Aukkarikokemuksia?

Täällä oli aukkari maaliskuussa. Muuten ei putken laitto tuntunut missään, liuoksen laitto tuntui vasemmalla puolen, joka säteili koko alakroppaan selkää myöten. Oikealla puolen ei tuntunut mitään ja liuosta valui ulos enemmän kuin piti, varsinkin alkuun. En sitten tiedä menikö jotain mönkään ja jos meni niin mitä. 🙄

Vaikka oikea puoli oli ihan tunnoton, lääkäri totesi, että näkemyksensä on että molemmat tukossa. Ihmetteli samaan syssyyn oudon kivutonta tutkimusta. En sitten tiedä miten paljon sen olisi pitänyt koskea.🥴

Eipä tehty tutkimusta. Eivät olleet ohjeistaneet ettei saisi harrastaa seksiä ja ovulaatio on liian lähellä/tapahtunut. Mitähän tekivät tiedolla minun kierrosta, jos sitä ei edes käytetä hoidon suunnittelussa. Armollisesti peruivat miehen vastaanottoajan, mutta minä saan muiden tulonmenetysten, bensojen ja parkkimaksun lisäksi maksaa tyhjästä. Lisäksi kaikki henkinen valmistautuminen ja lyhyeksi jääneet yöunet, kun tulin viime yönä vasta yöllä kotiin töistä.

Olo on nyt aika pettynyt ja harmittaa, kun menee taas kuukausi ylimääräistä käytännössä turhan takia.

Eipä tehty tutkimusta. Eivät olleet ohjeistaneet ettei saisi harrastaa seksiä ja ovulaatio on liian lähellä/tapahtunut. Mitähän tekivät tiedolla minun kierrosta, jos sitä ei edes käytetä hoidon suunnittelussa. Armollisesti peruivat miehen vastaanottoajan, mutta minä saan muiden tulonmenetysten, bensojen ja parkkimaksun lisäksi maksaa tyhjästä. Lisäksi kaikki henkinen valmistautuminen ja lyhyeksi jääneet yöunet, kun tulin viime yönä vasta yöllä kotiin töistä.

Olo on nyt aika pettynyt ja harmittaa, kun menee taas kuukausi ylimääräistä käytännössä turhan takia.
Eikä! Onpa surkeaa että eivät ohjeistaneet kunnolla. Vaikka ihan hyvästä syystä tossa on noita kieltoja, oon ymmärtäny että muuten ois kohonnut riski kohdunulkoiseen raskauteen? Voi korjata jos muistelen ihan väärin, mut joka tapauksessa tosi inhottavaa et meni noin. 😐

Eikä! Onpa surkeaa että eivät ohjeistaneet kunnolla. Vaikka ihan hyvästä syystä tossa on noita kieltoja, oon ymmärtäny että muuten ois kohonnut riski kohdunulkoiseen raskauteen? Voi korjata jos muistelen ihan väärin, mut joka tapauksessa tosi inhottavaa et meni noin. 😐
Ei sanoneet syytä, mutta sanoivat etteivät rutiinisti ohjeista olemaan hommailematta. 🙄

Ei sanoneet syytä, mutta sanoivat etteivät rutiinisti ohjeista olemaan hommailematta. 🙄
Onko sulla jotenki poikkeuksellisen aikasin ovulaatio tässä kierrossa? Vai miksihän ne ei oo sitä painottanu. Oon siis ymmärtäny et nimen omaan sillä on väliä aukkarin ajankohdan kanssa. 😐 Ärsyttävä ja tosi huonosti hoidettu tilanne.

Onko sulla jotenki poikkeuksellisen aikasin ovulaatio tässä kierrossa? Vai miksihän ne ei oo sitä painottanu. Oon siis ymmärtäny et nimen omaan sillä on väliä aukkarin ajankohdan kanssa. 😐 Ärsyttävä ja tosi huonosti hoidettu tilanne.
Kyllä mie täytin ne ennakkotietolaput ja kyselivät kierrosta silloin edellisellä käynnillä. Luulen, että ovulaatio on tulossa tässä parin päivän sisällä ja se on miulle ihan normaalia. Tulee yleensäkin kp11-14.

Ohjeissa oli vaan, että pitää varata, kun menkat alkavat ja pitää tehdä ennen kp10. Olin heti yhteydessä, kun vuoto alkoi ja sain tuon ajan enkä mitään lisäohjeistuksia.

Kyllä mie täytin ne ennakkotietolaput ja kyselivät kierrosta silloin edellisellä käynnillä. Luulen, että ovulaatio on tulossa tässä parin päivän sisällä ja se on miulle ihan normaalia. Tulee yleensäkin kp11-14.

Ohjeissa oli vaan, että pitää varata, kun menkat alkavat ja pitää tehdä ennen kp10. Olin heti yhteydessä, kun vuoto alkoi ja sain tuon ajan enkä mitään lisäohjeistuksia.
Perseestä kyllä. Pistä palautetta. 👍

Perseestä kyllä. Pistä palautetta. 👍
Pitää ehkä laittaa vielä kirjallisena jahka rauhotun. Annoin kyllä palautetta siinä tilanteessakin. Ei jäänyt epäselväksi, että olen pettynyt heidän toimintaansa. Sain kyllä pahoittelut, mutta joudun kuulemma kaikesta huolimatta mm maksamaan sen käyntimaksun. Eikä se pahoittelu poista kaikkea valmistautumista ja tulonmenetyksiä yms.

Siis tuo on ihan suoraan jostain todella syvältä tuollainen toiminta. Tuntuu siltä, ettei jossain teknisessä tilanteessa voisi toimia noin. Että jätetään ohjeistamatta joku asia, joka on tärkeää olla tietyllä tavalla, jotta toimenpide onnistuu. Ja kun ei toimenpidettä pystytä tekemään, niin lasku silti maksuun vain. Esim: ”autolla ei olisi saanut ajaa 200km ennen huoltoon tuontia, vaikka asutte 200km:n päässä. Huoltoa ei voida tehdä, mutta tässä lasku silti.”

Outoa etteivät ohjeistaneet. Minulle ainakin sanottiin ettei yhdyntää (oli myös ovulaatioaika), ettei huuhdella pois mahdollisesti alkanutta raskautta.

Oma kokemukseni aukkarista oli ihan hirveä, mutta minulla onkin hyvin todennäköisesti molemmat munanjohtimet täysin tukossa. Tajuhan siinä lähti. Onneksi nopeasti palauduin, ehkä vartti toimenpiteen jälkeen olin jo auton ratissa. Toivottavasti sulla silti kivuttomampi! Olen käsittänyt, että jos ei ole tukoksia, toimenpide on hyvinkin siedettävä. Tai no, voiko sitä kaikkien instrumenttien survomista siedettävkäsi sanoa...

Onpa Piikki24 ihan törkeä kokemus. Kannattaa jättää kyllä palautetta.

Minulle tehtiin noin vuosi sitten aukkari. Minulla on jopa papa-koe sattunut enemmän, ei minulle tullut kuin menkkajomotuksia. Toki olen lisääntymisterve ja putket olivat avoinna, mutta halusin kertoa tänne myös hyvän kokemuksen. Eniten ehkä se instrumenttien laitto tosiaan sattui, kun minulla on kohtu niin kallellaan taaksepäin.

@Pilkki24 mitä ihmettä! Uskon ärsytyksen ja harmituksen. Mikä kp sulla tänään on? Ultrasiko ne ja katsoi et ovis ois ihan näillä näppäimillä? Katsoin just, et oma aukkari tehtiin helmikuussa kp 8, oltiin kyllä harrastettu seksiä kp 6. Eikä siitä edes kysytty 🤔 toki mulla ovis oli monta kiertoa ollut vasta kp 14-15.

@Pilkki24 mitä ihmettä! Uskon ärsytyksen ja harmituksen. Mikä kp sulla tänään on? Ultrasiko ne ja katsoi et ovis ois ihan näillä näppäimillä? Katsoin just, et oma aukkari tehtiin helmikuussa kp 8, oltiin kyllä harrastettu seksiä kp 6. Eikä siitä edes kysytty 🤔 toki mulla ovis oli monta kiertoa ollut vasta kp 14-15.
Kp10, jos oikein muistan. Ja siis oli ultrassa joku 20mm folli siellä lymyämässä niin meinasivat ettei sen takia voi tehdä, kun oltiin tässä kierrossa touhuiltu. Ovistesti todennäköisesti plussa vasta huomenna tai ylihuomenna olojen perusteella.

Mulla oli tänään aukkari. Otin tuntia ennen toimenpidettä gramman parasetamolia ja 800 mg ibuprofeenia. Ensin ultrattiin, sitten aseteltiin ankannokka, kondunkaulasta ote ja katetri sisään. Ihan pienen pientä paineen tunnetta tuntui, ei muuta. Sitten laitettiin varjoaine sisään. Kohtu alkoi supistella ja krampata. Tuntui miedolta kuukautiskrampilta. Molemmat puolet oli hyvin auki eli sen puolesta ei tullut kipua. Toimenpide oli varmaan 10 sekunnissa ohi, tai siltä se ainakin tuntui.

Hieman on kohtu supistellut toimenpiteen jälkeen, ja jossain välissä päivää hulahti ne varjoaineet housuun. Onneksi olin varautunut pikkuhousunsuojan kanssa. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Tsemppiä kaikille tutkimukseen meneville! Muistakaa hengittää! :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Nyt on oma aukkari takana. Kaikki oli kunnossa. 🥳

Oli pieniä ongelmia ja ballonkia jouduttiinkin asentelemaan uudelleen, mutta lopulta saatiin nesteet pysymään. Se ruiskuttelu kyllä sattui, mutta kipu oli siedettävissä pienen kiroilun avulla. Vähän niinkuin olisi supistus jatkunut ihan liian kauan. Nyt on nämä muutamat tunnit sen jälkeen vähän vuotanut ja ollut alaosasto kipeänä.

Meillä oli samana päivänä ihan lääkärinkin suosituksesta, kun oli otolliset hetket😂
Ei tullut tuolloin vastauksia, mutta puuhailtiin muistaakseni seuraavana päivänä, kun en enää vuotanut. 😅 Olin aika kipeä sen aukkarin jälkeen ja kramppaili kohtu pitkin iltaa.

Tajusinpa vihdoin tulla tännekin jakamaan omasta kokemuksesta. Voin kaikessa lyhykäisyydessään todeta, että TYKS:issä sain aivan loistavaa palvelua, ei sattunut nimeksikään ja toimenpide oli nopeasti ohi ja olo oli turvallinen koko ajan.

Hei, kysyn nyt täällä, jos joku osaisi vastata että, tehdäänkö aukkaritutkimus aina lapsettomuustutkimusten alussa, ennen kuin aloitetaan mitään esim. lääkehoitoja? Vai voidaanko lääkehoidot aloittaa jo heti ennen aukkarin tekemistä?

Takaisin