Atoopikkovauvat

Neuvolassa oli puhetta alkuvuodesta. Rasvailet jollain rasvaisella perusvoiteella. Okeijoo, mut olen insinööriaivoinen tai jotain ja tartteen enemmän. Pitää viedä lääkäriin, vakuutus on. Kammoan vähän kortisonia, toivon, että sitä tarvitsisi käyttää mahd vähän.
 
Kortisoonille hyvä vaihtoehto on takrolimuusimonohydraatti ( pahoittelut jos kirjoitin väärin). Sitä sisältää esim. sellainen voide kuin protopic. Saattaa aiheuttaa aluksi kuumotusta ja kutinaa ennen kuin tottuu,mutta on tehokas eikä ohenna ihoa. Itse olen käyttänyt atooppiseen ihooni. :-)
 
Kortisoonille hyvä vaihtoehto on takrolimuusimonohydraatti ( pahoittelut jos kirjoitin väärin). Sitä sisältää esim. sellainen voide kuin protopic. Saattaa aiheuttaa aluksi kuumotusta ja kutinaa ennen kuin tottuu,mutta on tehokas eikä ohenna ihoa. Itse olen käyttänyt atooppiseen ihooni. :-)
Löysin tuon aineen tuoteselosteen netistä, ja siinä luki että sitä käytetään atooppisen ihon hoitoon AIKUISILLA. En siis lähtisi kokeilemaan vauvalle.

Itse inhoan myös kortisonia, mutta ihottuma on lapsella ilman sitä kovin kutiava, niin pakko sitä on välillä laittaa :sad001
 
Ok, mä en tiennyt ettei saa lapsilla käyttää. Ehkä tosta löytyy lapsillekin sopiva versio? Ihotautilääkäri varmasti tietää, toi on kuitenkin reseptikamaa. :-)
 
Itseasiassa lukee että aikuisilla ja VÄHINTÄÄN 2 vuotiailla lapsilla.. Että kyllä lapsillakin käytetään mutta ei ilmeisesti vauvoilla.. Ja kela ei kai korvaa ellei ensin ole hoidettu kaikilla muilla keinoilla
 
Sain keskiviikoksi ajan lääkärille. Toivottavasti saan ainakin uskonvahvistusta ja hoito-ohjeita.
 
Ka atoppinen, herkkä iho. Saatiin parit perusvoiteet ja kortisonia. Allergiatestit on ensi viikolla. Vielä on opettelussa kuinka paljon sitä rasvaa pitää laittaa. Ohjeista luin, että niin että iho on valkea. Oikeasti? Imeytyykö se ikinä...
 
Kyllä joo, rasvaa täytyy laittaa ihan kunnolla niin että iho on valkoinen. Ja ihoa voi tämän jälkeen taputella, niin rasva imeytyy paremmin. Atoopikon iholle suurikin määrä pitäisi imeytyä, kun se on niin kuiva. Minä usein laitan parikin kerrosta rasvaa niin, että rasva imeytyy hetken rasvausten välissä.

Onko teillä ne prick-testit siis ensi viikolla? Eli ne missä pistetään ihoon eri ruoka-aineita sellaisella pienellä neulalla? Ne eivät ilmeisesti ole kovin luotettavia. Meidän tytölle tehtiin myös laajat prick-testit, ja kaikki oli negatiivisia. Sen jälkeen lääkäri sanoi, että ei se tarkoita vielä mitään, vaan allergioita voi silti olla. Että ota nyt sitten tuosta selvää :eek: en ymmärrä miksi niitä edes tehdään, kun niihin ei kuitenkaan ole luottamista.
 
Ei kun vaan lotraamaan rasvojen kanssa! :wink juu, brick-testit on. Sain valita verikokeen ja tuon väliltä. Joku perussarja (viljoja, kala tmv) ja ilmeisesti vielä hedelmiä (omat mukaan). Meille sanoi suoraan joistain hedelmistä, tomaatista, paprikasta ja porkkanasta et kannattaa välttää raakana joka tapauksessa. Saa nähdä mitä testit näyttää.
 
Oletteko kokeilleet rasvata esim. kookosöljyllä tai karitevoilla?
 
En ole kokeillut kumpaakaan lapselle. Kookosöljyä mulla on. Auttaisiko se?
 
Kannattaa ainakin kokeilla.:)
Mä oon aina silloin tällöin laittanut esim. kylvyn jälkeen kookosöljyä vauvan iholle ja ei oo mitään pahaa sanottavaa, kookoksen tuoksukin häviää aika nopeasti pois.
 
Takaisin
Top