Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tähän en itse usko, mulla 2021 tosiaan oli ihan auki, ja kyllä sattui ihan kunnolla. Tosin jos olisi ollut tukossa, niin kävisi järkeen että olisi sattunut vielä enemmän - varmaan vähän voi venyttää munanjohdinta, jos neste ei pääse kulkemaan sieltä läpi.Olen kuullut, että jos johtimissa on tukosta, tutkimus olisi kivuliaampi ja jos paikat on auki, se ei satu.
Kiva, kun juuri lääkäri sanoi siitä taaksepäin kallellaan olevasta kohdusta.Mulle tehtiin helmikuussa ja kyselin silloin kans kokemuksia tuolla jossain salaisen puolen keskusteluissa, sinne tuli silloin useampi vastaus jos löytyy vielä jollain haulla tms
Jännitin toimenpidettä tosi paljon, koska tietysti olin lukenut kaikki kauhutarinat ennakkoon. Näin jälkikäteen sanoisin saman neuvon mitä itsekin luin silloin monesta paikasta, et kokemus on kivultaan todella yksilöllinen eikä sitä kannata etukäteen pelätä.
Käytännössä homma toimi hyvin samalla tavalla kuin mikä tahansa muu sisätutkimus alkuun; eikun pedille ja jalat levälleen. Ankannokka sisään, katetri kohtuun ja katetrin kautta ruiskutetaan se aine, samalla ultralla seuraten sen kulkua kohdussa ja munanjohtimissa. Siinäpä se.
Omalla kohdalla itse tutkimus ei sattunut lainkaan. Mut kohtuun meno katetrilla oli erittäin kivuliasta. Mun tapauksessa se johtuu voimakkaasti taaksepäin kallellaan olevasta kohdusta ja tän takia kohdunkaula tekee "mutkan". Eli tämä vaihe tuskin kovin monilla muilla tuntuu missään. Kipu oli kova, mutta kuitenkin verrattain nopeasti ohi.
Olen kuullut, että jos johtimissa on tukosta, tutkimus olisi kivuliaampi ja jos paikat on auki, se ei satu.
Tsemppiä, hyvin se menee! Ota ohjatut särkylääkkeet hyvissä ajoin ennen toimenpidettä.
Mulla täysin sama kokemusMinullakin on taaksepäin kallistuva kohtu, mutta "sisäänpääsy" aukkarissa ei aiheuttanut kipua, hetken ehkä joutui lääkäri pyörittelemään ennen kuin sai katetrin menemään sisään. Toimenpide oli muutenkin täysin kivuton.
Itse en ollut lukenut mitään kyseisestä hoidosta ja olin ottanut buranan ja panadoloin kiltisti. Ihan ensimmäiseksi lääkäri kysyi minulta, että ethän ole googletellut hoidosta mitään, ja pelästyin vähän kysymystä että mihin oikein olen tullut.
No sattui aivan helvetisti. Pahin kipu mitä olen ikinä tuntenut...
Minulla ei ollut onneksi mitään yllämainittua polttavaa kipua, mutta kova vatsakipu joka jäi kyllä kakkoseksi aivan uskomattoman kovalle hartiapistokselle. Tuntui siis siltä että vasen olkapää jää hydraulisen prässin väliin murskattavaksi. Meinasin saada paniikkikohtauksen ja pyörtyäMietin että minun kohdalla olisi ollut ehkä parempi se että olisin googletellut toimenpidettä. Nyt tuntui siltä olin astunut ansaan ja olin jumissa huoneessa josta ei voi pääse pois.
Lopulta kun käytiin paperijuttuja läpi, niin hoitaja tokaisi että näytän tosi valkoiselta ja meinasin pyörtyä toistamiseen. Samalla tuli aivan järkyttävä pakonomainen ulostamisen tunne ja vaadin päästä vessaan vaikka oli pyörtymisriski. No ei sieltä mitään tullut mutta se tunne oli niin kova että olisi voinut istua paikoillani kun tuntuu että perse räjähtää :DDDD
Toivon todella että sinulla ei tunnu juuri miltää, ja suosittelen silti tuota buranan ja panadolin yhteiskomboa. Itselläni on kaiketi kohtu vähän taaksepäin sekä sivuttain kalleellaan. Ankannokka ei tuntunut missään, kuten ei myöskään letkun laitto.
Minulla olivat molemmat johtimet ihan apposen auki, niin turhautti jälkeenpäin. Tuntui että tuollaisen kipumäärän takia niin olisi ollut parempi olla kiinni. Hassu ajatus tietenkin![]()
Tsemppiä ja toivotaan että putket on auki! Ja mun silmään vaikuttaa siltä että isommalla osalla on ollut kivuton kokemus, toivotaan että sullakin olisi.Sain ensi viikon perjantaille ajan niin tulen sitten jakamaan tänne miten kävi omalla kohdalla. Vähän kyllä jännittää onko kuinka kamala kokemus omalla kohdalla.![]()
Kiitos! Yleensä miulla ei näissä ole todennäköisyydet puolella, mutta katsotaan.Tsemppiä ja toivotaan että putket on auki! Ja mun silmään vaikuttaa siltä että isommalla osalla on ollut kivuton kokemus, toivotaan että sullakin olisi.![]()