, toki sekin jättää vaalean kalvon mutta monesti sekoitan sitä luonnonkosmetiikan sävynesteen kanssa, niin ei ole kasvoilla niin vaalea. Ja se menee mulla näin kevyenä meikkipohjana :)

Ostin tänään Patykan kasvoille tarkoitettua aurinkorasvaa lisää sekä myös vartalolle tarkoitetun aurinkorasvan. Toisesta sain alen, niin ei niin kirpaissut :joyful:
 
Voi apua, oon käyttänyt varmaan nyt jotain myrkkyrasvaa:eek::eek::eek: Ja sipassut sääriin jotain itsestäänruskettavaakin…. Pitääpä perehtyä näihinkin:meh:
 
Mä en ollut vielä koskaan kuullut että perusaurinkorasvoja ei sais käyttää. Ja oon tässä kolmatta kertaa kesällä raskaana...
 
Minä oon kans ihan ulapalla tästä aurinkorasva asiasta. Mutta tietääpähän nyt tämänkin.
 
Mä olen lapsilla käyttänyt aiempina kesinä Ey! fysikaalista aurinkorasvaa, mut tänä vuonna ostin apteekista vaan Acon normaalia rasvaa.. Noissa fysikaalisissa mua ärsyttää se että ne tahmaa ja on aina iso työ saada ne illalla pestyä pois. Koitan mieluummin vaatteilla suojata ihoa.
 
En ole raskaana mutta ostin Mossan aurinkorasvaa (spf 20) ja vaikka tänäänkin usein lisäilin sitä ja koitin olla paljon myös varjossa, niin vähän paloin. Enkä yleensä ikinä pala, edes ulkomailla. Toki varmasti nyt isompi UV kuin yleensä Suomessa. Ja kai tässä on jo vanhentunut :wideyed: en tiedä vaikuttaako ikä :hilarious:
Uutena lääkkeenä (eka kesä) kilpparilääke, voikohan se jotenkin altistaa enempi palamiselle o_O
 
Mä en ollut vielä koskaan kuullut että perusaurinkorasvoja ei sais käyttää. Ja oon tässä kolmatta kertaa kesällä raskaana...

Lienee uusi tai uudehko suositus. Neuvolasta sanottiin myös aurinkosuojallisista päivävoiteista/meikkivoiteista että kannattaa välttää. Ehkä sanovat eka kertalaisille tarkemmin kun sitä on ihan ulalla kun soittaa ekaa neuvola-aikaa. En muista sanoiko myös mulle teratologinen palvelu tästä kun itsekin soittelin sinne muissa asioissa.

Tokihan aina kannattaa vaatteilla suojata ja hyödyntää varjoa/ pysyä poissa puolenpäivän paahteesta :cat:
 
Takaisin
Top