Arki vauvan kanssa

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vimpa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tää kevät on kyllä ihan mahdotonta aikaa tuon pukemisen kanssa! Tuntuu et laittaa vaatetta liikaa mut jos siitä vähentäis olis liian vähän :rolleyes:
Nyt on ollut se äp ruskea vanupuku käytössä ja alla sisävaatteet, sit tilanteen mukaan ohuempaa tai paksumpaa hattua/hanskaa/sukkaa. Vaunuissa on vielä varoilta se äp makuupussi.
 
Me kun oltiin eilen kävelyllä, niin tytöllä oli sisävaatteiden (housuina ehkä vähän paksummat kollarit) lisäksi vaan takki, pipo, tumput ja paksummat sukat - vaunuissa napotti äp:n makuupussissa silleen, että vetskari oli vähän navan yläpuolelle asti kiinni. Ja päässä tietty aurinkolasit. :glasses1
 
Meillä on tytöllä vaunuissa sisävaatteiden lisäks vaan ohut takki tai huppari ja ohut pipo. Alle 15 asteessa lapaset lisäks. Äp makuupussi viileemmillä (alle 5 astetta) kiinni, ehkä siinä yli 15 asteessa auki, ja auringossa 5-15 asteessa puoliks kiinni. Esikoinen pärjäs pakkasilla ohuessa toppahaalarissa äp makuupussissa, tän lapsen kanssa täytyy vähän enemmän pukee vaatetta mutta esikoisen kanssa opin sen etten liikaa pue :) Tuo aurinko on paha mut onneks on vielä vaunuissa niin suojassa ettei lämpötilat niin paljoa vaihtele, rattaissa vähän enemmän lämpötilat muuttuu.
 
Kävimme miehen kanssa ikeassa ja typy oli mummolassa hoidossa n. Klo 9-19. Alkupäivä oli mennyt hienosti mutta iltaa kohden alkoi kiukku lisääntyä. Oi ja voi sitä iloa kun äiti ja isi tuli kotiin. Yö sitten olikin vähän 'huono', tunnin välein heräsi tarkistamaan onko äiti ja isi paikalla. Ettei vaan mua jätetty taas kerran :-D:-D
 
Kävimme miehen kanssa ikeassa ja typy oli mummolassa hoidossa n. Klo 9-19. Alkupäivä oli mennyt hienosti mutta iltaa kohden alkoi kiukku lisääntyä. Oi ja voi sitä iloa kun äiti ja isi tuli kotiin. Yö sitten olikin vähän 'huono', tunnin välein heräsi tarkistamaan onko äiti ja isi paikalla. Ettei vaan mua jätetty taas kerran :-D:-D


Voi kun kiva, että oli kuitenkin mummon kanssa pärjännyt noinkin pitkään. Millasten "eväitten" kanssa jätit mummille? Oliko maitoa ja kiinteitä? Ite en oo paria tuntia pidemmäks malttanu vielä jättää, mut kuun lopussa ollaan menossa häihin ilman vauvaa. Mun isosisko tulee hoitamaan. Ite en aio kylläkään olla häissä loppuun saakka. Ehkä vihkimisen ja ruokailun ajan ja sitten kotiin.
 
Me ollaan oltu korvikkeella jo useampi kk kun imetys ei vaan sujunut monen eri syyn takia. Joten jätin ihan 'tavallisten' eväiden kanssa. Maitoa ja kiinteitä. Olihan se ollut vähän sottaista puuhaa se mummin kanssa syöminen mutta pikkujuttuja :-)
Tiesin kyllä ettei heillä mitään hätää oo mutta taisi mummu ja pappa olla väsyneempiä kuin tyttö :-D ehkä nyt vähän taukoa menoista, seuraava meno sovittu vasta heinäkuulle :-P
Olihan se omituinen tunne kun saikin mennä ihan vain aikuisten kesken, mutta täytyy myöntää että teki kyllä tosi hyvää tuo irtiotto :-)
 
Mua jäi kiinnostamaan se kasvojen suojaaminen auringolta kantorepussa. Oon kohdannu ihan saman ongelman, eikä kunnollista vastausta oo tullu mieleen. Miten muut?
 
Meillä ei toistaseks oo tullut ongelmaa auringon suhteen manducassa, tyttö yleensä nukkuu reppuillessa suurimman osan ajasta ja silloin käytän unihuppua mikä suojaa naamaa. Hereillä ollessa taas yleensä kääntää naaman sieltä pois mistä paistaa, hänelle varmaan liian kirkasta aurinkolaseista huolimatta. Kesemmällä tietysti hellehattu on käytössä. Olisikohan näille ilmoille jotain sopivaa esim lipallista hattua?
 
Mulle neuvolassa th sanoi että itelle kunnon iso lierihattu päähän, niin silläkin saa hyvin suojattua kantoreppulaista. Itse podän pojalla aina hupullista vaatetta, mutta kyllähän se aurinko silti kasvoille pääsee paistamaan...
 
Oliskohan tää hyvä?
a5e54926f404ab8205a3d631a5e5f337


Joskus muinoin olikin kantoreppu keskustelua, mutta nyt kun asia alkaa oikeasti olemaan itsellä ajankohtainen niin minkä merkin puolesta liputatte? Manducaa olen miettinyt, harmi vain ettei ole semmoista liikettä missä olisi paljon eri merkkejä että voisi kokeilla ihan päälle niitä.. Uskallanko ostaa esim käytettynä torin kautta ilman kokeiluja?
 
varpahat Kantaminen ketjussa on vähän kantovälinekeskustelua :)

Mie luulen että mikä vaan lierihattu/ lippahattu on kantorepussa parempi kun ei mitään auringon paistaessa. Nyt viileemmillä ilmoilla sinne voi laittaa kypärämyssyn alle, ei mikään hirmu tyylikäs ratkasu mut näin mie tekisin :grin En vaan oo vielä päässy kantoreppuilee ulos kun tytön kakkos aurinkolasit meni rikki ja ykkös aurinkolasit on vielä esikoisen käytössä.
 
varpahat Kantaminen ketjussa on vähän kantovälinekeskustelua :)

Mie luulen että mikä vaan lierihattu/ lippahattu on kantorepussa parempi kun ei mitään auringon paistaessa. Nyt viileemmillä ilmoilla sinne voi laittaa kypärämyssyn alle, ei mikään hirmu tyylikäs ratkasu mut näin mie tekisin :grin En vaan oo vielä päässy kantoreppuilee ulos kun tytön kakkos aurinkolasit meni rikki ja ykkös aurinkolasit on vielä esikoisen käytössä.

Pöh hyvä minä, unohdin koko ketjun olemassaolon! Kiitos muistutuksesta :)
 
Mulla on manduca ja oon tykänny. Tosin ei mulla muista ole kokemusta.

Ja just varpahat tollasta lippistä oon ajatellu. Täytyy käydä jostain ostamassa.
 
Reilu viikko oltu tytön kaa kahestaa ku isi lähti työreissuu. Sit sunnuntaina uuteen reissuun mikä on noin viikon. Melkein 3 viikkoa ollaa sit oltu erossa :sad001 Alkuu miun sisko oli muutaman päivän mei seurana. Kyllähän mie pärjään ja neitiki ollu helppo tapaus mut kun aika käy niin kauhean pitkäks vaik kui yrittää keksii jotai tekemistä. Ja kauhea ikävä on toista :oops: Kaipais jo vähä aikuista seuraa. Ja toisen kainaloo nukkumaa.
Kunhan mies tulee tuolt reissusta ni liimaudun kainaloon enkä lähe siitä hetkeen! :p
 
Voihan vaippa... Taas on ongelma kun kaks eri kokosta vaippaa on saman kokosia :meh: Siirryttiin Liberon 4 vaipasta 5 kokoon ja niissä ei oo kun milli tai kaks koko eroa... en ainakaa huomannu eroa. Samaa kirosin esikoisen aikaan. Sit taas 6 koko on ihan valtava vielä. Täytyy varmaa ostaa vitosia jo housuvaippana jos ne istuis paremmin.
 
Edelleen peräänkuuluttaisin et kaupoissa pitäis olla vaikka ketjulukolla (:facepalm::bag:) hyllyssä kii mutta pitäis siis olla mallivaippa eri koista (useasta eri koosta siis). Tuo on nii ärsyttävää tuo IQ:n tilanne.
 
Tyttö 6kk ja taas ollaan kipeänä :( korvatulehdus.. 2kk ikäisenä oli metapneumovirus, 4-5kk ikäisenä flunssa/korvatulehdus ja nyt taas flunssaa sekä korvatulehdus.. Onko tämä oikeasti normaalia että näin pienellä on kerennyt olla 3 eri pöpöä :O
 
Takaisin
Top